AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #41 Skrevet 7. desember 2024 Spre = såre 🙈 TS Anonymkode: 53f9e...74a
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #42 Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja, vi er nok flere som har det slik🙈 samtidig kjenner jeg ingen som har en slik far, selv om de er fra samme generasjon. Mine venninners fedre er helt annerledes, også mine svigerforeldre og andre jeg kjenner på samme alder som min far. Ikke en eneste gang har vi fått kritiske eller nedlatende kommentarer fra svigers, de er bare hyggelige å ha på besøk. De kan jeg prate med om alt mulig, uten å føle meg dum. Barnebarna elsker å være der på besøk, også de eldste. De er besteforeldre som leker og baker og tar med ungene på kino, uten å kreve noe tilbake. Det er ikke aktuelt å flytte for å skape avstand heller. Vi har hele nettverket vårt her, venner, familie, kollegaer. Så vet ikke hvordan det skal bli fremover, føler han blir verre og mer gubbete for hvert år 🙈 Hvordan er forholdet ditt til moren din da? Har hun vært en du kan støtte deg til? TS Anonymkode: 53f9e...74a Så bra at du har gode svigerforeldre og at barna har gode besteforeldre i dem 😊 Moren min blir veldig påvirket av fars nervøsitet og negativitet. Hun har alltid unnskyldt han fordi han er jo bare bekymret for oss. Eller, han gjør det fordi han er glad i oss. Det er så lett å bli sugd med i negativiteten. Jeg har prøvd å bryte spiralen ved å stille ham litt til veggs. Spørsmål som: Hva mener du med det? Hvorfor sier du sånn? Og ikke gi meg før han kommer med en forklaring. Eller si noe fint og positivt om de han rakker ned på. Jeg har forsøkt å speile ham og være passiv aggressiv også, men det blir bare utrivelig. Du nevnte at faren din ofte kommer på besøk. Har du prøvd å gi ham noen oppgaver når han kommer? Eller vil du da stå i gjeld til ham? Be han tørke støv, moppe gulvet, skille bønner fra linser… Anonymkode: 65ad1...f2d 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #43 Skrevet 8. desember 2024 Det at du er konfliktsky handler om oppveksten din der du har gått på tå hev. Det er noe du kan jobbe med om du vil ha endring. Støtter forslaget om å sette din far i arbeid når han kommer innom, la ham få smake sin egen medisin litt. Anonymkode: 6dd1f...9da
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå