AnonymBruker Skrevet 6. desember #21 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nettopp. Jeg tror at skammen som mange ofre føler etter en voldtekt, grunner seg på at mange mener voldtekt = sex. Hadde det vært gjengs oppfatning at voldtekt = vold, ville det ikke ha vært like mye skam. Ingen skammer seg over å bli kjørt over med en bil eller banket opp. Anonymkode: 9a95b...cbb Enig. I tillegg er det ofte et stort fpkus på hva man skulle/burde gjort annerledes for å unngå å bli voldtatt. Mange blir da lett usikre på om de gjorde noe galt eller kanskje enda mer pm andre mener de gjorde noe galt. Anonymkode: 7bafd...f3a 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 6. desember #22 Del Skrevet 6. desember (endret) AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Rart ikke folk forstår at dette gjør noe med mannen som han ikke kan kontrollere selv. Her er diskusjonen tapt fra start. Anonymkode: d6939...df8 Da får han lære å kontrollere det. Han burde reagert på samme måte som om at noen hadde banket kjæresten opp eller prøvd å drepe henne. Endret 6. desember av Maleficenta 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #23 Del Skrevet 6. desember Kjenner meg ikke igjen. Og jeg ble anmeldt for drapsforsøk da jeg fikk hendene på mannen som grovt misbrukte min eks-samboer. At jeg skulle sett på han sin vold og misbruk av min kjæreste, som noe han gjorde mot meg, er absurd. Anonymkode: 91d78...dd1 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #24 Del Skrevet 6. desember Maleficenta skrev (3 minutter siden): Da får han lære å kontrollere det. Han burde reagert på samme måte som om at noen hadde banket kjæresten opp eller prøvd å drepe henne. Du forstår at det ikke er så enkelt?? Mange brytere i mannens hjerne blir klikket på etter en slik hendelse. Dette er ikke noe en kan "lære å kontrollere" når mange ikke er klar over hva som skjer engang. Anonymkode: d6939...df8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #25 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du forstår at det ikke er så enkelt?? Mange brytere i mannens hjerne blir klikket på etter en slik hendelse. Dette er ikke noe en kan "lære å kontrollere" når mange ikke er klar over hva som skjer engang. Anonymkode: d6939...df8 Men da må disse mennene akseptere at de blir valgt bort av mange kvinner. Anonymkode: 9a95b...cbb 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #26 Del Skrevet 6. desember Jeg, som mann, kjenner meg i hvert fall ikke igjen i det hele tatt. Jeg hadde selvfølgelig blitt opprørt og rasende, både over hvilket jævlig vesen som hadde gjort noe sånt og fordi det engasjerer enda mer når det skjer en man er så glad i. Jeg hadde ønsket fyren alt vondt. Men det er selvfølgelig en normal menneskelig reaksjon på at en jeg er så glad i har blitt utsatt for noe så forferdelig. En voldtekt av min partner er en forjævlig forbrytelse og grusomhet begått mot henne. Det er ikke en eller annen fornærmelse en annen mann liksom begår mot meg. Anonymkode: a6a8a...5f2 5 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #27 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men da må disse mennene akseptere at de blir valgt bort av mange kvinner. Anonymkode: 9a95b...cbb Ofte må de det, og de føler seg bortkomne da de ikke forstår sine egne reaksjoner. Anonymkode: d6939...df8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #28 Del Skrevet 6. desember Steike ta, det er en skrudd mentalitet. Jeg antar det gjelder dem som ikke har den beste omsorgsevnen. Anonymkode: cec45...035 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #29 Del Skrevet 6. desember Tenker også at om menn genuint har vært som det her, er det nok et grunnlag til å holde seg singel. For en skuffelse. Heldigvis tror jeg ikke alle er sånn. Anonymkode: cec45...035 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #30 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (2 timer siden): En kompis sa i fylla forrige helg da vi diskuterte temaet, at menn banker opp dama overgriper fordi han har tatt noe fra dem, besudlet dama deres, og ikke i berettiget harme på vegne av dama. Tror du du kan omformulere denne setningen ts? Jeg skjønte det ikke helt. Anonymkode: ff12d...7c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 6. desember #31 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke så veldig overrasket. Menn i dag er jo etterkommere etter de mennene sim var aller flinkest til å formere seg - med eller uten samtykke. Anonymkode: 5f4fa...4ff Det er noe der. Forbrytelsen voldtekt ble i middelalderen og vikingtiden ansett som en forbrytelse mot den som «eide» dama, være seg ektemann, far eller slaveeier. Som om du hadde stjelt eller ødelagt en eiendel. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #32 Del Skrevet 6. desember Majer skrev (2 timer siden): Helt normal reaksjon. Også en av grunnene til at mange menn reagerer på fortid. Menn flest synes andre menn er ekle så jo flere eller verre menn dama har vært med jo eklere blir det Dette er på ingen måte normale holdninger andre menn deler. Mann Anonymkode: 1559e...a66 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #33 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (2 timer siden): Rart ikke folk forstår at dette gjør noe med mannen som han ikke kan kontrollere selv. Her er diskusjonen tapt fra start. Anonymkode: d6939...df8 Ingen orker menn som skylder på seg selv eller sin egen natur når de oppfører seg drit. Jeg vil ikke ha en manns eiefølelser, men empati hvis noe sånt hadde skjedd. Hadde slått opp tvert hadde han oppført seg sånn og sluppet denne typen følelser ut. Anonymkode: 7c053...056 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #34 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (4 timer siden): at menn banker opp dama overgriper fordi han har tatt noe fra dem, besudlet dama deres, og ikke i berettiget harme på vegne av dama. Igjen, hva betyr dette? Banker han opp dama eller overgriper, eller dama til overgriper? Dere som svarer i tråden, hva svarer dere egentlig på? Anonymkode: ff12d...7c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 6. desember #35 Del Skrevet 6. desember Det jeg får ut av svarene her,er at alle menn er potensielle voldtektsforbrytere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 6. desember #36 Del Skrevet 6. desember (endret) Majer skrev (4 timer siden): Helt normal reaksjon. Også en av grunnene til at mange menn reagerer på fortid. Menn flest synes andre menn er ekle så jo flere eller verre menn dama har vært med jo eklere blir det Jaja, det er derfor menn også foretar gruppevoldtekter og regelrett plasker i andre menns sæd? Finnes ikke logisk at menn kan bli så kåte i et øyeblikk at de henger seg på å knulle en kvinner 1, 2, 8 menn AKKURAT har knullet og tømt seg i, men ikke takler at kvinnen har hatt 1, 2, 8 menn tidligere i livet og utallige dusjer siden. Endret 6. desember av Trolltunge 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #37 Del Skrevet 6. desember Trolltunge skrev (9 minutter siden): Jaja, det er derfor menn også foretar gruppevoldtekter og regelrett plasker i andre menns sæd? Finnes ikke logisk at menn kan bli så kåte i et øyeblikk at de henger seg på å knulle en kvinner 1, 2, 8 menn AKKURAT har knullet og tømt seg i, men ikke takler at kvinnen har hatt 1, 2, 8 menn tidligere i livet og utallige dusjer siden. Det finnes ingen normale menn som gjør dette. Det er jo sjuke voldsforbrytere. Anonymkode: f21c1...eed 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #38 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det finnes ingen normale menn som gjør dette. Det er jo sjuke voldsforbrytere. Anonymkode: f21c1...eed Er ikke normalt å fokusere på sine egne følelser for seg selv når partner blir utsatt for noe grusomt heller. Anonymkode: 7c053...056 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 6. desember #39 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det finnes ingen normale menn som gjør dette. Det er jo sjuke voldsforbrytere. Anonymkode: f21c1...eed Hadde det vært så vel. Under rette omstendigheter (full/gal/ung/sinna?) og når kåthet tar over er det relativt mange menn som har blitt med på handlinger de aldri ville se for seg å være med på. Voldtekter har dessuten bestandig vært en del av krig også, er det fortsatt, og under de rette (feile!) omstendigheter skjer dette for mye til at det gjelder kun spesielle menn. Du ville ikke blitt kåt om kompisen din knullet en kvinne foran deg? Du kunne aldri latt kåthet ta over og tatt over når han var ferdig? Jeg tillater meg å tvile. Det er relativt vanlig at helt vanlige og oppegående mennesker blir mer dyriske i enkelte omstendigheter. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #40 Del Skrevet 6. desember Trolltunge skrev (2 minutter siden): Hadde det vært så vel. Under rette omstendigheter (full/gal/ung/sinna?) og når kåthet tar over er det relativt mange menn som har blitt med på handlinger de aldri ville se for seg å være med på. Voldtekter har dessuten bestandig vært en del av krig også, er det fortsatt, og under de rette (feile!) omstendigheter skjer dette for mye til at det gjelder kun spesielle menn. Du ville ikke blitt kåt om kompisen din knullet en kvinne foran deg? Du kunne aldri latt kåthet ta over og tatt over når han var ferdig? Jeg tillater meg å tvile. Det er relativt vanlig at helt vanlige og oppegående mennesker blir mer dyriske i enkelte omstendigheter. Hva faen trolltunge? De fleste har et moralsk kompass. I krig blir dette fullstendig brutt ned. Det er ikke enkelt å bli voldtektsmann hvis man er normal. Anonymkode: 7c053...056 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå