Gå til innhold

Det er ikke rart folk bare ghoster!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rart, jeg har aldri fått sure meldinger som svar. Har enten fått et kort "du også" eller noe sånt, eller ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har opplevd trusler og å bli kalt hore når jeg har høflig avvist, derfor var det en lang periode over flere år at jeg bare fadet ut uten forklaring. Men så opplevde jeg å bli ghostet av en jeg var forelsket i og som det begynte å bli seriøst med, og jeg ble så vanvittig knust og ble hengende igjen med hva og hvorfor. Så nå er jeg direkte og sier ifra uansett, med mindre fyren gir meg vibber at han kan være farlig ved avvisning, og det er heldigvis de færreste. Vil aldri påføre den skaden på noen. 
Men skal sies at hvis det er første date og begge åpenbart ikke føler kjemien sier jeg ikke noe, for da er min opplevelse av at det dabber av uten kommunikasjon uansett. Da kan det fremstå litt arrogant å sende melding at jeg ikke vil treffes igjen. 

Anonymkode: 05322...b5f

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forstår godt at noen ghoster når de opplever en ekkel person som ikke vil en vel. Men jeg tror at da har man vært uheldig og kommet utfor en som ikke er helt god. De fleste er veldig greie og fine folk. Og om en stadig kommer utfor "sånne" så bør man kansje revurdere hva slags mennesker man velger seg ut som potensiell partner. Jeg tror ikke på at noen "tiltrekker seg" psykopater, men at noen kansje tillater å ikke bli respektert. eller ikke setter grenser på naturlig måte, og "godtar" at fæle folk får lov å ta plass i ens liv. Det vanlige er å sette grenser når man opplever at folk ikke er greie.. 

Det har nok også noe med at feks folk med autisme eller autistiske trekk blir oftere "ofre" - altså fordi de ikke setter grenser eller merker når de bør sette grenser da.

Anonymkode: c23c0...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg forstår godt at noen ghoster når de opplever en ekkel person som ikke vil en vel. Men jeg tror at da har man vært uheldig og kommet utfor en som ikke er helt god. De fleste er veldig greie og fine folk. Og om en stadig kommer utfor "sånne" så bør man kansje revurdere hva slags mennesker man velger seg ut som potensiell partner. Jeg tror ikke på at noen "tiltrekker seg" psykopater, men at noen kansje tillater å ikke bli respektert. eller ikke setter grenser på naturlig måte, og "godtar" at fæle folk får lov å ta plass i ens liv. Det vanlige er å sette grenser når man opplever at folk ikke er greie.. 

Det har nok også noe med at feks folk med autisme eller autistiske trekk blir oftere "ofre" - altså fordi de ikke setter grenser eller merker når de bør sette grenser da.

Anonymkode: c23c0...6a3

Ja det er sikkert mulig for folk som ikke klarer å sette grenser. Det er ikke tilfellet her. Jeg er en oppegående dame som dater for å finne en potensiell partner. Det er snakk om krasse svar når man avviser å møtes igjen. Handler ikke om å ha sendt ut feil signaler, ikke klare å sette grenser etc.

Er snakk om å takke nei til å møtes igjen etter overfladisk prat over en kaffekopp. Veldig hyggelig at de vil møte meg igjen, for all del! Men man kan jo være høflig når noen sier nei takk på en fin måte. Ikke bli bitter.

Anonymkode: 0db29...b8e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ardenus skrev (22 timer siden):

Skriv at du vil gifte deg nå, skal du se at de ghoster deg ;)

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: 0a82c...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.12.2024 den 16.47):

Jeg har har vært på en del dater i høst, og nesten alle har skrevet skikkelig sure svar når jeg på en veldig pen måte har takket nei til å møtes igjen. En klikket og skrev en lang og veldig hatefull melding. Jeg kommer til å ghoste selv fremover, orker ikke få sure/kjipe svar på en høflig og fin «nei takk» til å møtes igjen. Andre som føler på det samme?

Eksempler på meldinger jeg har sendt:

«Takk for en hyggelig date. Jeg følte dessverre ikke på en romantisk kjemi, men ønsker deg masse lykke til videre!»

«Veldig hyggelig at du vil treffe meg igjen, jeg føler dessverre ikke det samme. Det var hyggelig å møte deg, og jeg ønsker deg lykke til videre!»

Blir dessverre ghosting fremover. 

Hvorfor avviste du dem? Var de for stygge?

Anonymkode: 2b98d...e20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor avviste du dem? Var de for stygge?

Anonymkode: 2b98d...e20

Men herregud…! Man merker jo raskt om det er noe kjemi, og om man kan tenke seg å møtes igjen. Handler jo ikke om utseendet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dessuten har man jo bilder på Tinder, og man møter vel ikke folk man ikke liker utseendet til? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...