AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #1 Del Skrevet 5. desember 2024 Jeg har 9 pakker med billig frossen karbonadedeig/kjøttdeig og to pakker med sei. Masse frossen vårløk, paprika, amerikansk blanding og brokkoli/blomkål. Mye ris og krydder. Jeg vil prøve å bruke dette opp på middag til meg og to barn fram til 16.12 for å spare inn julegavene og tømme fryseren før jeg handler julemat. Men hvilke digge retter kan jeg lage med et såpass slunkent utgangspunkt? Har litt annet i skapene også, og kan kjøpe ingredienser. Anonymkode: 2c8e7...f70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #2 Del Skrevet 5. desember 2024 Lasagne er veldig populært her. Karbonadedeig er perfekt til det. Du må ha andre ingredienser i tillegg da, som strøost på toppen og lasagneplater osv. Og ang. blomkålen, hva med blomkålsuppe med baconbiter i og rundstykker med smør til? Du kan plukke ut brokkolien av brokkoli/blomkålblandingen og ha den til fisken en senere middag kanskje? Anonymkode: c7f7f...fc0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #3 Del Skrevet 5. desember 2024 Jeg lager en sånn her type greie: https://meny.no/oppskrifter/vegetar/asiatisk-taco/ Bruker da kjøttdeig i stedet for linser som det står i den oppskriften, og litt asiatiske smaker i kjøttdeigen som soyasaus, hoisin, fiskesaus etc som jeg har i kjøleskapet. Bruker heller ikke spinat. Du kan gjerne bruke vårløk i slik "asiatisk taco". Server med ris Anonymkode: fba6e...8ef 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 5. desember 2024 #4 Del Skrevet 5. desember 2024 Frossen sei er fin til fiskegrateng eller seibiff. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smurfebuss Skrevet 5. desember 2024 #5 Del Skrevet 5. desember 2024 Jeg steker seien i panna. Hakker den opp som med kjøttdeig. Krydrer med krydder vi liker (f.eks fiskekrydder fra Hindu - de har på meny i alle fall) og serverer med potetmos og grønnsaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #6 Del Skrevet 5. desember 2024 Fried rice med karbonadedeig og vårløk og amerikansk blanding. Smørstekt sei med paprikasaus og kokt ris. Kjøttdeig og brokkoli/blomkål grateng. Lasagne og bruk paprika i tomatsausen Anonymkode: da41f...e45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 6. desember 2024 #7 Del Skrevet 6. desember 2024 Jeg liker denne med karbonadedeig. https://idagranjansen.com/oppskrifter/one-pot-pasta Jeg flekser litt på type grønnsaker alt etter hva jeg har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #8 Del Skrevet 7. desember 2024 Stekt,krydret kjøttdeig blandet med kokt ris. Sammen med kjøttdeigen kan du steke grønnsaker du liker, feks løk,paprika, tomat,brokkoli,erter,vårløk,grønnsaksblanding osv. Serveres som den er eller med en saus,ketchup eller dressing. Anonymkode: ee751...930 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 7. desember 2024 #9 Del Skrevet 7. desember 2024 Denne er veldig god, synes jeg 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #10 Del Skrevet 8. desember 2024 Du kan jo lage en kjøttkake/bolle/karbonade farse og forme det i den fasongen og størrelsen du ønsker. Ha det i en bolle, finhakk løk, ha i et egg, noe pankomel, og de krydderne du vil ha, samt noe salt dersom krydderet ikke har det fra før. Bland det godt. Jeg synes f.eks. at timian eller oregano er godt å ha i. Hvis du lager litt små kjøttboller, egner de seg godt i tomatsuppe. Større og flate kan brukes til burgere, og mellomstore kan spises som sitt eget måltid med noe saus og grønnsaker som tilbehør. Potetmos passer også fint. Seien egner seg veldig godt i fiskesuppe. Du kan også lage en god og enkel kremet fiskesuppe med kokte rotgrønnsaker slik som gulrot, potet, sellerirot, samt noe purre (eller vårløken) og presset hvitløk. Bruk fiskebuljong og creme fraiche, litt pepper og smak til med buljong/salt til det er passe salt. Anonymkode: 0f790...d2f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå