Gå til innhold

Sur date

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg skal og vil jo det. Men bare søker råd i overgangen. Hvordan kan jeg gjøre dette uten at han blir forbanna over dette også? 

Anonymkode: 129d3...33e

Det får han bare bli. Kan ikke være sammen med en fyr som forsurer livet ditt

Anonymkode: 465e1...ecb

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Avslutt for det blir ikke bedre. 

Anonymkode: a1518...158

Fyker i tottene på hverandre av bare filleting. Det er så barnslig. Ja,eg har innsett det,men søker råd videre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fyker i tottene på hverandre av bare filleting. Det er så barnslig. Ja,eg har innsett det,men søker råd videre 

Ja. Gjør det slutt. Det er rådet.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt ærlig, han virker så ustabil at jeg mener du bør søke råd hos f.eks. Krisesenteret!

Ha gjerne vitner hos deg når du sender ham en melding om at det er slutt, som også ser hva han så svarer deg. Bo helst hos andre noen dager, eller få noen til å bo hos deg.

Skriv at du har innsett at dere nok ikke er bra for hverandre, og at du derfor velger å avslutte forholdet nå. Skriv at du ønsker ham lykke til i livet, og at du forventer at han respekterer at du fra nå ikke ønsker å ha mer kontakt med ham, og ber ham derfor ikke forsøke å kontakte deg på noen som helst måte.

Har du ham på sosiale medier blokkerer du ham på disse etter du har sendt meldingen. Men ikke blokker ham på telefonen, for du kan trenge å ha meldinger fra ham som bevis, om han ikke gir seg! Dette er viktig! Ha gjerne sms'er som avslører hans manipulering og kontrollbehov lagret hos familie/venner også!

Om han skulle kontakte deg igjen, tross at du ba ham om å ikke kontakte deg - send én eneste melding til ham, men i den skal du ikke argumentere med ham, ikke forsvare, ingenting. Vis kun til forrige melding hvor du gjorde det slutt og hvor du ba ham om å aldri mer ta kontakt med deg igjen. Skriv at hvis han ikke respekterer dette så vil du anse dette som trakassering og må gå videre med saken.

Og for all del - informer din familie og gode venner om hvordan han er og hvordan han oppfører seg i etterkant!

Forsøker han å oppsøke deg hjemme, IKKE åpne døren. Ring politiet, varsle om at din eks nekter å akseptere at det er slutt, at han trakasserer deg. Og det siste du forteller politiet da, det er at han også er politibetjent, ikke la det være det første du forteller dem.

Du kan ev. også melde fra til et annet politikontor/-distrikt enn hvor han jobber, om han begynner å trakassere deg.

Anonymkode: 2030b...052

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du bare gjøre kort prosess og avslutte når det er såpass dårlig etter så kort tid blir det ikke bedre. 

Mitt siste forhold han viste seg også kjapt å være en surkuk som vi kaller det der jeg kommer fra.  Bra fyr veldig fin relasjon men så kom denne surkuk /sur gubbe tendensen rimelig fort. Hva er poenget da? Nope ikke verdt det. Kutt han ut og gå videre. Finnes så mange bra men det ute hvorfor være sammen med noen som ikke er en bonus og en glede i livet ditt? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest goodbeforelong

Her var det mange råd, fra krisesenter og gudene vet hva. 

Basert på hva du skriver, høres det ikke ut som en fyr det passer deg å være sammen med. Hvorfor det blir så mye styr forteller historien lite om. 

Men du må velge om du vil fortsette slik eller ikke. De fleste ville heldigvis å avslutte slike relasjoner. Noen blir. Hva vil du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
-Missi- skrev (18 minutter siden):

Her må du bare gjøre kort prosess og avslutte når det er såpass dårlig etter så kort tid blir det ikke bedre. 

Mitt siste forhold han viste seg også kjapt å være en surkuk som vi kaller det der jeg kommer fra.  Bra fyr veldig fin relasjon men så kom denne surkuk /sur gubbe tendensen rimelig fort. Hva er poenget da? Nope ikke verdt det. Kutt han ut og gå videre. Finnes så mange bra men det ute hvorfor være sammen med noen som ikke er en bonus og en glede i livet ditt? 

Enig med missi. 

Datet og en surkuk. Var noe småtegn i begynnelsen, men overskygget av så mye bra. Så ble han vel varm i trøya da, og ble verre og verre, gjerrig, pratet ned om andre, gjorde narr av eksen sin.

Det blir ikke bedre. De er sånn.  Det gjennomsyrer personligheten deres så mye at de kommer til å bruke 10-15 år med selvutvikling for å bli kvitte seg med sin indre surgubbe.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
goodbeforelong skrev (6 minutter siden):

Her var det mange råd, fra krisesenter og gudene vet hva. 

Basert på hva du skriver, høres det ikke ut som en fyr det passer deg å være sammen med. Hvorfor det blir så mye styr forteller historien lite om. 

Men du må velge om du vil fortsette slik eller ikke. De fleste ville heldigvis å avslutte slike relasjoner. Noen blir. Hva vil du? 

Blir mye styr fordi han blir sur for alt som har med meg å gjøre....Så ja,jeg tar til meg rådene. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest goodbeforelong

Jeg vil sterkt anbefale deg å avslutte. Du skriver han blir sur for alt som har med deg å gjøre. Det er ikke noe å bygge på. Kom deg videre i livet med noen som liker deg og klarer å gjøre hverandre glade. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
goodbeforelong skrev (Akkurat nå):

Jeg vil sterkt anbefale deg å avslutte. Du skriver han blir sur for alt som har med deg å gjøre. Det er ikke noe å bygge på. Kom deg videre i livet med noen som liker deg og klarer å gjøre hverandre glade. 

Han er nedlatende og sur i en melding her nå for bare 2 min siden...

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han er nedlatende og sur i en melding her nå for bare 2 min siden...

Hvis han er sur og nedlatende hele tiden, mener jeg faktisk du kan avslutte over telefon. Hvorfor gjør du det bare ikke. Du skjønner og dette ikke har noen fremtid.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis han er sur og nedlatende hele tiden, mener jeg faktisk du kan avslutte over telefon. Hvorfor gjør du det bare ikke. Du skjønner og dette ikke har noen fremtid.

Fordi det er ubehagelig og vet ikke hvor jeg skal begynne. Vurdere å bare la være å svare fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
goodbeforelong skrev (Akkurat nå):

Hvor du skal begynne? Hva legger du i det? 

Hva skal jeg si da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi det er ubehagelig og vet ikke hvor jeg skal begynne. Vurdere å bare la være å svare fremover.

Du gjør ting mye mer komplisert enn det behøver å være, har du aldri datet noen før han? 

Anonymkode: 9d3f5...591

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg kjenner en del mannlige politifolk, og de kan faktisk ha en tendens til å surmule en del altså. Er i slekt med en av dem. De har det jeg vil kalle en kultur med toxic masculinity. Det inkluderer selvfølgelig å undertrykke alle andre følelser enn sinne, for så å gruble og være sur.

Så ja, dump han. Han har sikkert ingen respekt for deg.

Anonymkode: 984b6...4ed

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger jo ikke gjøre det så komplisert? 

"Beklager men jeg synes ikke vi passer sammen. Lykke til videre." 

Så kort prosess kan du gløre er det ingen barn sammen eller kompliserte greier er det ingen grunn til å komplisere ting? 

Har du ikke gjort det slutt med noen før? Altså ingen jeg har gjort det slutt med blir glad. Selvsagt kan han bli både sur og lei seg men det er hans følelser. 

Ikke meningen høres "kald" ut her men høres ut som du trenger det. Ikke gjør det vanskeligere for deg selv enn nødvendig. Er han ufin etterpå blokker. Trenger du folk i backup si fra til en veninne "jeg gjør det slutt med Knut i dag og trenger litt støtte" feks. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest goodbeforelong
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kjenner en del mannlige politifolk, og de kan faktisk ha en tendens til å surmule en del altså. Er i slekt med en av dem. De har det jeg vil kalle en kultur med toxic masculinity. Det inkluderer selvfølgelig å undertrykke alle andre følelser enn sinne, for så å gruble og være sur.

Så ja, dump han. Han har sikkert ingen respekt for deg.

Anonymkode: 984b6...4ed

De er vel like forskjellige som folk flest. 👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...