Gå til innhold

Blir snart gal. Klør intens inne i håndflate og under fotbladet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som overskrift sier jeg har fått intens kløe i håndflate der det er værst og under på fotsålen. Ingen utslett kun klør helt jævli. Har i snart 1 år og slitt med smerter i magen på venstre side som lege ikke finner noe ut av.

Kjenner jeg blir rinlig frustrert. Og kløen gjør jo at jeg våkner om natta. Og eneste som innimellom hjelper er å ha hendene under litt kaldt vann. Men så starter det på igjen

Anonymkode: 87c65...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge har kløen vart?

Hånd, fot og munnsykdom starter slik. Det er helt forjævlig den kløen. Barnesykdom, så det er sjeldent voksne får det, men om man gjør, så er det gjerne verre for vokse enn for barn.

Jeg har hatt det i voksen alder.

Men, da er mageproblemene ikke relevant, hvis kløen har var like lenge som magen, er det kanskje mark? Det kan gi kløe hos mange.

Anonymkode: 9914c...2d9

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cøliaki? Andre allergier? 

Mormors eksem, som hun hadde slitt med hele livet, forsvant da hun gikk over til glutenfritt kosthold. Samt alle mageplagene hennes og…

Anonymkode: 77a8a...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at du ikke har bittesmå blemmer i huden? 

Anonymkode: d4934...ca9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det slet jeg med i årevis. Ingen diagnoser, gikk over med tiden.

Anonymkode: 9e5a9...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også slitt med det. Eneste som funker for meg er å bruke allergimedisin hver dag hele året, klør ihjel hvis jeg stopper på medisin. Ingen utslag på blodprøver, så jeg vet ikke hvorfor jeg klør.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Er du sjekket for leversykdom?

https://nhi.no/sykdommer/magetarm/lever/kloe-ved-leverlidelse

Anonymkode: 2a3a4...078

Ikke direkte. Var en blodprøver som viste noe galt med verdier og for lite av et stoff som kunne ha med lever,men fastlegen jeg da hadde mente det bare var tilfeldig. Så ny lege som ikke tatt noe videre. Kun mr og avføringsprøver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Er du sikker på at du ikke har bittesmå blemmer i huden? 

Anonymkode: d4934...ca9

Da må de være så små at en ikke ser de med forstørrelse glass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor lenge har kløen vart?

Hånd, fot og munnsykdom starter slik. Det er helt forjævlig den kløen. Barnesykdom, så det er sjeldent voksne får det, men om man gjør, så er det gjerne verre for vokse enn for barn.

Jeg har hatt det i voksen alder.

Men, da er mageproblemene ikke relevant, hvis kløen har var like lenge som magen, er det kanskje mark? Det kan gi kløe hos mange.

Kløen startet nå for ca 2-3 uker siden.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør sjekkes! En slik intens kløe er ikke bra. Har du begynt på noen nye medisiner?

Anonymkode: 5e376...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Skabb?

Anonymkode: 34894...301

Det ville jeg ikke tro når det kun er snakk om håndflater og fotblad. Har hatt skabb og det klødde oppå hender og føtter (og flere andre stedet), ikke inni og under 

Anonymkode: 2c831...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Det bør sjekkes! En slik intens kløe er ikke bra. Har du begynt på noen nye medisiner?

Anonymkode: 5e376...267

Nei. Kun økt stoffskifte medisiner.

Kløen miner litt om kløen jeg hadde da jeg gravid, hvor fødselen ble satt igang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle symptomer du beskriver kan stemme overens med lever/gallesykdom. Ville ha sjekket dette fort! Hilsen en i helsevesenet 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Kløen startet nå for ca 2-3 uker siden.  

Det er sesong for hånd, fot og munnsykdom. Så det kaaan være dette. Har du noe vondt inni munnen eller i svelg? Man får vonde sår der...

Ellers kan det muligens også være histaminintoleranse vl hormonubalanse? Har du forsøkt allergitabletter??

Ellers støttes jo også det å sjekke leveren, for sikkerhetsskyld. Er vel også andre symptomer på det isåfall

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forsøk antihistaminer fra apoteket og/eller canoderm(den er naturlig kløstillende). Men det tar seg jo bare av symptomene, du må gå til legen og få diagnose.

Anonymkode: 0918f...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også mulig leversykdom. Bør sjekkes av fastlege og ev. henvises videre.

Anonymkode: 727a0...2f9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kronisk elveblest og der begynte det med kløe i hendene, merker raskt hvis jeg har glemt å ta ceterizine.

Anonymkode: 805a5...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...