AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #21 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): De får fine gaver. Anonymkode: e9b6f...832 Tipper de setter pris på at det blir jul rundt dem. Det gjør de fleste barn. Så du kan kanskje anerkjenne dama di sitt "styr". Anonymkode: 91311...9aa 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smurfebuss Skrevet 5. desember 2024 #22 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Kona mi er som deg. Mye mas hele jævla tiden. Hvis du er så opptatt av jul så kan du ta ansvar for det! Jeg gidder ikke å drive å pynte og bake pepperkaker, synes det er drit kjedelig og har null interesse for det Synes egentlig hele greia er bortkasta penger. Anonymkode: e9b6f...832 Men nyter du godt av det? Spiser du julemat, dessert, julekaker? Får du julegave, kanskje til og med en egen julestrømpe eller kalender? Drikker du gløgg, juleøl, vin, en liten dram på julaften? Er penklærne dine mirakuløst rene og nystrøkne? Koser du deg med sosialt samvær med barn, familie og venner i juleuka? Forberedelser til og feiring av jul er typisk tredjeskiftsarbeid som er ganske utmattende. Selv om man har lyst til å gi faen i det, så ligger det føringer og forventninger både i tradisjoner og ønsket om å glede egne barn. Og tradisjonelt så melder mange menn seg ut av alt, også surmuler de når de blir satt til oppgaver som handler om å dra ting i hus: handle julematen og skaffe juletre. Til nøds kanskje vaske det ene badet. Det er nok under 10% av totaltmengden av ting som skal skje før jul - og selv hadde jeg heller handlet enn å skrubbe badet og bake pepperkaker. 10 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #23 Del Skrevet 5. desember 2024 smurfebuss skrev (4 minutter siden): Men nyter du godt av det? Spiser du julemat, dessert, julekaker? Får du julegave, kanskje til og med en egen julestrømpe eller kalender? Drikker du gløgg, juleøl, vin, en liten dram på julaften? Er penklærne dine mirakuløst rene og nystrøkne? Koser du deg med sosialt samvær med barn, familie og venner i juleuka? Forberedelser til og feiring av jul er typisk tredjeskiftsarbeid som er ganske utmattende. Selv om man har lyst til å gi faen i det, så ligger det føringer og forventninger både i tradisjoner og ønsket om å glede egne barn. Og tradisjonelt så melder mange menn seg ut av alt, også surmuler de når de blir satt til oppgaver som handler om å dra ting i hus: handle julematen og skaffe juletre. Til nøds kanskje vaske det ene badet. Det er nok under 10% av totaltmengden av ting som skal skje før jul - og selv hadde jeg heller handlet enn å skrubbe badet og bake pepperkaker. De fleste setter pris på å være gratispassasjer i opplegg de selv ikke vil fikse. Å ikke vise takknemlighet overfor den som ordner noe man nyter godt av, illustrerer bortskjemthet. Anonymkode: 91311...9aa 11 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #24 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Om det er slik som her i huset, så får jeg ikke være med å bestemme noe som har med jula å gjøre. Kona har allerede planlagt alt ned til miste detalj om alt som skal skje og gjøres i desember. Føler meg tilsidesatt og føler ingen julestemning for hun har bestemt hva som er julestemning for alle. Anonymkode: 0af7d...6e9 Hvorfor er dwt så viktig å bestemme? Jeg hadde max julestemning som barn, og da bestemte jeg ingenting. Vær takknemlig, ikke er suring, for at kona di har tatt det tredje skiftet. Har hun satt opp utelysene? Det er ofte et domene herrene kan briljere. Anonymkode: ad613...7ba 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 5. desember 2024 #25 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror det er ganske vanlig. Jeg har stelt til jul for vår familie alene i de siste 15 år. Mannens bidrag er å kjøpe noen julegaver til barna. Og alle gavene til sin side, der holder jeg meg helt unna. Jeg steller til også 17.mai, påske, Halloween, planlegger sommerferie. Pakker inn og ut for meg og alle barna til alle reiser. Holder på å lære opp barna til å pakke selv, og delegerer bakeprosjekter helt til dem. Må være fint å være mann/nisse på lasset. Anonymkode: 63a21...40e Det tror jeg er noe som er vanlig i enkelte kretser og helt uvanlig i andre. Akkurat som resten av året. De fleste menn gjør nesten like mye som kona. Statistisk gjør mannen 45% og dama 55%. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #26 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er gift og har to barn på 8 og 4 år. Føler meg veldig alene om å lage jul her hjemme. Føler mannen er veldig uengasjert og «soner ut» med mobiltelefonen sin når vi for eksempel baker pepperkaker eller pynter juletre med barna. I fjor satt jeg alene på lille julaften og så på julefilm mens mannen gikk og la seg tidlig. Har prøvd å ta det opp med mannen, men da føler han seg bare kritisert og blir irritert. Er det flere som har det sånn? Er det jeg som er altfor kravstor? 😅 Anonymkode: 65533...8e8 Har du prøvd å se på hva mannen gjør i stedet for hva han ikke gjør? Hilsen en som ikke har noen voksen partner å stelle i stand til jul med. Anonymkode: 0b1a1...52b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #27 Del Skrevet 5. desember 2024 smurfebuss skrev (14 minutter siden): Men nyter du godt av det? Spiser du julemat, dessert, julekaker? Får du julegave, kanskje til og med en egen julestrømpe eller kalender? Drikker du gløgg, juleøl, vin, en liten dram på julaften? Er penklærne dine mirakuløst rene og nystrøkne? Koser du deg med sosialt samvær med barn, familie og venner i juleuka? Forberedelser til og feiring av jul er typisk tredjeskiftsarbeid som er ganske utmattende. Selv om man har lyst til å gi faen i det, så ligger det føringer og forventninger både i tradisjoner og ønsket om å glede egne barn. Og tradisjonelt så melder mange menn seg ut av alt, også surmuler de når de blir satt til oppgaver som handler om å dra ting i hus: handle julematen og skaffe juletre. Til nøds kanskje vaske det ene badet. Det er nok under 10% av totaltmengden av ting som skal skje før jul - og selv hadde jeg heller handlet enn å skrubbe badet og bake pepperkaker. Kanskje det gleder andre, men det går på egen bekostning. Man skal ikke gå rundt konstant forbanna i eget hjem, spesielt når disse julegreiene skal starte så ekstremt tidlig. Jeg orker ikke konstant julemas i en hel måned. Anonymkode: e9b6f...832 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #28 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kona mi er som deg. Mye mas hele jævla tiden. Hvis du er så opptatt av jul så kan du ta ansvar for det! Jeg gidder ikke å drive å pynte og bake pepperkaker, synes det er drit kjedelig og har null interesse for det Synes egentlig hele greia er bortkasta penger. Anonymkode: e9b6f...832 Hva med å være et godt forbilde for barna dine, være med på å skape gode minner og tradisjoner. Julen er så mye mer enn gaver på selve dagen. Her har nå ihvertfal ungene mine satt sto pris på at huset pyntes, vi baker og gjør klar til den store dagen. O Anonymkode: 43996...86f 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #29 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva med å være et godt forbilde for barna dine, være med på å skape gode minner og tradisjoner. Julen er så mye mer enn gaver på selve dagen. Her har nå ihvertfal ungene mine satt sto pris på at huset pyntes, vi baker og gjør klar til den store dagen. O Anonymkode: 43996...86f Og mannen bidrar der han kan. Han syntes det nok ikke er det festligste han gjør, men han gjør det. Han vil være en del av tradisjonene og minnenen som ungene ser tilbake på. Sånn han selv var vokst opp med, og samme med meg. Alle trenger ikke gjøre alt sammen, men være med på noe koster så lite men gir mye tl ungene. Ikke bare et lat slask av en far som bryr seg null Anonymkode: 43996...86f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #30 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kona mi er som deg. Mye mas hele jævla tiden. Hvis du er så opptatt av jul så kan du ta ansvar for det! Jeg gidder ikke å drive å pynte og bake pepperkaker, synes det er drit kjedelig og har null interesse for det Synes egentlig hele greia er bortkasta penger. Anonymkode: e9b6f...832 Du burde egentlig skille deg. Vær obs den dagen kona slutter å mase... Anonymkode: 72eb7...73a 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 5. desember 2024 #31 Del Skrevet 5. desember 2024 Kanskje du tar litt mye styring, ts? Selv er jeg erkegrinch, HATER alt som har med jul å gjøre. Mannen min er egentlig en liten slendrian på det meste, men jul for sønnen vår - det skal han ha for at han ordner. Pynter, planlegger pepperkake baking med venner, handler, ordner juletre etc. Jeg ligger på sofaen og klager fordi jeg synes julepynten er stygg og rotete 😂 Mannfolk kan ta tak de og når de må! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #32 Del Skrevet 5. desember 2024 Her er det også jeg som tar ansvar for de tingene, men mannen gjør mye annet, som å ta minst sin del av julevasken, han tar stort sett storhandlingen før jul, handler juletre ol og da koser gjerne jeg meg med pepperkakebaking og andre hyggelige ting med barna. Anonymkode: d4ba4...e6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #33 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): De får fine gaver. Anonymkode: e9b6f...832 Du vet at gavene ikke er det de husker om 20 år? De vil huske tiden de bruke med mor da de bakte og pynta pepperkakene. Anonymkode: 72eb7...73a 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #34 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Husk det er mange som sitter aleine hele jula, uten noen. Jeg er en av de. Anonymkode: cb242...51b Det er jo trist, men har ingenting med denne tråden å gjøre. Det blir litt som å si til deg at husk at noen ikke har tak over hodet. Noen sulter. Alltid noen som har det verre. Anonymkode: 52829...9b9 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #35 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Her er det også jeg som tar ansvar for de tingene, men mannen gjør mye annet, som å ta minst sin del av julevasken, han tar stort sett storhandlingen før jul, handler juletre ol og da koser gjerne jeg meg med pepperkakebaking og andre hyggelige ting med barna. Anonymkode: d4ba4...e6b Gjør han det på eget initiativ? Eller må du gi han en liste? Anonymkode: 65533...8e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #36 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kona mi er som deg. Mye mas hele jævla tiden. Hvis du er så opptatt av jul så kan du ta ansvar for det! Jeg gidder ikke å drive å pynte og bake pepperkaker, synes det er drit kjedelig og har null interesse for det Synes egentlig hele greia er bortkasta penger. Anonymkode: e9b6f...832 Ææææsjj, glad mannen min ikke er som deg 🤢 Anonymkode: f762e...5e5 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #37 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kona mi er som deg. Mye mas hele jævla tiden. Hvis du er så opptatt av jul så kan du ta ansvar for det! Jeg gidder ikke å drive å pynte og bake pepperkaker, synes det er drit kjedelig og har null interesse for det Synes egentlig hele greia er bortkasta penger. Anonymkode: e9b6f...832 Egoist. Du tenker bare på deg, ikke hva som er fint for de andre. Hun maser fordi du ikke tar ansvar. Anonymkode: a5997...89b 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #38 Del Skrevet 5. desember 2024 Anononyma skrev (8 minutter siden): Kanskje du tar litt mye styring, ts? Selv er jeg erkegrinch, HATER alt som har med jul å gjøre. Mannen min er egentlig en liten slendrian på det meste, men jul for sønnen vår - det skal han ha for at han ordner. Pynter, planlegger pepperkake baking med venner, handler, ordner juletre etc. Jeg ligger på sofaen og klager fordi jeg synes julepynten er stygg og rotete 😂 Mannfolk kan ta tak de og når de må! Er nok litt kravstor, ja. Hadde vel egentlig fått helt fnatt om han pyntet til jul 😂 Anonymkode: 65533...8e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #39 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Kanskje det gleder andre, men det går på egen bekostning. Man skal ikke gå rundt konstant forbanna i eget hjem, spesielt når disse julegreiene skal starte så ekstremt tidlig. Jeg orker ikke konstant julemas i en hel måned. Anonymkode: e9b6f...832 Ganske langt mellom julemas og total likegyldighet. Anonymkode: 91311...9aa 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 5. desember 2024 #40 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er nok litt kravstor, ja. Hadde vel egentlig fått helt fnatt om han pyntet til jul 😂 Anonymkode: 65533...8e8 Ikkesant 😉 Legg deg på sofaen du også, plutselig står han der og lurer på hvor det blir av julepynten! Gubben og guttungen kom drassende med 2 nisser her om dagen og lurte på hvor de skulle settes, de fikk tilbakemelding om at jeg helst ikke vil ha nisser i det hele tatt, men de får sette den akkurat der de vil om de absolutt må stå fremme. De hadde det veldig hyggelig med de nissene sine 😂❤️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå