AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #61 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): altså han er enig i at kvinner skal ha like rettgheter og frihet som alle andre.....men å samtidig kødde om voldtekt, det virker jo litt ironisk for meg.. :(( trodde han var en søt god mann TS Anonymkode: 6e3da...ae0 Nei, ikke ironisk. Det er fullt mulig å være et empatisk menneske som støtter likestilling, og samtidig like mørk humor. Alt kan spøkes med, men om hans humor er bra vet jeg ikke, men tema i seg selv er det ingenting galt å tulle med Anonymkode: 172e4...adc 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #62 Del Skrevet 6. desember 2024 Granskudd skrev (5 minutter siden): Man tramper også over grenser med å forvente og kreve at andre skal tilpasse seg til deg og dine behov. Det er lov å ikke le, det er lov å si du synes det er teit og det er lov å mene det også, men det er begrensende å be noen om å ikke si eller gjøre noe fordi du ikke liker det. Du velger hvem du vil henge med og hvem du vil være sammen med, men du kan ikke velge hva de skal tenke, synes og mene. Om du kontrollerer og styrer mennesker rundt deg etter hva som passer for deg så får du enten venner og kjærester som ikke viser deg alle sider av seg, og de vil oppleves falske, eller så vil de til slutt velge å unngå å henge med deg. Du har ikke lest tråden, da har du kanskje heller ikke fått med deg at denne "kjæresten" til Ts også har valgt å sende henne mange videoer som viser familievold - til tross for at Ts har fortalt ham at hun tidligere har vært utsatt for grov familievold og er traumatisert av dette. Med andre ord, denne mannen nyter å retraumatisere sin "kjæreste". Det gjør bare en mann som helt bevisst forsøker å psyke ned og manipulere dama for å ødelegge henne. Tross at Ts sa fra fortsatte han å sende henne slike videoer en stund. Og når han sluttet med det så har han fortsatt å "fleipe" om andre typer vold og kvinneundertrykkelse og kvinnediskriminering. Man kan faktisk forvente av en partner at han (eller hun) ikke bevisst går inn for å retraumatisere deg og psyke deg ned! Ts bør komme seg helt ut av dette forholdet, for hun er sammen med en psykisk voldelig mann. Anonymkode: 2ba88...d2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #63 Del Skrevet 6. desember 2024 Misforstår jeg greia her eller? Han stopper seg fra å dele denne humoren med ts men har på spørsmål fra ts inrømmet å ha denne humoren og delingen av tiktoks osv med kompiser, altså ikke til eller mot ts? Så ts reagerer på noe hun selv ikke deltar i eller utsettes for? Jeg synes ikke humor av den typen er spesiellt morsom eller sjarmerende selv men at andre spøker på måter jeg ikke finner underholdende er ikke noe jeg helt ser at er grenseoverskridende, rødt flagg eller respektløst selv om jeg har opplevd tingene det spøkes om. Anonymkode: 31027...57d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #64 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke gaslighting, så du bør nok google det ordet. Hvis han ikke mener det seriøst, så er det ikke seriøst ment. Om du føler eller tror noe annet gjør det ikke til gaslighting Anonymkode: 172e4...adc Jo, det er gaslighting. Han prøver å få henne til å tvile på seg selv. Anonymkode: 0bbcf...f51 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #65 Del Skrevet 6. desember 2024 Jeg vitser også om alt slikt, og mer til. Det er en måte å gjøre narr av folk som faktisk mener slike ting på ekte, og det reflekterer på ingen måte mine egne meninger. Vitser er og blir vitser, ingenting annet. Absolutt alt i hele verden er helt greit å vitse om. Ingen unntak. Anonymkode: 1606f...3a5 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #66 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): TS HER: han pleide også å sende memes om familievold FULLT VITENDE at jeg har opplevd mye slik som barn og finner det traumatiserende Anonymkode: 6e3da...ae0 Du må rømme fra denne mannen. Han vil deg vondt. Vær glad i deg selv og gå. Lykke til. ♥️ Anonymkode: 0bbcf...f51 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #67 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg vitser også om alt slikt, og mer til. Det er en måte å gjøre narr av folk som faktisk mener slike ting på ekte, og det reflekterer på ingen måte mine egne meninger. Vitser er og blir vitser, ingenting annet. Absolutt alt i hele verden er helt greit å vitse om. Ingen unntak. Anonymkode: 1606f...3a5 Men poenget her jo settingen og relasjonen. Hadde du dratt en drøy kvinnediskriminerende vits på jobbintervju? Fleipet om overgrep til en person du viste var blitt utsatt for det? Kjæresten min ble grovt mobbet i barndommen, jeg sitter jo ikke å lirer av meg vitser om mobbeofre foran ham, fordi jeg vet at det kan være sårt. Å si at det ikke finnes unntak for hva man kan vitse med, blir jo bare trassig og dumt. Samme holdninger som typen til TS trolig har. Er det helt fjernt for deg å skulle vise hensyn til noen du er glad i, «lese rommet», og ha respekt for kjærestens følelser? Anonymkode: 864c8...8f4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #68 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jo, det er gaslighting. Han prøver å få henne til å tvile på seg selv. Anonymkode: 0bbcf...f51 Nei. Han sier han ikke er seriøs, og hun tror noe annet, men kun han vet sannheten. Det er ikke gaslighting, ikke i nærheten engang Anonymkode: 172e4...adc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #69 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men poenget her jo settingen og relasjonen. Hadde du dratt en drøy kvinnediskriminerende vits på jobbintervju? Fleipet om overgrep til en person du viste var blitt utsatt for det? Kjæresten min ble grovt mobbet i barndommen, jeg sitter jo ikke å lirer av meg vitser om mobbeofre foran ham, fordi jeg vet at det kan være sårt. Å si at det ikke finnes unntak for hva man kan vitse med, blir jo bare trassig og dumt. Samme holdninger som typen til TS trolig har. Er det helt fjernt for deg å skulle vise hensyn til noen du er glad i, «lese rommet», og ha respekt for kjærestens følelser? Anonymkode: 864c8...8f4 Selvsagt. Man ser ann sitt publikum. Anonymkode: 1606f...3a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #70 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, ikke ironisk. Det er fullt mulig å være et empatisk menneske som støtter likestilling, og samtidig like mørk humor. Alt kan spøkes med, men om hans humor er bra vet jeg ikke, men tema i seg selv er det ingenting galt å tulle med Anonymkode: 172e4...adc det er mulig å spøke om slike tema på en måte som ikke er ekkel - på en måte som er morsom uten å fornærme noen. en vits skal ha en "punchline" hvis jeg skal si det slik, ellers er det ikke en vits. AnonymBruker skrev (1 time siden): Misforstår jeg greia her eller? Han stopper seg fra å dele denne humoren med ts men har på spørsmål fra ts inrømmet å ha denne humoren og delingen av tiktoks osv med kompiser, altså ikke til eller mot ts? Så ts reagerer på noe hun selv ikke deltar i eller utsettes for? Jeg synes ikke humor av den typen er spesiellt morsom eller sjarmerende selv men at andre spøker på måter jeg ikke finner underholdende er ikke noe jeg helt ser at er grenseoverskridende, rødt flagg eller respektløst selv om jeg har opplevd tingene det spøkes om. Anonymkode: 31027...57d han (uten å spørre forresten) ga meg eksempler på hvilke vitser han mente - og forklaringen gjorde det bare værre. alt fra kvinnehat til spøker om prester som utsetter små barn for voldtekt......så du synes ikke det er respektløst kanskje. ts Anonymkode: 6e3da...ae0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #71 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Nei. Han sier han ikke er seriøs, og hun tror noe annet, men kun han vet sannheten. Det er ikke gaslighting, ikke i nærheten engang Anonymkode: 172e4...adc han får meg til å tvile på min egen oppfatning - som da er definisjonen av gaslighting. vet ikke hvorfor dere henger dere selv opp i det ordet, men jeg tror jeg vet best her hva han driver med asså....det er jo ikke slik at jeg har skrevet ned hver dialog vi har hatt, ellers hadde dette blitt en hel bok....... hver gang jeg blir bekymret eller opprørt av noe, så sier han at det er jeg som er dramatisk, som sikkert er på "perioden min", at jeg tar feil, at jeg ikke har rett fordi ditt og datt....men hvis jeg gjør ham det samme stopper jeg opp og unnskylder meg, og repeterer ikke meg selv igjen. jeg kan ikke få en enkel unnskykd engang, og slike argumenter får han til å "fade" bort og late som om ingenting skjedde..... igjen, ikke fortell meg hva jeg blir eller ikke blir utsatt for. jeg vet nok bedre selv hva hensiker han har. ts Anonymkode: 6e3da...ae0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #72 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): han får meg til å tvile på min egen oppfatning - som da er definisjonen av gaslighting. vet ikke hvorfor dere henger dere selv opp i det ordet, men jeg tror jeg vet best her hva han driver med asså....det er jo ikke slik at jeg har skrevet ned hver dialog vi har hatt, ellers hadde dette blitt en hel bok....... hver gang jeg blir bekymret eller opprørt av noe, så sier han at det er jeg som er dramatisk, som sikkert er på "perioden min", at jeg tar feil, at jeg ikke har rett fordi ditt og datt....men hvis jeg gjør ham det samme stopper jeg opp og unnskylder meg, og repeterer ikke meg selv igjen. jeg kan ikke få en enkel unnskykd engang, og slike argumenter får han til å "fade" bort og late som om ingenting skjedde..... igjen, ikke fortell meg hva jeg blir eller ikke blir utsatt for. jeg vet nok bedre selv hva hensiker han har. ts Anonymkode: 6e3da...ae0 Så han er en umoden dritt. Hvorfor er du sammen med ham? Gjør det slutt. Anonymkode: c3612...106 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #73 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): han (uten å spørre forresten) ga meg eksempler på hvilke vitser han mente - og forklaringen gjorde det bare værre. alt fra kvinnehat til spøker om prester som utsetter små barn for voldtekt......så du synes ikke det er respektløst kanskje. ts Anonymkode: 6e3da...ae0 Men sender han deg disse vitsene og videoene eller fortalte han deg om humoren han har med kompisene som du da ikke er del av? For det er to forskjellige ting. Det å ha elendig humor er ikke automatisk respektløst selv om det er usmakelig og ugreit å sende noen slikt når de sier at det ikke er greit. Litt i samme gate som dickpicks, samtykke gjør det greit, manglende samtykke gjør det ikke greit. Anonymkode: 31027...57d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #74 Del Skrevet 7. desember 2024 Som skrevet tidligere i tråden er mørk humor et tegn på høy intelligens. At han skåner deg er også Intelligent gjort. At ts ikke forstår humoren kan tyde på lav(ere) intelligens. Store forskjeller i intelligens gjør effektiv kommunikasjon vanskelig. Man har også ofte ulike interesser. Er dette forholdet virkelig liv laga? Anonymkode: fa993...c87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #75 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 5.12.2024 den 18.23): Altså, han sier flere ganger han kaller seg selv en feminist og er enig i feminister? Men idag så sa han at han VET jeg ikke liker mørk humor (voldtekt, pedofili, sexisme) og derfor stopper han seg selv fra å kødde om sånne ting foran meg.....han prøver også å gaslighte meg med å si at det ikke er så seriøst Hva gjør jeg? Hva skal jeg si? Heg er veldig sjokkert og litt lei meg fordi jeg finner ikke disse tingene morsomt, tvert imot traumatisk og har aldri spøket om dette - jeg synes det er kvalmende.... Overreagerer jeg? Anonymkode: 6e3da...ae0 Han sier at han tar hensyn til deg ved å ikke fortelle deg vitser du ikke liker/opplever som upassende? Noen mwner jo at man kan spøke med alt, andre ikke. Anonymkode: ae181...873 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #76 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Som skrevet tidligere i tråden er mørk humor et tegn på høy intelligens. At han skåner deg er også Intelligent gjort. At ts ikke forstår humoren kan tyde på lav(ere) intelligens. Store forskjeller i intelligens gjør effektiv kommunikasjon vanskelig. Man har også ofte ulike interesser. Er dette forholdet virkelig liv laga? Anonymkode: fa993...c87 Originale rape jokes er ikke tegn på intelligens. Er et tegn på at man går på ungdomsskolen. Det er cirka da man slår den typen vitser. Anonymkode: c3612...106 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermosa Skrevet 7. desember 2024 #77 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 5.12.2024 den 18.23): Altså, han sier flere ganger han kaller seg selv en feminist og er enig i feminister? Men idag så sa han at han VET jeg ikke liker mørk humor (voldtekt, pedofili, sexisme) og derfor stopper han seg selv fra å kødde om sånne ting foran meg.....han prøver også å gaslighte meg med å si at det ikke er så seriøst Hva gjør jeg? Hva skal jeg si? Heg er veldig sjokkert og litt lei meg fordi jeg finner ikke disse tingene morsomt, tvert imot traumatisk og har aldri spøket om dette - jeg synes det er kvalmende.... Overreagerer jeg? Anonymkode: 6e3da...ae0 Hvis du vil ditt eget beste, så kvitter du deg med denne mannen. Hvorfor finner du deg i å bli tilsnakket på denne måten? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 8. desember 2024 #78 Del Skrevet 8. desember 2024 Ryddet for ryktespredning. _popcorn_, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #79 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 6.12.2024 den 16.54): han får meg til å tvile på min egen oppfatning - som da er definisjonen av gaslighting. vet ikke hvorfor dere henger dere selv opp i det ordet, men jeg tror jeg vet best her hva han driver med asså....det er jo ikke slik at jeg har skrevet ned hver dialog vi har hatt, ellers hadde dette blitt en hel bok....... hver gang jeg blir bekymret eller opprørt av noe, så sier han at det er jeg som er dramatisk, som sikkert er på "perioden min", at jeg tar feil, at jeg ikke har rett fordi ditt og datt....men hvis jeg gjør ham det samme stopper jeg opp og unnskylder meg, og repeterer ikke meg selv igjen. jeg kan ikke få en enkel unnskykd engang, og slike argumenter får han til å "fade" bort og late som om ingenting skjedde..... igjen, ikke fortell meg hva jeg blir eller ikke blir utsatt for. jeg vet nok bedre selv hva hensiker han har. ts Anonymkode: 6e3da...ae0 Han burde jo vært en eks for lenge siden... Anonymkode: 28e3e...918 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #80 Del Skrevet 11. desember 2024 TS HER: Jeg har ikke sett på denne tråden lengre, vi fikset problemet vårt senere. Men igår lagde han en ny spøk, og jeg blir faktisk litt redd. Jeg snakket om å ha det gøy på fester (ikke om meg selv, men generelt, fester) og dette gjorde ham sur, men jeg sa han ikke trenger å reagere slikt, og sto fast på det. Så spinnet han det til "jeg skal knekke den pseudo-selvstendigheten din" og når jeg spør hvordan det, så svarer han det på en seksuell måte.......men så ser han min ordløse reaksjon og sa "jeg tulla bare", for å så nevne min familie igjen. Og etter det uttrykte han hvordan han vil at forholdet vårt skal være, altså at jeg skal være helt desperat og avhengig av ham. Så avsluttet vi det med litt nesten-krangling og han gikk uten å si noe mer. Dette er kanskje første gangen jeg følte panikk og frykt. Men jeg er fortsatt forvirret. Jeg skjønner ikke om han faktisk tuller og syns dette er gøy. Jeg har vokst opp uten en ryggrad og vet at jeg ikke har noe selvsikkerhet eller selvrespekt. Jeg ser at noen av kommentarene på denne tråden kommer innpå noe. Anonymkode: 6e3da...ae0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå