Gå til innhold

Kjæresten sier han liker å spøke om voldtekt og kvinnediskriminering

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Husker jeg fikk latterkrampe av sånn Unicef video der barn som spilte fotball  ble sprengt av miner og det var lagt på sånn morsom melodi i bakgrunn 🤣

Humor er humor ;)

Anonymkode: 9cdbc...edb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser ingen problemer med mørk humor og slike vitser i seg selv, så lenge det er noe substans i vitsen.

Det er derimot problematisk at han ikke kun holder disse vitsene mellom seg selv og kompisene sine, og sier de til deg når han vet du ikke liker mørk humor. Spesielt dette med familievold, når dette er noe du er traumatisert av. 

Har selv en kjæreste som ikke liker mørk humor, og det er ikke verre enn å ikke spøke på den måten med henne. Har klart det helt fint i 4 år, så det er ikke greit hvordan kjæresten din holder på.

Anonymkode: 531cd...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

det er vanligvis kleint og jeg viser ham klart og tydelig hvor lei det gjør meg men han skyver det bare vekk??? og jeg vet at jeg ikke kan forandre hans mening ved å vise hvor bekymret det gjør meg - det gjør det enda verre. det er bare det at han er den snilleste fyren jeg har møtt, og han bryr seg vanligvis om meg....men hver gang slike ting skjer så stopper det opp i hodet mitt og jeg har lyst til å forlate han, men jeg gjør det aldri

Anonymkode: 6e3da...ae0

Du er sammen med en mann som forsøker å psyke deg ned og manipulere deg!

Han har allerede testet deg mange ganger. Hvor langt kan han dra alt uten at du reagerer. Og for hver gang han gjør slikt uten at det får følger for ham, så vet han at han egentlig har vunnet på den måten at han har psyket deg litt mer ned enn forrige gang.

Han visste at du har blitt traumatisert av familievold, og likevel så valgte han gjentatte ganger å sende deg bilder/filmer av familievold, til tross for at han visste at dette retraumatiserte deg. Da vet du at han gjorde dette av ren ondskap, for å psyke deg ned, han gjorde det for å presse dine grenser, slik at du en gang i fremtiden ikke vil reagere når han f.eks. blir også fysisk voldelig mot deg. Han er allerede ganske grovt psykisk voldelig mot deg, og han er det helt bevisst - og han har lært at han kan være det uten at du går fra ham... Da kan du dessverre være helt sikker på én ting, og det er at hans vold mot deg vil eskalere!

Når du viser motstand, at du blir bekymret og lei deg over noe han gjør, da presser han deg enda sterkere. Dette er en svært dreven manipulator, han er ondskapsfull, og om han ikke er psykopat så har han svært (!) sterke psykopatiske sider!

Og når han finner det gunstig for seg selv, samt at det gir ham mer makt over deg, så viser han innimellom sine "snille" sider. Dette er også en del av denne mannens manipulasjon og nedpsyking av deg. For hver gang han viser sine "snille sider", så får du håp, håp om at det er slik han "egentlig" er, håp om at han vil slutte med sin ondskap mot deg, håp om at dere kan bli like lykkelig som du en gang trodde dere kunne bli sammen.

Men han er ikke den mannen du en gang trodde han var! Det er veldig viktig at du innser dette! Den han viste deg først, for å få deg hektet, "den snille", det var bare et skuespill. Etterpå har han gradvis testet deg for å sjekke om du er et perfekt offer for ham, en kvinne han kan manipulere, kontrollere og psyke ned! Og nå er han ganske så sikker på at han har psyket deg ned, at han vil få full kontroll på deg. For du har "bestått" mange av hans tester, hvor han er ordentlig stygg mot deg, rett ut ondskapsfull, uten at du har gått fra ham. Og dette er en mann som "fleiper" om familievold, voldtekt og pedofili...!

Om du ikke kommer deg ut av dette forholdet raskt, så risikerer du å stå overfor ditt livs verste mareritt!

For all del, IKKE bli gravid med ham, IKKE få barn med ham!!!

Og når du slår opp med ham, ikke vær alene med ham! Gjør det gjerne via melding! Da har du også bevis! Snakk med din familie eller venner, eller Krisesenter eller en god kollega eller en nabo du stoler på! Du må la andre få vite hvordan denne mannen er, for da vil han ikke ha så stor makt over deg. Truer han deg når du gjør det slutt - kontakt politiet med det samme! Slipp han aldri mer inn i din bolig!

Anonymkode: 2ba88...d2c

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, ufiltrert said:

Det kalles å teste grensene dine på noe du ikke godtar. Han liker ikke at du ikke godtar det. Han VIL FÅ LOV å "kødde" med dette. Han har nok litt voldtekts fantasi også.

Spør om han kunne tenkt seg CNC(consencual non-concensual).

DETTE

Anonymkode: bdbc6...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt glad i mørk humor.

Men veit der ikke er for alle så det blir litt internt blant de jeg kjenner. 

Et eksempel:

Fordelen med pedofile er at de ikke bryter fartsgrensen rundt barneskoler.

Fordelen med å gifte seg med ei afroamerikansk dame er at det aldri er noen svigerfar å forholde seg til.

Ville IKKE dratt de hvor som helst.

Tilhører ironi generasjonen.

Anonymkode: 9db4f...611

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskning viser at mørk humor er tegn på høy intelligens. Og så lenge det kun er humor, så er det vel ikke ett problem, han har jo tross alt vist hensyn pga han vet du har en litt annen humor 

Anonymkode: 172e4...adc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Forskning viser at mørk humor er tegn på høy intelligens. Og så lenge det kun er humor, så er det vel ikke ett problem, han har jo tross alt vist hensyn pga han vet du har en litt annen humor 

Å vise hensyn er ikke å vite noe. Å vise hensyn er å være tilpasningsdyktig. Tilpasningsdyktig er også et tegn på høy intelligens.

Anonymkode: c3612...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

han prøver også å gaslighte meg med å si at det ikke er så seriøst

Det er ikke gaslighting, så du bør nok google det ordet. Hvis han ikke mener det seriøst, så er det ikke seriøst ment. Om du føler eller tror noe annet gjør det ikke til gaslighting 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å vise hensyn er ikke å vite noe. Å vise hensyn er å være tilpasningsdyktig. Tilpasningsdyktig er også et tegn på høy intelligens.

Han har vist hensyn ved å ikke dele slike vitser pga han viste det ikke ble tatt godt imot. Å dele at en liker mørk humor er det da ikke noe galt i 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har vel LITT med setting og relasjon å gjøre eller?

«Han fortalte flere voldtektsvitser på date, så han må være en veldig intelligent mann»? 🙄

Hvis man som kjæreste sender «vitser» om familievold til dama som har vært utsatt for det, OG som har sagt fra at hun ikke liker det, er man ikke mye intelligent.

Anonymkode: 864c8...8f4

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han har vist hensyn ved å ikke dele slike vitser pga han viste det ikke ble tatt godt imot. Å dele at en liker mørk humor er det da ikke noe galt i 

Han liker ikke mørk humor. Han liker kvinnediskriminerende humor. Når noen tuller om menn, så blir han seriøs. Typisk.

Taker ikke til hans fordel.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan være et tegn på høy intelligens. Men skal man bruke det må man også vite når man kan bruke det og ikke minst når man IKKE kan bruke det.

Kjæresten til TS har valgt helt bevisst og overlagt å gjentatte ganger sende henne vidoer av familievold, VEL VITENDE om at hun tidligere er blitt traumatisert av familievold. En mann som gjør dette gjør det bevisst, og han gjør det i en hensikt. Og det er å psyke ned og skade.

Akkurat det reagerte ts så sterkt på at han fant ut at det ikke var riktig taktikk for nedpsykingen, så han har "sluttet" med det, men fortsetter med å "fleipe" om annen vold mot kvinner.

Denne mannen har ikke "mørk humor", han gjemmer sin manipulering og nedpsyking av ts bak unnskyldningen "humor".

Men, psykopater har jo ofte høy intelligens også...

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han liker ikke mørk humor. Han liker kvinnediskriminerende humor. Når noen tuller om menn, så blir han seriøs. Typisk.

Taker ikke til hans fordel.

Det kan også være mørk humor, enten du liker det eller ikke. At en liker slik humor er ikke noe problem, men det kan bli et problem om det blir spøkt om slik til de som ikke er glad i den type humor 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke giddet å lese alle innleggene her, jeg vil bare si at jeg har en bekjent som er en "moralsk høyborg" og som bestandig skal sette grenser for hva andre kan si og ikke si, le av og ikke le av, mene og ikke mene noe om, vite noe om og ikke vite noe om i sosiale sammenhenger. Jeg gidder ikke henge med personen så alt for ofte. Og om vi er sammen, for eksempel i en middag, så har alle vi andre subtile spøker, med blikk og henvisninger og da ler vi av ting personen ikke forstår. Så personen sitter 90% av tiden bare å ser forvirret ut og skjønner ingenting. Altså utelukker personen seg selv fra sosiale sammenhenger og kontekster fordi personen er vanskelig og irrettesetter andre med voksenkjeft om hva som er greit og ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Granskudd skrev (6 minutter siden):

Jeg har ikke giddet å lese alle innleggene her, jeg vil bare si at jeg har en bekjent som er en "moralsk høyborg" og som bestandig skal sette grenser for hva andre kan si og ikke si, le av og ikke le av, mene og ikke mene noe om, vite noe om og ikke vite noe om i sosiale sammenhenger. Jeg gidder ikke henge med personen så alt for ofte. Og om vi er sammen, for eksempel i en middag, så har alle vi andre subtile spøker, med blikk og henvisninger og da ler vi av ting personen ikke forstår. Så personen sitter 90% av tiden bare å ser forvirret ut og skjønner ingenting. Altså utelukker personen seg selv fra sosiale sammenhenger og kontekster fordi personen er vanskelig og irrettesetter andre med voksenkjeft om hva som er greit og ikke. 

Så moralen er «du får nesten bare godta at typen din tramper over grensene dine med «humor», ellers vil ingen henge med deg». 
Got it. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Kan være et tegn på høy intelligens. Men skal man bruke det må man også vite når man kan bruke det og ikke minst når man IKKE kan bruke det.

Kjæresten til TS har valgt helt bevisst og overlagt å gjentatte ganger sende henne vidoer av familievold, VEL VITENDE om at hun tidligere er blitt traumatisert av familievold. En mann som gjør dette gjør det bevisst, og han gjør det i en hensikt. Og det er å psyke ned og skade.

Akkurat det reagerte ts så sterkt på at han fant ut at det ikke var riktig taktikk for nedpsykingen, så han har "sluttet" med det, men fortsetter med å "fleipe" om annen vold mot kvinner.

Denne mannen har ikke "mørk humor", han gjemmer sin manipulering og nedpsyking av ts bak unnskyldningen "humor".

Men, psykopater har jo ofte høy intelligens også...

Nei. Psykopater intelligens varierer. Det er ikke typisk at de har høy.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det kan også være mørk humor, enten du liker det eller ikke. At en liker slik humor er ikke noe problem, men det kan bli et problem om det blir spøkt om slik til de som ikke er glad i den type humor 

De fleste damer synes ikke det er særlig flatterende med menn som liker kvinnediskrimimerende humor og tar seg selv høytidelig når andre spøker med menn.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så moralen er «du får nesten bare godta at typen din tramper over grensene dine med «humor», ellers vil ingen henge med deg». 
Got it. 

Man tramper også over grenser med å forvente og kreve at andre skal tilpasse seg til deg og dine behov. Det er lov å ikke le, det er lov å si du synes det er teit og det er lov å mene det også, men det er begrensende å be noen om å ikke si eller gjøre noe fordi du ikke liker det. Du velger hvem du vil henge med og hvem du vil være sammen med, men du kan ikke velge hva de skal tenke, synes og mene. Om du kontrollerer og styrer mennesker rundt deg etter hva som passer for deg så får du enten venner og kjærester som ikke viser deg alle sider av seg, og de vil oppleves falske, eller så vil de til slutt velge å unngå å henge med deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De fleste damer synes ikke det er særlig flatterende med menn som liker kvinnediskrimimerende humor og tar seg selv høytidelig når andre spøker med menn.

Men da finner man noen andre. Møtt mange kvinner med veldig mørk humor, så de finnes 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Granskudd skrev (2 minutter siden):

Man tramper også over grenser med å forvente og kreve at andre skal tilpasse seg til deg og dine behov. Det er lov å ikke le, det er lov å si du synes det er teit og det er lov å mene det også, men det er begrensende å be noen om å ikke si eller gjøre noe fordi du ikke liker det. Du velger hvem du vil henge med og hvem du vil være sammen med, men du kan ikke velge hva de skal tenke, synes og mene. Om du kontrollerer og styrer mennesker rundt deg etter hva som passer for deg så får du enten venner og kjærester som ikke viser deg alle sider av seg, og de vil oppleves falske, eller så vil de til slutt velge å unngå å henge med deg. 

På et overordnet nivå er jeg enig med deg i dette. Men dette handler i mine øyne om å vise hensyn til en partner med negative erfaringer. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...