AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #1 Del Skrevet 5. desember 2024 Jeg tror jeg har fått prolaps. Jeg har intens smerte i venstre rumpeball som stråler innover mot rumpehullet og nedover låret. Jeg prøvde å gå litt men er for store smerter. Jeg sliter også med å sitte. Jeg har en mor som har hatt prolaps og hun ble aldri bedre igjen. Derfor har jeg mye angst for at dette skal skje med meg og. Jeg leste på nett at det skal gå over av seg selv. Men burde jeg gå til legen selvom? Går folk til legen med prolaps? Jeg kunne tenke meg mri for å forsikre meg om at det ikke er noe annet. Anonymkode: 9a059...e7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #2 Del Skrevet 5. desember 2024 Jeg ville absolutt gått til legen ja. Anonymkode: 39cf7...1e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #3 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ville absolutt gått til legen ja. Anonymkode: 39cf7...1e6 Ok tusen takk. Det var alt jeg trengte å vite. Ringer i morgen tidlig da:) Anonymkode: 9a059...e7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #4 Del Skrevet 5. desember 2024 Dersom du merker andre symptomer som endret vannlating/avføring eller ellers dårlig allmenntilstand, kan det være lurt på kontakte legevakt i kveld Anonymkode: d4ce8...279 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #5 Del Skrevet 5. desember 2024 Dra til legen ja. Får du problemer med kontroll på blære/tarm ringer du legevakt asap. Min fysioterapeut sa at prolaps var mest vanlig hos yngre, og at de aller fleste blir bra igjen. Jeg fikk prolaps for 2 år siden(35år), isjasnevnen. Fy faen det var vondt😅 Men ble helt bra igjen:) Anonymkode: 98779...2a3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #6 Del Skrevet 5. desember 2024 Hadde prolaps (fem viste det seg på MR) og kunne bare krype. Kreket meg til legen, som ba meg ta en Paracet. Eller han ba sekretæren si det til meg. Jeg ble rasende og ga streng beskjed om at jeg kom ikke til han med noe Paracet kunne fikse. Da ble jeg henvist videre og fikk gammeldags depresjonsmedisin i små doser (som jeg ikke tok). Anonymkode: 77649...473 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #7 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dra til legen ja. Får du problemer med kontroll på blære/tarm ringer du legevakt asap. Min fysioterapeut sa at prolaps var mest vanlig hos yngre, og at de aller fleste blir bra igjen. Jeg fikk prolaps for 2 år siden(35år), isjasnevnen. Fy faen det var vondt😅 Men ble helt bra igjen:) Anonymkode: 98779...2a3 Ok det er godt å vite. Det med vannlating er vanskelig å vurdere for jeg har alltid hatt problemer med vannlating i flere år. Svak stråle og all urinen kommer ikke ut med engang, slik at jeg kan gå på do og så må jeg på do med engang igjen etterpå. I tillegg til periodevis verking og svie nedentil og spreng følelse. Jeg tok en urinveisinfeksjon hjemmetest og den slo positivt ut på proteiner og noe annet. Har ikke vært til legen med det, fordi forholdet til legen min er ikke så bra. Jeg har hatt andre helseutfordringer som jeg har vært til lege med, så føler hun er møkka lei av meg . Derfor jeg vegrer meg for å gå nå med denne mulige prolapsen. Anonymkode: 9a059...e7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #8 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hadde prolaps (fem viste det seg på MR) og kunne bare krype. Kreket meg til legen, som ba meg ta en Paracet. Eller han ba sekretæren si det til meg. Jeg ble rasende og ga streng beskjed om at jeg kom ikke til han med noe Paracet kunne fikse. Da ble jeg henvist videre og fikk gammeldags depresjonsmedisin i små doser (som jeg ikke tok). Anonymkode: 77649...473 Stakkars deg! Det burde ikke være sånn!! Anonymkode: 9a059...e7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #9 Del Skrevet 5. desember 2024 Jeg dro til kiropraktor når jeg fikk prolaps, og hun har fulgt meg opp hele veien, har også vært hos fysio og manuellterapeut, men føler kiropraktoren har hjulpet mest, de kan også sykemelde. Anonymkode: 1f347...412 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #10 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg dro til kiropraktor når jeg fikk prolaps, og hun har fulgt meg opp hele veien, har også vært hos fysio og manuellterapeut, men føler kiropraktoren har hjulpet mest, de kan også sykemelde. Anonymkode: 1f347...412 Men hvordan kan de vite sikkert om det er prolaps uten mri? Anonymkode: 9a059...e7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #11 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men hvordan kan de vite sikkert om det er prolaps uten mri? Anonymkode: 9a059...e7c De kan jo henvise til mr hvis de mistenker prolaps. Anonymkode: 1f347...412 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #12 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hadde prolaps (fem viste det seg på MR) og kunne bare krype. Kreket meg til legen, som ba meg ta en Paracet. Eller han ba sekretæren si det til meg. Jeg ble rasende og ga streng beskjed om at jeg kom ikke til han med noe Paracet kunne fikse. Da ble jeg henvist videre og fikk gammeldags depresjonsmedisin i små doser (som jeg ikke tok). Anonymkode: 77649...473 Meld ofra om det, for det der er kritisk. Håper det går bra med deg nå. Bra du ikke tok medisinen! Skulle gjorde deg pille avhengig på toppen av det hele, at det er mulig. Anonymkode: 60692...ac4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #13 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men hvordan kan de vite sikkert om det er prolaps uten mri? Anonymkode: 9a059...e7c Hvis det oppstår plutselig og går over etter noen dager, er det sannsynligvis prolaps. Går det ikke over over tid, er det grunn til å gå til lege å få henvisning til MR. Anonymkode: 7ed38...c98 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #14 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg ville absolutt gått til legen ja. Anonymkode: 39cf7...1e6 Hva gjør legen da? Jo, i første omgang ingenting. Pasienten får beskjed om å gå hjem og ta Ibux og paracet. Ingen grunn til å haste til legen før det har gått en stund og det ikke går over! Anonymkode: 7ed38...c98 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #15 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvis det oppstår plutselig og går over etter noen dager, er det sannsynligvis prolaps. Går det ikke over over tid, er det grunn til å gå til lege å få henvisning til MR. Anonymkode: 7ed38...c98 Hvor lang tid bør man vente til man oppsøker lege da ? Jeg fikk dette på mandag så har gått med det noen dager nå. Anonymkode: 9a059...e7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 5. desember 2024 #16 Del Skrevet 5. desember 2024 Hvis du utvikler rødt flagg symptomer som tap av blære og tarmkontroll/ikke klarer å urinere eller ha avføring, samt mister følelse eller får lammelser i beinet er det rett til lege. Da må man kjapt vurderes for operasjon. Ellers er det ikke så mye legen får gjort annet enn evnt smertelindring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #17 Del Skrevet 5. desember 2024 Ulven skrev (14 minutter siden): Hvis du utvikler rødt flagg symptomer som tap av blære og tarmkontroll/ikke klarer å urinere eller ha avføring, samt mister følelse eller får lammelser i beinet er det rett til lege. Da må man kjapt vurderes for operasjon. Ellers er det ikke så mye legen får gjort annet enn evnt smertelindring. Takk for svar! Anonymkode: 9a059...e7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #18 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor lang tid bør man vente til man oppsøker lege da ? Jeg fikk dette på mandag så har gått med det noen dager nå. Anonymkode: 9a059...e7c Jeg ventet et par dager, bare. Jeg hadde veldig vondt og hadde problemer med å sove og.. ja, eksistere. Fikk noen greie smertestillende som tok smerten og var ganske bra i løpet av et par dager. Anonymkode: 5b01c...dcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå