Jytte Skrevet 5 timer siden #1401 Del Skrevet 5 timer siden (endret) Cid skrev (15 timer siden): Gleder meg til finalen, hadde vært kult om det ble Kjersti mot Susann. Enig, og selv om jeg ikke har noe personlig mot Johanne (som bare virket usikker), var jeg glad Kjersti vant fordi det blir spennende å se selve finalen med henne. Hun er jo et råskinn. Men håper en av de unge vinner. Endret 5 timer siden av Jytte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 5 timer siden #1402 Del Skrevet 5 timer siden Blåttvann skrev (15 timer siden): Som du sier, man er ikke rasist bare fordi man bruker feil ord. Behandlet hun den svarte kua annerledes enn de brune og hvite kuene? Synes hun den var mindre verdt enn de andre kuene? Sikkert ikke. Jeg synes Kjersti fortjener å vinne! Rå dame! Så vet vi alle at de brune kuene jobber for Nidar og Freia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RC Skrevet 4 timer siden #1403 Del Skrevet 4 timer siden Spoiler Heia Susann og Victor! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 4 timer siden #1404 Del Skrevet 4 timer siden anonym35445 skrev (2 timer siden): Skjul innhold Ble litt overrasket av Tarjei, hadde trodd han skulle komme til finalen haha. Men sånn kan de gå. Nå heier jeg på Victor, rett og slett fordi jeg egentlig føler att han kanskje har dårligst sjangse sammen med Noah. Men tror samtidig att han kan overraske veldig. Hadde vært skikkelig gøy og fortjent om han vant🫶🏻. Veldig fin fyr som jeg liker godt. Om Kjersti vinner bli jeg litt skuffa ass. Ikke att jeg har noe i mot henne, virker egentlig som en bra dame. Men fordi jeg synes de hadde vært litt ufortjent, haha. Synes du andre fortjener det mer. Spoiler Hvorfor i all verden er det ufortjent at Kjersti vinner? Hun jobber og står på som bare det, og er super dame. Gir ikke meningen at det skal være ufortjent. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 4 timer siden #1405 Del Skrevet 4 timer siden Havspeil skrev (1 time siden): Ja,Melingen burde tatt ferie på privaten ,- siden han ikke gjort det på 30 år 😎,, rimelig spesielt 🧘♀️ Er han gift ? 😅 Jeg synes de voksne på Farmen er veldig dømmende og forutinntatte fht unge influensere. Det har de vært i en årrekke. Det er mye rart blant influensere. Jeg driter i hvor mye de jobber, det er hva de formidler som er helt meningsløst. Ikke alle, men mange. Så jeg forstår forutinntattheten. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havspeil Skrevet 4 timer siden #1406 Del Skrevet 4 timer siden Pjukset skrev (Akkurat nå): Det er mye rart blant influensere. Jeg driter i hvor mye de jobber, det er hva de formidler som er helt meningsløst. Ikke alle, men mange. Så jeg forstår forutinntattheten. Det er mye rart blant vanlige folk også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 4 timer siden #1407 Del Skrevet 4 timer siden Jeg er også forutinntatt når det kommer til influensere, tror det er litt default for oss som er 40+. Det betyr ikke nødvendigvis at det er noe galt med menneskene, men måten de eksponerer seg selv og andre på skaper definitivt noen hevede øyenbryn. Det tror jeg er sunt også. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 4 timer siden #1408 Del Skrevet 4 timer siden Havspeil skrev (Akkurat nå): Det er mye rart blant vanlige folk også. Poenget er at influensere tjener drøss med penger på å formidle tull. Derfor forutinntattheten. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym35445 Skrevet 4 timer siden #1409 Del Skrevet 4 timer siden Pjukset skrev (18 minutter siden): Skjul innhold Hvorfor i all verden er det ufortjent at Kjersti vinner? Hun jobber og står på som bare det, og er super dame. Gir ikke meningen at det skal være ufortjent. Spoiler Di andre har vært inne på gården hele veien, mens hun kommer inn helt på slutten. Ja, jeg vet hun vant Torpet og har kjempet seg inn på gården. Men altså, det er mye mer slakk på Torpet. Pluss hun slapp to tvekamper når hun var der. Hun hadde sikkert vunnet dem uansett men slapp jo i teorien litt billig unna. Men for all del, fortjent om hun vinner. Hun står jo på å jobber men de gjør alle di andre også. Jeg bare håper en av dem andre stikker av med seieren. Helst Victor🥰. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Maddie_ Skrevet 3 timer siden #1410 Del Skrevet 3 timer siden Kålrota skrev (1 minutt siden): Jeg er også forutinntatt når det kommer til influensere, tror det er litt default for oss som er 40+. Det betyr ikke nødvendigvis at det er noe galt med menneskene, men måten de eksponerer seg selv og andre på skaper definitivt noen hevede øyenbryn. Det tror jeg er sunt også. Jeg er ikke supergodt bevandret i influensernes kretser, men det som ikke handler om forutinntatthet, er at man veldig ofte merker at de tar det for gitt at de kan gjøre som de vil og ikke tilpasse seg flertallet og folk. Vi ser det i år på både Farmen og Torpet med Caroline og Aurora. Det tok ikke mange minuttene med eksponering på tv før vi fikk se den uviljen mot å tilpasse seg. Flere av influenserne har jeg sett første gang i f.eks 71 grader nord og ble fort lei av sutring, igjen, ikke nødvendigvis forutinntatt, men vi får med en gang se teatralsk sutring. I sterk motsetning får du da tidligere toppidrettsutøvere som, selv 20 år etter endt karriere, ikke har mistet alt av innsatsvilje og arbeidsmoral. Kontrasten mellom å vise seg frem som levevei og da også f.eks Brynjar som er kjent navn på grunn av sitt yrke blir jo gjerne stor for det er ikke den offentlige personen vi skal møte. Influensere har nok ikke like klart skille mellom privat og offentlig person. Så har man Brynjar som ekstrem integritet knyttet til jobben og hele tiden har i bakhodet hvordan han fremstilles, ikke alle har den bevisstheten. Så er det deltagere som Agnete og Victor, de lever jo også av å være influensere og være på tv, men de har ikke samme behov for å være i sentrum hele tiden og de har ikke kropp som verktøy som influenser og det hjelper. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym35445 Skrevet 3 timer siden #1411 Del Skrevet 3 timer siden (endret) Pjukset skrev (22 minutter siden): Poenget er at influensere tjener drøss med penger på å formidle tull. Derfor forutinntattheten. Mmm, og fotball spillere tjener fett av å spille fotball. I mine øyne er det like tullete og vasete å se på, Influensere tjener tross alt penger på å formidle u glede for mange + mange bruker plattformen sin til å spre viktig kunnskap. Så nei, di formidler ikke bare tull. Endret 3 timer siden av anonym35445 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 3 timer siden #1412 Del Skrevet 3 timer siden anonym35445 skrev (Akkurat nå): Skjul innhold Di andre har vært inne på gården hele veien, mens hun kommer inn helt på slutten. Ja, jeg vet hun vant Torpet og har kjempet seg inn på gården. Men altså, det er mye mer slakk på Torpet. Pluss hun slapp to tvekamper når hun var der. Hun hadde sikkert vunnet dem uansett men slapp jo i teorien litt billig unna. Men for all del, fortjent om hun vinner. Hun står jo på å jobber men de gjør alle di andre også. Jeg bare håper en av dem andre stikker av med seieren. Helst Victor🥰. Spoiler Man er da ikke mindre verdig som vinner fordi man kom inn fra Torpet. Hun jobbet da som en helt på Torpet også. Ikke hennes feil at hun slapp to tvekamper, og verken Victor, Gladkokken, Noah, eller Susann har vært i en eneste tvekamp Kjersti var også den som klarte å kjempe seg inn i konkuransen for å komme inn på Farmen, så resonneringen din gir ikke mening. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 3 timer siden #1413 Del Skrevet 3 timer siden (endret) anonym35445 skrev (2 minutter siden): Mmm, og fotball spillere tjener fett av å spille fotball. I mine øyne er det like tullete og vasete å se på, Influensere tjener tross alt penger på å formidle u glede for mange + mange bruker plattformen sin til å spre viktig kunnskap. Så nei, di formidler ikke bare tull. Jeg sa ikke at de bare formidler tull, jeg sa at det er mye tull. Orker ikke at du sammenligner toppidrettsøvere med bloggere. Endret 3 timer siden av Pjukset skrivefeil 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym35445 Skrevet 3 timer siden #1414 Del Skrevet 3 timer siden (endret) Pjukset skrev (5 minutter siden): Jeg sa ikke at de bare formidler tull, jeg sa at det er mye tull. Orker ikke at du sammenligner toppidrettsøvere med bloggere. Vell, du skriver jo att «influensere tjener penger på å formidle tull» regelrett ut. Så da må du i tilfelle omformulere deg. Endret 3 timer siden av anonym35445 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 3 timer siden #1415 Del Skrevet 3 timer siden anonym35445 skrev (26 minutter siden): Vell, du skriver jo att «influensere tjener penger på å formidle tull» regelrett ut. Så da må du i tilfelle omformulere deg. Gratulerer med tidenes avsporing og fri tolking i alle retninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 2 timer siden #1416 Del Skrevet 2 timer siden Den fine gjengen som skal kjempe om finaleplassene er alle sammen verdige vinnere. Dårlig gjort av oss å avskrive noen av dem på grunn av fordommer og aldersdiskriminering, det gjelder selvfølgelig begge sider av 40. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 2 timer siden #1417 Del Skrevet 2 timer siden anonym35445 skrev (3 timer siden): Skjul innhold Enig, også rart att det blir valgt snekring som konkurranse selv om de sikkert er noe alle kan få til om dem har gjort det litt. Tidligere har det enten vært mer generelle konkurranser der alle har en sjangs eller konkurranse kombinert med flere ting som matlaging, snekring, kunnskap osv. Snekring er veldig spesifikt og mange som ikke har sjangs der rett og slett. Så synes den burde valgt noe annet som konkurranse + de burde vært individuelt. Men når konkurransen ble slik den var synes jeg egentlig att de var greit med lag…. Spoiler Nja, det har vært mange snekreoppdrag, så hvis man har valgt å utfordre seg underveis og ikke kun bli med på oppdrag man er trygg på så vil man jo ha tilegna seg kunnskap der, som jo er noe av poenget med Farmen også. Agnethe sa det jo selv, at hun hadde lært mye av de oppdragene og derfor følte at dette var en fin konkurranse eller noe sånt. Synes også det er litt gøy at de gjør noe helt annet, og lagkonkurranse mtp at samarbeid også vektlegges. Og ja, NOA fikk kanskje en gratisbillett. Men han viste egentlig kvaliteter i oppgaven som er viktig mtp lagarbeid: kjenne sine begrensninger, la de som har peiling lede, ta instruksjoner og ha fokus på at det viktigste er at man kommer i mål med oppgaven, ikke å hevde seg selv. En annen like uerfaren kunne endt opp med å ødelegge for de to andre i stedet. Som Kjersti sa «bra daukjøtt» 😂 Det er faktisk en kunst å være daukjøtt også. Elska nye hinderløypa! Gøy at de gjorde noe helt annet enn før, og at man nå ikke bare kunne satse på høyest fart og gi faen i oppgavene. Og det var gøy å se på. Veldig bra at det har kommet noen endringer i opplegget i år så alt ikke er forutsigbart. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym35445 Skrevet 1 time siden #1418 Del Skrevet 1 time siden (endret) Glem de, haha. Leste feil Endret 1 time siden av anonym35445 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå