Gå til innhold

Hvorfor sier han at jeg bryter hans grenser?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nei. Men da kan du heller ikke forvente å komme tilbake når du er klar, og fortsette vennskapet som ingenting. 

Anonymkode: df4d6...437

Vi har tydeligvis såpass ulikt syn på og forventinger til et vennskap at det sannsynligvis ikke ville være et stort tap.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja jeg spurte hvorfor. Synes det er sårende at han ikke vil være med meg, men med andre..

Anonymkode: 26f24...8ee

Men istedet for å sende han melding, har du ikke vurdert å heller gå litt inn i deg selv? Reflekter litt?

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

got2go skrev (2 timer siden):

Men istedet for å sende han melding, har du ikke vurdert å heller gå litt inn i deg selv? Reflekter litt?

Men er det ikke innafor at jeg også føler meg såra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Selv om du er såra så er det ikke innafor å tråkke over andres grenser. 

Anonymkode: 6c37a...865

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvorfor er dine følelser viktigere enn hans?

Anonymkode: 354d8...73a

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Selv om du føler deg såret så gir det deg absolutt ikke rett til å oppføre deg respektløst. Han har bedt om litt tid og avstand. Det eneste du oppnår med å presse deg på er å skyve han enda lengre unna. Hadde du brydd deg om han og hans følelser, så hadde du gitt han litt tid, og så tatt en samtale om det når han er klar.

Du gjør det ganske tydelig at han ikke betyr noe for deg, du bryr deg ikke om hans følelser, du har ikke respekt for hans grenser enda så tydelig han er, det er kun deg og dine følelser dette skal handle om.

Anonymkode: 7dcbd...6ac

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Selvfølgelig er det innafor at du kan føle deg såra. Men det er ditt eget ansvar å regulere de følelsene og få jobbet med dem uten å belaste ham. Det er ikke hans ansvar. 

Anonymkode: c428f...ce1

• Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr dine følelser mer enn hans? 

Hvordan er den sosiale forståelsen din ellers i livet? 

Anonymkode: 5383f...dcc

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Men da må han også akseptere å miste henne som venn. 

Anonymkode: df4d6...437

Ja, det er sant. Men en venn som viser seg å ikke ha respekt for deg, kan ikke fortsatt være en venn. Respekt er en byggestein i ett hvert forhold.

Anonymkode: e6900...144

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

En venn sa han trengte å være alene. Jeg ble lei meg og trodde det var pga meg.. han sa at det ikke stemte og at det var pga en hendelse i hans liv. Han sa også at han kom til å kontakte meg når han var klar og at han ikke ville at jeg skulle tekste eller ringe han. Jeg tok likevel kontakt fordi jeg var lei meg..Det var kun en fire-fem ganger at jeg tekstet han. Og nå sier han at han føler jeg ikke ettergår hans behov? Jeg tekstet han av helt legitime årsaker..men han forstår ikke helt dette. Det må gå an å ta kontakt når jeg virkelig har behov for det? Jeg skjønner at han har behov for å være alene, men jeg har også behov for å vite hva som egentlig skjer. 

Så fordi du ble lei deg og har behov for å ta kontakt med ham og fortelle ham hvor såret du ble av hans behov for å være alene, så skal han legge til side sitt behov for avstand og trøste deg? Emosjonell utpressing kaller man slikt.

At du ble såret, at du er forvirret og ønsker klarhet i hva som egentlig skjer, er for så vidt "innafor" som i at det er greit at du føler det slik. Det er likevel ikke innafor å overstyre hans behov for avstand. I det øyeblikket du LIKEVEL tok kontakt, begynte hans ønske om avstand å handle litt om deg også. Ikke nødvendigvis pga deg som person sånn sett, men fordi handlingen din var en overtredelse av hans grenser som han hadde satt for å ivareta seg selv.

Se for deg at du har en kjæreste, og pga sykdom eller mye som skjer i livet har du ikke overskudd eller lyst på sex for en periode. Dette sårer kjæresten din, så han(eller hun, alt ettersom) prøver seg likevel fordi han/hun tror at det er ham/henne det er noe galt med. Føler du at du får rom til å ivareta dine behov ved å gi etter for partnerens tilnærmelser og ha sex med vedkommende likevel, selv om du ikke orker/har lyst? Kjæresten har lov til å føle seg såret, men å prøve seg likevel vil være å overkjøre den som har bedt om en pause fra sexen.

Anonymkode: 2002e...3ee

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja jeg spurte hvorfor. Synes det er sårende at han ikke vil være med meg, men med andre..

Han vil ikke ha noe med deg å gjøre. På tide at du forstår det. Fortsetter di masingen, kan du bli blokkert.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.12.2024 den 2.00):

En venn sa han trengte å være alene. Jeg ble lei meg og trodde det var pga meg.. han sa at det ikke stemte og at det var pga en hendelse i hans liv. Han sa også at han kom til å kontakte meg når han var klar og at han ikke ville at jeg skulle tekste eller ringe han. Jeg tok likevel kontakt fordi jeg var lei meg..Det var kun en fire-fem ganger at jeg tekstet han. Og nå sier han at han føler jeg ikke ettergår hans behov? Jeg tekstet han av helt legitime årsaker..men han forstår ikke helt dette. Det må gå an å ta kontakt når jeg virkelig har behov for det? Jeg skjønner at han har behov for å være alene, men jeg har også behov for å vite hva som egentlig skjer. 

Han sier at han føler at du ikke ettergår hans ønske/behov, men det er jo mer enn en følelse, det er jo fakta?! 

Hvorfor har du virkelig behov for å kontakte han fordi du er lei deg? Hvordan kan det være et virkelig/legitimt behov? Det er et egoistisk "behov" med kun tanke for deg selv.

Det skulle ikke forundre meg at det er deg han har behov for å ha en pause fra. Om du sender 4-5 mld etter at du har fått beskjed om å gi han tid, og han har sagt at han skal ta kontakt når han er klar for det, da kan jeg bare forestille meg hvor mye du tar kontakt med han sånn ellers.

AnonymBruker skrev (På 6.12.2024 den 2.38):

Ja..Det er bare det også at han har hengt med en felles venn men ikke meg. Så jeg føler veldig det er noe jeg har gjort. Jeg spurte han også om dette men så sa han at han følte jeg tråkket over grensene hans flere ganger og at han begynte å bli irritert på meg. Jeg kan jo skjønne den på en måte men samtidig skjønner jeg ikke hvorfor han ikke kan se hvorfor jeg tok kontakt også. Gjorde det jo ikke for å plage han.

Du gjorde det nok ikke for å plage han, men det er slik han ser det/føler det. Og du har ikke bare tråkket over grensene hans, du har meid dem ned med en dampveivals. Du viser han ingen respekt, du viser at han ikke er viktig for deg for annet enn at han skal være tilgjengelig 24/7.

Selv om han trenger en pause fra deg, så betyr jo ikke det at han skal isolere seg selv og ikke treffe eller snakke med noen. Han og denne venninnen har nok et annet forhold enn dere to. Kanskje det er et mer likeverdig forhold der begge gir og tar?

Anonymkode: 36e2f...788

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her synes jeg du får mange teite svar,og mange korttenkte sveversynte merkelige holdninger.

Rett og slett.

Dette blir for meg en egoistisk holdning fra denne kompisen din,med en selvberettiget og selverklært vanskelig måte å samhandle på-Nettopp fordi det ikke er myr samhandling her.

Livet treffer deg-sånn er eer for alle. Man kan ikke gå rundt og forventer at du skal ta vekk både det ene og det andre,ettersom det passer deg,under behov av< ditt og datt>.

Ærlig talt.

Voks opp!

Man må kunne snakke sammen. Hadde en venn av meg,plutselig kommet med innskrenkninger på hva vi kunne snakke om,legge føringer på hvordan jeg skal være og hva jrg skal kumme nevne til et tema,som han også skal kunne styre slik han ville-Hadde jeg ledd høyt. 

Man må kunne snakke om ting,og ikke forvente at den andre parten skal kunne tenke hva du mener,passe seg for dine behov og tilpasse seg ethvert tankemønster du og dine behov måtte finne, til enhver tid.

Såpass diktator og Gud i eget univers kan man ikke tillate seg.

Ja, du har det tøft,men man må kunne forvente seg en viss holding til redelighet og at man kan gjøre seg opp en viss orientering på hvor man har hverandre.

Har det gått såpass langt,at man ikke kan kommunisere om dette,må den personen drt gjelder,faktisk se,at han/hun har et stort problem,som antakeligvis han/hun trenger profesjonell hjelp med selv.

Da har man mistet evnen til å uttrykke seg,sette ord på og forstå seg på sin rolle og sitt ansvar i en relasjon.

Kommer litt ann på hvpr lenge de har kjent hverandre,og  hvor gode venner de er,mulig det er mer enveis,men da skulle dette også vært gitt uttrykk for.

Ærlig talt,synes dette er barneskole nivå håndtering på høyt nivå,også når det gjelder at det faktisk har vært sosial omgang med andre,det er bare dprlig gjort.

Hadde driti i hele kompisen.

Ting hadde ikke vært det samme etterpå. Så hadde han kunne føle litt på en slik harslerering selv,for det synes jeg dette er.

Drit i han, hvis han ikke tar seg sammen,så mister han deg,sier jeg

Anonymkode: f9c6e...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Her synes jeg du får mange teite svar,og mange korttenkte sveversynte merkelige holdninger.

Rett og slett.

Dette blir for meg en egoistisk holdning fra denne kompisen din,med en selvberettiget og selverklært vanskelig måte å samhandle på-Nettopp fordi det ikke er myr samhandling her.

Livet treffer deg-sånn er eer for alle. Man kan ikke gå rundt og forventer at du skal ta vekk både det ene og det andre,ettersom det passer deg,under behov av< ditt og datt>.

Ærlig talt.

Voks opp!

Man må kunne snakke sammen. Hadde en venn av meg,plutselig kommet med innskrenkninger på hva vi kunne snakke om,legge føringer på hvordan jeg skal være og hva jrg skal kumme nevne til et tema,som han også skal kunne styre slik han ville-Hadde jeg ledd høyt. 

Man må kunne snakke om ting,og ikke forvente at den andre parten skal kunne tenke hva du mener,passe seg for dine behov og tilpasse seg ethvert tankemønster du og dine behov måtte finne, til enhver tid.

Ja, du har det tøft,men man må kunne forvente seg en viss holding til redelighet og at man kan gjøre seg opp en viss orientering på hvor man har hverandre.

Har det gått såpass langt,at man ikke kan kommunisere om dette,må den personen drt gjelder,faktisk se,at han/hun har et stort problem,som antakeligvis han/hun trenger profesjonell hjelp med selv.

Da har man mistet evnen til å uttrykke seg,sette ord på og forstå seg på sin rolle og sitt ansvar i en relasjon.

Kommer litt ann på hvpr lenge de har kjent hverandre,og  hvor gode venner de er,mulig det er mer enveis,men da skulle dette også vært gitt uttrykk for.

Ærlig talt,synes dette er barneskole nivå håndtering på høyt nivå,også når det gjelder at det faktisk har vært sosial omgang med andre,det er bare dprlig gjort.

Ting hadde ikke vært det samme etterpå. Så hadde han kunne føle litt på en slik harslerering selv,for det synes jeg dette er.

Jeg hadde én venninne som mente hun trengte pause fra meg. Dette har jeg selvsagt respektert. Vi har nesten ikke snakket sammen etter det. 10 år siden nå. 

Det er lov til å si man trenger en pause fra en venn. Jeg valgte å kutte denne personen ut, da jeg ikke bare er venner med noen når det passer dem best. Det jeg ikke gjorde, var å mase på denne personen. Jeg respekterte denne personen behov, samtidig som jeg satte grenser for meg selv også.

Anonymkode: 456f6...f09

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Kort tid. Det er ikke så mange dagene siden den forrige tråden.

Ts har du forresten blitt utredet noen gang? Autisme for eksempel? Det er jo noe du ikke forstår/får til i sosiale relasjoner og i deg selv. 

Anonymkode: d8da7...ebf

For en stygg kommentar. Men det er jo ganske typisk kvinneguiden. Med en gang noen er småspsycho, MÅ det være autisme 🙄

Anonymkode: abe83...af5

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde én venninne som mente hun trengte pause fra meg. Dette har jeg selvsagt respektert. Vi har nesten ikke snakket sammen etter det. 10 år siden nå. 

Det er lov til å si man trenger en pause fra en venn. Jeg valgte å kutte denne personen ut, da jeg ikke bare er venner med noen når det passer dem best. Det jeg ikke gjorde, var å mase på denne personen. Jeg respekterte denne personen behov, samtidig som jeg satte grenser for meg selv også.

Det er jo ikke å sette grenser vi snakker om her

Dette er gått altfor langt.

Når det blir en så sterk avstand metodikk i oppførsel,så skylder du å orientere deg og andre parten,for vennskapet skyld,om ikke annet 

Man skal gi og ta,og det å kunne snakke sammen,ofrå komme til bunns i ting, er kjent sak,er MYE mer verdt,enn å skape avstand.

Ja,sette grenser skal du gjøre. Men det er ikke hva som er skjedd i dette tilfellet 

Her brukes det stillhet,usikkerhet og jeg vil si litt ignorerer,når du velger å ikke melde ifra om at alt er greit,trenger enkelte i livet akkurat nå-snakkes heller senere

Delv om det kansje er  store problemer,  gjøres det ikke bedre av å ignorere,behandle meg stillhet,også kun fordi behov for det ene og det andre.

Vennskap gir og tar man, dette handler ikke kun om deg-ts jar aldri bedt om å grave i hva eller hvorfor,men ønsker bare en lett orientering.

Her er drt snakk om å vare gi et lite vink,løfte en finger for å sende en lett melding ala<snakkes> eller noe sånt.

Klarer du ikke det,Er det faktisk du som har et myye større problem enn hva du selv klarer å håndtere over et normalt nivå 

Da er det faktisk du som trenger hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Rett og slett.

Ærlig talt.

Voks opp!

Du vet da ikke hva situasjonen er her. For alt du vet, har han fått ei krise i livet der han ikke synes ts er riktig sparringspartner. Feks krise på jobb, far ligger for døden mm. Hvis folk her inne aldri har vært i slike situasjoner der de var på felgen, så heldig for dem. 

Anonymkode: 01a31...588

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Btw, her sier du jo selv

Denne venninnenvjar jo da unngått å fortelle deg hva hun EGENTLIG tenker,helt fra starten av.

Og dette er jo nerven i hva jeg snakker om. Nettopp at det er konflinkskyhet, og noe helt annet enn dette behovet for å respektere grenser,som EGENTLIG ligger under

Da snakker man jo om at fu må adressere rett,kalle en spade fôr en spade-og avslutte vennskapet

Det er hva venninnen din skulle ha gjort med deg,for over 10 år siden. Og at det aldri skjedde, er bare trist.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du vet da ikke hva situasjonen er her. For alt du vet, har han fått ei krise i livet der han ikke synes ts er riktig sparringspartner. Feks krise på jobb, far ligger for døden mm. Hvis folk her inne aldri har vært i slike situasjoner der de var på felgen, så heldig for dem. 

Anonymkode: 01a31...588

Nei.

Ingen av oss vet hva som skjedde. Det kan vi aldri vite 

Derfor spør ts her inne,og vi svarer.

Dette er nerven i handlingen også, at fet er ting som skulle vært nevnt,tatt tak i,elle gudene vet

Her handler drt om håndtering av situasjonen,og en manglende evne/vilje 

Temaet er,at måten dette håndteres på, er KUN for en person,nemmelig ikke ts. Ts på sin side, øsnker en avklaring,noe hun ikke får

Dette er ikke vanskelig,det er bare direkte 

Hun har å gjøre led en som tenker på seg selv,og jeg råder henne til å gjøre det samme .

Ferdig snakka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...