AnonymBruker Skrevet 5. desember #1 Del Skrevet 5. desember Var på tidelig ul i dag og alt var normalt utenom nakkefold som blei målt til 5,1 mm. Noen med erfaringer? Anonymkode: 40e80...4c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember #2 Del Skrevet 5. desember Mange erfaringer på google i hvert fall, og mange av dem er positive 😊 Får du videre oppfølging? Anonymkode: 349a7...f56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember #3 Del Skrevet 5. desember AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Mange erfaringer på google i hvert fall, og mange av dem er positive 😊 Får du videre oppfølging? Anonymkode: 349a7...f56 Har lest masse i dag men det meste er flere år gammelt. Har fått tatt nipt i dag og blitt henvist til fosterdiagnostikk. Anonymkode: 40e80...4c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Misanthropis Skrevet 5. desember #4 Del Skrevet 5. desember Uff, var der du er nå for 3 år siden, nakkefold på 3,4, alt annet var også bra, på priv ultralyd og henvist til riksen. fikk det bekreftet der og ble anbefalt abort, før evn nemd, var da 11+ 4. gjennomførte aborten, de tok alle mulige utvidedeprøver av foster og morkake, fant aldri noe galt på prøvene. så får jo aldri vite hvorfor. legen på riksen sa jo at det kunne være alt fra genfeil, til strukturelle feil f eks i hjertet som var for smått til å oppdages så tidlig, som vi kanskje kunne sett i uke 18-20. men han sa ; det er ingen tvil om at fosteret sliter, når nakkefolden er så stor. Stor klem og masse lykke til ❤️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelupp23 Skrevet 5. desember #5 Del Skrevet 5. desember Fikk også påvist fortykket nakkefold på TUL med første, ungen er nå 5 år og helt frisk ☺️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember #6 Del Skrevet 5. desember Misanthropis skrev (14 minutter siden): Uff, var der du er nå for 3 år siden, nakkefold på 3,4, alt annet var også bra, på priv ultralyd og henvist til riksen. fikk det bekreftet der og ble anbefalt abort, før evn nemd, var da 11+ 4. gjennomførte aborten, de tok alle mulige utvidedeprøver av foster og morkake, fant aldri noe galt på prøvene. så får jo aldri vite hvorfor. legen på riksen sa jo at det kunne være alt fra genfeil, til strukturelle feil f eks i hjertet som var for smått til å oppdages så tidlig, som vi kanskje kunne sett i uke 18-20. men han sa ; det er ingen tvil om at fosteret sliter, når nakkefolden er så stor. Stor klem og masse lykke til ❤️ Trist å høre ❤️ Anonymkode: 40e80...4c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember #7 Del Skrevet 5. desember Snuppelupp23 skrev (6 minutter siden): Fikk også påvist fortykket nakkefold på TUL med første, ungen er nå 5 år og helt frisk ☺️ Godt å høre 🥰 Fosteret låg veldig dårlig til for måling så hun fekk bare ett mål. Anonymkode: 40e80...4c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember #8 Del Skrevet 5. desember Forhøyet risiko for trisomi. Men ikke alltid det er tilfelle Anonymkode: 3271a...816 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember #9 Del Skrevet 5. desember Min nevø hadde kraftig fortykket nakkefold og nipt var dårlig. De ble forespeilet høy risiko for trisomi. Først ved fostervannsprøveresultat i uke 19 beroliget. Frisk unge. Anonymkode: 03f22...86c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #10 Del Skrevet 6. desember Hvor langt er du på vei? nakkefold på 5,1 er over 99 percentilen og har høy risiko for avvik. Selvfølgelig gitt at dette er korrekte målinger- noe som kan være vanskelig! Regner med du fikk tilbud om nipt, og gir dette utslag blir du fulgt opp videre med fostervannsprøve. Fortykket NT gir ikke bare informasjon om trisomi-avvik, men det kan være andre avvik som forårsaker det (f.eks hjertefeil, infeksjoner eller andre strukturelle avvik). sender deg masse gode tanker og håper dette går riktig vei. For det kan også være at alt er normalt 🤗 Anonymkode: e2599...132 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #11 Del Skrevet 6. desember Datteren min hadde tjukk nakkefold og var på grensen til å henvises videre. Men ble tatt privat og jordmor sa det var veldig i grenseland men hun valgte å ikke henvise videre. Jeg var ung og tenkte ikke mer over det etter tiden gikk. Hun var frisk hun. Anonymkode: 6071e...a59 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #12 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvor langt er du på vei? nakkefold på 5,1 er over 99 percentilen og har høy risiko for avvik. Selvfølgelig gitt at dette er korrekte målinger- noe som kan være vanskelig! Regner med du fikk tilbud om nipt, og gir dette utslag blir du fulgt opp videre med fostervannsprøve. Fortykket NT gir ikke bare informasjon om trisomi-avvik, men det kan være andre avvik som forårsaker det (f.eks hjertefeil, infeksjoner eller andre strukturelle avvik). sender deg masse gode tanker og håper dette går riktig vei. For det kan også være at alt er normalt 🤗 Anonymkode: e2599...132 12+5 i dag, fått time på Haukeland på mandag allerede for fosterdiagnostikk Anonymkode: 40e80...4c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #13 Del Skrevet 6. desember Lykke til.. Jeg har ikke akkurat opplevd det, men har vært på fosterdiagnostikk med livmorprøve. De fleste som skriver på internet fikk gode resultater. Jeg skriver sjeldent om min opplevelse fordi vi fikk dårlige nyheter. Tror jeg skriver nå for at andre som var i min situasjon ikke sjal føle seg alene. Forhåpentligvis vil det ikke skje deg. Jeg tok senabort i uke 13. Vi møtte en snill gynekolog som nok satte meg i uke 11+5 for at jeg skulle slippe nemd. Tipper jeg, ukene kunne umulig stemme med min klokketro syklus De fysiologiske undersøkelsene og selve aborten var ikke så ille. Psykisk var det skikkelig tøft. Ventetiden lang og forferdelig. Jeg ønsker deg lykke til. Hvis det ikke går bra så går det an å leve videre. Selv om det ikke vil føles slik ut akkurat der og da. Anonymkode: 0fbd8...c3e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:24 #14 Del Skrevet fredag kl 20:24 Takk ❤️ Mistet sist i juli så forbereder meg på det verste nå og. Er nok tøffest psykisk. God klem til deg ❤️ Anonymkode: 40e80...4c1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #15 Del Skrevet 8 timer siden Dessverre forhøyet utslag på trisomi 18 på nipt prøven. Skulle tatt morkakeprøve på mandag men dette fikk dei ikke til så må nå vente på fostervannsprøve om to uker 😢 Anonymkode: 40e80...4c1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #16 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Dessverre forhøyet utslag på trisomi 18 på nipt prøven. Skulle tatt morkakeprøve på mandag men dette fikk dei ikke til så må nå vente på fostervannsprøve om to uker 😢 Anonymkode: 40e80...4c1 Uff, det var leit å høre.. En slik beskjed knuser virkelig verden. Så stor nakkefold betyr at fosteret strever.. Jeg ville nok antatt at fosteret har trisomi 18, eller noe annet alvorlig utviklingsforstyrrelse. Du har sikkert tusen tanker i hodet. Har dere snakket om hva dere ønsker å gjøre? Anonymkode: 0fbd8...c3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #17 Del Skrevet 6 timer siden Ja 😢 Det blir nok abort viss det er trisomi 18. Anonymkode: 40e80...4c1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå