AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #1 Del Skrevet 6. desember 2024 Lagde pletter, la dem på stuebordet på pent fat. Hunden vår har aldri noensinne tatt mat fra bordet, kom som lyn fra klar himmel da jeg fikk melding fra mannen min at alle plettene var borte! Jobber akkurat nå (har lunsjpause) og kjenner meg så utrolig sint og frustrert, mest av alt fordi jeg brukte sabla mye tid på de plettene! Nå er alt borte. Også er jeg jo litt nervøs for hunden vår... Hun er 38 kg labrador så det skal mye til for å knekke henne, men jeg har sagt til mannen at jeg vil at hun skal til veterinæren ASAP. Han sier hun ser ut til å ha det bra så vi skal avvente. Får ikke gjort noe med saken da jeg ikke er hjemme før midnatt. Noen med erfaring? Bør vi vente? Er redd det raskt kan bli verre. Pletter er lagd med MYE sukker og smør... Anonymkode: 0a0dd...105 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #2 Del Skrevet 6. desember 2024 Tipper det verste som skjer er at hunden blir dårlig i magen Anonymkode: 636bb...39f 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #3 Del Skrevet 6. desember 2024 Det tror jeg også, at hunden mest sannsynlig blir dårlig i magen. Diare kanskje. Det kan skje i natt.... Har aldri lest at en hund må til veterinær pga smør og sukker. Det er sjokolade og slikt det er fare for hunden med. Anonymkode: 71f8a...4da 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arx Skrevet 6. desember 2024 #4 Del Skrevet 6. desember 2024 Store mengder smør kan i verste fall gi pankreatitt, men mest sannsynlig får den bare en heftig runde diaré. Jeg hadde gitt noe for magen typ canicur og sett det ann. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #5 Del Skrevet 6. desember 2024 Min labrador på 29kg spiste 200 gram smør en gang og ble ikke dårlig i magen engang. Så lenge det ikke var sjokolade, rosiner eller gjær, går det nok helt fint med en såpass stor hund. Anonymkode: aa4ea...a2c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 6. desember 2024 #6 Del Skrevet 6. desember 2024 Min hund klarte å stjele en kilos pakke med smør en gang. Den ble kanskje litt løs i magen. Dette går nok helt fint TS, men følg med på den. Mulig dere får en travel natt 🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #7 Del Skrevet 6. desember 2024 Naboens hund spiste en pakke meierismør, sånn på 500 gram, med papir og alt, den måtte sove ute i hagen den natten, gikk fint! Det var stor golden retriever. Den spiste masse mat den ikke skulle ved å stjele og åpne kjøleskap, men den levde 16 lykkelige år likevel Anonymkode: 4a402...29f 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Omine Skrevet 6. desember 2024 #8 Del Skrevet 6. desember 2024 Tror bare hunden blir løs i magen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #9 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Lagde pletter, la dem på stuebordet på pent fat. Hunden vår har aldri noensinne tatt mat fra bordet, kom som lyn fra klar himmel da jeg fikk melding fra mannen min at alle plettene var borte! Jobber akkurat nå (har lunsjpause) og kjenner meg så utrolig sint og frustrert, mest av alt fordi jeg brukte sabla mye tid på de plettene! Nå er alt borte. Også er jeg jo litt nervøs for hunden vår... Hun er 38 kg labrador så det skal mye til for å knekke henne, men jeg har sagt til mannen at jeg vil at hun skal til veterinæren ASAP. Han sier hun ser ut til å ha det bra så vi skal avvente. Får ikke gjort noe med saken da jeg ikke er hjemme før midnatt. Noen med erfaring? Bør vi vente? Er redd det raskt kan bli verre. Pletter er lagd med MYE sukker og smør... Anonymkode: 0a0dd...105 Hva er pletter for slags julekaker? Anonymkode: df4b9...01d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #10 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva er pletter for slags julekaker? Anonymkode: df4b9...01d Det er ikke det. Anonymkode: f4665...aa9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #11 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke det. Anonymkode: f4665...aa9 Hva mener du med; "det er ikke det "? Anonymkode: df4b9...01d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #12 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Lagde pletter, la dem på stuebordet på pent fat. Hunden vår har aldri noensinne tatt mat fra bordet, kom som lyn fra klar himmel da jeg fikk melding fra mannen min at alle plettene var borte! Jobber akkurat nå (har lunsjpause) og kjenner meg så utrolig sint og frustrert, mest av alt fordi jeg brukte sabla mye tid på de plettene! Nå er alt borte. Også er jeg jo litt nervøs for hunden vår... Hun er 38 kg labrador så det skal mye til for å knekke henne, men jeg har sagt til mannen at jeg vil at hun skal til veterinæren ASAP. Han sier hun ser ut til å ha det bra så vi skal avvente. Får ikke gjort noe med saken da jeg ikke er hjemme før midnatt. Noen med erfaring? Bør vi vente? Er redd det raskt kan bli verre. Pletter er lagd med MYE sukker og smør... Anonymkode: 0a0dd...105 Greia med sukker og hund er at hunden ikke klarer å kvitte seg med sukkeret på samme måte som mennesker. Det ligger lagret i kroppen og hoper seg opp over tid. Dermed kan en hund som får i seg for mye sukker lett få diabetes. Det går nok godt denne gang. Dette er ikke noe akutt. Men pass bedre på fremover. Litt sukker her og litt der kan gjøre hunden syk på sikt. Anonymkode: 69a25...3ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruR Skrevet 7. desember 2024 #13 Del Skrevet 7. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (10 timer siden): Lagde pletter, la dem på stuebordet på pent fat. Hunden vår har aldri noensinne tatt mat fra bordet, kom som lyn fra klar himmel da jeg fikk melding fra mannen min at alle plettene var borte! Jobber akkurat nå (har lunsjpause) og kjenner meg så utrolig sint og frustrert, mest av alt fordi jeg brukte sabla mye tid på de plettene! Nå er alt borte. Også er jeg jo litt nervøs for hunden vår... Hun er 38 kg labrador så det skal mye til for å knekke henne, men jeg har sagt til mannen at jeg vil at hun skal til veterinæren ASAP. Han sier hun ser ut til å ha det bra så vi skal avvente. Får ikke gjort noe med saken da jeg ikke er hjemme før midnatt. Noen med erfaring? Bør vi vente? Er redd det raskt kan bli verre. Pletter er lagd med MYE sukker og smør... Anonymkode: 0a0dd...105 Labradorer jeg kjenner er gale etter mat og spiser alt de kommer over. Det ligger til rasen. Hvis din labrador er 38 kg så er den god og rund vil jeg tro. Rart den ikke har spist av bordet før. Hva slags julekaker var det. Hold et øye med hunden men ikke vetrinær før dere ser symptomer evt. Endret 7. desember 2024 av FruR 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #14 Del Skrevet 7. desember 2024 FruR skrev (9 timer siden): Labradorer jeg kjenner er gale etter mat og spiser alt de kommer over. Det ligger til rasen. Hvis din labrador er 38 kg så er den god og rund vil jeg tro. Rart den ikke har spist av bordet før. Hva slags julekaker var det. Hold et øye med hunden men ikke vetrinær før dere ser symptomer evt. Enig i at 38kg var mye for en labradortispe. Min er 28-29kg og ikke spesielt slank. Mange tror at labradorer skal være litt runde, men det stemmer ikke. Anonymkode: aa4ea...a2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #15 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Lagde pletter, la dem på stuebordet på pent fat. Hunden vår har aldri noensinne tatt mat fra bordet, kom som lyn fra klar himmel da jeg fikk melding fra mannen min at alle plettene var borte! Jobber akkurat nå (har lunsjpause) og kjenner meg så utrolig sint og frustrert, mest av alt fordi jeg brukte sabla mye tid på de plettene! Nå er alt borte. Også er jeg jo litt nervøs for hunden vår... Hun er 38 kg labrador så det skal mye til for å knekke henne, men jeg har sagt til mannen at jeg vil at hun skal til veterinæren ASAP. Han sier hun ser ut til å ha det bra så vi skal avvente. Får ikke gjort noe med saken da jeg ikke er hjemme før midnatt. Noen med erfaring? Bør vi vente? Er redd det raskt kan bli verre. Pletter er lagd med MYE sukker og smør... Anonymkode: 0a0dd...105 Så ringer du en dyrlege og ber om råd. Hva inneholder disse plettene? Var vitne til en hund som spiste et halvt pepperkakehus for en del år siden, men tilbehør i form av vatt og godterier. Den overlevde men ble dårlig i magen. Anonymkode: 31e03...342 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Equinox Skrevet 7. desember 2024 #16 Del Skrevet 7. desember 2024 Sikker på at det ikke er mannen din som er kakemonster da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #17 Del Skrevet 7. desember 2024 Min hund på 30 kg spiste en halv boks med smertestillende som tilhørte vår andre hunder. Boksen sto innerst i hjørnet på kjøkkenbenken. Bæsjet enormt mye i en uke og vi tenkte at nå er det over og ut men bikkja var i god form ellers og tre år etter lever den fortsatt. Veterinæren tok prøver og de var helt fine. Anonymkode: cb666...0eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #18 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 6.12.2024 den 19.19): Lagde pletter, la dem på stuebordet på pent fat. Hunden vår har aldri noensinne tatt mat fra bordet, kom som lyn fra klar himmel da jeg fikk melding fra mannen min at alle plettene var borte! Jobber akkurat nå (har lunsjpause) og kjenner meg så utrolig sint og frustrert, mest av alt fordi jeg brukte sabla mye tid på de plettene! Nå er alt borte. Også er jeg jo litt nervøs for hunden vår... Hun er 38 kg labrador så det skal mye til for å knekke henne, men jeg har sagt til mannen at jeg vil at hun skal til veterinæren ASAP. Han sier hun ser ut til å ha det bra så vi skal avvente. Får ikke gjort noe med saken da jeg ikke er hjemme før midnatt. Noen med erfaring? Bør vi vente? Er redd det raskt kan bli verre. Pletter er lagd med MYE sukker og smør... Anonymkode: 0a0dd...105 Så frustrasjonen over at du hadde brukt lang tid på de kakene kommer foran bekymringen for hunden…? 😢 Anonymkode: 6a45e...791 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå