Gå til innhold

Følte meg liten og er sjokkert etter gaveønsker fra barnebarn

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dere som hardnakket påstår at en klarer seg da helt fint med briller fra Nille. Svar meg på om de brillene hjelper ved problemer med skjeve hornhinner og samsynproblemer ?

Nei jeg trodde ikke det,så det er derfor vi bruker flere tusen kroner pr brille når vi må ha nye briller og ikke kjøper billige briller som ikke hjelper synet vårt.

Nå er jeg også ufør,men er heldig som har en bufferkonto.

Anonymkode: b7697...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det som er synd, er at datteren din, som vet at du har dårlig råd, ikke tipset deg om slike gaveønsker før alle tilbudene i forrige uke. 
Da var det jo mulig å kjøpe tegnebøker, tusjer og fargeblyanter til 40%. 

Anonymkode: 9a28c...3a1

Jeg tenkte også på det, ark sitt tilbud var veldig bra (gitt at man hadde bruk for noe fra dem). Det kan jo hende du er heldig, og at det kommer tilbud på ark/norli/lyreco e.l. før jul. Eller at du finner noe på finn.no, som noen andre foreslo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg, som er nærsynt, klarer meg ikke med lesebriller fra Nille. Det er ikke på nært hold jeg ser dårlig. Så jeg må til optiker eller i hvert fall bestille fra brillebutikk på nett (dersom jeg har brilleseddelen). Så det hadde jeg også måttet om jeg var ufør eller hadde dårlig råd av andre årsaker.

Hverken du eller jeg besitter informasjon om ts’ synsfeil, så du kan ikke uttale deg om at lesebriller fra Nille kunne dekket hennes behov. 

Anonymkode: 7f794...d91

Jeg har ikke sagt noe om ts sitt behov. Hjelpes. 
Nei, lesebriller fra Nille dekker virkelig ikke allés behov , men det er ikke alle som har råd til og dekke behovet. Det er to ulike ting. hvordan hadde du måttet det? Har gått med midlertidige briller i 2 år, attest fra øyelege er ikke nok til til og få hjelp av nav, så lurer oppriktig på tips fra andre som ikke ser noe særlig og er uføre og ikke har råd til buffer. Ts hadde jo buffer og fikk kjøpt seg briller, men andre som må ha? Stjele? 

Anonymkode: 90551...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dere som hardnakket påstår at en klarer seg da helt fint med briller fra Nille. Svar meg på om de brillene hjelper ved problemer med skjeve hornhinner og samsynproblemer ?

Nei jeg trodde ikke det,så det er derfor vi bruker flere tusen kroner pr brille når vi må ha nye briller og ikke kjøper billige briller som ikke hjelper synet vårt.

Nå er jeg også ufør,men er heldig som har en bufferkonto.

Anonymkode: b7697...280

Jeg klarer meg ikke fint. Sliter mye, spesielt ute. Jeg har ikke penger til og kjøpe brillene jeg trenger. Jeg skjønner ikke hvorfor noen tror « vi må ha nye briller» er det samme som og ha penger, eller tror at alle uføre har råd til så dyre briller. Det blir jo like dumt som de spydige « har du ikke 500 kr til julegave til barnebarnet ditt» i denne tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her har du muligheten til å lære både datter og barnebarn mye viktig! Finn ting som du har som har betydning for deg, som et smykke, en ring, et bilde, en kopp, en bok, en gammel julekule, noe de kan ha som er deg, Eller noe du har laget, pakk det fint inn og kjøp litt godteri I tillegg. Da kan du fortelle om den tingen og de lærer seg å høflig ta imot det de blir gitt og være glad for at de har deg! Og du sparer planeten! Lykke til! 

Anonymkode: 04091...f42

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg klarer meg ikke fint. Sliter mye, spesielt ute. Jeg har ikke penger til og kjøpe brillene jeg trenger. Jeg skjønner ikke hvorfor noen tror « vi må ha nye briller» er det samme som og ha penger, eller tror at alle uføre har råd til så dyre briller. Det blir jo like dumt som de spydige « har du ikke 500 kr til julegave til barnebarnet ditt» i denne tråden. 

Men det var jo bare som et tilsvar til de som mente at bestemoren burde kjøpe briller på Nille istedenfor optiker for å kunne gi dyr gave. Ikke for å disse de som ikke har råd til briller hos optiker

Anonymkode: 4a620...447

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...