Gå til innhold

Føler meg ikke pen nok..

Vico

Anbefalte innlegg

Jeg har i mange år slitet med å elske meg selv, jeg har jobbet og jobbet hardt for å endre tankene mine. Jeg føler hele tiden jeg ikke er pen nok, spesielt hvis jeg ser pene damer på sosiale medier. Det sårer meg at jeg bruker filtere for å se fin ut. Nå som jeg er litt eldre så har jeg fått litt rynker under øynene mine, og jeg hater det. Jeg hører ofte at jeg er vakker når jeg f.eks. dater, men med engang det blir slutt så får jeg høre at jeg er stygg. Da føler jeg meg bare dritt😔 Jeg har vært gjennom mye vondt i barndommen, kan ha mye å si. Flere som føler det samme? Pluss jeg veier bare 47 kg, jeg kommer i gang med treningen en periode også slutter jeg. 😔😔😔

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva tenker du om andre mennesker som ikke er pene da? Tenker du mindre om dem? Hvis ikke, hvorfor skal du tenke mindre om deg selv basert på utseende?

Jeg vet vi lever i en veldig utseendefiksert verden altså, men når vi er i 40-årene begynner vi å bli ganske voksne. Så jeg tenker dette er en fin tid til å øve seg på å tenke at hvordan man ser ut ikke skal være premissgivende for noe, ei heller selvfølelsen.

Dessuten, kanskje du ikke trenger å elske deg selv med en gang? Bare fokuser på å vær snill med deg selv, så kommer resten etterpå?

Anonymkode: 69a70...b24

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bearbeidet barndommen med en terapeut eller annen behandling?

Anonymkode: bfb5f...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du bearbeidet barndommen med en terapeut eller annen behandling?

Ja da jeg var ungdom. Men hjalp ikke så mye😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vico skrev (Akkurat nå):

Ja da jeg var ungdom. Men hjalp ikke så mye😭

Kanskje du skal ta opp terapi? Ofte så velger man menn som ikke vil deg vel når man ikke har det bra med seg selv. Så jeg anbefaler deg og ta opp behandlingen så du kan få det bedre med deg selv, det høres ikke godt ut sånn som du har det nå.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med AB over her om å ta en ny runde terapi:) Husk også at alt du ser på tiktok, youtube, insta eller hvor du nå henger, alt er sminke, lys og filter. Det er ikke ekte! Vi bli bombardert med skjønnhetsgreier hver dag! Vi ser like mye i løpet av en dag i dag som din oldemor så et helt liv.

Vi har ofte mye nåde og tilgivelse for andre, men er langt strengere med oss selv. Hva om du setter en god venninne eller andre du er glad i i dine sko, og at dine taker var deres. Hva ville du si til dem? Neppe det samme du sier til deg selv.

Anonymkode: a6109...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at du må slutte å sammenligne deg med andre. Særlig pene damer på sosiale medier. Deres bilder er ofte tillaget, ekstra oppdollet, har filters og de gjør seg til. Noen utnytter lyssetting også slik at de får fram de trekkene de ønsker. I realiteten ser disse kvinnene ikke slik ut til vanlig, selv om de sikkert er pene ellers også. 

Men at andre er pene eller penere enn deg gjør jo ikke deg mindre pen. Så ikke se mot andre, vær deg selv du. Så avfølg andre som trigger deg. 

Jeg tror nok at selvtilliten din spiller deg et puss, og at du er penere enn det du tror selv. Rynkene under øynene er det mest sannsynlig kun du som legger merke til. Uansett så virker det som du trenger litt veiledning og hjelp for å få troa på deg selv. Synes absolutt du burde ta kontakt med kommunal psykologitjeneste, eventuelt fastlege for henvisning til psykolog. 

Det er både lov og smart å be om hjelp når man trenger det. 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen nok for hva? Det er ikke så viktig å være pen. De fleste er jo midt på skalaen.

Anonymkode: 17776...e88

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver litt ..? Rart..

Det er ikke normalt at menn sier du er vakker når de dater deg, og når det er slutt " vent litt, du er stygg forresten"🤔???

Ikke normalt. Må være sprø menn.

Anonymkode: 3c5f0...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...