AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #21 Del Skrevet 6. desember 2024 newman01 skrev (2 timer siden): Mulig jeg misforstår hva du mener, men om avdøde ønsker å donere en stor porsjon penger til en forening kan da arvingene stoppe dette om de er enige? Og er man da enearving kan man da gjøre hva pokker man vil med testamentet, siden man er enig med seg selv? Organisasjonen er da en av arvingene, så fortsatt, når boet er gjort opp, kan arvingene gjøre innbyrdes endringer de er enige om. Anonymkode: e5571...537 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadaomatte Skrevet 6. desember 2024 #22 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det var ingen andre i avdødes familie som ønsket den sure jobben som bostyrer, så jeg som var helt grønn ble kastet ut i det, selv om jeg var i sorg. Har hatt det veldig slitsomt med å finne ut hvordan alt fungerer. Ts Anonymkode: 6e219...198 Det er en utakknemlig jobb. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #23 Del Skrevet 6. desember 2024 Om jeg var deg hadde jeg bare delt ut midlene slik testamentet sier, så kan heller arvingene gjøre hva de vil med de etterpå. Anonymkode: f3b6d...e2b 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #24 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Om jeg var deg hadde jeg bare delt ut midlene slik testamentet sier, så kan heller arvingene gjøre hva de vil med de etterpå. Anonymkode: f3b6d...e2b De maser mye på meg og blander seg i jobben som bostyrer, og krever at jeg skal gjøre ditt og datt som det ikke er mulig å gjøre noe med. Jeg ber de lese arveloven og sette seg litt inn i saker og ting, men det gidder de ikke å gjøre og forventer at jeg kan trylle. Ts Anonymkode: 6e219...198 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 7. desember 2024 #25 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): De maser mye på meg og blander seg i jobben som bostyrer, og krever at jeg skal gjøre ditt og datt som det ikke er mulig å gjøre noe med. Jeg ber de lese arveloven og sette seg litt inn i saker og ting, men det gidder de ikke å gjøre og forventer at jeg kan trylle. Ts Anonymkode: 6e219...198 Da er det bare å si at du gjør det slik det skal gjøres, og at du ikke kan gjøre det på en annen måte. Eventuelt offentlig skifte. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #26 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): De maser mye på meg og blander seg i jobben som bostyrer, og krever at jeg skal gjøre ditt og datt som det ikke er mulig å gjøre noe med. Jeg ber de lese arveloven og sette seg litt inn i saker og ting, men det gidder de ikke å gjøre og forventer at jeg kan trylle. Ts Anonymkode: 6e219...198 Jeg forstår at det er vanskelig, men du kan ikke gjøre annet enn å gjøre det slik det er ment og utdele etter testament og arvelov. Anonymkode: f3b6d...e2b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #27 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 6.12.2024 den 1.33): Det er to yrkesgrupper i samfunnet vårt som har absolutt og ufravikelig taushetsplikt, advokater og prester. Svaret du har fått er nok det svaret du vil få fra denne advokaten. Står du fast med hensyn til hvordan du skal håndtere situasjonen så har Tingretten veiledningsplikt. Anonymkode: 7fa5c...a28 Feil. Barnevernet kan innhente info fra advokater når som helst. Prester derimot, er helt sant. Anonymkode: ce6f4...e53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå