AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #81 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 8.12.2024 den 14.19): Han burde jo vært en eks for lenge siden... Anonymkode: 28e3e...918 Du har kanskje rett Anonymkode: 6e3da...ae0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #82 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 6.12.2024 den 15.52): Jeg vitser også om alt slikt, og mer til. Det er en måte å gjøre narr av folk som faktisk mener slike ting på ekte, og det reflekterer på ingen måte mine egne meninger. Vitser er og blir vitser, ingenting annet. Absolutt alt i hele verden er helt greit å vitse om. Ingen unntak. Anonymkode: 1606f...3a5 Da tror jeg ikke du vet hva slags vitser han lager, for de lyder hvertfall ikke slik du tror... Anonymkode: 6e3da...ae0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #83 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): TS HER: Jeg har ikke sett på denne tråden lengre, vi fikset problemet vårt senere. Men igår lagde han en ny spøk, og jeg blir faktisk litt redd. Jeg snakket om å ha det gøy på fester (ikke om meg selv, men generelt, fester) og dette gjorde ham sur, men jeg sa han ikke trenger å reagere slikt, og sto fast på det. Så spinnet han det til "jeg skal knekke den pseudo-selvstendigheten din" og når jeg spør hvordan det, så svarer han det på en seksuell måte.......men så ser han min ordløse reaksjon og sa "jeg tulla bare", for å så nevne min familie igjen. Og etter det uttrykte han hvordan han vil at forholdet vårt skal være, altså at jeg skal være helt desperat og avhengig av ham. Så avsluttet vi det med litt nesten-krangling og han gikk uten å si noe mer. Dette er kanskje første gangen jeg følte panikk og frykt. Men jeg er fortsatt forvirret. Jeg skjønner ikke om han faktisk tuller og syns dette er gøy. Jeg har vokst opp uten en ryggrad og vet at jeg ikke har noe selvsikkerhet eller selvrespekt. Jeg ser at noen av kommentarene på denne tråden kommer innpå noe. Anonymkode: 6e3da...ae0 Det er ikke spøk, det er en trussel. Du bør ta det han sier på alvor. For din del bør du forlate denne karen fort som bare det. Han kommer til å ødelegge deg, han er allerede godt i gang. Du føler på panikk og frykt. Det er kroppen din som sier i fra at dette ikke er greit! Anonymkode: 28e3e...918 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMK Skrevet 11. desember 2024 #84 Del Skrevet 11. desember 2024 Jeg ble utsatt for vold og overgrep i barndom og ungdomstid, og jeg kan kødde om ALT. Inkludert vold og overgrep. Jeg ser ikke at det er noe større problem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #85 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): TS HER: Jeg har ikke sett på denne tråden lengre, vi fikset problemet vårt senere. Men igår lagde han en ny spøk, og jeg blir faktisk litt redd. Jeg snakket om å ha det gøy på fester (ikke om meg selv, men generelt, fester) og dette gjorde ham sur, men jeg sa han ikke trenger å reagere slikt, og sto fast på det. Så spinnet han det til "jeg skal knekke den pseudo-selvstendigheten din" og når jeg spør hvordan det, så svarer han det på en seksuell måte.......men så ser han min ordløse reaksjon og sa "jeg tulla bare", for å så nevne min familie igjen. Og etter det uttrykte han hvordan han vil at forholdet vårt skal være, altså at jeg skal være helt desperat og avhengig av ham. Så avsluttet vi det med litt nesten-krangling og han gikk uten å si noe mer. Dette er kanskje første gangen jeg følte panikk og frykt. Men jeg er fortsatt forvirret. Jeg skjønner ikke om han faktisk tuller og syns dette er gøy. Jeg har vokst opp uten en ryggrad og vet at jeg ikke har noe selvsikkerhet eller selvrespekt. Jeg ser at noen av kommentarene på denne tråden kommer innpå noe. Anonymkode: 6e3da...ae0 Dette er nok dessverre en mann som tenner på den samme typen vold som du har opplevd før, Ts. Det han har gjort til nå i forholdet er å bryte deg ned psykisk, i så stor grad at du ikke lenger stoler på deg selv, føler du ikke er noe verdt, blir forvirret. Nei, denne mannen tuller ikke! Han mener alvor. Men han synes nok dessverre at det er gøy å manipulere deg som han gjør, fordi han føler han får kontroll når han greier å gjøre deg skremt og usikker. Han tenner på å trykke deg ned. Og nå har han til og med sagt det rett ut til deg - at han SKAL knekke deg fullstendig, at han nekter deg å være selvstendig OG en av måtene han har tenkt å knekke deg på er gjennom seksuell vold, familievold. Han ønsker å bryte deg så ned at du ikke lenger greier å se deg selv som et selvstendig individ. Dette er en svært farlig mann, Ts!!! Du må ikke diskutere mer med ham! Du må komme deg ut av dette forholdet på en trygg måte og du må gjøre det nå, før han gjør alvor av å også skade deg fysisk og seksuelt, ikke "bare" den sterke psykiske volden han har utsatt deg for til nå. Nå har han sagt klart og tydelig til deg at han kommer til å knekke deg. Du ser at dette er en mann som ikke føler kjærlighet for deg? Du er for ham bare det perfekte offer, du har tidligere vært utsatt for traumer av personer nær deg, og du har derfor vanskeligere for å sette grenser for deg selv. Og dette gjør deg dessverre til det perfekte offer for en mann som ønsker å være både psykisk, fysisk og seksuelt voldelig! Du MÅ se sannheten om denne mannen! Og du må gjøre det NÅ! Du må komme deg ut uten å snakke med ham på forhånd, for dette er en mann som kan bli SVÆRT FARLIG ved et brudd! Ring ditt nærmeste Krisesenter når han er dratt på jobb i morgen, si at du MÅ ut av dette forholdet NÅ og at du MÅ ha hjelp NÅ mens han er borte fra hjemmet! Jeg husker ikke om dere bor sammen, om dere ikke gjør det, så er rådet likevel akkurat det samme. Du MÅ ha hjelp NÅ! Kontakt Krisesenteret, si at du trenger støtte for å komme deg ut av dette voldelige forholdet hvor han nå har sagt tydelig at han skal knekke deg og ødelegge deg med vold. Krisesenteret kan hjelpe deg videre. (Om dere ikke bor sammen, men han har nøkkel til din bolig - skift låser!) https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/ Anonymkode: 2ba88...d2c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #86 Del Skrevet 11. desember 2024 HMK skrev (13 minutter siden): Jeg ble utsatt for vold og overgrep i barndom og ungdomstid, og jeg kan kødde om ALT. Inkludert vold og overgrep. Jeg ser ikke at det er noe større problem. Du ser ikke problemet med at han bruker denne "fleipingen" som psykisk vold - og nå også har truet henne helt spesifikt om at han vil utsette henne også for fysisk vold? Anonymkode: 2ba88...d2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #87 Del Skrevet 11. desember 2024 En av exene mine hadde veldig humor på grensen og noen ganger over. Ble egentlig vare grovere og mer støtende etter tida gikk. Jeg syns noen av vitsene ble plagsomme og støtende. Ikke morsomt. Han manglet filter, det er ikke morsomt å leve ned. Han hadde en veldig provoserende væremåte, provoserte med vilje, rapet høyt på resteuranter, snakket høyt så alle hørte. Det er litt narcissistisk oppførsel.. Anonymkode: c8660...d23 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
regine Skrevet 11. desember 2024 #88 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 5.12.2024 den 19.49): for eksempel synes han vitser om familievold, voldtekt, sexisme, osv er morsmomt og finnes humor i, men selv liker han ikke når søsteren og venninnene hennes spøker om å være utro mot kjærestene sine. det bare virker rart at han kan unnskylde alt som humor men når søsteren hans også gjør det den andre veien, så er han plutselig seriøs og mener at slike ting er "alvorlige og ikke morsomt" Anonymkode: 6e3da...ae0 Men da mener han ikke at "alt kan tulles med" det han sier er at: "JEG får lov å tulle med alt, og JEG bestemmer at du er teit som lar deg krenke. Men hvis noen tuller med noe jeg ikke liker så bestemmer JEG at det ikke er lov å tulle med." Han er heller ikke "verdens snilleste" når han gjør ting mot deg som du eksplisitt har sagt at du ikke liker. Hadde han vært snill så hadde han akseptert og respektert dine grenser. Det gjrø han ikke ergo er han heller ikke snill. Så slutt å si at han er det. Hva du skal gjøre er selvsagt opp til deg, men hvorfor du vil være sammen med en person som verken er snill eller respekterer deg og i tillegg er dobbeltmoralsk..... det har jeg vanskeligheter med å forstå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMK Skrevet 11. desember 2024 #89 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): En av exene mine hadde veldig humor på grensen og noen ganger over. Ble egentlig vare grovere og mer støtende etter tida gikk. Jeg syns noen av vitsene ble plagsomme og støtende. Ikke morsomt. Han manglet filter, det er ikke morsomt å leve ned. Han hadde en veldig provoserende væremåte, provoserte med vilje, rapet høyt på resteuranter, snakket høyt så alle hørte. Det er litt narcissistisk oppførsel.. Anonymkode: c8660...d23 Var eksen din Oskar Westerlin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #90 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette er nok dessverre en mann som tenner på den samme typen vold som du har opplevd før, Ts. Det han har gjort til nå i forholdet er å bryte deg ned psykisk, i så stor grad at du ikke lenger stoler på deg selv, føler du ikke er noe verdt, blir forvirret. Nei, denne mannen tuller ikke! Han mener alvor. Men han synes nok dessverre at det er gøy å manipulere deg som han gjør, fordi han føler han får kontroll når han greier å gjøre deg skremt og usikker. Han tenner på å trykke deg ned. Og nå har han til og med sagt det rett ut til deg - at han SKAL knekke deg fullstendig, at han nekter deg å være selvstendig OG en av måtene han har tenkt å knekke deg på er gjennom seksuell vold, familievold. Han ønsker å bryte deg så ned at du ikke lenger greier å se deg selv som et selvstendig individ. Dette er en svært farlig mann, Ts!!! Du må ikke diskutere mer med ham! Du må komme deg ut av dette forholdet på en trygg måte og du må gjøre det nå, før han gjør alvor av å også skade deg fysisk og seksuelt, ikke "bare" den sterke psykiske volden han har utsatt deg for til nå. Nå har han sagt klart og tydelig til deg at han kommer til å knekke deg. Du ser at dette er en mann som ikke føler kjærlighet for deg? Du er for ham bare det perfekte offer, du har tidligere vært utsatt for traumer av personer nær deg, og du har derfor vanskeligere for å sette grenser for deg selv. Og dette gjør deg dessverre til det perfekte offer for en mann som ønsker å være både psykisk, fysisk og seksuelt voldelig! Du MÅ se sannheten om denne mannen! Og du må gjøre det NÅ! Du må komme deg ut uten å snakke med ham på forhånd, for dette er en mann som kan bli SVÆRT FARLIG ved et brudd! Ring ditt nærmeste Krisesenter når han er dratt på jobb i morgen, si at du MÅ ut av dette forholdet NÅ og at du MÅ ha hjelp NÅ mens han er borte fra hjemmet! Jeg husker ikke om dere bor sammen, om dere ikke gjør det, så er rådet likevel akkurat det samme. Du MÅ ha hjelp NÅ! Kontakt Krisesenteret, si at du trenger støtte for å komme deg ut av dette voldelige forholdet hvor han nå har sagt tydelig at han skal knekke deg og ødelegge deg med vold. Krisesenteret kan hjelpe deg videre. (Om dere ikke bor sammen, men han har nøkkel til din bolig - skift låser!) https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/ Anonymkode: 2ba88...d2c tusen takk, jeg tror du har rett. jeg er naiv og bare så vant til at folk generelt "tuller" med meg så jeg er vant til det...spesielt familiemedlem og han. så jeg tenker ikke så mye på slikt, men dette er den andre gangen han har sagt akkurat denne type "spøken" og denne gangen greide jeg ikke å skyve det vekk som før. jeg sa ingenting og var helt stille til han sa at han bare køddet med meg. jeg vet aldri om han tuller om noe lengre og det gjør at jeg er så forvirret med meg selv, og jeg har selvsagt ingen grenser hittil i det siste. forresten så er jeg mer enn trygg, heldigvis. han kan ikke nå meg fysisk for en veldig god stund, selv om han vil. og selv om jeg har insinuert til en ustabil familie, har det blitt mye bedre jo eldre jeg blir. har en god mamma og en beskyttende pappa (selv om han ikke alltid emosjonelt er der), og bor sammen med dem. så jeg føler meg veldig trygg og glad nå og det gir jeg utrykk for, noe som gir ham følelser av sjalusi jeg bare vet ikke hvordan jeg skal konfrontere ham, men tusen takk for hjelpen. jeg innser at jeg ikke er så overdramatisk, og jeg synes slik oppførsel og slike tanker (spesielt hvis de blir repetert flere ganger) har en liten rot i sannhet, uansett om de til slutt blir avfeid som en spøk. Anonymkode: 6e3da...ae0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #91 Del Skrevet 11. desember 2024 regine skrev (5 timer siden): Men da mener han ikke at "alt kan tulles med" det han sier er at: "JEG får lov å tulle med alt, og JEG bestemmer at du er teit som lar deg krenke. Men hvis noen tuller med noe jeg ikke liker så bestemmer JEG at det ikke er lov å tulle med." Han er heller ikke "verdens snilleste" når han gjør ting mot deg som du eksplisitt har sagt at du ikke liker. Hadde han vært snill så hadde han akseptert og respektert dine grenser. Det gjrø han ikke ergo er han heller ikke snill. Så slutt å si at han er det. Hva du skal gjøre er selvsagt opp til deg, men hvorfor du vil være sammen med en person som verken er snill eller respekterer deg og i tillegg er dobbeltmoralsk..... det har jeg vanskeligheter med å forstå. fordi han oppfører seg snilt, og er romantisk meg meg, samtidig er han der for meg når jeg trenger ham, men i det siste har han begynt å forandre seg. jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg blir mindre og mindre interressert i å ha ham i livet mitt Anonymkode: 6e3da...ae0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #92 Del Skrevet 11. desember 2024 Nå har jeg lest gjennom hele. Han typen din er ikke noe bra i det hele tatt. Du bør gjøre det slutt og finne en som behandler deg ordentlig. Han oppfører seg sånn fordi han kan, fordi som du selv sier, du er usikker og forvirra pga. oppveksten din. Ingen gode menn snakker til deg på den måten og behandler deg sånn. Anonymkode: c3612...106 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #93 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): tusen takk, jeg tror du har rett. jeg er naiv og bare så vant til at folk generelt "tuller" med meg så jeg er vant til det...spesielt familiemedlem og han. så jeg tenker ikke så mye på slikt, men dette er den andre gangen han har sagt akkurat denne type "spøken" og denne gangen greide jeg ikke å skyve det vekk som før. jeg sa ingenting og var helt stille til han sa at han bare køddet med meg. jeg vet aldri om han tuller om noe lengre og det gjør at jeg er så forvirret med meg selv, og jeg har selvsagt ingen grenser hittil i det siste. forresten så er jeg mer enn trygg, heldigvis. han kan ikke nå meg fysisk for en veldig god stund, selv om han vil. og selv om jeg har insinuert til en ustabil familie, har det blitt mye bedre jo eldre jeg blir. har en god mamma og en beskyttende pappa (selv om han ikke alltid emosjonelt er der), og bor sammen med dem. så jeg føler meg veldig trygg og glad nå og det gir jeg utrykk for, noe som gir ham følelser av sjalusi jeg bare vet ikke hvordan jeg skal konfrontere ham, men tusen takk for hjelpen. jeg innser at jeg ikke er så overdramatisk, og jeg synes slik oppførsel og slike tanker (spesielt hvis de blir repetert flere ganger) har en liten rot i sannhet, uansett om de til slutt blir avfeid som en spøk. Anonymkode: 6e3da...ae0 Da synes jeg at du skal fortelle dine foreldre at du må gjøre det slutt med denne kjæresten, da han driver med en form for psykisk vold mot deg, og at han nå har kommet med flere kommentarer som tilsier at han også har tanker om å utføre fysisk vold og seksuell vold mot deg. Si at du må gjøre det slutt, og at du trenger at de vet det, slik at de kan støtte deg om han ikke aksepterer at du gjør det slutt. Og også at hvis han ikke aksepterer at du ikke vil ha mer kontakt med ham, om de kan støtte deg med å bli med til politiet. Ja, han er "romantisk" og "snill" mot deg innimellom. Det gjør han når det passer ham. Det gjør han når han innser at han må gjøre noe for at du ikke skal gå fra ham, men også fordi du skal ha "gode" minner om ham når han så er voldelig mot deg. For når han manipulerer deg til å tro at han er "snill", så får han også deg til å håpe at han kan bli slik varig. Du må innse at en mann som holder på slik han gjør aldri vil endre seg nok til at du kan ha et godt forhold til ham! Menn som han er menn som ødelegger de kvinnene de er sammen med, og det er ofte kvinnene til slike menn som havner på Krisesenteret, traumatiserte selv, med traumatiserte barn også - og dette er de "heldige" kvinnene som slipper fra det i live... Det er viktig at du avslutter forholdet NÅ, Ts. Spesielt hvis det er slik at han ikke kan komme til deg på en stund (sitter han i fengsel?). Det er viktig at du utnytter denne avstanden mellom dere til å avslutte forholdet! Jeg synes du uansett skal be om å få snakke med noen på Krisesenteret! For de er der også for veiledning, og de kan hjelpe deg med fagpersoner som har kunnskap om voldelige menn. For du må bearbeide det du har opplevd før slik at du neste gang du blir sammen med en mann ikke velger enda en slik falsk og voldelig mann. ❤️ Anonymkode: 2ba88...d2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
th4don Skrevet 11. desember 2024 #94 Del Skrevet 11. desember 2024 Man kan absolutt tulle med det meste mener jeg, i riktig setting og til riktige mennesker. Å ha mørk humor er lov på generell basis. Når det er sagt; vitser om alvorlige tema som overgrep, partnervold og lignende er med å bidra til å ufarliggjøre temaene og gjøre dem mindre alvorlige i folks bevissthet. Dette kan føre til at viktigheten av å adressere og bekjempe disse problemene blir redusert. Slike vitser kan også normalisere skadelig adferd og gjøre det vanskeligere for ofre å bli tatt på alvor. Det er stort sett menn som drar disse vitsene, hvorfor tror du det er tilfellet? Fordi de fleste av oss menn aldri har følt den redselen på kroppen. De fleste av oss lever ikke i en verden der det er skummelt å gå hjem på natta fordi vi er redde for voldtekt eller der vi innerst inne vet at partner (i heterofile forhold) er sterkere enn det vi er og teoretisk kan utsette oss for hva som helst. Vi kan stort sett ikke forestille oss hvordan det er. Nå vet ikke jeg hvor gamle dere er. Men, jeg hadde vært ekstremt skeptisk om en fremtidig kjæreste av min datter spøkte mye med sånt. En sjelden gang? Kan absolutt være greit i riktig kontekst. Men denne meninger er også i kontekst av at unge gutter som vokser opp i dag virker å være mer radikaliserte enn da jeg vokste opp, spesielt mtp anti-woke og anti-feminisme osv. En annen ting er at kjæresten din burde ha stoppet så snart han skjønte at du var ukomfortabel med det, både av respekt for deg og fordi slike temaer krever en mer moden og ansvarsfull tilnærming. Fakta er at ved å tulle om overgrep med kompisene sine, bidrar han til en kultur der alvorlige hendelser blir bagatellisert og ufarliggjort. Dette normaliserer uakseptabel atferd og gjør det vanskeligere for ofre å bli tatt på alvor når de søker hjelp eller forteller sin historie. Selv om intensjonen kanskje ikke er vond, forsterker slike vitser holdninger som legitimerer passivitet og mangel på ansvar i møte med overgrep og urettferdighet. Dette er ikke bare respektløst, men også skadelig for samfunnet som helhet. Jeg har levd i ganske mange år og jeg tror jeg jeg kan tellet antallet vitser i det terrenget på en hånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #95 Del Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 11.12.2024 den 12.37): TS HER: Jeg har ikke sett på denne tråden lengre, vi fikset problemet vårt senere. Men igår lagde han en ny spøk, og jeg blir faktisk litt redd. Jeg snakket om å ha det gøy på fester (ikke om meg selv, men generelt, fester) og dette gjorde ham sur, men jeg sa han ikke trenger å reagere slikt, og sto fast på det. Så spinnet han det til "jeg skal knekke den pseudo-selvstendigheten din" og når jeg spør hvordan det, så svarer han det på en seksuell måte.......men så ser han min ordløse reaksjon og sa "jeg tulla bare", for å så nevne min familie igjen. Og etter det uttrykte han hvordan han vil at forholdet vårt skal være, altså at jeg skal være helt desperat og avhengig av ham. Så avsluttet vi det med litt nesten-krangling og han gikk uten å si noe mer. Dette er kanskje første gangen jeg følte panikk og frykt. Men jeg er fortsatt forvirret. Jeg skjønner ikke om han faktisk tuller og syns dette er gøy. Jeg har vokst opp uten en ryggrad og vet at jeg ikke har noe selvsikkerhet eller selvrespekt. Jeg ser at noen av kommentarene på denne tråden kommer innpå noe. Anonymkode: 6e3da...ae0 Han syns det nok er gøy å leke med deg, men det er ikke tull heller. Han mener det nok dypt inne. Problemet her ikke mørk humor, men sadistisk humor. De kan ligne, men det er en vesentlig forskjell. Anonymkode: 9cdbc...edb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå