AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #21 Del Skrevet 6. desember 2024 Dette burde han dekke selv. Jeg hadde aldri akseptert et matbudsjett på den størrelsen der. Strengt tatt kan du vel sette opp et akseptabelt budsjett, dekke halvparten, og si at han får hive inn det som trengs for å dekke denne rare nye hobbyen. Anonymkode: 23902...071 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjest 01 Skrevet 6. desember 2024 #22 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kjøtt er noe av det aller sunneste som finnes. Anonymkode: 7e62a...cee Eh, nei. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljerød Skrevet 6. desember 2024 #23 Del Skrevet 6. desember 2024 Nei, du er ikke urimelig om du ber han betale dette selv, Han er urimelig som forventer at du skal sponse denne dietten. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #24 Del Skrevet 6. desember 2024 Det virker jo helt skjevt i dette forholdet. Dere har delt økonomi, og den som tjener mest er den som raner felleskontoen med dyre vaner?!! Hva er det med oss damer? Vi blir altså rundtlurt og dritredd for å forlange noe av disse "mennene", Tenk på menn før i tiden som forsørget hele familien sin. Nå drar de faan ikke hovedlasset engang, de bare tenker på seg selv og raner felleskonto uten å ta ansvar.-.-. Hva faan liksom? Spark jævelskapen ut av huset! ååå...hvorfor damer? Skaff en ordentlig mann da. Hvis du først skal ha en mann, så må du jo i allefall finne en som tar vare på familien sin. Hva er ellers vitsen med en mann? Hvis han ikke engang kan det? Anonymkode: 1ba41...eb9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #25 Del Skrevet 6. desember 2024 jeg mener det er hans valg å spise dyrt ergo hans kostnad. Anonymkode: db8b6...03e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #26 Del Skrevet 6. desember 2024 Små forskjeller blir det alltid, og innimellom velger en part å ha et litt annet kosthold enn den andre og det må være lov. Men dette er jo helt ekstremt, 6000 ekstra for biff fra slakter hver måned er faktisk helt hårreisende. Dette bør han dekke selv. Anonymkode: c1888...5d0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #27 Del Skrevet 6. desember 2024 Nei. Selvfølgelig betaler han dette selv. For meg med vanlig lønn er det uaktuelt med en sånn ekstrautgift. Det er en ikke betydelig inngripen i økonomien. At han tar det selv følger naturlig av at dere allerede har betalt selv for forbruk som snus, godteri etc. Hvis han argumenterer for at dere skal dele likt på dette, ville jeg faktisk vurdert ham son gjerrig. Selv hadde jeg aldri dyttet en sånn utgift på noen. Jeg hadde lett sett at dette var min utgift. Hadde aldri funnet meg i dette. Anonymkode: 63b56...701 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #28 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei. Selvfølgelig betaler han dette selv. For meg med vanlig lønn er det uaktuelt med en sånn ekstrautgift. Det er en ikke betydelig inngripen i økonomien. At han tar det selv følger naturlig av at dere allerede har betalt selv for forbruk som snus, godteri etc. Hvis han argumenterer for at dere skal dele likt på dette, ville jeg faktisk vurdert ham son gjerrig. Selv hadde jeg aldri dyttet en sånn utgift på noen. Jeg hadde lett sett at dette var min utgift. Hadde aldri funnet meg i dette. Anonymkode: 63b56...701 Ikke ubetydelig* Anonymkode: 63b56...701 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #29 Del Skrevet 6. desember 2024 «Du, den kjøttdietten din er ganske dyr. Så kan du legge litt mer i fellespotten?» Anonymkode: 8c74b...062 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #30 Del Skrevet 6. desember 2024 Klart han selv skal betale for det som kun går inn i gapet hans? Her kjøper vi inn maten vi spiser ilag på samme budsjettet, som felles middagsmat, pålegg, brødmaten og kaffien osv - alt det "andre" en måtte gnafle i seg for seg selv, kjøper vi også inn for oss selv. 6000 + er jo nærmest ett helt matbudsjett månedlig alene, hadde ikke vært aktuelt å sponse litt i den potten. Det du kan gjøre er å legge inn det du pleier i potten som vanlig, følge pengestrømmen manisk, droppe å kjøpe inn noe som helst når det går tomt etter 14 dager og si att "nei nå har vi ikke noe igjen til kaffi og pålegg til skiva denne månaden , du skal jo ha biffen din kjære" en smule passivt aggressivt der altså, og du må jo da spise halve biffen, du må jo ha mat du også. Men det som forbauser meg litt er att han ikke ser dette selv? Anonymkode: 416ab...558 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #31 Del Skrevet 6. desember 2024 nordlending skrev (6 timer siden): Han tjener en god del mer enn deg, og bruker 6000 i måneden hos slakteren bare på kjøtt til seg selv!? Hva ville det kommet på om han hadde kjøpt det i butikk? Hadde jeg vært han hadde jeg i det minste spyttet inn en god del mer i matbudsjettet. Dette - han utnytter deg jo helt sinnsykt! Enten har dere felles økonomi så de 40 % ekstra kommer deg også til gode, eller så får mat gå av hver deres privat budsjett, sånn at du betaler din mat, han sin mat, og så spleiser dere på barnas mat. Det blir litt merkelig og rigid, men sånn må det jo bare bli når den som tjener mest er en gjerrig snylter som skal ha sin inntekt til eget forbruk og samtidig stapper i seg svindyr luksusmat som du må være med å spleise på. Du får også opplyse ham at på carnivore-diett bør han ikke bare spise biff, men også mye lever og annen innmat (som er billig). Anonymkode: e3544...e0e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #32 Del Skrevet 6. desember 2024 gjest 01 skrev (2 timer siden): Eh, nei. jo AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kjøtt er noe av det aller sunneste som finnes. Anonymkode: 7e62a...cee ja, men han må likevel betale den dyre sunne dietten selv når han velger å ha delt økonomi på alt annet. Her krever han å få i pose og sekk. Fant80 skrev (2 timer siden): Hvordan er dette innbringende for helsa igjen? At han har funnet ut han skal være huleboer på heltid,så må han finansiere dette selv. Det er nok bra for helsa, men ikke fair at det skal belastes ts sin økonomi når hun til og med tjener betraktelig mindre enn ham. Anonymkode: e3544...e0e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #33 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Han tjener 40% mer enn meg Han bør kjøpe det selv, for egne penger. All logikk tilsier det. Forstår han det ikke selv, er han en egoist. Men det er ikke sikkert han tenker over det, så lurt å si fra. Anonymkode: b91d7...e34 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 6. desember 2024 #34 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det virker jo helt skjevt i dette forholdet. Dere har delt økonomi, og den som tjener mest er den som raner felleskontoen med dyre vaner?!! Hva er det med oss damer? Vi blir altså rundtlurt og dritredd for å forlange noe av disse "mennene", Tenk på menn før i tiden som forsørget hele familien sin. Nå drar de faan ikke hovedlasset engang, de bare tenker på seg selv og raner felleskonto uten å ta ansvar.-.-. Hva faan liksom? Spark jævelskapen ut av huset! ååå...hvorfor damer? Skaff en ordentlig mann da. Hvis du først skal ha en mann, så må du jo i allefall finne en som tar vare på familien sin. Hva er ellers vitsen med en mann? Hvis han ikke engang kan det? Anonymkode: 1ba41...eb9 Vi bør egentlig løpe når en mann nekter å gifte seg og forlanger sånne vilkår selv om man har barn sammen. Dette er menn som bruker oss som mellomstasjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 6. desember 2024 #35 Del Skrevet 6. desember 2024 Han kan i det minste kjøpe biffen sin på Rema! Ærlig talt. Å jazze opp familiens matbudsjett med mange tusen for sin egen nytelse/fornøyelse er ganske frekt. Ville ikke akseptert det uten at han spyttet inn ekstra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #36 Del Skrevet 6. desember 2024 Rosalilje84 skrev (5 timer siden): Dere er samboere. Han har selv valgt en mindre forpliktende samlivsform. Denne formen innebærer at dere ikke har forsørgerplikt overfor hverandre, og heller ikke felles økonomi. Han har valgt å ikke forplikte seg fullt ut - da får han selvfølgelig betale sine egne utgifter til mat. Ferdig snakket. Rosalilje84 skrev (5 timer siden): Han har ikke giftet seg med henne. Hun har ingen plikt til å forsørge ham. Rosalilje84 skrev (5 minutter siden): Vi bør egentlig løpe når en mann nekter å gifte seg og forlanger sånne vilkår selv om man har barn sammen. Dette er menn som bruker oss som mellomstasjon. Hvor står det at han NEKTER å gifte seg med henne?!? Jeg er forresten samboer på 25 året, og vi har fellesøkonomi. Av og til går jeg ut og spiser med venninner, og av og til kjøper han seg dyr burger på vei hjem fra jobb. Av og til kjøper jeg en pyntegjenstand til huset, eller klær, andre ganger er det han som gjør dette. Har ingenting med om vi er gift eller ikke.... Det finnes folk som er gifte også som har separat økonomi! Anonymkode: 89f60...912 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #37 Del Skrevet 6. desember 2024 Slanker seg til ny parter og du sponser dietten hans. Svært få menn slanker seg av andre grunner. Anonymkode: b73d4...d11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #38 Del Skrevet 6. desember 2024 Når han tjener 40% mer enn deg burde han av den grunn satt av litt mer penger til matkontoen deres. Forhold er den institusjonnen hvor en IKKE bør tenke kapitalistisk. Og når han nå tar endel mer penger ut av den kontoen til eget kosthold blir det helt å dele likt på mat. Anonymkode: 6b916...d56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #39 Del Skrevet 6. desember 2024 Det varer sikkert ikke så lenge. Er jo temmelig kjedelig å bare spise kjøtt. Er han sjenerøs på andre områder? Anonymkode: a049f...957 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #40 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det varer sikkert ikke så lenge. Er jo temmelig kjedelig å bare spise kjøtt. Er han sjenerøs på andre områder? Anonymkode: a049f...957 Det lurer jeg på og. De er en familie. Han trener masse og kjører sin egen diett. Ts skriver "vi andre". Er han med eller lever han sitt eget liv? Anonymkode: 63b56...701 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå