Gå til innhold

Kunne du vært sammen med en som røyker cannabis?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, for det blir en livsstil. Jeg kjenner folk som røyker og det er ikke noe for meg. Og de kan virke litt sløve. Ønsker heller ikke menn som drikker heller altså. 

Anonymkode: 354f5...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Jeg har barn og en sånn livsstil kan gi meg problemer. Hadde det ikke vært for det så kunne jeg kanskje akseptert månedlig. Det er ca så ofte jeg tar meg en øl for å slappe av litt ekstra en fredagskveld.

Anonymkode: e7429...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aldri i livet! 

Har sett rusutløst psykose grunnet dritten. Så nei.  

Anonymkode: 8948a...737

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. 

Jeg har vært sammen med en som gjorde det daglig og aldri igjen. 

For det første er det ulovlig og det tar nesten over både livet og personligheten til personen. Og 90% av de jeg kjenner og kjenner til som røyker stagnerer i personlig utvikling. De som begynte tidlig har fortsatt i 40årene nesten samme tankegang som da de var tenåringer. 

Det er kun noen få jeg kjenner (til) som røyker og har greid seg bra i livet. Resten er som beskrevet over. 

Og fordi jeg var i et forhold med en weedrøyker i mange år så kjenner jeg og vet om svært mange av samme sort.

Anonymkode: eee8d...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei.
Jeg hadde ikke et problem med det før, men eksen min gjorde det i helger og jeg følte det var den eneste tiden vi hadde sammen ettersom vi var opptatt av skole/jobb i hverdagen. Jeg følte jeg aldri fikk ordentlig tid med han i helger og at han ikke koste seg uten. 

Anonymkode: 458f1...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det kunne jeg defintivt. Alt med måte selvfølgelig, jeg har jo hatt venner som har røykt for mye, som må ha det daglig bare for å fungere og blir helt mørkredde uten omtrent. Men sånn en joint her og der, kanskje mer som en helgeting, null problem.

Jeg synes som andre at lukten er litt kvalmende så om vi var samboere så hadde han ikke fått røykt inne da. 

Anonymkode: 2516a...3e6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Daglig nei, men det hadde gjeldt vanlig røyking også. 

Innimellom hadde sikkert gått bra om det var rett person, men det har veldig mye med hvilket miljø personen også var i. Alle jeg har møtt på som har røyket har også vært i ett miljø jeg ikke har likt. 

Anonymkode: b5380...4b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en ungdomstid der jeg hang i rusmiljøet i byen (uten å egentlig prøve ut så mye annet enn cannabis selv) kan jeg bare si nei, nei og atter nei. For meg er den type rus en taper-greie. Mennesker som ruser seg på illegale rusmidler er ikke noe jeg ønsker å ha rundt meg eller min familie. 

Jeg drikker heller ikke alkohol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Daglig nei, men det hadde gjeldt vanlig røyking også. 

Innimellom hadde sikkert gått bra om det var rett person, men det har veldig mye med hvilket miljø personen også var i. Alle jeg har møtt på som har røyket har også vært i ett miljø jeg ikke har likt. 

Alle som du vet om, ja.

Flere her snakker om rusmiljø, men det er jo ikke akkurat sånn at alle som røyker cannabis henger på gata. De jeg kjenner som gjør det, eller i all fall gjorde det i studietiden, er leger, professorer, direktører, høyt utdannede vellykkede folk. Jeg har aldri hengt i noe "rusmiljø", jeg har bare hengt i studentmiljø.

Det er jo ikke like vanlig for Ola og Kari Nordmann å røyke en joint i helgen som å drikke alkohol, men jeg tror du hadde blitt overrasket om du visste hvem i din krets som røyker seg en liten jonas de helgene ungene er på skoletur. Man flagger det bare ikke, siden det er ulovlig, og pga fordommer.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Alle som du vet om, ja.

Flere her snakker om rusmiljø, men det er jo ikke akkurat sånn at alle som røyker cannabis henger på gata. De jeg kjenner som gjør det, eller i all fall gjorde det i studietiden, er leger, professorer, direktører, høyt utdannede vellykkede folk. Jeg har aldri hengt i noe "rusmiljø", jeg har bare hengt i studentmiljø.

Det er jo ikke like vanlig for Ola og Kari Nordmann å røyke en joint i helgen som å drikke alkohol, men jeg tror du hadde blitt overrasket om du visste hvem i din krets som røyker seg en liten jonas de helgene ungene er på skoletur. Man flagger det bare ikke, siden det er ulovlig, og pga fordommer.

Var vel derfor jeg skreiv i linja før den du uthevet at det var avhengig av miljøet personen henger i. Og ja er nok mye flere folk som slapper av med en joint innimellom enn hva en tror. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det er utrolig usexy og lite mandig. Lovlig eller ei hadde jeg droppet noen om de røyket cannabis fordi de blir sløve. Ikke bare mens de er ruset, men ellers også. De blir mer preget enn de tror. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje om personen dusjet og pusset tennene etter hver joint om de skulle se meg? Har i utgangspunktet ikke noe i mot folk som røyker weed, men blir kvalm og får vondt i hodet av lukten så hadde vært en veldig dårlig match om dette var noe de gjorde ofte, eller inne, hadde det aldri fungert i lengden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er oppskriften på katastrofe. Det ender med et ræva liv, enten schizofreni eller kols. Lykke til. 

Anonymkode: 93f64...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nå er jeg ikke ute etter en kjæreste eller partner. Men om jeg hadde vært det så kunne jeg kan ikke bodd med en som røyker hasj pga jeg har hovedomsorgen for (store) barn, da måtte det ha vært særbo. Da hadde jeg har ikke hatt noe i mot at han tok joint i ny og ne ved sin bolig. Men noe tyngre enn det aksepterer jeg ikke. Jeg foretrekker det framfor alkohol.

Den dagen ungen min blir myndig ser jeg fram til å kunne ta meg en joint selv. Jeg har vært totalt avholdende alle årene med barn, har hatt en øl eller tre i året. Men aldri noe annet.

Anonymkode: feec4...849

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så lenge det er bruk, og ikke misbruk, så har jeg ingen problemer med det 

Anonymkode: 08478...054

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...