AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #1 Del Skrevet 5. desember 2024 Hvis man skal henvises til traumebehandling , hvilke punkt er det viktig å få med i en slik henvisning ? Etter å lest litt her forstår jeg det er viktig med gode henvisninger som får fram viktige ting Håper noen kan komme med gode tips uten å være nedlatende eller dømmende mot meg ❤️ J27 Anonymkode: ca280...267 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #2 Del Skrevet 5. desember 2024 Påvirkning i hverdagen. Du kan lese prioriteringsveilederen for psykisk helsehjelp, den finner du hvis du googler. Anonymkode: 08e53...465 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjollefyr Skrevet 5. desember 2024 #3 Del Skrevet 5. desember 2024 Spør fastlegen din, de vet slikt. Men hvilke ting som er årsaken pluss konkrete ting som går utover livskvaliteten din. I min henvisning var mobbing på skolen nevt, derfor var det vanskelig for meg å studere i voksen alder. Sammen med det å vokse opp med en bipolar mor. Lykke til, håper du får hjelp.🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #4 Del Skrevet 5. desember 2024 Det spiller vel ingen rolle, siden du sannsynligvis ikke får traumebehandling, uansett? Dps gir deg bare det som er ledig. Og de fleste får avslag på første forsøk uansett. Anonymkode: 1fbc1...d38 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #5 Del Skrevet 5. desember 2024 Symptomer, symptomtrykk og påvirkning av funksjonsnivå. Samt om det er gjort kartlegginger, er det forsøkt oppfølging i primærhelsetjenesten og hvordan har dette fungert (er det forsøkt så gjerne be om at de kan legge ved et notat til henvisningen). Anonymkode: 369db...a28 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #6 Del Skrevet 5. desember 2024 Hvilke symptomer har du? Flashbacks, typiske PTSD-symptomer? Det ville jeg i såfall fått med. Jeg håper du får EMDR-behandling av noen som er gode på det. Det er jævla slitsomt og vondt å gå gjennom, men det er hjulpet meg masse, masse. Har det helt annerledes i ettertid. Anonymkode: 9b1df...0c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #7 Del Skrevet 5. desember 2024 Mannen min har kompleks ptsd, han valgte privat traumepsykolog. Da er det ikke så viktig hva som står i henvisningen. Men det er selvfølgelig ikke gratis akkurat, hvis man ikke får det gjennom forsikring da. Anonymkode: 9e5a4...789 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #8 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det spiller vel ingen rolle, siden du sannsynligvis ikke får traumebehandling, uansett? Dps gir deg bare det som er ledig. Og de fleste får avslag på første forsøk uansett. Anonymkode: 1fbc1...d38 For noe tull. Hvis man evner å skrive en god og utfyllende henvisning, så er det ikke vanskelig å komme inn. Jeg har alltid kommet inn basert på at jeg har lagt ved et vedlegg. Sist la jeg ved et vedlegg på over 20 sider, der jeg redegjorde for mine plager, funksjonsnivå og motivasjon for å ta i mot behandling. Det er snakk om at jeg har vært inne 3-4 ganger i løpet av en 10 års periode, og de sier at jeg er velkommen tilbake hvis det skal være aktuelt ved en senere anledning. Så noe riktig gjør jeg jo. Jeg er ikke alvorlig syk. Anonymkode: dde25...591 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #9 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det spiller vel ingen rolle, siden du sannsynligvis ikke får traumebehandling, uansett? Dps gir deg bare det som er ledig. Og de fleste får avslag på første forsøk uansett. Anonymkode: 1fbc1...d38 Bs! Anonymkode: 89e5e...7aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #10 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): For noe tull. Hvis man evner å skrive en god og utfyllende henvisning, så er det ikke vanskelig å komme inn. Anonymkode: dde25...591 Les igjen. Jeg sier ikke at man ikke kommer inn på dps, jeg sier at man ikke får traumebehandling. Man får den psykologen som er ledig uavhengig av kompetanse og behov. Det er en grunn til at mange må gå i behandling i flere tiår uten effekt i offentlig helsevesen, de får ikke behandling som hadde hjulpet dem. Anonymkode: 1fbc1...d38 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #11 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Påvirkning i hverdagen. Du kan lese prioriteringsveilederen for psykisk helsehjelp, den finner du hvis du googler. Anonymkode: 08e53...465 Hvis det går utover jobb og/eller evne til å være i jobb er det høyere sannsynlighet for hjelp så få med det. Anonymkode: 962a8...5ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #12 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Symptomer, symptomtrykk og påvirkning av funksjonsnivå. Samt om det er gjort kartlegginger, er det forsøkt oppfølging i primærhelsetjenesten og hvordan har dette fungert (er det forsøkt så gjerne be om at de kan legge ved et notat til henvisningen). Anonymkode: 369db...a28 Beste svaret, hør på dette. Anonymkode: cc493...aa8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå