AnonymBruker Skrevet 6. desember #21 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg har mistet troen på middelaldrende kvinner av å lese KG. Det kan synes som om alder gjør kvinner kranglete, aseksuelle og rigide. Og fokus «whats in it for me» eller «jeg skal bo alene resten av livet». Jeg er romantisk. Det synes som om mange kvinner gjør seg ferdig med det i 20-årene. Anonymkode: 91134...b64 Kanskje ikke relevant men: Var som den første kategorien til jeg så meg i speilet og innså at de holdningene tilhørte situasjonen jeg kom fra (mitt eneste sammenligningsgrunnlag) og ikke meg som person. Etter litt refleksjon og litt mot til å være litt sårbar er både jeg og fler jeg kjenner overgått til å bli håpløst romantiske som gledes over små gester med en helt annen takknemlighet enn da jeg var yngre. Med litt hjelp på veien og en bra mann med gode verdier er kanskje de andre du refererer til like så gode kandidater✌️ Anonymkode: 79ed8...369 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 6. desember #22 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (11 timer siden): For det meste utseende ja, men yngre kvinner er også mye artigere og mindre bitre. Anonymkode: 5358f...bbd Jeg er godt voksen og langt fra bitter. Så slutt å skjære alle voksne kvinner over en kam. Når det er sagt,er det ikke rart noen blir bitre når de må forholde seg til bedritne menn. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #23 Del Skrevet 6. desember Adrenalina1 skrev (2 minutter siden): Fordi menn er onde. Det er stygt å manipulere noen. Enig. Til en viss grad så er all sosial kontakt manipulasjon. Når dama gir meg en klem for å ha vasket kjøkkenet så er det sikkert ektefølt og vel ment, men det ligger også en manipulasjon i det. «Du har gjort noe som gjør meg glad. Nå gjør jeg noe som gjør deg glad for å forsterke denne ønskede oppførselen». Jeg er ikke ond. Men hvis jeg havner ut på markedet igjen så vil jeg kanskje ha en dame som kan elske meg og se litt opp til meg. Det virker som om de fleste damene på 40 ikke er i stand til det. Derfor vil en noe yngre dame være mer interessant for meg. Anonymkode: 91134...b64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #24 Del Skrevet 6. desember Ta disse postene med en klype salt, dette er faktisk kvinneguiden Anonymkode: 638e4...bab 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #25 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Etter litt refleksjon og litt mot til å være litt sårbar er både jeg og fler jeg kjenner overgått til å bli håpløst romantiske som gledes over små gester med en helt annen takknemlighet enn da jeg var yngre. Anonymkode: 79ed8...369 Det er godt å høre. Og «sårbar» er en betingelse for å være i en relasjon. Mye mer enn «jeg klarer alt selv, jeg er verdensmester og en partner vil ikke tilføre livet mitt en pøkk» som synes å være mantraet som noen kvinner forteller hverandre og seg selv. Anonymkode: 91134...b64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #26 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er godt å høre. Og «sårbar» er en betingelse for å være i en relasjon. Mye mer enn «jeg klarer alt selv, jeg er verdensmester og en partner vil ikke tilføre livet mitt en pøkk» som synes å være mantraet som noen kvinner forteller hverandre og seg selv. Anonymkode: 91134...b64 Definitivt, men det krever sin kvinne å faktisk være sårbar om man har levd en stund og sett hvordan en del menn behandler kvinner- det kan kreves et aktivt valg. Dessverre dras alle menn over en kam bare når en del utskudd er håpløse, ikke når menn er beskyttende og rause. Så hvordan man blir hardere og mer selvstendig, ofte stolt av mestringsfølelsen av å klare ting selv er ikke vanskelig å forstå, det er langt mer utfordrende å være åpen og å bli ivaretatt og det fordrer at menn som deg er stødige og varme over tid. Tror ikke mange har et inderlig ønske om å være alene, men om alternativet er å være utrygg og kanskje til og med redd for å bli forlatt for en yngre modell er det betydelig mindre risiko å være alene. Men viktigst; det gjelder begge veier og er ikke sikker på om verden renner over av ydmyke og sårbare menn per i dag, det er litt essensielt om man vil fremstå som en trygg og varm partner man kan lene seg på Anonymkode: 79ed8...369 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #27 Del Skrevet 6. desember De har hatt mindre tid på å ligge rundt og bli relasjonsskadde. Anonymkode: a8cac...390 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #28 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kan være fordi de leser slikt som dette. Kvinner skal ikke få utvikle seg mentalt, da blir de mindre attraktive. Eller fortsatt leve da de blir 25 og 29. Jeg begynte å misslike menn av 2 grunner. På grunn av verdens problemer som at kvinner underkues og behandles som sex slaver, uten rettigheter. Til å med som barn. Overgrep og hvor gjennomsyret det er i samfunnet uansett hvor du kommer fra. Hvordan menn møter det at det er. Og! Hva jeg leser menn skriver på nett. Begynte å lære om denne driten i en alder av 23, så ballet det på seg, utifra fet du kan tenke seg. Fordi jeg har en hjerne og skjønner når sammenhenger er urimelige. Det er bare en viss følelse av å lese menn som er langt eldre enn jeg ville ha tenkt på som attraktive bedømme meg som for gammel når jeg bare er 25. Får meg til å føle seg for gammel til å leve livet mitt i fred å ro, tro at jeg er elskbar, har tid til å skape en utdanning, om det er noe vits å være sosial ute på fest eller være synlig her i verden, i drømmen min som er kreativ.. fordi jeg er oppbrukt for oppbrukt menn.. Nå er jeg 30 og tenker, herregud og bryr meg ikke lengre. Har endelig blir gammel nok til å ikke ta meninger serriøst når jeg ser hvor de kommer fra. Vi må leve våre liv, om vi er uattraktive eller ikke. Og i en del tilfeller er det å være uattraktiv i noens øyne en gave så stor som et mirakel. Ingen gode menn snakker om disse tingene. Absolutt ingen. Anonymkode: 05129...15e Så du har falt for alt tullet som blir skrevet på nettet. Jeg lover deg at damer skriver like mye tull som dette. Mange damer her på nettet tror at med en gang jeg har en utenlandsk kone så er hun kjøpt og utnyttet. Så damer eller menn som er anonyme på forum er like ille. Anonymkode: 9a91a...012 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #29 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg er i slutten av tyveårene og nesten alle mennene jeg kjenner har en dame som er 1-10 år yngre enn dem selv. Okey, ja vel. Men er grunnen til at dere går for noen som er yngre enn dere selv utelukkende relatert til utseendet? Eller er det andre grunner også? Anonymkode: 9a124...571 Det vil si at akkurat like mange damer har menn som er 1-10 år eldre enn seg i din omgangskrets? I par så er man to. Går mannen etter yngre dame, så går jo dama like mye etter eldre menn. Så da kan man snu det, hva er grunnen for at så mange damer går utelukkende etter eldre menn? Jeg kan svare for meg selv, for jeg gikk etter menn 5+ år eldre enn meg da jeg var i tyveårene, fordi alt for mange menn på min egen alder oppførte seg som de var mye yngre. Jeg gikk på date med flere som var like gamle, og yngre også, og opplevde alle som umoden. Anonymkode: 434d1...dfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #30 Del Skrevet 6. desember Tror ikke det handler så mye om utseende for å være ærlig. Kvinner som er 28+ er som regel ferdige med den delen av livet som skal være gøy og spontan, og nå skal de bli seriøse. Man skal bli sammen, flytte sammen og lage unger. De har også vært i mange forhold og fått hjertet sitt knust flere ganger, og gjerne blitt litt mer bittre. Mange menn som er i den alderen har ikke opplevd tidlig 20 årene på samme måte, de har nettop blitt ferdig med sin utdanning og vil fortsatt ''leve'' litt. Hvis hun er 22 så kan man gjerne utsette unger 5-6 år, det er ikke like mye hastverk. Anonymkode: 80627...39f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #31 Del Skrevet 6. desember For ordens skyld: Jeg er forlovet med en kvinne som er snaut fem måneder yngre enn meg, altså er vi jevnaldrende. Når det er sagt har hovedårsaken vært at det rett og slett er de som er single, på utkikk og interessert i meg. Jeg har aldri involvert meg med en kvinne som er mer enn 3-4 år yngre enn meg, vi må oppleves noenlunde jevnbyrdige i både utvikling og livssituasjon for at det skal fungere, men det har vært flest kvinner som er et par-tre år yngre enn meg som har vært mest interessert. Og jeg har aldri vært mer umoden enn jevnaldrende menn, så jeg tror ikke det er derfor. Blant andre bekjentskaper har jeg heller truffet tonen med folk som er eldre enn meg selv. De fleste jevnaldrende venninner har etablert seg eller er i ferd med å etablere seg med mannlige partnere som er tilsvarende eldre enn seg selv. Så da fortsetter mønsteret. Jeg har ikke noen preferanser for yngre kvinner, og har jo da til slutt endt opp med en som er like gammel som meg selv, men dette mønsteret forsterker jo tydeligvis seg selv. Anonymkode: f9db2...ebf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #32 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ærlig talt er det først og fremst fordi det er de som prøver seg. Opplever nesten aldri noe interesse fra jevnaldrende, Ellers er jeg sånn delvis enig i at de som sier det er en personlighetsforskjell der. Ville ikke kalt det bitterhet eller mangel på livsgnist, men mindre lekenhet kanskje? Mange kvinner på rundt førti er primært opptatt av jobb, hus og familie, og er lite åpne for nye kulturinntrykk. Impulsiviteten er borte, samme er politisk engasjement, og mye handler om å være sunne og seriøse voksne mennesker med beige hjem. For all del, kjenner mange som overhode ikke er sånn, men dette her beskriver enormt mange kvinner på rundt 40, og relativt få på rundt 30. Anonymkode: 75f40...f81 Den derre angivelige lekenheten eldre menn skal ha, den har jeg ikke sett noe til, gitt..? Kanskje de tenker det er lekent å droppe oppvasken og ha sex i sofaen en gang i mellom? Må som dame på 40 + si at de fleste kvinner jeg kjenner på denne alderen er lagt mer enn eventyrlystne (dvs åpensinnede, reiselystne og villige til å improvisere) enn jevngamle menn? Sprekere er som regel også. Anonymkode: d570f...464 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #33 Del Skrevet 6. desember For min del er det at jeg vil finne noen som er på ca samme plass i livet som meg. De fleste damer på min alder har barn og er ferdig med det. Har lyst å møte noen som jeg kan reise igjennom livet sammen med, bygge en familie og en fremtid med. Er studier på at damer modnes fortere mentalt enn menn (blir voksen fortere). Noe som igjen fører til at mange søker ubevisst etter en partner som er litt eldre enn dem (ikke uvanlig at jenter fra 16-20 årene finner seg en som er 1-2 år eldre). Tror det var rundt 27 års alderen at menn var helt ferdig utviklet mens damer ble ferdig noe tidligere. Er også litt flere menn enn damer på jorda, noe som igjen påvirker dette med valg av parner. Så er jo også menn i snitt mer utsenedefiksert enn damer. For noen vil også det med å føle at man er den som bidrar mest økonomisk (tjener mest) være viktig. Noe som det er større sansynlighet for at man gjør viss partneren er yngre. Det er flust av grunner at det har vært slik i fortiden, og fremdeles er slik nå. Tviler på at dette vil endre seg i fremtiden for å si det slik. Anonymkode: 882d4...1fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #34 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (6 timer siden): Enig. Til en viss grad så er all sosial kontakt manipulasjon. Når dama gir meg en klem for å ha vasket kjøkkenet så er det sikkert ektefølt og vel ment, men det ligger også en manipulasjon i det. «Du har gjort noe som gjør meg glad. Nå gjør jeg noe som gjør deg glad for å forsterke denne ønskede oppførselen». Jeg er ikke ond. Men hvis jeg havner ut på markedet igjen så vil jeg kanskje ha en dame som kan elske meg og se litt opp til meg. Det virker som om de fleste damene på 40 ikke er i stand til det. Derfor vil en noe yngre dame være mer interessant for meg. Anonymkode: 91134...b64 Litt vanskelig å se opp til en som kaller kjærtegn og helt vesentlige kommunikasjonsferdigheter for manipulasjon. Dette kalles for overtenkning og overanalysering. I en god relasjon beundrer begge hverandre og begge er stolte av hverandre og gir hverandre oppmerksomhet og engasjerer seg i den andres liv. Da er det ikke plass til å påpeke at relasjonen og det dere lager sammen er manipulering. Det sier seg selv. Hvem i all verden føler seg bra av det, når man ikke klarer å lage gode ting være og skal analysere det ned til noe dårlig? Anonymkode: 2c9d4...2bc 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #35 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg er i slutten av tyveårene og nesten alle mennene jeg kjenner har en dame som er 1-10 år yngre enn dem selv. Okey, ja vel. Men er grunnen til at dere går for noen som er yngre enn dere selv utelukkende relatert til utseendet? Eller er det andre grunner også? Anonymkode: 9a124...571 Jeg er lite opptatt av alder. Dater jeg noen som er yngre enn meg selv, så er det bare fordi jeg liker henne og hun liker meg, aldersforskjellen er bare en ubetydelig tilfeldighet. Har ingenting imot damer på min egen alder. Anonymkode: 0ea60...9f4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #36 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (1 time siden): For min del er det at jeg vil finne noen som er på ca samme plass i livet som meg. De fleste damer på min alder har barn og er ferdig med det. Har lyst å møte noen som jeg kan reise igjennom livet sammen med, bygge en familie og en fremtid med. Er studier på at damer modnes fortere mentalt enn menn (blir voksen fortere). Noe som igjen fører til at mange søker ubevisst etter en partner som er litt eldre enn dem (ikke uvanlig at jenter fra 16-20 årene finner seg en som er 1-2 år eldre). Tror det var rundt 27 års alderen at menn var helt ferdig utviklet mens damer ble ferdig noe tidligere. Er også litt flere menn enn damer på jorda, noe som igjen påvirker dette med valg av parner. Så er jo også menn i snitt mer utsenedefiksert enn damer. For noen vil også det med å føle at man er den som bidrar mest økonomisk (tjener mest) være viktig. Noe som det er større sansynlighet for at man gjør viss partneren er yngre. Det er flust av grunner at det har vært slik i fortiden, og fremdeles er slik nå. Tviler på at dette vil endre seg i fremtiden for å si det slik. Anonymkode: 882d4...1fd Har hørt hjernen bli ferdig mellom 25 og 29, men ikke at det er forskjell mellom skjønn. En ting som er forskjell mellom oss er også hvordan vi har blitt sosialisert. Vi kvinner ble i større grad oppdratt til å være ansvarsfulle. Vi har også blitt oppdratt til å bry oss mer, å godta mer. Men jeg er litt glad det snur, for det har vært en urettferdig rolle. Anonymkode: 05129...15e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #37 Del Skrevet 6. desember Hele poenget med at vi menn i det hele tatt har seksualdrift er jo fra naturens side å befrukte kvinner. Kvinners fruktbarhet henger sammen med alder. Kan da ikke være veldig komplisert å forstå. Anonymkode: 779b3...d0e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #38 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har hørt hjernen bli ferdig mellom 25 og 29, men ikke at det er forskjell mellom skjønn. En ting som er forskjell mellom oss er også hvordan vi har blitt sosialisert. Vi kvinner ble i større grad oppdratt til å være ansvarsfulle. Anonymkode: 05129...15e Og hvorfor ble de det? Når hjernen er ferdig er veldig lite relevant, i lys av hvor individuelt utviklingsevnen er, du finner 18-åringer som er betydelig mer utviklet enn 30-åringer. Anonymkode: 779b3...d0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #39 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og hvorfor ble de det? Når hjernen er ferdig er veldig lite relevant, i lys av hvor individuelt utviklingsevnen er, du finner 18-åringer som er betydelig mer utviklet enn 30-åringer. Anonymkode: 779b3...d0e Det er jeg enig med deg i, men mine personlige tanker at dette henger sammen med intelligens. Anonymkode: a7222...e70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #40 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (19 timer siden): 60% utseendet, 40% holdning og væremåte. Veldig mange kvinner aldres noe voldsomt rundt 24-25, og igjen rundt 29-31. Den rundt 24-25 er mest voldsom dessverre. Jeg opplever i likhet med en annen her at mange kvinner blir ekstremt bitre på menn og egentlig livet rett og slett, etter at de passerer 24-25 (ca. når de er ferdig med studier). Aner ikke helt hvorfor. Kanskje de så for seg en influencer-reise-rundt-cash-money-hunk-livsstil? Jeg aner virkelig ikke. Anonymkode: 88184...d4e Hilsen en som åpenbart har null peiling på aldringsprosessen. Regner med du tror på det du selv skriver 😆 Anonymkode: 207ef...76a 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå