Gå til innhold

Farmen Kjendis 2025 - TV2 - Ingen spoiling!

Cid

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pjukset skrev (1 time siden):

For tidligere generasjoner så var n-ordet helt vanlig å bruke. Det lå ingenting negativt bak det, og de i den alderen som fortsatt bruker ordet, gjør det av gammel vane. Så ikke noe vondt ment eller dårlig oppførsel. Man har bare vokst opp i forskjellig tid. 

Det stemmer, det var helt vanlig da jeg vokste opp på 60-70-tallet. På søndagsskolen og barneskolen lærte vi ord for forskjellige folkeslag, men det var nøytralt. Handlet ikke om verdier eller at de var bedre eller dårlige enn oss hvite.  Det var kjempegøy da vi hørte historier om barna på Madagaskar, og de festet bilder på flanellografen.  De viste også masse lysbilder fra misjonsarbeidet.   Så jeg har brukt ord som ikke er lov å si i dag.  Det sluttet jeg med da jeg forsto at folk med andre farger, ble såret over disse ordene. 

I barndommen var det jo bare de fine historiene vi fikk høre om. Lite visste vi om den virkelige verden.

Endret av Perine
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiseTV skrev (2 timer siden):

Håper Kjersti ryker fort ut.

Min favoritter er

1 Benjamin

2 Susan

3 Viktor

Hvem er Benjamin??? Brynjar?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at Kjersti fortjener å vinne minst like mye som de andre, hun har stått og virkelig kjempet for plassen sin 👏 

• Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pjukset skrev (1 time siden):

For tidligere generasjoner så var n-ordet helt vanlig å bruke. Det lå ingenting negativt bak det, og de i den alderen som fortsatt bruker ordet, gjør det av gammel vane. Så ikke noe vondt ment eller dårlig oppførsel. Man har bare vokst opp i forskjellig tid. 

Jeg er eldre enn Kjersti, og jeg har fått med meg at den omtalte gruppen ikke ønsker at n-ordet brukes. Så det er veldig enkelt å la være. En glipp kan skje, og det er ikke noe å lage brudulje av, men jeg synes Kjersti kunne spart seg å «trekke tilbake» beklagelsen sin. Det virker bare dumt og unødvendig å insistere på at det er greit å si n-ku. Ære være folk som kan beklage feilene sine og gå videre. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Boetica skrev (3 timer siden):

Jeg er eldre enn Kjersti, og jeg har fått med meg at den omtalte gruppen ikke ønsker at n-ordet brukes. Så det er veldig enkelt å la være. En glipp kan skje, og det er ikke noe å lage brudulje av, men jeg synes Kjersti kunne spart seg å «trekke tilbake» beklagelsen sin. Det virker bare dumt og unødvendig å insistere på at det er greit å si n-ku. Ære være folk som kan beklage feilene sine og gå videre. 

Hun trakk ikke tilbake beklagelsen sin i sin helhet, hun sa at hun angrer på at hun la seg så flat. Man kan innse at man har gjort noe dumt og som du sier at de som «rammes» ikke ønsker ord/begreper brukt, og lære av det, uten å legge seg langflat fordi andre mener du la noe mer i det, er rasist osv og mediepresset gjør at du bare må legge deg flat. Det er nyanser her. Men sånne nyanser er det ikke plass til i media i dag, og hjernene våre greier i stadig mindre grad å ta inn og fordøye på en sånn måte. 
Det er jo folk som fortsatt oppriktig mener at Kjersti er rasist pga dette. Jeg får ingen sånne vibber fra henne. Men hun er sosialt klønete på noen områder. Og så ser man også at hun jobber for å passe inn, bli forstått, bli sett for hele seg, det har hun jo selv snakket om, også i sesong 2022 da hun var på Farmen. Jeg liker Kjersti bedre og bedre. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (4 timer siden):

Poenget er at Kjersti mente ikke noe vondt med det. Jeg kan glippe å si n-ordet selv, fordi jeg er vokst opp med at det ikke har negativ betydning. De jeg er oppvokst med som har blitt kalt det, blir ikke støtt av det. Det andre n-ordet derimot, det er noe helt annet. 

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper Kjersti eller Susann vinner. Og kanskje Victor. Det var keitete ordbruk fra Kjersti da hun omtalte kua forrige gang, men at man sier noe dumt iblant,  definerer ikke hvem man er som person. Tror det bla. er dette hun mener ved at hun angrer på at hun la seg så flat da det skjedde. Ikke at hun ikke angrer på det hun sa, og at det har såret noen. 

Jeg tror på Kjersti når hun sier at hun ikke er rasist, og ser ikke hvordan uheldig ordbruk for flere år siden, skal gjøre henne til en uverdig vinner av Farmen i år. Hun har kommet seg gjennom Torpet og inn på Farmen. I den tiden hun har vært på Farmen, har hun bidratt mer enn mange av de andre forpakterne, og tvekampen var en ren maktdemonstrasjon. En absolutt verdig vinner slik jeg ser det. 

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pjukset skrev (3 minutter siden):

Poenget er at Kjersti mente ikke noe vondt med det. Jeg kan glippe å si n-ordet selv, fordi jeg er vokst opp med at det ikke har negativ betydning. De jeg er oppvokst med som har blitt kalt det, blir ikke støtt av det. Det andre n-ordet derimot, det er noe helt annet. 

Det er vel ikke mange som mener hun mente noe vondt med det. Men man gjør det bare ikke.  Glipper man, beklager man og går videre. Virker rart å drive og rettferdiggjøre tabben lenge etter. Det er bare å la det ligge. Det er ikke en kamp hun kan vinne. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (Akkurat nå):

Det er vel ikke mange som mener hun mente noe vondt med det. Men man gjør det bare ikke.  Glipper man, beklager man og går videre. Virker rart å drive og rettferdiggjøre tabben lenge etter. Det er bare å la det ligge. Det er ikke en kamp hun kan vinne. 

Jeg lar det i hvert fall ligge ;) 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymphadora skrev (5 minutter siden):

Håper Kjersti eller Susann vinner. Og kanskje Victor. Det var keitete ordbruk fra Kjersti da hun omtalte kua forrige gang, men at man sier noe dumt iblant,  definerer ikke hvem man er som person. Tror det bla. er dette hun mener ved at hun angrer på at hun la seg så flat da det skjedde. Ikke at hun ikke angrer på det hun sa, og at det har såret noen. 

Jeg tror på Kjersti når hun sier at hun ikke er rasist, og ser ikke hvordan uheldig ordbruk for flere år siden, skal gjøre henne til en uverdig vinner av Farmen i år. Hun har kommet seg gjennom Torpet og inn på Farmen. I den tiden hun har vært på Farmen, har hun bidratt mer enn mange av de andre forpakterne, og tvekampen var en ren maktdemonstrasjon. En absolutt verdig vinner slik jeg ser det. 

Enig i alt. De tre er mine favoritter også. Victor er helten min etter han reddet pusen fra treet i går :katt: Da ble jeg rørt. For en mann! :ninuskapus: Kjente ikke så godt til han fra før, men likte han fra første stund. Hadde vært sabla gøy med begge håndballjentene i en finale også da. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymphadora skrev (1 minutt siden):

Helt enig i at Kjersti er en verdig vinner. Hun er et arbeidsjern og kan få gull ut av gråstein. Hun er litt klønete da hun snakker før hun tenker, men det finnes ikke noe vondt i henne. Hun har en sterk personlighet og det kan nok virke "skremmende" på andre. Jeg synes rasismeanklagene er verre enn at Kjersti brukte n-ordet på ei ku. Og n-ordet er ikke i mitt vokabular sånn for å ha det klart.

Jeg heier fortsatt på Victor og Susann, og legger til Kjersti på listen da jeg synes hun er ei rå dame!

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Boetica skrev (6 minutter siden):

Det var jo TV2 som valgte å ta det opp og spørre henne om det, de skal lage TV. Det er ikke som at Kjersti på eget initiativ kontakta TV2 og sa «hei, jeg vil trekke langflat-legginga mi!»

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymphadora skrev (10 minutter siden):

Helt enig i dette. Jeg glipper selv, og er virkelig ikke rasist (har både mørkhudede venner og eks). 

Kjersti er super dame som ikke prøver å være noe hun ikke er. Står på, og er en soleklar favoritt hos meg. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (1 minutt siden):

Enig i alt. De tre er mine favoritter også. Victor er helten min etter han reddet pusen fra treet i går :katt: Da ble jeg rørt. For en mann! :ninuskapus: Kjente ikke så godt til han fra før, men likte han fra første stund. Hadde vært sabla gøy med begge håndballjentene i en finale også da. 

Han er så skjønn! Men jeg ble litt engstelig da jeg så han gikk i stigen i svære slingrete sjøstøvler :sjokkert: Et fall fra den høyden hadde ikke gått bra. 

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Boetica skrev (Akkurat nå):

Han er så skjønn! Men jeg ble litt engstelig da jeg så han gikk i stigen i svære slingrete sjøstøvler :sjokkert: Et fall fra den høyden hadde ikke gått bra. 

Og den stigen sto ikke trygt øverst selv om to holdt i bunnen 😱Holdt pusten en stund der.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (2 minutter siden):

Han er vågal og vennlig :D

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (4 minutter siden):

Det var jo TV2 som valgte å ta det opp og spørre henne om det, de skal lage TV. Det er ikke som at Kjersti på eget initiativ kontakta TV2 og sa «hei, jeg vil trekke langflat-legginga mi!»

Ja de vil jo ha bråk. Men hun bør skjønne at de vil ha henne ut på glattisen. La det være dødt og begravet. Har ingen illusjoner om produksjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (2 minutter siden):

Og den stigen sto ikke trygt øverst selv om to holdt i bunnen 😱Holdt pusten en stund der.

Cid skrev (1 minutt siden):

Han er vågal og vennlig :D

Fine Viktor må ikke skade seg :hjerteflagg:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...