Gå til innhold

Følte meg liten og er sjokkert etter gaveønsker fra barnebarn

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Finnes tusjene på salg på internet mon tro? Har du prøvd å søke litt rundt? 

Jeg synes ikke du skal kjøpe dyrere gave enn du har råd til. 

Anonymkode: cbd42...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stor pike skrev (2 timer siden):

Fy fader så frekk du er! Du burde skjemmes. Du aner ikke hva "en ussel 1000 lapp" betyr. Og hvordan kan man sitte i et sånt uføre? Jeg gjorde det selv for et par måneder siden. Skal ikke forsøke å forklare, du er så forstokket at du neppe ville forstå. 

Ja samme ulla 🐑🤣 må skjerpe seg få orden på livet , ikke bare syte og syntes synd på seg selv , har man barnebarn har man levd såpass at man skulle tro man hadde litt mellom øra - men du motbeviser jo det - sterkt - 😴🤣 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet du egentlig hva glass og innfatning koster? Øangt ifra alle kan gå på Nille og kjøpe bilig lesebrille!

Når jeg får behov for nye briller må jeg ut med nesten ti tusen kroner BARE FOR GLASSENE... i tillegg kommer innfatningen, pga glassenes tykkelse kan jeg ikke ha en av de billigste innfatningene. Innfatningen jeg har nå er såpass gammel at den ikke kan gjenbrukes med nye glass, da den faktisk kan briste ved innsettelse av nye glass.

Så, om jeg hadde måtte kjøpe ny brille og ny vaskemaskin hadde det garantert gått kraftig utover gavebudsjettet mitt. Det hadde sunket så kraftig at tantebarna mest sannsynlig hadde fått hvert sitt flaxlodd og en sjokolade og ikke noe mer.

Anonymkode: a80a6...6f4

Kan ikke ditt og kan ikke datt ... Nei vel ... Da får du værsågod sitte med skjegget i postkassa , men ikke sutre over dårlig råd 😝

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Happyflopp skrev (3 minutter siden):

Ja samme ulla 🐑🤣 må skjerpe seg få orden på livet , ikke bare syte og syntes synd på seg selv , har man barnebarn har man levd såpass at man skulle tro man hadde litt mellom øra - men du motbeviser jo det - sterkt - 😴🤣 

Happyflopp skrev (1 minutt siden):

Kan ikke ditt og kan ikke datt ... Nei vel ... Da får du værsågod sitte med skjegget i postkassa , men ikke sutre over dårlig råd 😝

Oj, er det noe i veien med deg?

Anonymkode: 913a6...2b8

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et lite tips til deg fra en mor som har en 12 år gammel jente som elsker å tegne; sjekk ut rusta:) Tusjene de har der koster 199kr og jenta digger de. De har også skisseblokk og metallisk fargeblyanter. Så kan du også kjøpe 5 stk av de andre fargeblyantene som hun ønsker seg.

Anonymkode: 4f137...4b3

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hun sier jo selv hun har en buffer, altså er hun ikke blakk. Å ikke ha regnet inn 500 til barnebarnet i julegave i løpet av et år syns jeg er merkelig. hun føler seg liten av helt normale gaveønsker. Dette er jo ikke frekke ting for et barn å ønske seg! En ny bok koster 500 kr nå. Da får man oppdatere seg på prisene i stedet for å bli sur og såra over at ting koster som de gjør.

Anonymkode: 9cd5d...3b0

Hvilken del av dette var du ikke klarte å forstå? 

tillegg til dette tok vaskemaskinen kvelden i starten av denne uka. Dette har faktisk kostet meg hele bufferkontoen min. 

Anonymkode: a80ac...3fd

• Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

barnebarnet mitt er veldig glad i å tegne. Hun har rimelige tusjer og fargeblyanter nå, men hun ønsker seg noen «gode» fra ett spesielt merke. Hun forteller at mange i klassen har de tusjene og at de er veldig populære. Selvom det er litt utrolig at 8 åringer har tusjer til 500-600kr i pennalet.

Anonymkode: ac16e...aa4

Høres ut som Posca.  POSCA er svindyre og har blitt enda dyrere og dyrere! Ta en titt på prisjakt og priskrig for å sammenligne priser. Hvis du er heldig, er det en nettbutikk som kjører kampanje eller black november 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier jo selv hun har en buffer, altså er hun ikke blakk. Å ikke ha regnet inn 500 til barnebarnet i julegave i løpet av et år syns jeg er merkelig. hun føler seg liten av helt normale gaveønsker. Dette er jo ikke frekke ting for et barn å ønske seg! En ny bok koster 500 kr nå. Da får man oppdatere seg på prisene i stedet for å bli sur og såra over at ting koster som de gjør.

Anonymkode: 9cd5d...3b0

Bufferpengene måtte hun bruke på nye briller og vaskemaskin. Buffekontoen er tom. Hvorfor kan ikke folk lese hele innlegget før dere svarer.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde nok prøvd å kjøpe fra ønskelista, men feks redusert antallet tusjer. 

Anonymkode: 5c00a...3f7

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Adrenalina1 skrev (3 minutter siden):

Bufferpengene måtte hun bruke på nye briller og vaskemaskin. Buffekontoen er tom. Hvorfor kan ikke folk lese hele innlegget før dere svarer.

Må briller være så dyrt? Om en ikke trenger noe spesielt? Har aldri hatt råd til mer enn briller fra nille. Og jeg jobber fulltid. 

Anonymkode: 5c00a...3f7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Et lite tips til deg fra en mor som har en 12 år gammel jente som elsker å tegne; sjekk ut rusta:) Tusjene de har der koster 199kr og jenta digger de. De har også skisseblokk og metallisk fargeblyanter. Så kan du også kjøpe 5 stk av de andre fargeblyantene som hun ønsker seg.

Anonymkode: 4f137...4b3

Jeg har bare lest litt av tråden, men så vidt jeg forsto, er det en bestemt type tusjer og skisseblokk jenta ønsker seg. Visstnok samme type som mange andre i klassen har. Det er dette spesielle merket som antagelig er såpass kostbart.

Anonymkode: 15779...7c1

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må jo ikke gi noe på ønskelista. Det er jo noe fra nettopp en Ønske liste. Det er jo noe livslæring i å forstå at ikke alt man setter på den lista får man 😊 hva med å kjøpe noen fine øredobber istede? Finner mange pene sett til 2-300,- 😊 eller noen fine bøker i serie. Kan finne mange alterantiv til en ok pris😊 et fint sett med klær på hm feks er heller ikke så dyrt som 1000 lappen. Barna vet jo ofte ikke hva ting koster, og legger ikke like mye i det som vi voksne ofte gjør☺️

Anonymkode: 7b070...1ae

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du må jo ikke gi noe på ønskelista. Det er jo noe fra nettopp en Ønske liste. Det er jo noe livslæring i å forstå at ikke alt man setter på den lista får man 😊 hva med å kjøpe noen fine øredobber istede? Finner mange pene sett til 2-300,- 😊 eller noen fine bøker i serie. Kan finne mange alterantiv til en ok pris😊 et fint sett med klær på hm feks er heller ikke så dyrt som 1000 lappen. Barna vet jo ofte ikke hva ting koster, og legger ikke like mye i det som vi voksne ofte gjør☺️

Eller faktisk enda bedre: 

Et gavekort på en kosedag med bestemor, feks gå på biblioteket sammen, spise en god niste ute og så kino sammen. Det er jo en gave som ikke kan prissettes, tid. Og ikke minst å føle at bestemor ønsker å bruke tid sammen. En "oss dag" ❤️

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare ønsker, du må velge å kjøpe noe annet når alle ønskene var utenfor ditt budsjett.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Barnebarnet ditt høres bortskjemt ut 

Anonymkode: eeb58...715

Vi bor i Norge, og norske barn ønsker seg ikke lenger en hjemmestrikket genser til jul eller en hjemmesnekra kjelke. Det er ikke barnebarnet som er bortskjemt, det er samfunnet og tiden vi lever i. 

Syntes forøvrig det er merkelig at man ikke bare kan si nei. Min eldste skrev ønskeliste hvor han blant annet ønsket seg Gucci og Louis Vuitton ting 🤣🤣🤣 Det er jo ikke nødvendigvis slik at de oppriktig tror at de skal få alt de ønsker seg.

Jeg ønsker meg også mye som er helt urealistisk, men jeg er voksen, så skriver jo heller ikke ønskelister på samme måte som barn. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mener både Nordli og Ark har 40 % avslag på diverse før jul .

Vi i benytter oss ofte av det. 

Anonymkode: b2d68...ecd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Enn om du venter med å handle til neste uke da, når neste trygd kommer med halv skatt? Kjøp evt litt nå og resten neste uke? 

Er selv ufør og har ikke råd til å innfri alle ønsker jeg heller. Her er det en del tantebarn å handle til samt min egen sønn som er tenåring, og noe til kjæresten min. 

Anonymkode: 5f90f...89d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Happyflopp skrev (8 timer siden):

Åssen går det virkelig ann å sitte i ett så elendig uføre ?? Da regner jeg med du kjøpte briller på Nille og brukt vaskemaskin , det gjør nemlig mange , og de syter ikke av hvor dårlig råd de har heller ! 

Stakkars barnebarn , en ussel 1000 lapp kan du ikke avse ?? Da lurer jeg på åssen du prioriterer pengene dine ? 

Jeg tviler på at ts kan kjøpe briller på nille. Det ville vært førstevalget for de fleste som har lite penger å rutte med.Om man trenger spesialbriller, så drar det opp prisen ganske godt på de billigste innfatningene. 

Anonymkode: 870f6...449

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tviler på at ts kan kjøpe briller på nille. Det ville vært førstevalget for de fleste som har lite penger å rutte med.Om man trenger spesialbriller, så drar det opp prisen ganske godt på de billigste innfatningene. 

Anonymkode: 870f6...449

Samme her. Tvilsomt at TS hadde nevnt brillekjøpet om brillene på nille var gode nok. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eller faktisk enda bedre: 

Et gavekort på en kosedag med bestemor, feks gå på biblioteket sammen, spise en god niste ute og så kino sammen. Det er jo en gave som ikke kan prissettes, tid. Og ikke minst å føle at bestemor ønsker å bruke tid sammen. En "oss dag" ❤️

Det er jo ikke en gave. Det er sånn bestemødre gjør hele tiden, fordi de har lyst,  uten å si at det er en julegave.

TS bør overføre det  hun har tenkt å bruke på gave til barnets mor, som kan finne noe hun tror jenta liker til den summen. Ikke sutre over en ønskeliste.

Anonymkode: d1e73...e41

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...