Gå til innhold

Gaver fra familien når ett barn er flyttet ut

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eldste barnet er i slutten av tenårene og er flyttet ut. Nå når det er julegave tid og jeg skal pakke inn begynte jeg å tenke på noe.. 

på gaver til de yngre barna pleier jeg jo å skrive fra og alle navnene, men nå vet jeg at eldste kjøper gave fra seg, er det vanlig å fortsatt ta på eldste sitt navn på gavene…? 
hva gjør dere andre..? 

Anonymkode: f916d...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du vet at eldste kjøper gave selv, et det jo ikke nødvendig at hen også står på fellesgaven. Eventuelt kan du ta den enkle løsningen og bare spørre barnet selv hva hen vil.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver fra begge barna jeg ja. Men jeg er vant med det fra før av. Mamma som kjøpte gaver fra oss til sine foreldre og søsken. Og slik gjør jeg å det no. 

Anonymkode: 671f1...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga ungene litt penger og ba dem kjøpe noe fra seg til eldste. 

Det var jo ikke snakk om mye, men det kan være både bra og morsomt at de kjøper/lager noe i retur. Alt etter hvor gamle de er selvsagt. Er de veldig små, så hadde jeg kjøpt en liten ting/tatt en tegning ol

Anonymkode: b125d...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det problemet har vi løst med at vi skriver fra Tante xxx/ m fam til min side og fra Onkel xxx/m fam fra mannens side. Ingen nevnt, ingen glemt

Anonymkode: 2babe...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver navnene til dem som ikke gir gave selv. Evt. "Navn & ungene"

Anonymkode: a3ed8...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser at de gavene vi får fra familier hvor noen/alle barn har flyttet ut så skrives navnene deres på gavene fremdeles. Jeg synes det er hyggelig og det er uvesentlig om de utflyttede barna faktisk bidro med penger/idéer. Det er bare en form for inkludering. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...