AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #21 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så flott at eksen har en god familie rundt seg som støtter opp om barnet. Anonymkode: 17cb7...a8f Det høres ikke ut som det er støtte, men at besteforeldre kompenserer fars ubrukelighet så det ikke skal gå ut over barnet… Anonymkode: e5c0c...7eb 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #22 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det høres ikke ut som det er støtte, men at besteforeldre kompenserer fars ubrukelighet så det ikke skal gå ut over barnet… Anonymkode: e5c0c...7eb Jada, selvfølgelig, dette er jo KG. Jeg kjenner en alenemor, hun kjøper seg barnevakt når hun er på jobbreise o.l. Har ikke familie i nærheten. Hun er en ubrukelig mor da? Herregud for et nivå det er på enkelte her.... Anonymkode: 17cb7...a8f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 7. desember 2024 #23 Del Skrevet 7. desember 2024 Vi har to stk 50/50. Overrasket meg litt over hvor LITE ensom jeg er og hvor mye jeg trives i eget selskap og hvor deilig det er å bare gjøre som jeg vil uten å måtte "forsvare" alt. At jeg har et mye bedre forhold til eksen nå enn da vi var sammen. En annen ting som overrasket meg litt var hvor sykt travelt det er de ukene de er hos meg. Men jeg ville uansett ikke hatt det annerledes. At det er så travelt tror jeg har litt med at de har så mange aktiviteter og er blitt så store at de har en del lekser++. Mye som skal føles opp! Bekymring for økonomi er en annen ting, selv om det også er veldig deilig å styre den selv og ha kontroll på alt der. Men man er mer sårbar økonomisk alene. Det som kanskje overrasket meg mest er hvor lite jeg har lyst på en mann😂 Det føles helt utenkelig at det skal være en mann her. Eneste gangen jeg får lyst på en mann er de dagene jeg har eggløsning, da får jeg lyst å stikke på byn og finne en for tilfeldig sex. Ellers i måneden er menn ganske uinteressante. Dette får meg til å lure på om jeg noken gang vil være i et forhold igjen😳 Får nesten litt sånn eksistensiell krise. Men skal sies at bruddet er ganske ferskt og med en del traumatiske ting som må bearbeides, så ting kan kanskje forandre seg etterhvert. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #24 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Slik tenkte jeg om eksen også og ble skikkeligmoverasket da ting viste seg å være helt på stell jeg fikk tilbake ungene. Helt til det kom frem at besteforeldrene bidro enn hel del…og litt til. Anonymkode: 9f075...2e5 Hehe foreldrene til min eks bor på andre kanten av landet, så det er nok ikke tilfellet her. 😛 Anonymkode: 0e7e4...33d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #25 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vi har et barn på 7 år, og jeg er redd det blir brudd etterhvert fra min side. Det er så mye som ikke fungerer, at jeg tror snart ikke jeg orker mer. Jeg gruer meg dermed litt til å gå fra og være to, til å bli alene, selv om jeg føler meg ensom i forholdet også. Så, i håp om å kanskje forberede meg selv litt; hva overrasket dere mest da dere ble alene (på godt og vond)? Anonymkode: d9225...03e Roligere barn og mer glede. Anonymkode: 42107...684 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #26 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jada, selvfølgelig, dette er jo KG. Jeg kjenner en alenemor, hun kjøper seg barnevakt når hun er på jobbreise o.l. Har ikke familie i nærheten. Hun er en ubrukelig mor da? Herregud for et nivå det er på enkelte her.... Anonymkode: 17cb7...a8f Et så lavt nivå er jeg ikke en gang sikker på om jeg gidder diskutere på, men det er så klart enorm forskjell på en som TRENGER barnevakt, kontra en som ikke trenger være et voksent og ansvarlig menneske fordi vedkommende har noen som rydder opp i kaoset vedkommende skaper bak en. Anonymkode: e5c0c...7eb 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #27 Del Skrevet 7. desember 2024 Hvor mange beskyldninger han kom med, hvor lite han ønsket å samarbeide og hvordan hele hans familie tilsynelatende la meg for hat. Selv om det var han som gikk rett inn i et nytt forhold. Han hadde heller ikke satt seg inn i noe av det formelle rundt et brudd, og visste ingen ting om familievernkontoret eller hvordan barnebidrag blir beregnet. Ensomheten, savnet etter barna og utfordrende økonomi var omtrent som forventet da jeg først skjønte at han gikk. Er skilsmissebarn selv, og ønsket virkelig ikke det samme for mine egne barn. Anonymkode: b6459...955 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 7. desember 2024 #28 Del Skrevet 7. desember 2024 Hvor mye enklere, lettere og deiligere livet ble! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #29 Del Skrevet 7. desember 2024 Ohhh. Det var så deilig! Ble alenemor med fullt foreldreansvar. Plutselig var det alltid god energi og stemning. Huset var alltid ryddig og fint. Barnet blomstret hjemme og på skolen. Jeg fikk mye mer energi og overskudd. Fikk mer tid til meg selv og venner. Møtte drømmemannen og vi er nå på husjakt. Anonymkode: d4820...c4b 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #30 Del Skrevet 7. desember 2024 At jeg endelig kom tilbake til den glade, jevnt over tilfredse tilstanden min, som jeg ikke hadde kjent på siden jeg var ungdom. Anonymkode: fe489...c54 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #31 Del Skrevet 7. desember 2024 Hvor mye merarbeid en ikke-deltakende foreldre egentlig ga meg. Livet ble mye enklere med kun meg og ungen i huset! Anonymkode: 8d830...2cb 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #32 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): … og hvor mye bedre økonomi jeg fikk alene. Nå kan jeg kjøpe det jeg har lyst til uten å måtte forsvare meg og uten formaninger om at jeg må stramme inn ellers går økonomien vår til helvete. Og likevel sitter jeg igjen med mer penger til overs enn før da vi hadde felles økonomi. Var nok ikke jeg som hadde det høyeste forbruket likevel… Anonymkode: 0e7e4...33d Akkurat dette opplevde jeg også. Følte det var urettferdig å få beskjed om pengebruk jeg innerst inne visste var skjev. Han spiste eksempelvis for dobbelt av meg og brukte mye på sportsutstyr. Så mye bedre råd nå. Anonymkode: bba96...077 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #33 Del Skrevet 8. desember 2024 Takk for at dere deler ❤️ Godt å høre at mange av dere stort sett har hatt positive opplevelser rundt det, men også litt skummelt (og egentlig veldig ventet) å høre at flere av dere også har kjent på ensomheten av å være alene, og ikke minst det å ikke alltid ha noen å sparre seg med. Man mister så mye mer enn bare den man er sammen med ved et brudd. Det er så mye rundt også, og det kjenner jeg er skikkelig vanskelig. Står nå mellom dilemmaet mellom å gå, da vi ikke passer sammen som kjærester, og å bli for og beholde denne kjernefamilien.. Må innrømme at jeg blir ikke helt enig med meg selv. Jeg er heller ikke veldig ressurssterk, i form av økonomi og nettverk. Ts Anonymkode: d9225...03e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #34 Del Skrevet 8. desember 2024 Hvor fantastisk befriende det var å bli alene med barna. ALT ble bedre. Til og med økonomien. Anonymkode: a422b...77d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #35 Del Skrevet 8. desember 2024 Ble overrasket over hvor vanskelig det skulle bli å ha en vanlig samtale med barnas far. Over hvordan han skal straffe meg for alt og legge skylda på meg til barna og andre rundt. Og over hvor lite jeg skulle savne ham. Barna savner jeg 1000% mer enn jeg hadde fryktet. Uendelig mye. Anonymkode: 5257c...10b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #36 Del Skrevet 8. desember 2024 Hvor mye bedre det var å være alenemor enn to foreldre. Deilig å styre livet sitt selv! Anonymkode: 5bafc...02a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #37 Del Skrevet 8. desember 2024 Bedre økonomi, tryggere og sterkere i mammarollen, generelt gladere, mer selvstendig, et triveligere hjem når jeg kunne innrede etter egen smak, mer energi, mer utadvendt, større tro på meg selv. 😊❤️ Anonymkode: 992ed...326 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #38 Del Skrevet 8. desember 2024 Fikk mye bedre livskvalitet, prioriterte meg selv, kosthold og trening. Hadde tid til å gjøre mer av det jeg ville. Fikk også mer overskudd til barnet. Anonymkode: 0839a...d06 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskulis Skrevet 8. desember 2024 #39 Del Skrevet 8. desember 2024 Fikk bedre råd (det er jo egentlig utrolig…), ble mer glad, hjemmet mitt ble hyggelig og uanspent og et sted jeg søkte til og koste meg. For min egen del økte livskvaliteten veldig. Selv om det er mye å sitte med hus og bil og barn, ble livet enklere og jeg nøt egentiden. Det mest negative er å være uten barn halvparten av tiden. Det er mange år siden bruddet, likevel stikker det fortsatt i hjertet den morgenen det er en uke til vi sees 💔 Så var det også et savn etter voksenselskap i huset, noen å snakke om gleder, tanker og utfordringer, utenom barn. Og savn etter sex. Men ingen av savnene var i nærheten av å nærme seg fordelene ved bruddet. Var et vondt men helt riktig valg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #40 Del Skrevet 9. desember 2024 Bruddet var noe vi ble enig om sammen så savnet etter han eller den andre var ikke der så da var det jo riktig avgjørelse. MEN bortsett fra at det var fint å kunne styre sin egen uke med unge og uten unge….. så… vet jeg ikke om det er så mye annet positivt. Ettersom jeg bor i en stor by i dette landet, så hadde boligmarkedet gjort det vanskeligere å kjøpe bolig alene i hvert fall når man vil ha 2 soverom litt sentralt i forhold til familie, jobb og annet. Økonomien var ikke bedre men greit å kunne styre den helt selv. Så ja det var det rette valget å bryte forholdet men ikke mye godt som fulgte etter bruddet. Anonymkode: ef9fd...e4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå