AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #1 Del Skrevet 6. desember 2024 Far jobber turnus og har barnet halvannen uke på 2 mnd. Tidligere hadde vi delt bosted når han jobbet i land. Vi hadde da 50/50 ordning. Etter mye tull og ikke oppmøte ved samvær fikk jeg endret at barnet hadde mitt bosted og samvær med far via advokat. Han betalte 650 kr mnd i bidrag og fikk halve barnetrygden ved 50/50 avtalen vi hadde. Nå har han oversendt meg til en ny avtale med samvær der han mener at han skal ha delt bosted på barnet. Er «redd» for at jeg skal flytte vekk med barnet (noe jeg aldri blir å gjøre). Pga hans rettigheter vil han tvinge meg til å signere på dette og at jeg ikke kunne bestemme over dette. Jeg nekter å signere. Vi har privat avtale når det gjelder bidrag. 3500,- han tjener 1,5-2 mill pr år og jeg 500000,-. Han har også kjøpt 4 hus det siste åretD Er det mindre bidrag han vil betale? , liker ikke at jeg får barnetrygden eller hva f er det han vil mer enn det ? Må ligge mer bak enn dette ? Anonymkode: a8233...759 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #2 Del Skrevet 6. desember 2024 Du må nesten kjenne litt på selv hva som er best for barna. Bidrag eller ei. Delt bosted krever usedvanlig godt samarbeid og tillitt. Anonymkode: e2f70...250 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #3 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Far jobber turnus og har barnet halvannen uke på 2 mnd. Tidligere hadde vi delt bosted når han jobbet i land. Vi hadde da 50/50 ordning. Etter mye tull og ikke oppmøte ved samvær fikk jeg endret at barnet hadde mitt bosted og samvær med far via advokat. Han betalte 650 kr mnd i bidrag og fikk halve barnetrygden ved 50/50 avtalen vi hadde. Nå har han oversendt meg til en ny avtale med samvær der han mener at han skal ha delt bosted på barnet. Er «redd» for at jeg skal flytte vekk med barnet (noe jeg aldri blir å gjøre). Pga hans rettigheter vil han tvinge meg til å signere på dette og at jeg ikke kunne bestemme over dette. Jeg nekter å signere. Vi har privat avtale når det gjelder bidrag. 3500,- han tjener 1,5-2 mill pr år og jeg 500000,-. Han har også kjøpt 4 hus det siste åretD Er det mindre bidrag han vil betale? , liker ikke at jeg får barnetrygden eller hva f er det han vil mer enn det ? Må ligge mer bak enn dette ? Anonymkode: a8233...759 Typisk.. med tanke på at du never lønn og hus(som er totalt urelevant) , så er det jo klart hva du er ute etter hvertfall. Kanskje han ønsker å begrense litt på pengene du bruker på deg selv og ikke barna? Anonymkode: 4bd3c...39b 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #4 Del Skrevet 6. desember 2024 Hadde aldri gått med på å skrive under ny avtale når du først har fått fast bosted hos deg. Han får heller dra deg til retten, dersom han har brutt avtaler tidligere vil han trolig ikke komme noen vei. Anonymkode: cdf4b...52f 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #5 Del Skrevet 6. desember 2024 Bare å si nei. Og du kan jo be NAV regne ut og kreve inn bidrag, så slipper du den krangelen og bekymringen om det er rett. Anonymkode: 0bc36...151 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #6 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det mindre bidrag han vil betale? , liker ikke at jeg får barnetrygden eller hva f er det han vil mer enn det ? Må ligge mer bak enn dette ? Anonymkode: a8233...759 Kanskje han vil ha barna mer fordi det er hans barn? Anonymkode: bf9df...80f 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #7 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Typisk.. med tanke på at du never lønn og hus(som er totalt urelevant) , så er det jo klart hva du er ute etter hvertfall. Kanskje han ønsker å begrense litt på pengene du bruker på deg selv og ikke barna? Anonymkode: 4bd3c...39b Ts får jo ikke noe mer penger selv om hun har fast bosted. Anonymkode: bc03b...224 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #8 Del Skrevet 6. desember 2024 Han ønsker ikke å ha barnet mer, men ut i fra meldingene hans er det han som ønsker å ha mer penger, som feks lavere bidrag og halv barnetrygd etc. Jeg syns at delt fast bosted hadde vært mer rettferdig om man hadde delt på alt og hadde hatt et godt samarbeid. Han har også mulighet å ha henne mer men det vil han ikke. Har mange ganger byttet samvær osv og hatt henne mindre enn han skulle med fastsatt samvær. TS Anonymkode: a8233...759 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 6. desember 2024 #9 Del Skrevet 6. desember 2024 Du skriver han jobber turnus, og at dere tidligere hadde delt bosted når han var i land. Betyr det at han nå jobber i Nordsjøen eller til sjøs, og hva er da turnusen hans? Forventer han at dere (både deg og barna) skal tilpasse dere hans turnus, som gjerne er flere uker på, og så flere uker av, med ujevn frekvens (ofte lengre hjemme enn ute)? Her hadde jeg nok bare sagt nei, også får han ta det til retten. Dere kan jo heller først prøve mer samvær, etter faste rutiner (det er bedre for alle parter, særlig barna), også se hvordan det fungerer og hvordan samarbeidet blir. Dette med økonomi er dessverre noe både mor og far kan kjenne på som begrunnelse for hvilke avtaler en ønsker seg. Trist, men sant. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #10 Del Skrevet 6. desember 2024 Daisy-love skrev (23 minutter siden): Du skriver han jobber turnus, og at dere tidligere hadde delt bosted når han var i land. Betyr det at han nå jobber i Nordsjøen eller til sjøs, og hva er da turnusen hans? Forventer han at dere (både deg og barna) skal tilpasse dere hans turnus, som gjerne er flere uker på, og så flere uker av, med ujevn frekvens (ofte lengre hjemme enn ute)? Her hadde jeg nok bare sagt nei, også får han ta det til retten. Dere kan jo heller først prøve mer samvær, etter faste rutiner (det er bedre for alle parter, særlig barna), også se hvordan det fungerer og hvordan samarbeidet blir. Dette med økonomi er dessverre noe både mor og far kan kjenne på som begrunnelse for hvilke avtaler en ønsker seg. Trist, men sant. Han jobber 2 uker på og 4 uker fri. Han hadde hatt mulighet å hatt en tilnærmet 50% med henne, men ønsker ikke dette da han ikke får nok fri. Jeg har flere ganger nevnt mer samvær til ham, men det er ikke ønskelig. Vi har heller ikke et bra nok samarbeid til å ha delt fast bosted. Noe jeg selvfølgelig skulle ønske at vi hadde. Tenker også at han kan ta meg til retten hvis det er ønskelig, denne avtalen skriver jeg ikke under. Anonymkode: a8233...759 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #11 Del Skrevet 6. desember 2024 Selvsagt sier du nei. Han får ikke medhold i retten og enhver advokat vil fraråde ham å prøve. Anonymkode: 4c30d...df6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #12 Del Skrevet 6. desember 2024 Han er gjerrig. Bruker andre unnskyldninger. Anonymkode: a9c41...f16 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 6. desember 2024 #13 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han jobber 2 uker på og 4 uker fri. Han hadde hatt mulighet å hatt en tilnærmet 50% med henne, men ønsker ikke dette da han ikke får nok fri. Jeg har flere ganger nevnt mer samvær til ham, men det er ikke ønskelig. Vi har heller ikke et bra nok samarbeid til å ha delt fast bosted. Noe jeg selvfølgelig skulle ønske at vi hadde. Tenker også at han kan ta meg til retten hvis det er ønskelig, denne avtalen skriver jeg ikke under. Anonymkode: a8233...759 Om han ikke ønsker mer samvær, fordi han vil ha mer fri, så blir det for dumt. Da burde det jo være nesten ett fett om dere skulle flytte også 🙄 Helt enig, ut i fra det du forteller her i at dette her skal du ikke signere. Bidrag får du ta igjennom nav så det blir riktig og barnet får det det skal ha. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #14 Del Skrevet 6. desember 2024 Aldri skriv under på noe du ikke ønsker. Anonymkode: 4e5d6...3ba 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #15 Del Skrevet 6. desember 2024 Om han synes han betaler for mye så svarer du med at da kan gå fra den private avtalen dere har nå og heller la nav stå for utregning og innkreving. Det er forresten noe av det lureste du gjør nå. Etterhvert som barnet blir eldre og dyrere i drift så økes også barnebidraget automatisk. Anonymkode: 32d63...50a 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #16 Del Skrevet 6. desember 2024 Jeg tolker det som at han forsøker å ha en viss kontroll over ditt liv selv om dere ikke lenger er et par. Hadde det vært meg hadde jeg bedt Nav ta over bidraget, for da vil han ikke lenger ha mulighet til å kontrollere deg økonomisk. For all del, håper du har gjemt på meldinger o.a. som bekrefter at han ikke vil ha mer samvær. Anonymkode: 29027...55d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #17 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ts får jo ikke noe mer penger selv om hun har fast bosted. Anonymkode: bc03b...224 Hun får mindre Fikk endret til delt bosted og gikk fra å være samvær far med like mange døgn fra å betsle bidrag og til å få enorme mengder stønader inn på konto Så ja det er økonomiske intensiver her Anonymkode: 6a24f...5fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #18 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun får mindre Fikk endret til delt bosted og gikk fra å være samvær far med like mange døgn fra å betsle bidrag og til å få enorme mengder stønader inn på konto Så ja det er økonomiske intensiver her Anonymkode: 6a24f...5fd Beklager, ts får mindre ved delt bosted Anonymkode: 6a24f...5fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #19 Del Skrevet 7. desember 2024 Min eks ønsket det samme, jeg sa nei. Han ønsker lite samvær, og å betale minst mulig bidrag. Han deltar ikke i barnets hverdag, har ingen kontakt med barnehage og skole, deltar aldri på foreldremøter, følger aldri til legen, osv. Jeg tipper han går rundt og kaller meg grisk og at jeg vil ha mest mulig bidrag, siden han ikke forstår at det er hans bittelille samværsprosent som påvirker bidraget mest. Jeg har tatt alt via nav, for å holde konflikten på lavest mulig nivå. Om du ikke ønsker å signere avtalen, bare si nei. Eventuelt bestill en time til mekling på familievernkontoret. Anonymkode: 1ddf6...5db 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 7. desember 2024 #20 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Om han synes han betaler for mye så svarer du med at da kan gå fra den private avtalen dere har nå og heller la nav stå for utregning og innkreving. Det er forresten noe av det lureste du gjør nå. Etterhvert som barnet blir eldre og dyrere i drift så økes også barnebidraget automatisk. Anonymkode: 32d63...50a Enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå