Gå til innhold

Farmen Kjendis 2025 - TV2 - Ingen spoiling!

Cid

Anbefalte innlegg

Cid skrev (2 timer siden):

Folk takler angst og usikkerhet på forskjellig måte.

Det er det mange gjør og for noen kommer ikke tryggheten før man er godt voksen. Sjeldent jeg føler meg utrygg nå men jeg husker godt hvordan det var.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Duff skrev (1 time siden):

Det er det mange gjør og for noen kommer ikke tryggheten før man er godt voksen. Sjeldent jeg føler meg utrygg nå men jeg husker godt hvordan det var.

Hun er ikke vant til kroppsarbeid og er  praktisk anlagt og er tydelig utenfor sin komfortsone, og da er det ikke så rart hun blir usikker. Det er ikke dermed sagt hun er en usikker person generelt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (1 time siden):

Hun er ikke vant til kroppsarbeid og er  praktisk anlagt og er tydelig utenfor sin komfortsone, og da er det ikke så rart hun blir usikker. Det er ikke dermed sagt hun er en usikker person generelt.

Men hvor vanskelig er det ikke hun gjør det å gi griser vann eller mate noen dyr. Eneste hun har likt var å spikre litt. Det får virkelig være måte på hvor liten komfortsone noen over 20 år skal ha. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiseTV skrev (10 minutter siden):

liker henne, men hun må ikke gifte seg til en gård.

Hvem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spoiler

Fy flate! Johanne ombestemmer seg og vil kjempe seg inn igjen, skikkelig råttent gjort mot Anette 😡 Hvis hun mener det på alvor så mister jeg en del respekt for henne, for det er rett og slett dårlig gjort mot Anette…

Endret av Cid
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiseTV skrev (1 time siden):

liker henne, men hun må ikke gifte seg til en gård.

Høh?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (57 minutter siden):
  Skjul innhold

Fy flate! Johanne ombestemmer seg og vil kjempe seg inn igjen, skikkelig råttent gjort mot Anette 😡 Hvis hun mener det på alvor så mister jeg en del respekt for henne, for det er rett og slett dårlig gjort mot Anette…

Spoiler

Hvordan vet du det? Jeg er egentlig ikke overrasket. Ikke mye ryggrad på den dama der. Forøvrig tror jeg hun vil få en seig kamp mot Anette. Hun virker både smart og sterk. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (4 minutter siden):
  Skjul innhold

Hvordan vet du det? Jeg er egentlig ikke overrasket. Ikke mye ryggrad på den dama der. Forøvrig tror jeg hun vil få en seig kamp mot Anette. Hun virker både smart og sterk. 

De viste en trailer i stad for søndagens episode.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (4 timer siden):
  Skjul innhold

Spoiler

Enig att det er råttent gjort av Johanne. Men tenker uansett att det er minimal sjangse for att hun slår Anette. 

Endret av anonym35445
  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym35445 skrev (36 minutter siden):
  Skjul innhold

Enig att det er råttent gjort av Johanne. Men tenker uansett att det er minimal sjangse for att hun slår Anette. 

Jeg heier på Anette 😀

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Velger Johanne tønnesjakk igjen vil hun nok vinne, Anette virker ikke typen til være god i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg synes det er rart at de ikke her klokke i huset De hadde klokker i 1925  .Hva er grunnen til at de ikke får det tro?

Endret av søstertusenfryd
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiseTV skrev (På 23.1.2025 den 13.13):

Dem som ikke vil slakte hører ikke hjemme på en gård.

For noe tull.  
Bønder har også følelser og mange, spesielt i litt eldre dager hvor gårdene ikke var så store, har overraskende varme følelser for dyrene man har gitt mat og omsorg i lengre tid og som ofte kommer når man roper. 
Tidligere slaktet man fordi man måtte. Ingen bønder må slakte i dag. De sender til slakteri. At man ikke slakter eller er med på slakting betyr ikke at man ikke vet hvor maten kommer fra. Det er greit med litt nyanser, syns du ikke? 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nooni skrev (31 minutter siden):

For noe tull.  
Bønder har også følelser og mange, spesielt i litt eldre dager hvor gårdene ikke var så store, har overraskende varme følelser for dyrene man har gitt mat og omsorg i lengre tid og som ofte kommer når man roper. 
Tidligere slaktet man fordi man måtte. Ingen bønder må slakte i dag. De sender til slakteri. At man ikke slakter eller er med på slakting betyr ikke at man ikke vet hvor maten kommer fra. Det er greit med litt nyanser, syns du ikke? 

Jeg har vert med på slakting både av vilt og svin. Har en bondevenn og slektninger med gård. Mesteparten av bønder steller fint med sine dyr og spiser kjøtt om enn ikke slaktet på gård.  Med slike innstillinger som mange har på Farmen burde dem ikke meldt seg på. Har også partert mange slakt, liker å kjøpe hele eller halve slakt og partere dem selv, da får jeg det som jeg vil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
LiseTV skrev (8 minutter siden):

Jeg har vert med på slakting både av vilt og svin. Har en bondevenn og slektninger med gård. Mesteparten av bønder steller fint med sine dyr og spiser kjøtt om enn ikke slaktet på gård.  Med slike innstillinger som mange har på Farmen burde dem ikke meldt seg på. Har også partert mange slakt, liker å kjøpe hele eller halve slakt og partere dem selv, da får jeg det som jeg vil.

De melder seg ikke på da, de er der fordi de får betalt. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiseTV skrev (2 minutter siden):

Hjemmeslakting er lovlig til egen husholdning, ellers ikke. At man slakter betyr ikke at man liker det - det betyr heller ikke at alle i husstanden er med på det. Vi er forskjellige. Noen i husstanden synes det er greit å se at det slaktes/slakte selv, andre ikke. Å si at man ikke hører hjemme på en gård hvis man ikke ønsker å være med på slakting er en utrolig snever tankegang. Å drive en gård er langt mer enn å slakte til egen husholdning. Det hadde du visst hvis du selv var vokst opp på gård eller drevet gård selv. 

Mitt poeng er bare at det finnes nyanser. Jeg forstår godt enkelte deltagere som synes det er vanskelig å være med på. Min bestefar og far slaktet hjemme da det fortsatt var lovlig OG min far felte en tåre da han senere år sendte enkelte dyr til slakteriet (altså ikke slaktet selv). Han syntes det var vanskelig, og aldri falt det meg inn å latterliggjøre han for det. Fine mannen. Selv har jeg ikke et ønske om å være med på slakt. Betyr det at jeg ikke kunne passet på en gård? Nei. Der tar du feil. Du må åpne øynene for at folk er forskjellige. 

• Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym35445 skrev (2 timer siden):
  Skjul innhold

Spoiler

Hun kunne jo bare fortsatt som hun skulle gjøre og så kjempe seg inn fra Torpet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Maddie_ skrev (På 24.1.2025 den 14.11):
  Skjul innhold

Velger Johanne tønnesjakk igjen vil hun nok vinne, Anette virker ikke typen til være god i det.

Da blir jeg sur. 

Etter den seansen der Johanne sier hun vil at Anette velger henne, fordi hun har mer motivasjon og virkelig VIL være der, så bør Johanne holde ord.

Blir direkte sur om Johanne velger tønnesjakk pg Anette ryker. 😤

Endret av Turkis Sau
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...