AnonymBruker Skrevet 6. desember #41 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg ser utelukkende etter et langvarig forhold, og det har jeg alltid gjort. Problemet er jo at 90% av menn på dating-apps er useriøse skuespillere som kun vil tømme seg og gå over til neste. Anonymkode: 6ef0f...428 Jeg har vanskelig for å tro at 90% av mennene kun vil tømme seg. Jeg var ikke sånn som singel, og de fleste mannlige vennene mine var/er heller ikke slik. Dvs, mange (de fleste) er åpne for et hyggelig seksuelt møte hvis det er det som ligger i kortene, men de fleste later til å ønske et monogamt, godt forhold. Mange av dem har endt opp i nettopp et slikt forhold i min alder. Kanskje problemet er de mennene du velger, eller signalene du sender til dem? Anonymkode: e0e21...5f0 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phitta Phjong Skrevet 6. desember #42 Del Skrevet 6. desember Fordi man noen ganger bare vil ha pikk og ikke masse annet mas i tillegg. Jeg blir også fort lei av menn, så jeg liker å skifte de ut ofte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #43 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har vanskelig for å tro at 90% av mennene kun vil tømme seg. Jeg var ikke sånn som singel, og de fleste mannlige vennene mine var/er heller ikke slik. Dvs, mange (de fleste) er åpne for et hyggelig seksuelt møte hvis det er det som ligger i kortene, men de fleste later til å ønske et monogamt, godt forhold. Mange av dem har endt opp i nettopp et slikt forhold i min alder. Kanskje problemet er de mennene du velger, eller signalene du sender til dem? Anonymkode: e0e21...5f0 Ønsker de seg barn da? Ellers ser jeg virkelig ikke vitsen med forhold. Anonymkode: 127c5...094 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #44 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ønsker de seg barn da? Ellers ser jeg virkelig ikke vitsen med forhold. Anonymkode: 127c5...094 De fleste kameratene mine har endt opp med barn, ja. Noen lever også i barnløse forhold og later til å ha det bra. Ser du ingen fordeler ved å dele livet med et menneske som du stoler på, som dekker ryggen din, som kan gi deg velment kritikk, hvor dere tenner på hverandre? Anonymkode: e0e21...5f0 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 6. desember #45 Del Skrevet 6. desember Det er jo ikke bruk og kast hvis man da ikke lyger eller er uærlig. Mange vil leve for seg selv og være fri. Lettere å ikke føle på at man må ta hensyn, eller bli skuffet over partneren som glemmer mm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 6. desember #46 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Skille vekk at den de ligger med kanskje er menneskehandlet og lever i tortur, for at noen andre skal utnytte traumene deres for å tjene gode penger på dem. Anonymkode: a4e4e...b76 "Menneskehandel" har i de siste par årene blitt utvannet som begrep. Det PLEIDE å bety at man ble behandlet mot sin vilje, og ofte groomet inn i prostitusjon men den juridiske betydningen av det er alle som fasiliterer prostitusjon over landegrenser. De fleste som i dag er utsatt for menneskehandel , er kvinner som har valgt prostitusjon som måte å takle fattigdom. Man skal ikke arrogant sette seg på sin moralske hest og sykliggjøre mennesker som finner livsmestring man selv ville slitt med. Det finnes nok fortsatt en del som tvinges eller lures inn i prostitusjon, men det er en relativt liten del, ettersom prostitusjon de siste 50 årene har blitt mer og mer regulert. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #47 Del Skrevet 6. desember Druid skrev (Akkurat nå): "Menneskehandel" har i de siste par årene blitt utvannet som begrep. Det PLEIDE å bety at man ble behandlet mot sin vilje, og ofte groomet inn i prostitusjon men den juridiske betydningen av det er alle som fasiliterer prostitusjon over landegrenser. De fleste som i dag er utsatt for menneskehandel , er kvinner som har valgt prostitusjon som måte å takle fattigdom. Man skal ikke arrogant sette seg på sin moralske hest og sykliggjøre mennesker som finner livsmestring man selv ville slitt med. Det finnes nok fortsatt en del som tvinges eller lures inn i prostitusjon, men det er en relativt liten del, ettersom prostitusjon de siste 50 årene har blitt mer og mer regulert. De må ta det serriøst, fordi folk blir groomet, men på mange ulike grunnlag. Det er ikke en liten del, det meste av prostitusjon er uetisk. De eneste gangene du kan tenke ei eller en har et verdig liv og et verdig valg er når de jobber privat, uten hallik og bestemmer kundemasse helt selv. Da kna man fortsatt lure på om hun tar gode valg for segselv om hun tidligere er utsatt av overgrep, er mentalt syk, fattig og lignende, men da er det ingen som står å tar penger fra henne eller organiserer hvem hun skal være med, når det er hennes kropp. Ta det så serriøst som det er. Det er ingen mennesker i verden, så fremt de er blottet for egne følelser eller er sexavhengig, som vil klare å leve livet en sexarrbeider lever. De har ikke et liv, bokstavelig talt. De er en kropp i fangenskap, ofte banket, og tjener ikke summen selv en gang. Anonymkode: a4e4e...b76 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 6. desember #48 Del Skrevet 6. desember Uanonym bruker skrev (3 minutter siden): Dette er jo rett og slett feil. Det er da mange som ønsker et forpliktende forhold uten å ønske barn. Er det virkelig det? Hvis du tenker statistisk på det? Og forholdet her handler mye om før og nå : hvis vi har en økning av andre typer relasjonstyper, synker prosentandelen av tradisjonelle forhold. Så selv om det fortsatt er mange, er det fortsatt mindre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 6. desember #49 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De må ta det serriøst, fordi folk blir groomet, men på mange ulike grunnlag. Det er ikke en liten del, det meste av prostitusjon er uetisk. ... Anonymkode: a4e4e...b76 Dette er faktuelt feil på stort sett absolutt alle punkter, men det er såpass off topic, at denne diskusjonen går jeg ut av 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #50 Del Skrevet 6. desember Druid skrev (3 minutter siden): Dette er faktuelt feil på stort sett absolutt alle punkter, men det er såpass off topic, at denne diskusjonen går jeg ut av Hvorfor vet du alt om organisering av prostitusjon? Anonymkode: 0b740...0aa 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 6. desember #51 Del Skrevet 6. desember Det er vel litt fordi man får i både bøtter og spann. For meg handler sex 90% om å vite hvordan en dame kjennes ut, samt at det gir meg selvtillit og dermed gir økt følelse av eufori. Vi vet at det er mye lettere å oppnå forhold enn sex, så derfor føles det ekstra spesielt ut med sex utenfor forhold. Som regel får jeg mest bekreftelse etter to ligg. Deretter mister jeg interessen. Så er det også det å få i bøtter og spann. Mange damer stiller lavere krav til ff enn en kjæreste. Ff får mindre kjeft, mas og kan ligge med andre. Man får altså mye av det positive fra forhold, men slipper det negative. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #52 Del Skrevet 6. desember Forhold er vanskelig og krevende, sex er nødvendig for å opprettholde fysisk og psykisk helse. Håpløst å bli sammen med noen man ikke passer seksuelt med, best å teste det ut først. Anonymkode: 2f5aa...ebf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #53 Del Skrevet 6. desember Liker sex og spenningen Liker ikke forpliktelser Anonymkode: e33e1...2f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #54 Del Skrevet 6. desember For meg er det uaktuelt å ha sex med noen jeg ikke er glad i. Men opplever at de mennene som liker meg, oftest kun er ute etter lettvint sex. Derfor velger jeg å leve et liv uten sex og venter til jeg finner en som vil ha hele meg. Og finner jeg han ikke, så går det helt greit. Orker ikke dette bruk og kast samfunnet der sex er det aller viktigste. Anonymkode: 825d6...281 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #55 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er ikke det virkelige liv et alternativ lenger? Anonymkode: 127c5...094 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ta kontroll over livet ditt og let begge steder. Du er låst fordi du har tenkt du er det. Prøv å åpne deg litt mer og ikke tenk at alt du har opplevd avgjør hva du vil oppleve i fremtiden. Det kan skje både i og utenfor app. Men i app er det en liggekultur. Anonymkode: a4e4e...b76 Jeg leter hele tida jeg, har sosiale hobbyer, er mye ute med venner, osv. Men det virker ikke mulig. Er 40, så omtrent alle menn jeg møter er i forhold. Er vel mest der det ligger. Anonymkode: 26268...d10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #56 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (2 timer siden): De fleste kameratene mine har endt opp med barn, ja. Noen lever også i barnløse forhold og later til å ha det bra. Ser du ingen fordeler ved å dele livet med et menneske som du stoler på, som dekker ryggen din, som kan gi deg velment kritikk, hvor dere tenner på hverandre? Anonymkode: e0e21...5f0 Fordelene veier ikke opp for ulempene ved å ha en mann rekende rundt. Anonymkode: 127c5...094 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #57 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ønsker de seg barn da? Ellers ser jeg virkelig ikke vitsen med forhold. Anonymkode: 127c5...094 De fleste gjør det. Personlig gjør jeg ikke det, men vil jo helst ha et varig forhold uansett. Skal nok fort sies at på min alder (40+) har de fleste barn fra før, og de som ikke har, er enten som meg og ikke ønsker barn, eller så er de fortsatt jomfru, mer eller mindre. Svært få attraktive menn på den alderen sitter og venter på den rette for å stifte familie. Tror ikke jeg kjenner en eneste en. Samtidig kjenner jeg er par barnløse kvinner på rundt 40 som fortsatt venter på drømmeprinsen (inkludert min egen søster), men det blir jo bare mer og mer kresne etterhvert som de blir eldre, så tenker det toget egentlig har gått. Anonymkode: d2a68...fd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #58 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ønsker de seg barn da? Ellers ser jeg virkelig ikke vitsen med forhold. Anonymkode: 127c5...094 Er det eneste grunn for forhold? 😅 Da vil jeg påstå man ikke elsker partneren sin om det er eneste grunn for forhold Anonymkode: 21816...564 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 6. desember #59 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor vet du alt om organisering av prostitusjon? Anonymkode: 0b740...0aa Jeg vet ikke alt, men har et relativt godt overordnet bilde. Det er først og fremst trigget av profesjonell interesse, men det har gjort at jeg har vært nysgjerrig og har med på utviklingen i etterkant. Hallikparagrafen i Norge er veldig, veldig omfattende. Den dekker stort sett absolutt all kapitalisering av sexsalg. I sin formelle fundament kan man straffeforfølge å selge mat til en prostituert . For mange år siden var jeg produktansvarlig for en kommersiell tjeneste som fort kunne misbrukes slik at den falt inn under hallikparagrafen og derfor brukte jeg en god del tid og ressurser på å forstå prostitusjon i Norge, inklusiv arbeid sammen med PRO-senteret. Dette kom samtidig med diskusjonen om sexkjøpsloven, så jeg ble vitne til både nedprioritering av hallikparagrafen og den eksplosive veksten av organisert prostitusjon i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 6. desember #60 Del Skrevet 6. desember (endret) Druid skrev (3 timer siden): Er det virkelig det? Hvis du tenker statistisk på det? Og forholdet her handler mye om før og nå : hvis vi har en økning av andre typer relasjonstyper, synker prosentandelen av tradisjonelle forhold. Så selv om det fortsatt er mange, er det fortsatt mindre. Vil si det er ganske vanlig ja. Du kan jo se på denne statistikken over par (gifte og samboende, dvs. vi må anta at de er seriøse) med hjemmeboende barn. https://www.ssb.no/statbank/table/06091/tableViewLayout1/?loadedQueryId=10046065&timeType=top&timeValue=1 Parene under 30 og 30-44 (og sikkert noen 45-66 også) er i aldersgruppene der man har hjemmeboende barn. Du kan se at en tredjedel av samboerpar 30-44 år ikke har barn. Blant de gifte har et stort flertall barn, men likevel nesten 60 000 par uten - vil ikke si det er lite/sjelden. Endret 6. desember av Uanonym bruker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå