Gå til innhold

Jeg og min mor deler på streaming. Men bor ikke sammen. Netflix krever QR kode.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun har min HBO og jeg hennes Netflix.

Hun er fire timer unna. Hun er ikke teknisk. (Ikke jeg heller🤣).

Når jeg logget på min smart TV med hennes Netflix så ber den om bilde av QR kode. 

Tips?

Anonymkode: 5a720...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere må bare ha passordet til å logge inn på kontoene med. Det er lov å være på "ferie"

Qr-koden tar deg bare videre til innlogging.

Anonymkode: dbb3b...d34

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hun har min HBO og jeg hennes Netflix.

Hun er fire timer unna. Hun er ikke teknisk. (Ikke jeg heller🤣).

Når jeg logget på min smart TV med hennes Netflix så ber den om bilde av QR kode. 

Tips?

Anonymkode: 5a720...237

Dette er faktisk ikke lov, og du ber om hjelp til å gjøre noe ulovlig. 
Har du ikke fått med deg for lengst at dette nå blir gjort fordi mange deler ulovlig? 

Anonymkode: eaead...e48

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dere må bare ha passordet til å logge inn på kontoene med. Det er lov å være på "ferie"

Qr-koden tar deg bare videre til innlogging.

Anonymkode: dbb3b...d34

På ferie hele året er ikke lov. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Har du ikke fått med deg for lengst at dette nå blir gjort fordi mange deler ulovlig? 

Jeg må bare påpeke at det ikke er "ulovlig", det er ikke nedfelt i norsk lov.

Det det faktisk er, er et brudd på retningslinjene til Netflix og folk har all rett til å være uenige i retningslinjer til private selskaper som forsøker å griske til seg flere kunder når de gjør kontodeling til en stor greie.

Vi kan mer enn gjerne gå tilbake til 🏴‍☠️

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det er litt morsomt når enkle folk kommer med en påstand, som ikke stemmer overens med virkeligheten. Spesielt når man ikke klarer å henvise til loven som ikke eksisterer i norsk rettsvesen 😂

Man gjør ikke noe ulovlig, men man bryter selskapet sine retningslinjer. Du kan sammenligne det med de som bryter retningslinjene her på Kvinneguiden. De blir ikke straffet. De gjør ikke noe ulovlig i følge norsk lov, men du bryter forumets retningslinjer som er satt. Som kan gjøre at du blir utestengt fra forumet.

Så når du først kommer med en påstand, må du også kunne dokumentere denne påstanden.

Anonymkode: de49c...9e9

• Liker 13
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bålkaffe skrev (28 minutter siden):

Jeg må bare påpeke at det ikke er "ulovlig", det er ikke nedfelt i norsk lov.

Det det faktisk er, er et brudd på retningslinjene til Netflix og folk har all rett til å være uenige i retningslinjer til private selskaper som forsøker å griske til seg flere kunder når de gjør kontodeling til en stor greie.

Vi kan mer enn gjerne gå tilbake til 🏴‍☠️

Nei, vi går ikke tilbake til piratbukta. 129 for Max og 100eterllerannet for Netflix er verdt alt for å sitte å knote med disse nedlastningene. 

Det får være grenser for hvilke fillesummer en skal gjøre seg til kjeltring for.

Anonymkode: 12c95...ca3

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Joda. Søndag annenhver dag og mandagsfri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye du tror ikke er lov, btw😂

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er litt morsomt når enkle folk kommer med en påstand, som ikke stemmer overens med virkeligheten. Spesielt når man ikke klarer å henvise til loven som ikke eksisterer i norsk rettsvesen 😂

Man gjør ikke noe ulovlig, men man bryter selskapet sine retningslinjer. Du kan sammenligne det med de som bryter retningslinjene her på Kvinneguiden. De blir ikke straffet. De gjør ikke noe ulovlig i følge norsk lov, men du bryter forumets retningslinjer som er satt. Som kan gjøre at du blir utestengt fra forumet.

Så når du først kommer med en påstand, må du også kunne dokumentere denne påstanden.

Anonymkode: de49c...9e9

Det er ikke bare brudd på retningslinjer, men trolig brudd på kontrakten med Netflix. Kontraktsbrudd er ulovlig.

Siden jeg ikke vet hva slags avtaler ts og moren har med Netflix, kan jeg ikke dokumentere kontraktsbrudd. Men kontraktsbrudd/avtalebrudd er helt klart i strid med norsk lov.

Anonymkode: cbf4e...c7d

• Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta bilde av qr koden og send den til den som trenger den.

Anonymkode: 4f64c...a95

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, vi går ikke tilbake til piratbukta. 129 for Max og 100eterllerannet for Netflix er verdt alt for å sitte å knote med disse nedlastningene. 

Det får være grenser for hvilke fillesummer en skal gjøre seg til kjeltring for.

129 for Max, 250-ish for Netflix, 799 for Viaplay, 429 for TV2 play, 99-ish for Disney + og så videre. Mange bekker små blir en stor å.

Tilslutt er det ikke verdt det og man kan stikke til piratbukta.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe å bry seg med om man deler, ikke bry deg om de som tjatter om ulovlighet. Det er bare å kjøre QR-kode og logge inn, og du får hjelpe din mor over mobil. Det er de som deler i større omfang selskapene bryr seg med, og når de ser at det strømmes 23 timer i døgnet fra flere enheter vet de at det er noe galt. Jeg deler med tre i familien, men vi bruker det så sjeldent at det nesten er som å gi disse sleipe selskapene penger. 

Anonymkode: 06aec...c42

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke bare brudd på retningslinjer, men trolig brudd på kontrakten med Netflix. Kontraktsbrudd er ulovlig.

Siden jeg ikke vet hva slags avtaler ts og moren har med Netflix, kan jeg ikke dokumentere kontraktsbrudd. Men kontraktsbrudd/avtalebrudd er helt klart i strid med norsk lov.

Jaja, det er det å gå på rød mann over fotgjengerfeltet også. Så rull inn moralen litt er du snill, og ta deg en tur i kirken. Det er søndag. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jaja, det er det å gå på rød mann over fotgjengerfeltet også. Så rull inn moralen litt er du snill, og ta deg en tur i kirken. Det er søndag. 

Det er vel strengt tatt lørdag.

Anonymkode: 0c05e...44b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fungerer dette med QR-kode? Må man ha mobil for å se på netflix nå?

Anonymkode: a6b0e...651

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, i Norge er det faktisk lov til å gå på rød mann, hvis det ikke forstyrrer biler. I mange andre land er det forbudt.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (6 timer siden):

129 for Max, 250-ish for Netflix, 799 for Viaplay, 429 for TV2 play, 99-ish for Disney + og så videre. Mange bekker små blir en stor å.

Tilslutt er det ikke verdt det og man kan stikke til piratbukta.

Feil, riktige priser er følgende.

89kr for Max, 129kr for Netflix, 159kr for Viaplay, 109kr for TV2 play og 59kr for Disney +.

Anonymkode: 279cb...057

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Feil, riktige priser er følgende.

89kr for Max, 129kr for Netflix, 159kr for Viaplay, 109kr for TV2 play og 59kr for Disney +.

Jeg sjekka altså planene _jeg_ har, jeg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (Akkurat nå):

Jeg sjekka altså planene _jeg_ har, jeg.

799 er hinsides pris for Viaplay da :hakeslepp: til den prisen så burde man få gull og diamanter..

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...