Gå til innhold

Melk på sengen etter tannpuss

pusejente

Anbefalte innlegg

Han sover hele natten så lenge han får en flaske med melk i senga før han skal sove, han er nå 1 år, og dette har fungert for å få han til å sove hele natten siden han var 7-8 måneder. Så var det dette med tennene da, hvor lenge kan man drive med dette før det vil ha veldig negativ innvirkning på tannhelsen? Jeg vil gjerne ha han til å fortette med problemfri legging og soving natten gjennom. Jeg har fått mye søvnproblemer etter nattevåk, men begynt å stabilisere seg nå
Jeg prøvde tidligere å gi han vann istedenfor uten suksess, da han kasta bare flaska og blei grinete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ingen behov for melk og bare dårlig vane.. kutt ut nå? 3 dager med hyling så er det over. det er veldig skadelig for tennene pluss kun uvane. Gi han no ordentlig å spise før leggetid så holder han seg mett til morgenen. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det funker så tenker jeg du bare kan fortsette. Dette går seg til. De vil ikke ha flaske i åresvis.

Anonymkode: b27a6...743

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pusejente skrev (24 minutter siden):

Han sover hele natten så lenge han får en flaske med melk i senga før han skal sove, han er nå 1 år, og dette har fungert for å få han til å sove hele natten siden han var 7-8 måneder. Så var det dette med tennene da, hvor lenge kan man drive med dette før det vil ha veldig negativ innvirkning på tannhelsen? Jeg vil gjerne ha han til å fortette med problemfri legging og soving natten gjennom. Jeg har fått mye søvnproblemer etter nattevåk, men begynt å stabilisere seg nå
Jeg prøvde tidligere å gi han vann istedenfor uten suksess, da han kasta bare flaska og blei grinete

Dette sliter du med straks. Det er ikke bra for tennene. Melken på kvelden får han i glass eller kop, pusser tenner og så er det natta. Må han ha flaske for å roe seg, så er vann innholdet, ikke melk. 

Anonymkode: c1513...10e

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent sin sønn måtte legges i full narkose for å trekke ut råtne tenner. Hun hadde gitt mme på flaske ved kveldstid.

Anonymkode: 1a955...885

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gi han flaske med melk i pysjen etter kveldsstell imens han sitter i armkroken og koser seg, så sveip innom badet for tannpuss før seng? Det er bare en liten justering i rutinene.

Anonymkode: 4efc3...67e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre barn, eldste er 18, yngste er 2. Alle tre har fått melk på flaske i senga sikkert alt for lenge, både fordi det har vært kos for dem og lettvint for meg. Når de har våknet på natt eller ved leggetid.

Ingen av barna mine har hatt problemer med tennene, null hull, spist både godteri og drukket brus. Med måte selvsagt, men så har vi også hatt rutiner med tannpuss morgen og kveld i alle år.

Som en nevnte over her; de slutter med melk på flaskr etter en tid, regner med min 2-åring straks er ferdig med det, slik som sine storesøsken på den alderen. Stresser ikke med det, bare gjør tannpuss til en rutine 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 64eee...d7c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammet på natten til barnet var 2 år uten at det har påvirket. 

Hva med å eventuelt pusse tennene i senga, om flaska må gis der? 

Anonymkode: 5446b...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pusejente skrev (13 timer siden):

Gi det på sofaen før tannpuss, så får han kosen men sparer tennene

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pusejente skrev (17 timer siden):

?? Hvem er sjefen? Du bør prate med han når han er ROLIG at han IKKE får annet enn vann etter tannpuss.  Stå imot sutring...gir seg etter noen dager. Dette har alvorlige virkninger på tannråte!! I verste fall kan du bli dømt for mishandling av barn når de finner ut at han har fullt av hull i tennene.....du må være SJEFEN.

Anonymkode: aa9bf...5e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har tre barn, eldste er 18, yngste er 2. Alle tre har fått melk på flaske i senga sikkert alt for lenge, både fordi det har vært kos for dem og lettvint for meg. Når de har våknet på natt eller ved leggetid.

Ingen av barna mine har hatt problemer med tennene, null hull, spist både godteri og drukket brus. Med måte selvsagt, men så har vi også hatt rutiner med tannpuss morgen og kveld i alle år.

Som en nevnte over her; de slutter med melk på flaskr etter en tid, regner med min 2-åring straks er ferdig med det, slik som sine storesøsken på den alderen. Stresser ikke med det, bare gjør tannpuss til en rutine 🤷🏼‍♀️

?? Snakk om å ikke være voksen! Du er SJEFEN! SLUTT OG GI DE MELK PÅ NATT!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Om det funker så tenker jeg du bare kan fortsette. Dette går seg til. De vil ikke ha flaske i åresvis.

Anonymkode: b27a6...743

?? De kan få masse hull!! Hvem er sjefen?  Hun eller barnet?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Kan du tynne ut melken med vann gradvis over lang tid?

Anonymkode: 6b1c8...dab

Eh....hun kan heller SI NEI! SLUTT MED DALLINGEN!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

En bekjent sin sønn måtte legges i full narkose for å trekke ut råtne tenner. Hun hadde gitt mme på flaske ved kveldstid.

Anonymkode: 1a955...885

Dette har vi også gjort, og her fikk barnet bare gode tilbakemeldinger fra tannlegen. Lite plakk og ingen hull. 

Tenker at mme er vel ikke verre enn å gi morsmelk. Men det er en vanskelig vane å venne de av med uansett. Men det var verdt det for vår del da hun da sov natten igjennom. 

Anonymkode: 050b5...9e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde du sagt det samme om det var morsmelk også? 

Anonymkode: 050b5...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eh....hun kan heller SI NEI! SLUTT MED DALLINGEN!!!

Jeg prøvde bare å komme med en løsning der hun kanskje fikk sove selv uten å høre på unge som hylskriker

Anonymkode: 6b1c8...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg ammet på natten til barnet var 2 år uten at det har påvirket. 

Hva med å eventuelt pusse tennene i senga, om flaska må gis der? 

Anonymkode: 5446b...b0b

Forskjell på morsmelk og mme på flaske..

Anonymkode: 41cdf...6b2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det var da veldig til roping. Kanskje du skal prøve å skrive som en voksen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Det var da veldig til roping. Kanskje du skal prøve å skrive som en voksen?

…5e0 er helt SJEF!!!! 🫠 Det er nå og en måte å kommunisere på 😆 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...