Gå til innhold

Restemat i barnehagen og løs mage.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sånne foreldre som deg er faen meg som dementorer i rommet - suger all glede ut av rommet med å klage og finne feil. 

Anonymkode: 05b94...4fa

gleden ved å være slepphendt og spre dårlig helse?

Anonymkode: e2987...5e4

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

gleden ved å være slepphendt og spre dårlig helse?

Anonymkode: e2987...5e4

Gleden ved å arrangere ting for barna og lage brudd i rutinehverdagen til barna. Det er slikt som gjør at barna i noen barnehager heller får servert havregrøt til jul (og nåde dem om det ikke er laget av glutenfri havregryn, melk uten havre, soya eller laktose. Og hvis det er sukker inntil, gudbedre meg) 

Klaging fra foreldre må drepe arbeidslysten hos de de ansatte. Jeg blir helt matt av foreldremøter hvor TS og hennes like er tilstede. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Gleden ved å arrangere ting for barna og lage brudd i rutinehverdagen til barna. Det er slikt som gjør at barna i noen barnehager heller får servert havregrøt til jul (og nåde dem om det ikke er laget av glutenfri havregryn, melk uten havre, soya eller laktose. Og hvis det er sukker inntil, gudbedre meg) 

Klaging fra foreldre må drepe arbeidslysten hos de de ansatte. Jeg blir helt matt av foreldremøter hvor TS og hennes like er tilstede. 

Vet du, jeg vil ha meg frabedt å bli satt i en slik bås fordi jeg stiller spørsmålstegn ved mathygiene. Vi har hatt barn i barnehagen i snart 5 år, ikke en eneste gang har jeg vært negativ mot sukker eller annet. 

Men når det er snakk om mat som kan gjøre barn syk, da må det få være lov å stille spørsmål.

Anonymkode: f8774...107

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Man kan likevel arrangere ting for barn samt lage brudd i rutinehverdagen og samtidig ha god mathygiene.

Det ene utelukker ikke det andre.

Vi har risgrøt på nissefest, pølser på 17.mai feiring og lussekatter på lucia. 

Anonymkode: c40ec...9cb

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du vet ingen verdens ting om hva som har forårsaket ditt barns mageproblemer. Hadde dette vært maten i dag, så er sannsynligheten for at hun hadde kastet opp vært langt større. 
Det kan like gjerne være et magevirus som maten. Og det mageviruset kan komme fra hvorsomhelst.

Den maten som spises på restauranter og andre spisesteder får nok røffere behandling og lengre oppbevaringstid enn det den omtalte maten har hatt. 
Kutt ut,å være hysterisk, du sliter deg ut på slikt tull, unødvendig tull.

Anonymkode: 1de83...7d8

Det tviler jeg på. Noen som jobber på restaurant her og som kan svare på om dere lager mat, frakter den uten temperaturkontroll, varmer den opp igjen, lar den stå i romtemperatur (hvor lenge, et par timer?) for så å kjøle ned (hvor effektivt?) for så å varme igjen og servere dagen derpå?

Anonymkode: 6aa89...3ad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Sånne foreldre som deg er faen meg som dementorer i rommet - suger all glede ut av rommet med å klage og finne feil. 

Du er den typen ja. Synes du bør finne deg en annen jobb.

Anonymkode: 6aa89...3ad

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

I går var det julebord i barnehagen hvor foreldre hadde laget med en rett hver. Det var mye rester og i dag har de fått det til lunsj. Da vi kom hjem fra barnehagen fikk vår datter akutt mageknip og diaré. Ingen oppkast, men løs avføring som varte noen timer. 

Kjenner jeg reagerer på at barnehagen gir restemat slik. All maten er nok laget onsdag kveld, deretter fraktet til barnehagen og varmet opp. Så har det blitt pakket vekk, lagret èn natt til før det nok en gang blir varmet opp.

Hva er deres tanker?

du overreagerer

Anonymkode: 68c27...874

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er så slapphente med mathygiene og spesielt det med å la mat stå ute og oppbevare feil eller for lenge. Og kaller såklart de som ikke vil bli syke for hysteriske 🙄

Anonymkode: 779d2...ea7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.12.2024 den 20.07):

I går var det julebord i barnehagen hvor foreldre hadde laget med en rett hver. Det var mye rester og i dag har de fått det til lunsj. Da vi kom hjem fra barnehagen fikk vår datter akutt mageknip og diaré. Ingen oppkast, men løs avføring som varte noen timer. 

Kjenner jeg reagerer på at barnehagen gir restemat slik. All maten er nok laget onsdag kveld, deretter fraktet til barnehagen og varmet opp. Så har det blitt pakket vekk, lagret èn natt til før det nok en gang blir varmet opp.

Hva er deres tanker?

Kan være omgangssyken og da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skeptisk til at alle skal ta Med mat også, jeg. Rare retter og forskjellig hygiene? Hadde tatt opp dette med samarbeidsutvalget og foreslått andre løsninger - går fint å kose seg uten at foreldre tar med varmretter. 

Anonymkode: f502f...f22

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.12.2024 den 20.07):

Hva er deres tanker?

Ingenting.  Kan fint være at ungen f eks slikket på snø ute eller noe annet.  Heldige unger som fikk mye god mat.

Anonymkode: ca8bb...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags mat var det?

Er det f.eks. ris så må det avkjøles raskt ellers risikerer man å bli ordentlig syk. Hadde ikke spist gårsdagens ris som ikke er blitt behandlet korrekt.

Er det f.eks. falafler så tåler det mer enn f.eks. kylling.

Ble all maten varmet på onsdag? Kan det hende at restematen var det som ikke ble varmet opp på onsdagen, men som stod i kjøleskapet i tilfelle de måtte varme opp mer mat? 

Anonymkode: 5fd06...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...