AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #1 Del Skrevet 5. desember 2024 Hvis kroppen gir tydelige signaler og man prøver å roe ned, men ingenting hjelper. Selv de rådene man får av profesjonelle. Anonymkode: b87f9...c52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #2 Del Skrevet 5. desember 2024 Hvis du har fått utskrevet Sobril av din lege, og tar etter hva som er foreskrevet, så er det jo allerede godkjent og ikke noe du trenger å spørre om. Hvis du ikke har fått det utskrevet, så ta kontakt med fastlegen og forklar din situasjon, så er det opp til ham/henne å avgjøre om det er ok og om de vil skrive det ut til deg. Anonymkode: ce8e0...ea4 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #3 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du har fått utskrevet Sobril av din lege, og tar etter hva som er foreskrevet, så er det jo allerede godkjent og ikke noe du trenger å spørre om. Hvis du ikke har fått det utskrevet, så ta kontakt med fastlegen og forklar din situasjon, så er det opp til ham/henne å avgjøre om det er ok og om de vil skrive det ut til deg. Anonymkode: ce8e0...ea4 Jeg har fått det skrevet ut pga. stress og utbrenthet. Men jeg trodde det bare var pga. angst man i utgangspunktet får det. ts Anonymkode: b87f9...c52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannabanna Skrevet 5. desember 2024 #4 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har fått det skrevet ut pga. stress og utbrenthet. Men jeg trodde det bare var pga. angst man i utgangspunktet får det. ts Anonymkode: b87f9...c52 Stress og utbrenthet leder til angst. De gangene jeg har gått på det har jeg tatt det før angstanfallet er i full sving. Da stopper det angstanfallene i å komme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #5 Del Skrevet 5. desember 2024 Det høres ut som en veldig dårlig idé. Selv om reguleringsteknikkene ikke fungerer helt nå, fortsett å prøve. Det blir bare vanskeligere å regulere følelsene innenfra ved å bruke så kraftige saker. Hjernen har ikke lyst til å jobbe hardt med bedring hvis den ikke må, da blir Sobril en quickfix løsning som ikke hjelper noe som helst på sikt, men som kan skape nye problemer for deg. Anonymkode: a7a6a...8ff 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #6 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har fått det skrevet ut pga. stress og utbrenthet. Men jeg trodde det bare var pga. angst man i utgangspunktet får det. ts Anonymkode: b87f9...c52 Du tror ikke legen din visste hva han/hun dreiv med når de skrev respeten til det? Anonymkode: 5c34e...6b3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #7 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvis kroppen gir tydelige signaler og man prøver å roe ned, men ingenting hjelper. Selv de rådene man får av profesjonelle. Anonymkode: b87f9...c52 Du følger planen den som har skrevet ut medisinen til deg har gitt, ikke hva ukjente mennesker uten kompetanse sier! Anonymkode: 71a5c...c75 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #8 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du tror ikke legen din visste hva han/hun dreiv med når de skrev respeten til det? Anonymkode: 5c34e...6b3 Joda! Jeg synes bare det er vanskelig å vite når jeg burde ta. Og dette er veldig kortsiktig pga private ting. Men føler ikke angst, bare veldig mye stress/uro og utmattelse. Men er jo greit å ta det for å roe kroppen i en veldig kortsiktig stressende periode nå før jul. Ting ordner seg etter jul, så derfor jeg fikk en slik kortsiktig løsning. Og da skal jeg behandles i poliklinikk + permisjon en kort periode. Ts Anonymkode: b87f9...c52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #9 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hvis kroppen gir tydelige signaler og man prøver å roe ned, men ingenting hjelper. Selv de rådene man får av profesjonelle. Anonymkode: b87f9...c52 Nei. Solbriller er ikke løsningen. Gå ut og gå en times tur, stress ned og bli trøtt så kan du gå,og legge deg for en god natts søvn. Anonymkode: 92761...a4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #10 Del Skrevet 5. desember 2024 Du bør heller se på hvilke faktorer i livet som gjør at du er stresset og utbrent og gjøre noe med det. Anonymkode: eb1be...fca 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #11 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg har fått det skrevet ut pga. stress og utbrenthet. Men jeg trodde det bare var pga. angst man i utgangspunktet får det. ts Anonymkode: b87f9...c52 Hvorfor spør du fremmede på nett når du har fått Sobril fra legen? Tror du fremmede på nett kan gi deg bedre svar enn hva din lege kan? Du har jo allerede fått det og vet at du kan ta det. Anonymkode: ce8e0...ea4 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #12 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei. Solbriller er ikke løsningen. Gå ut og gå en times tur, stress ned og bli trøtt så kan du gå,og legge deg for en god natts søvn. Anonymkode: 92761...a4c Jeg er ute å går hver dag. Men psykologen min sluttet i august, og har fulgt opp alle teknikkene jeg har fått. Spise variert og sunt, har hatt kostholdsveiledning i tillegg. Jeg har hovedsakelig fått behandling av depresjon tidligere, men den er ikke tilstede. Jeg har en deadline så derfor fikk jeg storbil for å kunne klare å levere den slik at det ikke over meg når jeg blir permittert og jeg kan fokusere på bedring i poliklinikk. Så fikk sobril bare gjennom denne deadlinen Anonymkode: b87f9...c52 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #13 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor spør du fremmede på nett når du har fått Sobril fra legen? Tror du fremmede på nett kan gi deg bedre svar enn hva din lege kan? Du har jo allerede fått det og vet at du kan ta det. Anonymkode: ce8e0...ea4 Fordi jeg trodde det bare var de med angst som fikk det. Anonymkode: b87f9...c52 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #14 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi jeg trodde det bare var de med angst som fikk det. Anonymkode: b87f9...c52 Hvorfor tror du det når du jo har fått Sobril av legen? Da har du jo svaret ditt der. Anonymkode: ce8e0...ea4 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #15 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor tror du det når du jo har fått Sobril av legen? Da har du jo svaret ditt der. Anonymkode: ce8e0...ea4 Kan hende det er noen andre også har fått det av samme grunn. Så ville vært interessant å hørt fra de også. Folk pleier også å fortelle om personlige opplevelser Anonymkode: b87f9...c52 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #16 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Fordi jeg trodde det bare var de med angst som fikk det. Anonymkode: b87f9...c52 Igjen så betviler du legens kompetanse, hva er det du er ute etter egentlig? Anonymkode: 5c34e...6b3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #17 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Kan hende det er noen andre også har fått det av samme grunn. Så ville vært interessant å hørt fra de også. Folk pleier også å fortelle om personlige opplevelser Anonymkode: b87f9...c52 Så hvis folk svarer at "Ja, det er greit", så er det viktigere for deg, og veier tyngre, enn at du faktisk har fått det utskrevet av legen? Legen har jo allerede gitt deg svaret. Du trenger ikke "andres erfaringer". Du har fått det utskrevet av legen, ergo er det ok i din situasjon. Hvor mange tråder har du laget hvor du spør utallige ganger om "andres erfaringer". Snart må du vel ha andres erfaringer for å velge hva du skal ha til middag også. Anonymkode: ce8e0...ea4 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #18 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg er ute å går hver dag. Men psykologen min sluttet i august, og har fulgt opp alle teknikkene jeg har fått. Spise variert og sunt, har hatt kostholdsveiledning i tillegg. Jeg har hovedsakelig fått behandling av depresjon tidligere, men den er ikke tilstede. Jeg har en deadline så derfor fikk jeg storbil for å kunne klare å levere den slik at det ikke over meg når jeg blir permittert og jeg kan fokusere på bedring i poliklinikk. Så fikk sobril bare gjennom denne deadlinen Anonymkode: b87f9...c52 Hvorfor ikke ta Sobril i en kort periode slik at kroppen får roe ned? Anonymkode: 4582d...06c 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #19 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei. Solbriller er ikke løsningen. Gå ut og gå en times tur, stress ned og bli trøtt så kan du gå,og legge deg for en god natts søvn. Anonymkode: 92761...a4c Sobril kan så absolutt være en god løsning i korte perioder. Du kommer med gode råd, men i enkelte tilfeller så er det virkelig ikke så enkelt som du får det til å høres ut her. Anonymkode: 1b813...f8d 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #20 Del Skrevet 5. desember 2024 For meg fungerer det godt. Stress og angst er fysiologisk det samme sett fra kroppens perspektiv, selv om du ikke føler redselen på samme måte. Jeg bruker sobril ved stress/utbrenthet for å bremse ned, får brutt sirkelen litt og slipper å kjøre meg selv i grøfta. Bruker nok mye mindre sobril på denne måten enn hvis jeg hadde latt det skure å gå. Anonymkode: 723ea...f1e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg