Gå til innhold

Farmen Kjendis 2025 - TV2 - Ingen spoiling!

Cid

Anbefalte innlegg

Har de glemt oppgavene i finaleuken? De skal lage 3 retters middag og dessert. Her vinner jo kokken lett. De må jo få ut han. Noah er fysisk sterk, Brynjar er best på kunnskap. Vil de ikke vinne? De sterkeste må ut først. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Xstrella skrev (4 minutter siden):

Har de glemt oppgavene i finaleuken? De skal lage 3 retters middag og dessert. Her vinner jo kokken lett. De må jo få ut han. Noah er fysisk sterk, Brynjar er best på kunnskap. Vil de ikke vinne? De sterkeste må ut først. 

I hinderløypa blir Noah en favoritt 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (1 minutt siden):

I hinderløypa blir Noah en favoritt 

Ja, den vinner han lett. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Maddie_ skrev (28 minutter siden):

Men hvorfor MÅ de tenke taktisk som Tarjei. Synes ikke det er mer feil å velge bort noen man anser bidrar minst for gruppa enn å plukke bort sterk konkurrent for egen vinning. 

Storbonden står jo fritt til å velge hvilke kriterier til grunn for valg av førstekjempe.  Dersom kriteriet er bidrar minst så er hun selvklart valg. Dersom farligst i finalen er kriterie fra storbonden så noen annen dom førstekjempe.  Synes derfor det er helt greit å velge Johanne, ikke feigt.  Man kan nok synes synd på henne at hun velges, men jeg har vanskelig for å synes det er urettferdig.  Hun er jo fortsatt der for at hun mestrer øvelsene i kamp i større grad enn ukesoppdrag.  

Ingen må noenting, men Terje er jo Terje, han er en spiller. Feigt valg er det fordi å velge Johanne så ser ingen på deg som spiller og du får ingen mot deg. Urettferdig er det vel heller ikke i mine øyne, men det er jo vondt for den det gjelder når man føler på stempel 'den svakeste leddet', hadde noen sagt det til meg og om meg ville jeg slitt med selvtillitten jeg også, Sarita var jo tidlig ute med den..og det har jo blitt hengende ved hele oppholdet..., og det er jo noen der inne som bruker det som et forsvar at de har hjulpet godt med å få Johanne til å føle seg utenfor og ikke god nok når de holder på slik, og at noen da vurderer å reise å trekke seg, er usikker på det, er ikke rart, og at de ikke har forståelse for det at noen kan vingle, og drar det frem som en unnskyldning for å velge henne er forkastelig. Det var en uke før...Johanne er en de kan overkjøre og ingen protesterer, nei hun er ikke typen som tenker at hun kan klare alt eller kan skilte med at noen skal respektere henne fordi hun ikke er advokat, verdensmester, eller har 30 år minst å prøve og feile på oppgaver. Hun er noen og tyve og er 'bare' en 'blogger/eller youtuber'. Hun er den de hadde minst respekt for alle sammen før de kom dit og den minst kjente, hun hadde ikke en sjanse. Urettferdig er det likevel ikke, men Isabell velger det letteste, og slipper unna med det. Hun må forsvare mer hvis hun velger gladkokken, men på dette tidspunktet burde hun nå valgt Susanne eller Brynjar, men er ikke det to stykker som man vil sole seg i glansen av og ha som venner utenfor....? Og at Norge skal se på deg med øyne 'jeg verdsetter arbeidsmoral, osv, jeg....blæhhh

Endret av Lawyam
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lawyam skrev (12 minutter siden):

Ingen må noenting, men Terje er jo Terje, han er en spiller. Feigt valg er det fordi å velge Johanne så ser ingen på deg som spiller og du får ingen mot deg. Urettferdig er det vel heller ikke i mine øyne, men det er jo vondt for den det gjelder når man føler på stempel 'den svakeste leddet', hadde noen sagt det til meg og om meg ville jeg slitt med selvtillitten jeg også, Sarita var jo tidlig ute med den..og det har jo blitt hengende ved hele oppholdet..., og det er jo noen der inne som bruker det som et forsvar at de har hjulpet godt med å få Johanne til å føle seg utenfor og ikke god nok når de holder på slik, og at noen da vurderer å reise å trekke seg, er usikker på det, er ikke rart, og at de ikke har forståelse for det at noen kan vingle, og drar det frem som en unnskyldning for å velge henne er forkastelig. Det var en uke før...Johanne er en de kan overkjøre og ingen protesterer, nei hun er ikke typen som tenker at hun kan klare alt eller kan skilte med at noen skal respektere henne fordi hun ikke er advokat, verdensmester, eller har 30 år minst å prøve og feile på oppgaver. Hun er noen og tyve og er 'bare' en 'blogger/eller youtuber'. Hun er den de hadde minst respekt for alle sammen før de kom dit og den minst kjente, hun hadde ikke en sjanse. Urettferdig er det likevel ikke, men Isabell velger det letteste, og slipper unna med det. Hun må forsvare mer hvis hun velger gladkokken, men på dette tidspunktet burde hun nå valgt Susanne eller Brynjar, men er ikke det to stykker som man vil sole seg i glansen av og ha som venner utenfor....? Og at Norge skal se på deg med øyne 'jeg verdsetter arbeidsmoral, osv, jeg....blæhhh

Beklager, men synes ikke Isabel velger enkelt og feigt, kun har andre kriterier enn deg. Jeg synes ikke alle skal måtte tilrettelegge mer for Johanne.  Noah er ett år yngre og William 3 år yngre og Caroline og Tarjei 1-2 år eldre. Hun var 24 år når det ble filmet.  

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (43 minutter siden):

Tror ikke alle har fokuset på å vinne, målet ser mer ut som oppholdet og veien til finalen.  I noen grener så antar man at noen er favoritter, men det har vært overraskelser i matlaging i f.eks matlaging ihvertfall i fjor.  

Vi kan jo synes det er selvfølge å få ut de beste, men det ser bare ikke sånn ut på alle deltagerne.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det handler om hvem de trives best med, hvem de vil gå hele veien til finalen sammen med? Selve premien er kanskje ikke like viktig for denne gjengen. Det kan hende at tiden der har vært det viktigste.  Eller, det vet jeg jo ikke noe om. Jeg tenker at penger ikke betyr så mye for Brynjar, som dette med opplevelsen og slippe det vanlige kjøret.  For andre kan det være en test i mestring, eller finne venner.  

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tror Johanne reagerer på er at Isabell er så falsk i relasjonen med henne. Hun steller på henne og kaller henne for datter, og lagde tydelige forventninger hos Johanne om å få bli hjelper. Også blir hun valgt som førstekjempe, og Isabell er så feig at hun ikke en gang lar Johanne få ha reaksjoner på det. Må løpe etter fordi Isabell opplevde det som ubehagelig at Johanne hadde en vanlig, mellommenneskelig reaksjon. Jeg liker ikke slikt. Stå i valgene du tar, og la mennesker ha reaksjoner på det. Ikke ro ned med å løpe etter og holde på armen, og si "Du MÅ FORSTÅ hvorfor jeg valgte deg!." Nei, Johanne har ingen grunn til å gi Isabell forståelse for det valget. Isabell er for meg en svært spesiell person som hadde hatt godt av å lære litt om å stå i ubehagelige følelser.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Isabel ikke hadde noe å gå etter når hun skulle velge storbonde, hadde det jo bare vært å velge Noah. 

Argument: han kom inn sist og de opprinnelige deltagerne hadde en avtale på å ta ut nykommerne først. 

Noah forventet det selv og hadde nok ikke tatt det personlig. 

Jeg syns også det var helt idiotisk av Isabel å si til Johanne at det sto mellom deg og Gladkokken. Hun kunne jo fint ungått å såre han der. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også Johanne og Gladkokken kunne blitt hjelpere siste uka, så hadde de fått oppleve storbondeloftet og markedet. 

Når det står igjen 2 stk. som ikke har fått være hjelpere, så velger man de. Tror ikke de hjelperne har så store oppgaver akkurat. Jeg tror ikke det hadde påvirket hverken spillet eller ukesoppdraget om de hadde fått den gesten av Isabel. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at Johanne vinner tvekampen, fått sansen igjen for henne den siste uka etter det med Anette. Hvis hun vinner en tredje tvekamp så er jeg imponert! Jeg liker forøvrig hvordan Jan får Johanne til å smile og le, hun har et fint smil :rodmer:

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må bare si det. Kjersti, min store helt fra barndommen, ligner veldig på Daryl fra Walking dead. Det er egentlig veldig kult og ikke ment negativt!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bronto skrev (29 minutter siden):

Jeg må bare si det. Kjersti, min store helt fra barndommen, ligner veldig på Daryl fra Walking dead. Det er egentlig veldig kult og ikke ment negativt!

Hvem er Anette da? Negan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Stuebordet skrev (8 timer siden):

Det jeg tror Johanne reagerer på er at Isabell er så falsk i relasjonen med henne. Hun steller på henne og kaller henne for datter, og lagde tydelige forventninger hos Johanne om å få bli hjelper. Også blir hun valgt som førstekjempe, og Isabell er så feig at hun ikke en gang lar Johanne få ha reaksjoner på det. Må løpe etter fordi Isabell opplevde det som ubehagelig at Johanne hadde en vanlig, mellommenneskelig reaksjon. Jeg liker ikke slikt. Stå i valgene du tar, og la mennesker ha reaksjoner på det. Ikke ro ned med å løpe etter og holde på armen, og si "Du MÅ FORSTÅ hvorfor jeg valgte deg!." Nei, Johanne har ingen grunn til å gi Isabell forståelse for det valget. Isabell er for meg en svært spesiell person som hadde hatt godt av å lære litt om å stå i ubehagelige følelser.

Ja, det er jo kjipt hvis man gir inntrykk av noe, til og med lover noe, for så å trekke det tilbake... Det var denne karmaen, da...

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (14 timer siden):

Jeg er også gammel nok til å skjønne den, men yngre enn ham, så helt blink traff han nå ikke 😜

Hva var det?:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (Akkurat nå):

Hva var det?:p

Han kalte de eldre for O-faggjengen. :knegg:

(jeg er på alder med Isabel og lo høyt)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (12 minutter siden):

Han kalte de eldre for O-faggjengen. :knegg:

(jeg er på alder med Isabel og lo høyt)

Men hva er det referanse til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...