Gå til innhold

Krise i ekteskapet

Lane

Anbefalte innlegg

Mannen var utro i vår. Han var skikkelig ute. Utroskapet kom som lyn fra klar himmel. Hele våren og sommeren var han en annen person. Veldig mye energi, trente hele tiden, la all skyld på meg, og måtte ha alene tid. Han virket i mine øyne litt for høy ut fra situasjonen han hadde skapt. Viste ikke mye anger, eller innsikt i situasjonen. Vi prøver å komme oss gjennom dette. Han har «landet» mer og mer, og sier at han vil være i dette ekteskapet. Jeg jobber med å legge dette bak meg. Kort fortalt, nå er han deppa. Sur, sint, og er lei forpliktelser i forhold til jobb, og familielivet. Kjefter mer på barna og trener HELE tiden. Grunnleggende hadde vi det veldig fint, det var: er harmonisk. Så dette kom virkelig ut av det blå. Kan det være en skikkelig 40års krise? Noen med lignende erfaring. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det kan det, men synes du det er en unnskyldning? Han er en voksen mann som oppfører seg som han oppfører seg, uansett. 

• Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lane skrev (5 minutter siden):

sier at han vil være i dette ekteskapet

. Sur, sint, og er lei forpliktelser i forhold til jobb, og familielivet. Kjefter mer på barna og trener HELE tiden.

Har du sagt til han at han ikke oppfører seg som en mann som ønsker å forbli i ekteskapet? For det gjør han ikke. Og såpass får han tåle å høre. 

• Liker 15
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymerïa skrev (4 minutter siden):

Har du sagt til han at han ikke oppfører seg som en mann som ønsker å forbli i ekteskapet? For det gjør han ikke. Og såpass får han tåle å høre. 

Han har justert seg veldig. Og fått tydelig beskjed at, om han ikke ønsker dette. Er det også greit. Er ikke interessert i å være gift med noen som ikke vil det selv. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ønsker du dele hverdagen med en som "justerer seg" på tilsnakk og ellers oppfører seg dust resten av livet ditt, det er tross alt ganske mange år det er snakk om fremover? Han viser jo med handling at han ikke er fornøyd selv om han sier med ord at dette vil han satse på - jeg tror ikke han er "all in" og uten å være det er fremtiden egentlig bare midlertidig..

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans oppførsel kan jo tyde på at han egentlig ikke ønsker å være i ekteskapet. Om han sier noe annet, så bør han i terapi for å bearbede sitt svik. Altså, han oppfører seg som om det var DU som var utro... Hvorfor la han skylda over på deg? Han virker ikke riktig navla...

Hva er det som gjør at du aksepterer hans oppførsel??

Anonymkode: bd845...add

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hans oppførsel kan jo tyde på at han egentlig ikke ønsker å være i ekteskapet. Om han sier noe annet, så bør han i terapi for å bearbede sitt svik. Altså, han oppfører seg som om det var DU som var utro... Hvorfor la han skylda over på deg? Han virker ikke riktig navla...

Hva er det som gjør at du aksepterer hans oppførsel??

Anonymkode: bd845...add

Det er barn inn i bilde. Og dette med riktig navla…. Altså dette var så ut av kontekst, tror han var like forvirra over valge han tok selv. Han hører på meg, og vi snakker mye om dette. Han angrer, og sier at han aldri vil gjøre dette igjen. Tror på det. Men, det skremmer meg at han virket SÅ ute og høy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lane skrev (12 minutter siden):

Det er barn inn i bilde. Og dette med riktig navla…. Altså dette var så ut av kontekst, tror han var like forvirra over valge han tok selv. Han hører på meg, og vi snakker mye om dette. Han angrer, og sier at han aldri vil gjøre dette igjen. Tror på det. Men, det skremmer meg at han virket SÅ ute og høy. 

Angrer han for hva det har ødelagt for han eller for hva det har ødelagt for deg? For hvis han er lei seg for hva han har gjort mot deg så er det rart at han er sur.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om mannen min skulle vært utro hadde jeg helt sikkert gått fra han der og da. Det er ingenting å hente i en person som har så lite respekt for meg.
Men om jeg overhodet skulle vurdert å bli så skulle han lagt seg så padde flat, han skulle brukt hele sin våkne tid på å gjøre det godt igjen og han skulle bestilt time til terapi og vist med hele seg at han angret og at det var meg han ville ha. 
Vil du virkelig være i et forhold med en mann så viser deg og barna deres så lite respekt? 
Han er sur og høy? Hva nå enn det betyr. Og du prøver finne en unnskyldning for at han er en drittsekk mot dere? 
Kom deg unna. Ikke bruk barna som unnskylding, de vil ikke takke deg når de blir voksne. 

Anonymkode: 0f4c7...417

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å komme dere gjennom situasjonen? Synes ikke det virker som han gjør noe som helst riktig.

Anonymkode: 7a789...e08

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymerïa skrev (7 minutter siden):

Angrer han for hva det har ødelagt for han eller for hva det har ødelagt for deg? For hvis han er lei seg for hva han har gjort mot deg så er det rart at han er sur.

Han har gjort mye i høst, og har vist mye i handling. Er en stolt person, og viser ikke så mye følelser. Jeg ordla meg kanskje litt feil. Er mer redd for at dette er en skikkelig krise/ sykdom. Og at han nå er deprimert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lane skrev (8 minutter siden):

Liten erfaring med hypomani og deretter en nedtur. Det er nok mer mot den retningen. 

Har han bipolar lidelse? Da er dette ett resultat av hypomani. Hvis det er barn i bildet og han virkelig angrer skjønner jeg at dette er ett dilemma. Var det en engangshendelse? Virker han deprimert nå?

Anonymkode: bc9d1...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har han bipolar lidelse? Da er dette ett resultat av hypomani. Hvis det er barn i bildet og han virkelig angrer skjønner jeg at dette er ett dilemma. Var det en engangshendelse? Virker han deprimert nå?

det var flere som reagerte på han i sommer, og han var høy, helt klart. Ikke diagnostisert. Og vet ikke om denne sykdommen kan komme i så høy alder. Men det er det jeg mistenker nå som han er mer deprimert og sint. 

Nymerïa skrev (1 time siden):

Han har justert seg veldig. Og fått tydelig beskjed at, om han ikke ønsker dette. Er det også greit. Er ikke interessert i å være gift med noen som ikke vil det selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lane skrev (2 minutter siden):

det var flere som reagerte på han i sommer, og han var høy, helt klart. Ikke diagnostisert. Og vet ikke om denne sykdommen kan komme i så høy alder. Men det er det jeg mistenker nå som han er mer deprimert og sint. 

Har han alltid hatt maniske og deprimerte perioder med 2-5 mnd mellomrom?

Om ikke er det ikke bipolar.

Anonymkode: a7e93...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har han alltid hatt maniske og deprimerte perioder med 2-5 mnd mellomrom?

Om ikke er det ikke bipolar.

Anonymkode: a7e93...a7a

Nei. Ikke hatt en sånn episode før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lane skrev (48 minutter siden):

Gurimalla du er naiv. 

Anonymkode: 1adde...02d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener hele tiden og er drittlei alle forpliktelser til deg/dere.... Jepp, jeg tror det er snakk om mer utroskap eller at det vil skje i nær fremtid.

Eventuelt så kan det være snakk om steroider eller annet dopmisbruk relatert til treningen, det du beskriver med humøret stemmer på en prikk.

Anonymkode: 778aa...098

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Trener hele tiden og er drittlei alle forpliktelser til deg/dere.... Jepp, jeg tror det er snakk om mer utroskap eller at det vil skje i nær fremtid.

Eventuelt så kan det være snakk om steroider eller annet dopmisbruk relatert til treningen, det du beskriver med humøret stemmer på en prikk.

Anonymkode: 778aa...098

Kanskje, ingen steroider. Har vært inne på tanken jeg også. Om doping, men er helt utelukket. Tror heller ikke på utroskap i nær fremtid….. men noe. Mulig jeg er naive. Men, det er liksom noe annet. Jeg tenker mer på depresjon og en skikkelig psykisk knekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje, ingen steroider. Har vært inne på tanken jeg også. Om doping, men er helt utelukket. Tror heller ikke på utroskap i nær fremtid….. men noe. Mulig jeg er naive. Men, det er liksom noe annet. Jeg tenker mer på depresjon og en skikkelig psykisk knekk. 

Vi har masse sex, den er bra. Men i sommer var det helt ekstremt. Mannen var så sexfiksert, og mye mer aktivitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...