AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #1 Del Skrevet 5. desember 2024 Jeg er litt i en skvis. Det kan være jeg og barna må flytte fra samboer, og jeg vil derfor søke startlån for å se hvilke muligheter jeg har for å kjøpe egen bolig. I lånesøknaden kreves det skriftlig avtale mellom meg og far til barna (ikke nåværende samboer) mtp samvær og bidrag, men vi har bare avtaler på sms og ingen ordentlige kontrakter, da samarbeid alltid har vært veldig bra. Kvier meg veldig for å involvere eks i dette, så lurer på om noen vet om noen andre gode grunner til at jeg kan be ham om å signere en kontrakt på det vi allerede har avtalt og praktisert i flere år? Anonymkode: 01858...3f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 5. desember 2024 #2 Del Skrevet 5. desember 2024 (endret) Å få ned på papiret skriftlige avtaler behøver ikke noen grunn. Du kan si for ordens skyld, og for at jeg og vi lettere skal kunne huske hvordan avtalen er, så skriver vi det ned og viser at vi begge er enge. Endret 5. desember 2024 av exictence Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #3 Del Skrevet 5. desember 2024 Nja, han kommer til å spørre hvorfor jeg trenger det… ts Anonymkode: 01858...3f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iðunn Skrevet 5. desember 2024 #4 Del Skrevet 5. desember 2024 Jeg søkte lån i husbanken uten skriftlig avtale. Skrev bare hvilken prosent jeg har barna, og at vi ikke har kontrakt fordi vi aldri ble enige om noe. Skrev også at jeg ikke får bidrag. De har ikke spurt om noe mer dokumentasjon på det, og jeg fikk innvilget lån. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå