AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:44 #41 Del Skrevet torsdag kl 19:44 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kvinner er fruktbare fram til 40. Menn hele livet. Dette er jo biologi. Anonymkode: 6c842...cc0 Kvinner er fruktbare ofte til 50. De lever lengre enn menn, antakeligvis fordi kvinner er mer nyttige enn menn for storsamfunnnet. Anonymkode: 72ccf...ff1 7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:46 #42 Del Skrevet torsdag kl 19:46 Jeg syns det er veldig mange menn som ikke ser særlig bra ut etter 40 for å si det sånn. Syns kvinner ser bedre ut generelt etter 40. Anonymkode: 4f590...424 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:00 #43 Del Skrevet torsdag kl 20:00 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Leste at dette ble skrevet i en artikkel. Media skaper så mye press rundt utseende etc. Får helt nok https://www.nordlys.no/jeg-foler-at-menn-blir-kjekkere-nar-de-blir-eldre-mens-damer-bare-blir-eldre/f/5-34-2071506 Anonymkode: b7c41...6bd Utsagnet er tatt direkte fra den kosmetiske sykepleieren, som ikke har noen grunnlønn der hun jobber - hun får kun betalt når hun har kunder. Hun lever av at kvinner føler et behov for å se yngre ut/annerledes enn det de er. Bakteppet tror jeg skulle være at det ikke går opp å være turnusarbeider og alenemamma. (Og at mange sykepleiere søker seg bort fra det jeg mener er mer «samfunnsnyttig» arbeid.) Anonymkode: 22f05...1d4 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:05 #44 Del Skrevet torsdag kl 20:05 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): En vesentlig grunn til at menn har kortere forventet levetid enn kvinner er at vi dør når vi er 15-25 (risiko-oppførsel). Anonymkode: b00b5...557 Befolkningspyramide fra ssb, altså antall menn/kvinner i hver aldersgruppe. Der er flere menn enn kvinner helt til man kommer opp til aldersgruppen 65-59 år. https://www.ssb.no/befolkning/faktaside/befolkningen Jeg tok tallene og la de inn i excel og regnet ut hvor stor andel av kjønnene de utgjordet i aldersklassen de var flest i. Fargekoden sier kjønnet som dominerte aldersklassen. Dette er 2024-tall. Anonymkode: 72ccf...ff1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:05 #45 Del Skrevet torsdag kl 20:05 AnonymBruker skrev (4 timer siden): "Menn eldes som vin, mens kvinner som eldes som melk" sies det. Anonymkode: 6e153...774 Av menn, ja 🤣🤣🤣 Anonymkode: 5e55a...0f5 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supertramp89 Skrevet torsdag kl 20:11 #46 Del Skrevet torsdag kl 20:11 Dette har jo ekstremt mye med livsstil, fettprosent og gener å gjøre. Hår også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:00 #47 Del Skrevet torsdag kl 21:00 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kvinner er fruktbare fram til 40. Menn hele livet. Dette er jo biologi. Anonymkode: 6c842...cc0 Fruktbarheten til eldre menn er sterkt overdrevet. Sædkvaliteten synker kraftig år for år. Anonymkode: 2234b...ecc 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet fredag kl 09:40 #48 Del Skrevet fredag kl 09:40 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Menn eldes som vin, men kvinner eldest som melk. Anonymkode: 30f44...9cc Må være sur vin i såfall. Jeg kjenner ikke en eneste mann som holder seg bedre enn kvinner med alderen. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arya2000 Skrevet fredag kl 18:52 #49 Del Skrevet fredag kl 18:52 Adrenalina1 skrev (9 timer siden): Må være sur vin i såfall. Jeg kjenner ikke en eneste mann som holder seg bedre enn kvinner med alderen. Ikke jeg heller når jeg tenker etter. Tror det er en myte skapt av menn. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:18 #50 Del Skrevet fredag kl 19:18 Arya2000 skrev (23 minutter siden): Ikke jeg heller når jeg tenker etter. Tror det er en myte skapt av menn. Jeg tror det er en myte skapt av kvinner for å selge inn ideen om det urettferdige patriarkatet de lever under her i vesten. Anonymkode: dc585...40a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:19 #51 Del Skrevet fredag kl 19:19 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tror det er en myte skapt av kvinner for å selge inn ideen om det urettferdige patriarkatet de lever under her i vesten. Anonymkode: dc585...40a Haha. Domm. Anonymkode: 4f315...168 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:19 #52 Del Skrevet fredag kl 19:19 Er vel en kjent sak det Anonymkode: 3e826...905 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:20 #53 Del Skrevet fredag kl 19:20 Kvinner eldes som melk og menn som en vin.....som er åpnet. Anonymkode: 4f315...168 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arya2000 Skrevet fredag kl 19:44 #54 Del Skrevet fredag kl 19:44 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg tror det er en myte skapt av kvinner for å selge inn ideen om det urettferdige patriarkatet de lever under her i vesten. Anonymkode: dc585...40a Da er det rart det er kun menn som forfekter denne ideen. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:56 #55 Del Skrevet fredag kl 19:56 Alle mine ekser eldes raskere enn meg. Alle har mindre sunne livsstiler (derfor ekser), og jeg har antakeligvis et godt genetisk grunnlag. De har blitt bløte og fete (livsstil), og ser veldig gamle ut (genetikk). Jeg har ingen problemer med naturlig aldring, men jeg har store problemer med tanken om at kvinner skal måtte holde seg unge/attråverdige/"sexy" i voksen alder. Anonymkode: 583ed...cbf 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:04 #56 Del Skrevet fredag kl 20:04 Det stemmer ikke. Menn mister håret, de får mage og blir mer slapp i fasongen. Sjeldent de oppdaterer garderoben, og mange dropper å dra til frisør, de bare klipper det selv. Har inntrykk av at kvinner blomstrer på nytt når ungene er i ferd med å forlate redet, de tar mer vare på seg selv både fysisk, psykisk og generelt hvordan de fremstår. Anonymkode: db30f...7e9 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:07 #57 Del Skrevet fredag kl 20:07 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Fruktbarheten til eldre menn er sterkt overdrevet. Sædkvaliteten synker kraftig år for år. Anonymkode: 2234b...ecc De siste 40 årene har nemlig vestlige menns sædkvalitet falt med mellom 50 og 60 prosent, ifølge studien presentert i tidsskriftet Human Reproduction Update. Anonymkode: 72ccf...ff1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:11 #58 Del Skrevet fredag kl 20:11 dette er biologi https://www.forskning.no/graviditet-videnskabdk/oker-saed-fra-eldre-menn-risikoen-for-a-fa-barn-med-utviklingsforstyrrelser/2416462 Når mannen er rundt 45 år, begynner han å få en økning av DNA. Antallet mutasjoner henger sammen med risikoen for å utvikle genetiske sykdommer som Apert syndrom og akondroplasi eller nevrologiske sykdommer som schizofreni og autisme https://www.nrk.no/norge/xl/en-saed-historie-1.14583456 To store meta-analyser som sammenstiller all tilgjengelig forskning på sædkvalitet viser at det er i Norden vi sliter mest. I Danmark og Norge har en stor del av unge menn så nedsatt sædkvalitet at de trenger fertilitetsbehandling hvis de vil bli fedre, oppgir Jørgensen. – Det er omtrent 15 prosent. Det er en stor del av befolkningen. Av alle vestlige menn har vi dårligst sædkvalitet, sier overlegen. Anonymkode: 72ccf...ff1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:53 #59 Del Skrevet fredag kl 20:53 Arya2000 skrev (1 time siden): Ikke jeg heller når jeg tenker etter. Tror det er en myte skapt av menn. Det samme føler jeg. Det man derimot ofte ser er at kvinner i en periode taper seg litt raskere enn menn. Og det er i småbarnsfasen 😅 Man får noen kilo ekstra, man har ikke tid til å ta vare på seg selv, og man trenger behagelig tøy til å løpe etter ungene med. Man har rett og slett ikke mulighet til å prioritere seg selv. Eller sagt på en annen måte, kvinner prioriterer å være mødre. Det er flott med de som har tid til å handle nye klær, gå til frisøren og gå seg en tur om kvelden, men veldig mange har faktisk ikke det. Så kommer barna opp i skolealder og kvinnene får mer tid. Her vil de gjerne ta igjen det tapte, ordner seg ny garderobe, får gått til frisøren og får tenkt karriere igjen. Her tar de brått igjen mennene som gjerne har beholdt samme stilen og har samme sveisen (men et annet hårfeste) siden de var i 20-årene, gjerne med en lett mage. Da synes jeg rett og slett det er et skifte, og etterpå synes jeg kvinner ser best ut. De liker å ordne seg, mens veldig mange menn beholder samme stilen. Min egen far inkludert 😄 En annen generasjon, men fram til han var 70 hadde han samme type frisyre, skinnjakke og bukser som han hadde brukt da han var yngre 😄 Min teori altså 😂 Håper ingen føler seg støtt. Vi eldes jo i utgangspunktet likt og det er klart jeg ikke ser ut som jeg er 20 lenger. Men jeg går til frisøren igjen, fikser meg og holder meg i form, så jeg ser ålreit ut for alderen 😊 Anonymkode: 0c89c...8a2 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:05 #60 Del Skrevet fredag kl 21:05 Arya2000 skrev (1 time siden): Da er det rart det er kun menn som forfekter denne ideen. Hvis så er tilfelle er jeg enig i det. Men jeg syns nå jeg stadig leser om damer som klager over dette. Utgangspunktet for tråden er jo nettopp ei dame som klager i Nordlys. Anonymkode: dc585...40a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå