Gå til innhold

Jobber som er "lette" å få. Lei helsevesenet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Er like travelt der. Vi drukner i vedtak og mye jobb. Lite lønn og travelt.

Anonymkode: cb991...0e7

Uenig! Spørs hvilken psykiatrisk avdeling du jobber på dette her. Noen avdelinger som ikke har tvangsvedtak MÅ ha ro i personalgruppen ellers blir pasientene utrolige og da blir det mye uro på avdelingen osv. Er ledelsen ved disse avdelingene tro mot det faglige i denne jobben og er gode på kommunikasjon ut til personalgruppen så kan dette være et ganske rolig sted å jobbe. Men man må få ting unna selvfølgelig, er ikke bare å sitte på ræva. Jobber man med medisiner så røyner det litt på når klokken er mellom 8-10 men ellers i løpet av dagen kan det være ganske rolig der du kan bistå de andre på avdelingen imellom slaga på avdelingen. Må følge opp med miljøarbeid ut fra behandlingsplan pr pasient som man har men man skal i utgangspunktet ikke ha for mange pasienter nettopp fordi man ikke ønsker uro i avdelingen og fordi man skal gjøre en god jobb med pasientene mens de er innlagt. Dette er forbyggende arbeid i det lengre løp satt i system. 

Endret av Fighter83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men det er jo ikke for alle. Man bør helst vær b-menneske og klare å sove greit sammenhengende dagtid.

Anonymkode: 89da0...7fe

Ikke for alle, men gulroten er færre vakter og bedre betalt. Dvs si man kanskje kan jobbe ca 70% og likevel tjene likt som dag. Noen steder kan man ønske maks antall vakter på rad også. 

Anonymkode: c37e5...1fa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.12.2024 den 14.36):

Jeg tror jeg er ferdig med helsevesenet. Hva slags jobber kan jeg ha sjans på uten mer utdannelse? Har en bachelor i vernepleie.

Alternativer jeg har tenkt på er:

Forsikringsrådgiver

Klesbutikk

Renholder (må jeg ha fagbrev? Har ikke erfaring...)

Noe annet??

Anonymkode: 00b3a...942

Kundeservice 

Anonymkode: 13c48...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker

Merkantil stilling på sykehus er ganske chill. Tror jeg jobber omtrent 50 prosent i 100 prosent stilling 

Anonymkode: f8b6f...5f3

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Merkantil stilling på sykehus er ganske chill. Tror jeg jobber omtrent 50 prosent i 100 prosent stilling 

Anonymkode: f8b6f...5f3

Godt forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med noe innen IT?

IT-bransjen skriker etter folk, og de med bakgrunn fra helsevesenet er særlig ettertraktet. Vet om flere sykepleiere som tok omskolering til IT og nå jobber på kontor eller hjemmefra med veldig god lønn.

Anonymkode: a1b29...41d

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner at lavterskel behandlingstilbud innen rus og psykiatri er populært blant vernepleiere og sykepleiere som er leie av jobben, men som pasient kan jeg fortelle at det er lite hjelp å få i disse kommunale tjenestene. Det er liksom bare snakke damer og egentlig seiler vi vår egen sjø. På DPS har de rolige dager hvor de sitter mye og slapper av sammen med pasientene. 

Anonymkode: 0f77c...62e

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg trengte å jobbe med noe annet en periode. Gikk ned til 70 % og tok 30% + tilkalling som brukerstyrt personlig assistent. Det føltes så mye bedre å kunne gjøre en skikkelig jobb for en person, enn å aldri føle at en strekker til. Det er svært mange forskjellige årsaker til at folk i alle aldre har behov for BPA, barn/ungdom/unge voksne/eldre med ulike diagnoser og behov. 

Jeg har aldri hatt en så takknemmelig jobb tidligere. Uten å bryte taushetsplikt så vil jeg bare si at jeg vet jeg er verdsatt høyt for hver dag jeg kommer på jobb. Jeg gjør oppgaver som for meg føles lett og enkelt å utføre. Det er mye glede og positivitet og dagene går utrolig fort. Dagene er sjeldent like, det er mye variasjon og dette har hjulpet meg i å se lysere på den jobben jeg har 70% stilling i. 

Anonymkode: d75c4...78d

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.12.2024 den 15.27):

Hvordan fikk du den? Var stillingen utlyst?

Anonymkode: 7df78...1d7

Likner min jobb. Var 180 søkere da jeg fikk den. Det kjipe er også at jobben av og til føles som et fengsel. Ingenting å gjøre, men man kan ikke stikke noe sted fordi en del av jobben er å bemanne innenfor en åpningstid. Kjedelig å være stuck i åtte timer når effektiv arbeidstid er 2-3 timer.

Anonymkode: a7f59...67b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er i samme situasjon! Jobber som miljøarbeider, men er DRITTLEI, og helt utslitt både fysisk og mentalt. Er godt voksen, mangler generell studiekompetanse, men kunne så gjerne tenke meg en rolig kontorjobb uten mas og kjas. Helt umulig å finne noe uten minimum bachelor her i området iallefall, så føler meg helt stuck😩

Anonymkode: d1efd...d76

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.12.2024 den 2.24):

Ja, fint å kaste alle de umotiverte og slitne ansatte dit. 

Anonymkode: 21a66...1df

Ingen kaster noen noe sted. Man velger jobb selv 

Anonymkode: e03d7...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.12.2024 den 14.36):

Jeg tror jeg er ferdig med helsevesenet. Hva slags jobber kan jeg ha sjans på uten mer utdannelse? Har en bachelor i vernepleie.

Alternativer jeg har tenkt på er:

Forsikringsrådgiver

Klesbutikk

Renholder (må jeg ha fagbrev? Har ikke erfaring...)

Noe annet??

Produksjon i fabrikk.

Anonymkode: 3bcc3...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Logistikk! Truckfører, lagermedarbeider. Jeg har nettop tatt truckførerbevis og fått jobb på lager. Det er helt topp! Tok to dager å få truckførerbevis.

Jobbet som hjemmesykepleier før. Var så lei!! Helt utslitt psykisk. 

Nå tjener jeg bedre, og kan høre på podcast på jobb. Helt nydelig. Fri kveld, helg og helligdager. 

Anonymkode: 5ca07...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fighter83 skrev (På 8.12.2024 den 2.29):

Uenig! Spørs hvilken psykiatrisk avdeling du jobber på dette her. Noen avdelinger som ikke har tvangsvedtak MÅ ha ro i personalgruppen ellers blir pasientene utrolige og da blir det mye uro på avdelingen osv. Er ledelsen ved disse avdelingene tro mot det faglige i denne jobben og er gode på kommunikasjon ut til personalgruppen så kan dette være et ganske rolig sted å jobbe. Men man må få ting unna selvfølgelig, er ikke bare å sitte på ræva. Jobber man med medisiner så røyner det litt på når klokken er mellom 8-10 men ellers i løpet av dagen kan det være ganske rolig der du kan bistå de andre på avdelingen imellom slaga på avdelingen. Må følge opp med miljøarbeid ut fra behandlingsplan pr pasient som man har men man skal i utgangspunktet ikke ha for mange pasienter nettopp fordi man ikke ønsker uro i avdelingen og fordi man skal gjøre en god jobb med pasientene mens de er innlagt. Dette er forbyggende arbeid i det lengre løp satt i system. 

Jeg jobber i hjemmesykepleien rus og psykiatri. Vi har ikke tid til å pakke inn julegaver for å si det slik. Vi har 14-18 oppdrag på listene våre, ergo vi kjeder oss ikke. 

Anonymkode: cb991...0e7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 29.1.2025 den 0.31):

Hva med noe innen IT?

IT-bransjen skriker etter folk, og de med bakgrunn fra helsevesenet er særlig ettertraktet. Vet om flere sykepleiere som tok omskolering til IT og nå jobber på kontor eller hjemmefra med veldig god lønn.

Anonymkode: a1b29...41d

Hva slags jobber er dette, og hva slags omskolering er det snakk om?

Anonymkode: 1e6a7...ff3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...