AnonymBruker Skrevet i går, 09:42 #161 Del Skrevet i går, 09:42 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Kanskje dere bitre menn skal spørre dere hvorfor dere starter teamet og temaet dukker opp så syter og herjer dere i flere titalls sider? Damene herjer fordi dere begynte det følsomme aldersfornektelsesshowet deres, og later som det er damers greie. Damer klarer fint å bli eldre. Det er dere som nekter å bli det. Anonymkode: 4f315...168 Jepp! Menn klager på at "kvinner er for kresne" og "jeg får ikke pult", samtidig som de går til frontalangrep på jevnaldrende kvinner, og prøver å overbevise dem om at ingen ser på dem, de er verdiløse og så videre. Og at det er BIOLOGI at yngre jenter MÅÅÅ like gamle menn. Hadde de senket kravene og blitt sammen med damer innenfor deres egen liga, ville de ha mistet grunnen til å syte over "får ikke pult". Men kanskje de liker å syte? Anonymkode: 78ac3...4ee 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:44 #162 Del Skrevet i går, 09:44 AnonymBruker skrev (1 time siden): Alle kvinner kan da få noen blikk. Handler vel om HVEM man får disse blikkene fra. Jeg tviler på det er de aller kjekkeste mannfolka. De ser på attraktive kvinner. Fint at du "opplevde" det, men i realiteten var du mer aktuell for de aller fleste når du så bedre ut. Kanskje dere bitre damer her inne som argumenterer mot biologien skal spørre dere om hvorfor hver eneste gang dette temaet dukker opp her inne så sitter dere å syter og herjer i flere titalls sider? Anonymkode: 34442...84d En annen ting er at vi ofte reagerer på ting vi ikke får gjort noe med. Alle blir eldre. Det er ikke en prosess man kan stoppe eller reversere. Problemet oppstår når 40 år gamle menn forteller 40 år gamle kvinner at de er stygge, gamle og utgåtte, mens mennene selv er på "peaken" av sin attraktivitet. Kvinner blir ikke yngre med alderen, og det er ikke nok pene, unge, slanke kvinner til alle menn i alle aldre. Pene, slanke, unge kvinner velger som stor hovedregel kjekke, muskuløse, stramme, unge menn. Ikke 40 år gamle gubber med måne og ølvom. Anonymkode: 78ac3...4ee 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:51 #163 Del Skrevet i går, 09:51 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Kanskje dere bitre menn skal spørre dere hvorfor dere starter teamet og temaet dukker opp så syter og herjer dere i flere titalls sider? Damene herjer fordi dere begynte det følsomme aldersfornektelsesshowet deres, og later som det er damers greie. Damer klarer fint å bli eldre. Det er dere som nekter å bli det. Anonymkode: 4f315...168 «Det er galt av deg å flagge ditt ståsted. Det er bra at jeg er her for å motsi deg. Det blir krangel fordi du ikke kan gi deg. Vennligst gi etter for mitt syn og slutt å være så sta» Anonymkode: b00b5...557 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:52 #164 Del Skrevet i går, 09:52 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jepp! Menn klager på at "kvinner er for kresne" og "jeg får ikke pult", samtidig som de går til frontalangrep på jevnaldrende kvinner, og prøver å overbevise dem om at ingen ser på dem, de er verdiløse og så videre. Og at det er BIOLOGI at yngre jenter MÅÅÅ like gamle menn. Hadde de senket kravene og blitt sammen med damer innenfor deres egen liga, ville de ha mistet grunnen til å syte over "får ikke pult". Men kanskje de liker å syte? Anonymkode: 78ac3...4ee De mennene som ikke får seg dame og de mennene som er opptatt av synkende markedsverdi er ikke nødvendigvis samme gruppe menn. Kan du stå for alt det alle verdens kvinner sier? Anonymkode: b00b5...557 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:56 #165 Del Skrevet i går, 09:56 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): De karene i 50 åra som sikler på jenter i 20 åra er ikke nødvendigvis de samme mennene som jentene ser på som kjekke. Anonymkode: db30f...7e9 Jeg ser ikke helt relevansen. Hvis spørsmålet er «hvem av det annet kjønn er attraktive» så er det vel ikke relevant om man selv er attraktiv? Poenget er at wikipedia (og chatgpt) er ganske gode til å sammenfatte kildene som finnes der ute. Det gir oss en unik mulighet til å begynne diskusjonen med et (ofte) nøytralt og informert standpunkt. Heller enn å måtte begynne alle diskusjoner fra scratch. Anonymkode: b00b5...557 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:00 #166 Del Skrevet i går, 10:00 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ser ikke helt relevansen. Hvis spørsmålet er «hvem av det annet kjønn er attraktive» så er det vel ikke relevant om man selv er attraktiv? Poenget er at wikipedia (og chatgpt) er ganske gode til å sammenfatte kildene som finnes der ute. Det gir oss en unik mulighet til å begynne diskusjonen med et (ofte) nøytralt og informert standpunkt. Heller enn å måtte begynne alle diskusjoner fra scratch. Anonymkode: b00b5...557 Haha. Nei. Ingen vettuge skolerte henter sitt fra chat og wiki. De henter fra Google scholar eller datasystemer med fagfellevurderte artikler. Anonymkode: 4f315...168 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:30 #167 Del Skrevet i går, 12:30 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Haha. Nei. Ingen vettuge skolerte henter sitt fra chat og wiki. De henter fra Google scholar eller datasystemer med fagfellevurderte artikler. Anonymkode: 4f315...168 wikipedia baserer seg på en kollektiv innsats som videre referer til relevante artikler som ofte er fagfellevurdert. Jeg har ikke tid eller kompetanse til å gjøre et artikkel-søk innen biologi. Jeg har tid og kompetanse til å gjøre det innenfor fagfeltet jeg jobber med. Da finner jeg at wikipedia stort sett gir et veldig godt overblikk over det jeg kan godt. Hvis det du ønsker er en diskusjon mellom forskere om cutting edge forskning og studier som enda ikke har blitt bekreftet så er kanskje KG feil arena. Jeg ser ikke at det skal hindre oss fra å prøve å unngå banal emosjonsbasert debatt. Anonymkode: b00b5...557 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:31 #168 Del Skrevet i går, 12:31 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): wikipedia baserer seg på en kollektiv innsats som videre referer til relevante artikler som ofte er fagfellevurdert. Jeg har ikke tid eller kompetanse til å gjøre et artikkel-søk innen biologi. Jeg har tid og kompetanse til å gjøre det innenfor fagfeltet jeg jobber med. Da finner jeg at wikipedia stort sett gir et veldig godt overblikk over det jeg kan godt. Hvis det du ønsker er en diskusjon mellom forskere om cutting edge forskning og studier som enda ikke har blitt bekreftet så er kanskje KG feil arena. Jeg ser ikke at det skal hindre oss fra å prøve å unngå banal emosjonsbasert debatt. Anonymkode: b00b5...557 Oppgir du Wikipedia eller ChatGPT som kilde på universitetet, så får du automatisk stryk. Anonymkode: 78ac3...4ee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #169 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg ser ikke helt relevansen. Hvis spørsmålet er «hvem av det annet kjønn er attraktive» så er det vel ikke relevant om man selv er attraktiv? Poenget er at wikipedia (og chatgpt) er ganske gode til å sammenfatte kildene som finnes der ute. Det gir oss en unik mulighet til å begynne diskusjonen med et (ofte) nøytralt og informert standpunkt. Heller enn å måtte begynne alle diskusjoner fra scratch. Anonymkode: b00b5...557 De er gode til å sammenfatte det som har vært kulturelt vanlig de siste åra, gjerne uttrykt av hvite menn som pusher 50 fordi de dessverre dominerer Wikipedia og i sørgelig høy grad bruker utestemmen i akademia Gode kilder? Nei, ikke nødvendigvis. Dessuten helt avhengig av oppdraget/formuleringen som blir stilt. Anonymkode: 5b7cf...1fa 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet 19 timer siden #170 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Alle kvinner kan da få noen blikk. Handler vel om HVEM man får disse blikkene fra. Jeg tviler på det er de aller kjekkeste mannfolka. De ser på attraktive kvinner. Fint at du "opplevde" det, men i realiteten var du mer aktuell for de aller fleste når du så bedre ut. Kanskje dere bitre damer her inne som argumenterer mot biologien skal spørre dere om hvorfor hver eneste gang dette temaet dukker opp her inne så sitter dere å syter og herjer i flere titalls sider? Anonymkode: 34442...84d Og du snakker om bitre kvinner som "fornekter" biologien. Altså, hvem biologi snakker du om? Det vi svarer på er at menn må slutte å lyve, eller prøve å manipulere andre til å se på dere som langt bedre enn dere er. Det er jo nettopp dere som ikke tåler å eldes. Det tullet med at menn peaker senere er også tull. Både menn og kvinner kan peake sent i livet og noen tidlig. Er ikke kjønn det handler om. Er vel stort sett bitre menn som drar i gang sånne diskusjoner også. AnonymBruker skrev (7 timer siden): De som mener at kvinner holder seg bedre enn menn har neppe tatt med i betraktningen hvor mye kvinner jukser med utseende i forhold til menn. Sminke, hårfarge, vipper/bryn, selvbruning, holdi-in/push-up osv. I tillegg tyr mange av dem til botox/fillers. Er kvinne selv, men synes helt ærlig at menn stort sett ser 5-10 år yngre enn kvinner som har bikket overgangsalderen. Anonymkode: 39318...047 Ikke alle kvinner jukser. Bare det å trene, spise sunt og ta vare på huden kommer man langt med. Jeg kjenner kvinner i 50 årene som er helt naturlig og holder seg langt flottere enn menn på samme alder som har blitt skikkelige gubber. Og såklart et det noen omvendt også. Jeg har sett kjekke unge menn i slutten av 20-årene som begynner å få et mye eldre preg i ansiktet i midten av 30 årene. Det er mer enn kjønn som spiller inn når det kommer til å holde seg godt. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Snork. Dere vil jo alltid det samme. Kvinner nekter ikke for å bli eldre. Det er menn som gjør det. Krampaktig finner de frem alt som kan tyde på at de peaker når det er 150 år gamle, mens kvinner peaker når de er 15. At menn ikke ser hva de driver med selv, viser bare at selvinnsikten deres i hvert fall ikke har peaket. Anonymkode: 4f315...168 Nettopp! De legger på skikkelig når det kommer til seg selv. Fornekter så mye at det er vondt å høre/se på. Ikke alle menn er sånn da. Takk og lov. Men bare det at de tror de peaker i 50 årene er jo helt blåst. De 50 åringene som ser bra ut jobber for det, og de er ikke mange. Men synd at samfunnet ikke har kommet lengre enn å akseptere at alle blir eldre. I stedet skal,spesielt kvinner får gjennomgå for å blir eldre. Og vi er jo utgått allerede i midten av 20 årene for enkelte av disse bitterpikkene som vil ha en ung jente som mulig som de kan kontrollere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #171 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (19 timer siden): Oppgir du Wikipedia eller ChatGPT som kilde på universitetet, så får du automatisk stryk. Anonymkode: 78ac3...4ee Spørsmålet var hvordan man skal diskutere på KG, ikke hva som er kravene ved en master-utdanning. Er det litt vanskelig å følge diskusjonen? Anonymkode: b00b5...557 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #172 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (18 timer siden): De er gode til å sammenfatte det som har vært kulturelt vanlig de siste åra, gjerne uttrykt av hvite menn som pusher 50 fordi de dessverre dominerer Wikipedia og i sørgelig høy grad bruker utestemmen i akademia Gode kilder? Nei, ikke nødvendigvis. Dessuten helt avhengig av oppdraget/formuleringen som blir stilt. Anonymkode: 5b7cf...1fa Utgangspunktet her var når kvinnelig fertilitet begynner å gå ned. Tenker du at hudfargen, alderen eller kjønnet til forskerene som har publisert rundt dette gjør det vanskelig å forske på temaet? Anonymkode: b00b5...557 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå