AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:56 #141 Del Skrevet tirsdag kl 23:56 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingen jøy hest her, kun opplysning om hvordan dette kan foregå i en manns hode. Noe som burde være åpenbart. Fokuset må være der, når det knapt er en sjel som greier å oppfatte dette riktig, istedenfor å gi mannen skyld, som om dette var viljestyrt. Selvsagt skal man gi det sitt beste forsøk. Anonymkode: d6939...df8 Nei, det er ikke åpenbart. Det er ikke åpenbart at følelsene hans dør fordi han føler seg krenket, såret eller what not. Det åpenbare er at han blir rasende og lei seg på sin elskedes vegne. Det er selvfølgelig det mest åpenbare, ikke HAM. Rammes ham av de følelsene, så får han søke hjelp for dem og holde de langt unna dama si, og ikke rope - det er ikke min skyld. Enhver person som skal gjøre sitt beste forsøk, må i det minste begynne med å faktisk bli forstyrret av seg selv og skamme seg over disse selvsentrerte følelsene. Ellers har jeg ikke troen på at han kommer noen som helst vei, heller ikke at han klarer å støtte henne. Anonymkode: 7c053...056 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 00:03 #142 Del Skrevet i går, 00:03 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, det er ikke åpenbart. Det er ikke åpenbart at følelsene hans dør fordi han føler seg krenket, såret eller what not. Det åpenbare er at han blir rasende og lei seg på sin elskedes vegne. Det er selvfølgelig det mest åpenbare, ikke HAM. Rammes ham av de følelsene, så får han søke hjelp for dem og holde de langt unna dama si, og ikke rope - det er ikke min skyld. Enhver person som skal gjøre sitt beste forsøk, må i det minste begynne med å faktisk bli forstyrret av seg selv og skamme seg over disse selvsentrerte følelsene. Ellers har jeg ikke troen på at han kommer noen som helst vei, heller ikke at han klarer å støtte henne. Anonymkode: 7c053...056 Jeg mente at det er åpenbart hva jeg prøver å forklare. Jeg sitter ikke på noen høy hest men forteller hvordan menn kan oppleve dette. Hvorfor i himmelens navn skulle jeg sitte på en høy hest og fortelle dette?? Hadde folk forstått hvor uoverkommelig og fremmed og skamfullt dette kan oppleves for dem, hadde diskusjonen vært en helt annen. Men her skal vi heller fortsette å tro at dette er noe de gjør med vilje. Gudene vet hvorfor. Anonymkode: d6939...df8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
th4don Skrevet i går, 00:11 #143 Del Skrevet i går, 00:11 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så bra for deg og din partner at det var slik det falt deg naturlig å reagere. Ikke alle er like "heldig". Anonymkode: d6939...df8 Greit nok. Men en holdningsendring er ansvaret til individet. Hvis reaksjonen når noen du er glad i går gjennom noe sånt er at vedkommende er ødelagt eller besudlet er det på tide å gå i seg selv. Og i terapi sannsynligvis. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 00:11 #144 Del Skrevet i går, 00:11 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg mente at det er åpenbart hva jeg prøver å forklare. Jeg sitter ikke på noen høy hest men forteller hvordan menn kan oppleve dette. Hvorfor i himmelens navn skulle jeg sitte på en høy hest og fortelle dette?? Hadde folk forstått hvor uoverkommelig og fremmed og skamfullt dette kan oppleves for dem, hadde diskusjonen vært en helt annen. Men her skal vi heller fortsette å tro at dette er noe de gjør med vilje. Gudene vet hvorfor. Anonymkode: d6939...df8 Nå ble altså ikke dette presentert på denne måten. Det vet du. HI forteller ikke om skam, og videre er det bare hensynsløshet, egoisme og dårlige holdninger til kvinner. Da blir svarene deretter. Duh. Anonymkode: 7c053...056 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 00:17 #145 Del Skrevet i går, 00:17 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg mente at det er åpenbart hva jeg prøver å forklare. Jeg sitter ikke på noen høy hest men forteller hvordan menn kan oppleve dette. Hvorfor i himmelens navn skulle jeg sitte på en høy hest og fortelle dette?? Hadde folk forstått hvor uoverkommelig og fremmed og skamfullt dette kan oppleves for dem, hadde diskusjonen vært en helt annen. Men her skal vi heller fortsette å tro at dette er noe de gjør med vilje. Gudene vet hvorfor. Anonymkode: d6939...df8 Men andre ord: skamløsheten til folka i tråden her er faktisk hele problemet deres. Anonymkode: 7c053...056 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 00:23 #146 Del Skrevet i går, 00:23 th4don skrev (12 minutter siden): Greit nok. Men en holdningsendring er ansvaret til individet. Hvis reaksjonen når noen du er glad i går gjennom noe sånt er at vedkommende er ødelagt eller besudlet er det på tide å gå i seg selv. Og i terapi sannsynligvis. Terapi er sikkert bra. Men følelser skapes ikke der. Anonymkode: d6939...df8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 00:23 #147 Del Skrevet i går, 00:23 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men andre ord: skamløsheten til folka i tråden her er faktisk hele problemet deres. Anonymkode: 7c053...056 Ok. Anonymkode: d6939...df8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 00:25 #148 Del Skrevet i går, 00:25 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nå ble altså ikke dette presentert på denne måten. Det vet du. HI forteller ikke om skam, og videre er det bare hensynsløshet, egoisme og dårlige holdninger til kvinner. Da blir svarene deretter. Duh. Anonymkode: 7c053...056 Jeg har hatt en god del innlegg, svarene trenger slett ikke "bli deretter". Men det er selvsagt lettere å si at mannen gjør dette med vilje. Anonymkode: d6939...df8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 00:42 #149 Del Skrevet i går, 00:42 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg har hatt en god del innlegg, svarene trenger slett ikke "bli deretter". Men det er selvsagt lettere å si at mannen gjør dette med vilje. Anonymkode: d6939...df8 Du har hengt deg opp og kverulere fordi folk har skrevet andre ord enn følelser. Jeg skjønner overhodet ikke hvorfor. Det som slår meg at at du har så står empati for disse trege guttenes bortkommenhet og ikke utviser noe av den samme sympatien for kvinners raseri i en sånn situasjon, selv om du godt vet at den er berettiget. I tillegg har du sagt at kvinner bør ha i bakhodet at dette kan skje. Det er visst ikke måte på hvor mye damene skal forstå. Mye lurere det retoriske forslaget om at MENN bør ha i bakhodet at dette kan skje, og dermed kan forberede seg på hva han skal gjøre dersom dama hans opplever overgrep. Anonymkode: 7c053...056 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 00:49 #150 Del Skrevet i går, 00:49 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du har hengt deg opp og kverulere fordi folk har skrevet andre ord enn følelser. Jeg skjønner overhodet ikke hvorfor. Det som slår meg at at du har så står empati for disse trege guttenes bortkommenhet og ikke utviser noe av den samme sympatien for kvinners raseri i en sånn situasjon, selv om du godt vet at den er berettiget. I tillegg har du sagt at kvinner bør ha i bakhodet at dette kan skje. Det er visst ikke måte på hvor mye damene skal forstå. Mye lurere det retoriske forslaget om at MENN bør ha i bakhodet at dette kan skje, og dermed kan forberede seg på hva han skal gjøre dersom dama hans opplever overgrep. Anonymkode: 7c053...056 Når skrev jeg at bare kvinner skulle ha dette i bakhodet? (Hint: Jeg gjorde selvsagt ikke det). Det ville vært ufattelig fordumnende. Anonymkode: d6939...df8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:16 #151 Del Skrevet i går, 05:16 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du har hengt deg opp og kverulere fordi folk har skrevet andre ord enn følelser. Jeg skjønner overhodet ikke hvorfor. Det som slår meg at at du har så står empati for disse trege guttenes bortkommenhet og ikke utviser noe av den samme sympatien for kvinners raseri i en sånn situasjon, selv om du godt vet at den er berettiget. I tillegg har du sagt at kvinner bør ha i bakhodet at dette kan skje. Det er visst ikke måte på hvor mye damene skal forstå. Mye lurere det retoriske forslaget om at MENN bør ha i bakhodet at dette kan skje, og dermed kan forberede seg på hva han skal gjøre dersom dama hans opplever overgrep. Anonymkode: 7c053...056 Altså, hvis kvinner skal ha i bakhodet at mannen kan svikte dem hvis de blir voldtatt, tatt i betraktning hvor mange kvinner som har blitt utsatt for overgrep, så bør ikke kvinner generelt ta sjansen på å etablere forhold til menn. Sånn, gutter. Vær single. Anonymkode: 9a95b...cbb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:18 #152 Del Skrevet i går, 08:18 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Når skrev jeg at bare kvinner skulle ha dette i bakhodet? (Hint: Jeg gjorde selvsagt ikke det). Det ville vært ufattelig fordumnende. Anonymkode: d6939...df8 AnonymBruker skrev (På 6.12.2024 den 15.17): Du er inne på det her. Og som sagt, dette er svært individuelt for alle menn. Noen klarer det veldig bra, andre sliter max. Det jeg prøver å få frem er at det er viktig å være klar over at det kan skje, og passe på å ha dette i bakhodet. Med det sier jeg takk. Anonymkode: d6939...df8 Her skrev du det 🤷♀️ Anonymkode: 5d945...154 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:48 #153 Del Skrevet i går, 09:48 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her skrev du det 🤷♀️ Anonymkode: 5d945...154 Som du ser skrev jeg at det er viktig å ha det i bakhodet. Altså for alle, ikke kun kvinner. Du lager deg sannheter her, og det ser veldig dumt ut. Forstå heller at dette kan være et stort problem, istedenfor slikt tull. Anonymkode: d6939...df8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:24 #154 Del Skrevet i går, 10:24 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Som du ser skrev jeg at det er viktig å ha det i bakhodet. Altså for alle, ikke kun kvinner. Du lager deg sannheter her, og det ser veldig dumt ut. Forstå heller at dette kan være et stort problem, istedenfor slikt tull. Anonymkode: d6939...df8 Og dette problemet kan løses med at kvinner ikke går inn i forhold med menn. Anonymkode: 9a95b...cbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:53 #155 Del Skrevet i går, 12:53 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og dette problemet kan løses med at kvinner ikke går inn i forhold med menn. Anonymkode: 9a95b...cbb Jada, her er det fritt fram. Anonymkode: d6939...df8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet i går, 13:14 #156 Del Skrevet i går, 13:14 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jada, her er det fritt fram. Anonymkode: d6939...df8 Og da vil vi ikke høre menns syting om at ingen kvinner vil ha dem. Dere har selv bidratt til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:27 #157 Del Skrevet i går, 13:27 Rosalilje84 skrev (12 minutter siden): Og da vil vi ikke høre menns syting om at ingen kvinner vil ha dem. Dere har selv bidratt til det. Pga at en kan ufrivillig gå i kjelleren om partneren bli voldtatt. Ok. Anonymkode: d6939...df8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:07 #158 Del Skrevet i går, 14:07 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Pga at en kan ufrivillig gå i kjelleren om partneren bli voldtatt. Ok. Anonymkode: d6939...df8 Vel. Hvis menn er klar over dette på forhånd, så vet de litt mer av hva som kan skje og hvordan de kan stake ut en plan i tilfelle. Ellers er det bra for hjelpeinstanser å vite dette, sånn at han kan henvises hit eller dit hvis det trengs. Men at vanlige kvinner skal ha det i bakhodet? Kvinner skal ikke hjelpe mannen med hans mer egosentriske følelser hvis hun blir voldtatt. Om noe kan det jo snakke om dette vanskelige når hun er på et mer stabilt sted. Men jeg tviler på at kvinner får sympati med menn hvis dette presenteres som om han ikke engang er lei seg for og har skammet seg litt over dette, men får det presentert som naturlig, vanlig, noe han ikke kan noe for, etc. Kvinner er generelt ikke særlig begeistret for disse forklaringene. Mer fokus på AT det skjer, hvordan det føles, og hva som kan gjøres, ikke unnskylde seg med mannlig natur eller normalitet TIL dama. Anonymkode: 7c053...056 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:18 #159 Del Skrevet i går, 15:18 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vel. Hvis menn er klar over dette på forhånd, så vet de litt mer av hva som kan skje og hvordan de kan stake ut en plan i tilfelle. Ellers er det bra for hjelpeinstanser å vite dette, sånn at han kan henvises hit eller dit hvis det trengs. Men at vanlige kvinner skal ha det i bakhodet? Kvinner skal ikke hjelpe mannen med hans mer egosentriske følelser hvis hun blir voldtatt. Om noe kan det jo snakke om dette vanskelige når hun er på et mer stabilt sted. Men jeg tviler på at kvinner får sympati med menn hvis dette presenteres som om han ikke engang er lei seg for og har skammet seg litt over dette, men får det presentert som naturlig, vanlig, noe han ikke kan noe for, etc. Kvinner er generelt ikke særlig begeistret for disse forklaringene. Mer fokus på AT det skjer, hvordan det føles, og hva som kan gjøres, ikke unnskylde seg med mannlig natur eller normalitet TIL dama. Anonymkode: 7c053...056 Man er selvsagt ikke klar over dette på forhånd. Ingen kan vite hvordan en reagerer om noe slikt intreffer. Jeg har ikke uttalt at det er kun kvinner som skal ha dette i hodet, for tredje gang. Anonymkode: d6939...df8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:24 #160 Del Skrevet i går, 15:24 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Man er selvsagt ikke klar over dette på forhånd. Ingen kan vite hvordan en reagerer om noe slikt intreffer. Jeg har ikke uttalt at det er kun kvinner som skal ha dette i hodet, for tredje gang. Anonymkode: d6939...df8 Hele poenget er jo at menn kan ha dette i hodet. Altså være klar over at noe sånt kan skje, på forhånd. Anonymkode: 7c053...056 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå