Gå til innhold

Spørsmål til menn ang. hvorfor dere dater yngre kvinner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.12.2024 den 22.36):

Jeg er i slutten av tyveårene og nesten alle mennene jeg kjenner har en dame som er 1-10 år yngre enn dem selv. Okey, ja vel. Men er grunnen til at dere går for noen som er yngre enn dere selv utelukkende relatert til utseendet? Eller er det andre grunner også?

Anonymkode: 9a124...571

Det kan jo eksempelvis være at en ønsker barn om noen år, men ikke ønsker å stresse. 

Det kan nok utrolig nok også være at en finner personligheten til hverandre fin. 

Ellers er det ikke til å stikke under en stol at enkelte modnes litt senere enn andre. Noen års forskjell kan gjøre at en på lik bølgelengde når det gjelder refleksjonsnivå. 

Anonymkode: 6620d...ff0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.12.2024 den 22.40):

Yngre kvinner er lettere å manipulere.

Anonymkode: 776af...005

Flott herresyn. Er du og dine medsøstre med syv upvotes single? Dere er sikkert morsomme på fest. 

Anonymkode: 6620d...ff0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk. Jeg er så lei av at menn skal hele tiden gå foran med at kvinner er sure, men at de selv skal få lire av seg alt mulige rart selv. Det er som en annen sa at det er mye bitterhet her. Ja, jeg er bitter selv over mye som har skjedd og syns ikke jeg har fortjent det.. men jeg kjenner det er frustrerende at å lese menn som skriver så mye stygt om kvinner. Jeg har prøvd å være hyggelig på det før, men det er så mange tråder med menn som går inn og sier «ja, du er over 30 år så tror du at menn liker deg?!?!», «du forstår at han bare har tatt til takke med deg, og hvis han kunne så hadde han byttet deg ut mot en yngre dame?!?!» det er hele tiden.. 

Anonymkode: a7222...e70

Jeg er ikke bitter selv. Jeg sier at jeg har en preferanse for kvinner som er yngre enn meg selv. Og jeg opplever at mange middelaldrende kvinner her inne blir rasende over det, noe som bare bidrar til å forsterke preferansen min.

Anonymkode: 91134...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er ikke bitter selv. Jeg sier at jeg har en preferanse for kvinner som er yngre enn meg selv. Og jeg opplever at mange middelaldrende kvinner her inne blir rasende over det, noe som bare bidrar til å forsterke preferansen min.

Så du får din preferanse forsterket av trassige følelser? Greit for meg. Mine preferanser er mine. De er ikke skapt av agg.

Anonymkode: 2c9d4...2bc

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.12.2024 den 22.36):

Jeg er i slutten av tyveårene og nesten alle mennene jeg kjenner har en dame som er 1-10 år yngre enn dem selv. Okey, ja vel. Men er grunnen til at dere går for noen som er yngre enn dere selv utelukkende relatert til utseendet? Eller er det andre grunner også?

Anonymkode: 9a124...571

Menn velger i snitt noe yngre dame, og damer velger i snitt noe eldre menn. Som oftest er ikke differansen veldig stor.

Bunner spørsmålet ditt ut i at du føler at de yngre kvinnene «tar» de jevnaldrende mennene som du gjerne skulle ha hatt, at du synes det er ekkelt at menn er sammen med yngre damer eller bare nysgjerrighet?

Kvinner søker iflg nylig Norsk forskning (og forøvrig stort sett all forskning i alle kulturer) i snitt menn som har mer sosio-økonomisk kapital enn dem selv. Hvis du ønsker en mann som kan bidra til egenkapital til bolig, som vet hvordan man tømmer et sluk, som vet hvilken vin som passer til torsk, som kan håndtere en gal nabo så er det enklest å oppnå ved å gå for en mann som er eldre enn deg. Sannsynligvis stiller du selv også «sterkere» i forhandlingen med en slik mann slik at du kan trade din ungdom/utseende mot hans kvaliteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har ingen problemer med preferansen din og du må finne deg noen som passer for deg som du liker å være sammen med, men jeg er så lei av at man skal omtale folk som ikke passer inn i den preferansen med stygge ord. Det er den konstante hakkingen som blir slitsom og er vond :)  Jeg er som sagt bitter og jeg har nevnt hvorfor på side en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er som oftest de samme mannfolka. Fokuser på de bra mannfolka her inne. Anbefaling ❤

Prøver, som sagt så sliter jeg med en del bitterhet som nevnt på side en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Så du får din preferanse forsterket av trassige følelser? Greit for meg. Mine preferanser er mine. De er ikke skapt av agg.

Jeg skal innrømme at mine preferanser forsterkes av trassige følelser og jeg har sett flere nevne det i andre tråder blant annet kvinner som har sagt at de unngår lavere menn fordi at de opplever det som veldig aggressive. Jeg tenker det er helt menneskelig i den forstand å føle på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke lurt for kvinner å velge eldre menn siden de eldes og dør før oss. Bare drass med mann på 60 + hvis du er under 65 sjøl.

Anonymkode: d570f...464

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skal innrømme at mine preferanser forsterkes av trassige følelser og jeg har sett flere nevne det i andre tråder blant annet kvinner som har sagt at de unngår lavere menn fordi at de opplever det som veldig aggressive. Jeg tenker det er helt menneskelig i den forstand å føle på det. 

Ok nok. Jeg vil ikke ha følelser som oppstår eller forsterkes i en slags polarisering og opposisjon mot andres meninger. Jeg ønsker integritet.

Jeg har vært sammen med en lav mann. Kvinners høyrekrav synes jeg bare er overflatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg liker feminine, følsomme, romantiske partnere. Når tilstrekkelig mange kvinner i en gruppe viser de motsatte egenskapene så former selvsagt det mine holdninger til gruppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg liker feminine, følsomme, romantiske partnere. Når tilstrekkelig mange kvinner i en gruppe viser de motsatte egenskapene så former selvsagt det mine holdninger til gruppen.

De fleste mennesker er følsomme og romantiske overfor mennesker de har tillit til. Følsom og romantisk er man ofte ikke i en kjønnskrig feks. Og følsom og romantisk er ikke det samme som å føye seg, være dørmatte eller være veldig opptatt av om man står til andres krav og være for opptatt av hva andre mener man skal være.

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens samfunnet er ganske trist, fordi hvis du er en mann i 30/40 årene uten å ha høy inntekt (flere mill. i året) da har du ikke en sjans til å få en kvinne av høy verdi. Selv om mange liker ikke å innrømme det, men realiteten er at de med mest penger på bok har all makt i forholdet. Slik har dessverre dagens samfunnet blitt som er grunnen til at jeg som en kvinne i begynnelsen av 30årene er mest opptatt av å bygge min karriere og investere store deler av lønna mi for å bli en mangemillionær i 50årene uten å måtte jobbe om 20 år. Om det skulle ta slutt med min nåværende mann, kan jeg alltid få en som er 20 år yngre enn meg tatt i betraktning min finansielle stilling i senere årene. Aldring er en prosess som alle kommer til å bli utsatt for, derfor skjønner jeg ikke de kvinnene som satser kun på utseende sitt for å få seg en rik mann når de er unge da det er så mange tilfeller hvor kvinnene må omstille seg til en ny levestandard i 40/50 årene når mannen finner en som er yngre/penere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...