AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #21 Del Skrevet 6. desember 2024 Fordi du gjør det? Når folk sier de trenger tid og at de kontakter deg når de er klare for det så må du respektere det. Anonymkode: 6efed...542 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #22 Del Skrevet 6. desember 2024 Det er veldig sjeldent at folk sier rett ut til noen at de ikke vil ha kontakt med noen. Så bare det at han gjør det, er noe du burde ta til deg. Vanligvis så lager man avstand ved å bare distansere seg, uten å eksplisitt si at man gjør det. Og i hvert fall ikke ved å be den andre om å ikke kontakte en. Og når han nå har gått til det skrittet om å be deg holde deg unna, så gjør du ikke det. Jeg antar etter en hendelse som skjedde nylig med snapchat. Så 4-5 meldinger er mye Anonymkode: deec7...63e 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 6. desember 2024 #23 Del Skrevet 6. desember 2024 Vanskelig å tro på dette. Går det an å være sååå blottet for sosiale antenner? 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stoltskeiv Skrevet 6. desember 2024 #24 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja..Det er bare det også at han har hengt med en felles venn men ikke meg. Så jeg føler veldig det er noe jeg har gjort. Jeg spurte han også om dette men så sa han at han følte jeg tråkket over grensene hans flere ganger og at han begynte å bli irritert på meg. Jeg kan jo skjønne den på en måte men samtidig skjønner jeg ikke hvorfor han ikke kan se hvorfor jeg tok kontakt også. Gjorde det jo ikke for å plage han. Anonymkode: 26f24...8ee Jeg ville prøvd å finne ut av hvorfor du blir så usikker og ikke stoler på han. Fordi du tråkker ganske mye over grensa hans når du sender så mange meldinger i løpet av en dag når han har bedt om fred. Og kanskje han føler seg nærmere den felles vennen enn deg? det må jo være helt fair. Men hva er det som gjør at du ikke stoler på han? Hva er det som gjør at du blir så usikker? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #25 Del Skrevet 6. desember 2024 Han har gitt klar beskjed om at du ikke skal kontakte han. Denne beskjeden er gitt til deg, og kun til deg. Om han er sammen med alle de andre vennene sine, så vil han fortsatt ikke ha kontakt med nettopp deg. Dine følelser og forvirring er ditt ansvar å ta tak i _samtidig_ som du respekterer at han ikke vil ha kontakt med deg. Han gjør absolutt ingenting galt i denne situasjonen, og du gjør _alt_ galt i denne situasjonen - når du gjør den ene tingen han ber deg la være å gjøre. Hva du føler og tenker har ingen betydning. Om du har råd til det, ville jeg anbefalt deg å oppsøke psykolog så fort som overhode mulig. Du kan og ha mye å tjene på å få en psykiatrisk utredning. Det kan jo hende du har en psykisk eller utviklingsmessig lidelse/forstyrrelse som gjør at du ikke forstår mellommenneskelige relasjoner. Og sykdom finnes det hjelp for. Anonymkode: e6900...144 10 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 6. desember 2024 #26 Del Skrevet 6. desember 2024 Sannsynligvis handlet det helt genuint ikke om deg i utgangspunktet - at man trenger ro og fokus når det skjer noe spesielt er ikke så uvanlig - men når du så åpenlyst ikke klarer å respektere hans uttalte ønsker og grenser får du det jo til å handle om deg. Han ivaretar sine behov ved å be om ro, du må finne en måte å ivareta dine behov uten å legge det over på ham. Det er svært få legitime grunner til å kontakte folk som eksplisitt har bedt deg om å ikke gjøre akkurat det 9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #27 Del Skrevet 6. desember 2024 Er du en stalker? Anonymkode: 964f4...c5a 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #28 Del Skrevet 6. desember 2024 Han sier det fordi du bryter hans grenser. Rart at du bare ser hva du har behov for og ikke andre sine behov. Noen ganger så må man bare se litt lenger enn sin egen nese. Anonymkode: bf16c...ba3 12 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #29 Del Skrevet 6. desember 2024 Du kontaktet han 4-5 ganger i løpet av hvor lang tid? Anonymkode: 7dcbd...6ac 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #30 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kontaktet han 4-5 ganger i løpet av hvor lang tid? Anonymkode: 7dcbd...6ac Kort tid. Det er ikke så mange dagene siden den forrige tråden. Ts har du forresten blitt utredet noen gang? Autisme for eksempel? Det er jo noe du ikke forstår/får til i sosiale relasjoner og i deg selv. Anonymkode: d8da7...ebf 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #31 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du tenker jo kun på deg selv og dine egne behov. Når folk sier de trenger å være i fred og er ærlig om at de går igjennom noe de trenger tid til å håndtere alene, så skal du respektere det. Han sa han kontakter deg når han er klar for å dele. Du pusher og tråkker over alle grenser. Anonymkode: 2da54...f33 Men da må han også akseptere å miste henne som venn. Anonymkode: df4d6...437 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #32 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Han har gitt klar beskjed om at du ikke skal kontakte han. Denne beskjeden er gitt til deg, og kun til deg. Om han er sammen med alle de andre vennene sine, så vil han fortsatt ikke ha kontakt med nettopp deg. Dine følelser og forvirring er ditt ansvar å ta tak i _samtidig_ som du respekterer at han ikke vil ha kontakt med deg. Han gjør absolutt ingenting galt i denne situasjonen, og du gjør _alt_ galt i denne situasjonen - når du gjør den ene tingen han ber deg la være å gjøre. Hva du føler og tenker har ingen betydning. Om du har råd til det, ville jeg anbefalt deg å oppsøke psykolog så fort som overhode mulig. Du kan og ha mye å tjene på å få en psykiatrisk utredning. Det kan jo hende du har en psykisk eller utviklingsmessig lidelse/forstyrrelse som gjør at du ikke forstår mellommenneskelige relasjoner. Og sykdom finnes det hjelp for. Anonymkode: e6900...144 Det gale han gjør, er at han lyver. Hvis han hadde behov for å være i fred, ville han selvfølgelig ikke ha hengt med andre folk. Han ønsker ikke lenger å være venn med henne, men er for feig til å si det. Derfor blir hun forvirret. Anonymkode: df4d6...437 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #33 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men da må han også akseptere å miste henne som venn. Anonymkode: df4d6...437 Det kan jo hende det er akkurat det han håper på. Anonymkode: 94cbe...760 11 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #34 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men da må han også akseptere å miste henne som venn. Anonymkode: df4d6...437 Det er nok det han ønsker. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det gale han gjør, er at han lyver. Hvis han hadde behov for å være i fred, ville han selvfølgelig ikke ha hengt med andre folk. Han ønsker ikke lenger å være venn med henne, men er for feig til å si det. Derfor blir hun forvirret. Anonymkode: df4d6...437 Dette er nok rett ja. Men hun burde jo ta hintet, som 99% av befolkningen ville ha gjort. Det er vanlig menneskelig oppførsel å ta sånne feige utveier, og så er det tilvarende vanlig å ta hintet. Anonymkode: d8da7...ebf 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #35 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): En venn sa han trengte å være alene. Jeg ble lei meg og trodde det var pga meg.. han sa at det ikke stemte og at det var pga en hendelse i hans liv. Han sa også at han kom til å kontakte meg når han var klar og at han ikke ville at jeg skulle tekste eller ringe han. Jeg tok likevel kontakt fordi jeg var lei meg..Det var kun en fire-fem ganger at jeg tekstet han. Og nå sier han at han føler jeg ikke ettergår hans behov? Jeg tekstet han av helt legitime årsaker..men han forstår ikke helt dette. Det må gå an å ta kontakt når jeg virkelig har behov for det? Jeg skjønner at han har behov for å være alene, men jeg har også behov for å vite hva som egentlig skjer. Anonymkode: 26f24...8ee Det du sier her, ts, kan og bør oppsummeres slik: «en venn av meg la på konkret vis frem sine behov. Dersom jeg skulle få dekket mine behov ville det direkte gå utover min venn sine behov. Jeg valgte derfor å prioritere mine behov, og ignorere min venn sine behov.» Dine behov, ts, er ikke viktigere enn andre mennesker sine behov. Gjenta for deg selv til du virkelig tar det innover deg. Dine behov er aldri viktigere enn noen som helst sine behov, inkludert naboen, fremmede mennesker, kollegaer, folk i Indonesia etc. Lev ditt liv etter den rettesnoren. Tenker du «jeg behøver x»? Ok. Lag deg en liste over de mest fremtredende negative og positive konsekvensene. Begynn gjerne enkelt med de 10-20 mest åpenbare. Og så evaluerer du, før du handler. Anonymkode: 16d08...573 7 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 6. desember 2024 #36 Del Skrevet 6. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det gale han gjør, er at han lyver. Hvis han hadde behov for å være i fred, ville han selvfølgelig ikke ha hengt med andre folk. Han ønsker ikke lenger å være venn med henne, men er for feig til å si det. Derfor blir hun forvirret. Anonymkode: df4d6...437 Vi snakker ikke barneselskap hvor alle skal og må inviteres her, vi snakker samvær mellom voksne mennesker. Når jeg har det vanskelig av en eller annen grunn, kan jeg ønske meg ro rundt meg og at ingen tar kontakt, men kan likevel ha et par mennesker - søsteren min, min nærmeste venninne - jeg kan finne støtte og trøst i å være sammen med, på mine premisser. Det betyr ikke at jeg lyver når jeg sier til andre at jeg trenger ro og avstand eller at jeg ikke setter pris på dem som venner i en større sammenheng. Endret 6. desember 2024 av Daria 13 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #37 Del Skrevet 6. desember 2024 Så fyren ba helt tydelig om ro, og han var helt klar og enkel å forstå på nøyaktig hva han trengte at TS gjorde. Han presiserte at hans vanskelige situasjon skyldes andre ting i livet enn TS, så hun ikke skulle bekymre seg for det, særlig fordi TS med en gang begynte å spørre om kanskje alt egentlig handlet om henne. Så tar du kontakt i den perioden han helt eksplisitt ba deg la være, og da fordi du "er lei deg". Enten tror du ham da ikke på at dette ikke handler om deg, eller så mener du at det at du er lei deg er langt vanskeligere enn den tøffe situasjonen han står i. Han har bedt klart om at du ikke tar kontakt, han har beroliget deg på at det ikke handler om deg, og du kontakter ham fire-fem ganger. Med venner som TS, hvem trenger vel fiender? Anonymkode: 2f00e...590 9 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #38 Del Skrevet 6. desember 2024 Daria skrev (14 minutter siden): Vi snakker ikke barneselskap hvor alle skal og må inviteres her, vi snakker samvær mellom voksne mennesker. Når jeg har det vanskelig av en eller annen grunn, kan jeg ønske meg ro rundt meg og at ingen tar kontakt, men kan likevel ha et par mennesker - søsteren min, min nærmeste venninne - jeg kan finne støtte og trøst i å være sammen med, på mine premisser. Det betyr ikke at jeg lyver når jeg sier til andre at jeg trenger ro og avstand eller at jeg ikke setter pris på dem som venner i en større sammenheng. Men da må man si det. At man kun ønsker kontakt med få utvalgte personer. Anonymkode: df4d6...437 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #39 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men da må man si det. At man kun ønsker kontakt med få utvalgte personer. Anonymkode: df4d6...437 Hvorfor mener du at man har forklaringsplikt? Anonymkode: 6c37a...865 12 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #40 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men da må man si det. At man kun ønsker kontakt med få utvalgte personer. Anonymkode: df4d6...437 De er venner. TS har da ikke noe med hvem han har kontakt med. Anonymkode: 1d15f...381 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå