Gå til innhold

Klarer ikke snakke foran klassen.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ville først og fremst snakket med lærer, be om et møte istedenfor sånn kjapt i gangen f.eks, for da blir det bare forhastet. Dere bør legge en liten plan om hvordan du skal kunne bli tryggere. Jeg håper at målet ditt til slutt skal være at du klarer å stå foran klassen? Uansett bør du informere lærer, slik at du slipper å kastes inn i noe som ikke trenger å være så ubehagelig.

Lykke til!

Endret av PusheenPusheen
Korrigering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 5.12.2024 den 14.46):

Det er VG1 helse og oppvekst, problemet er litt at det er et skikkelig dårlig klassemiljø også. 

ts

Anonymkode: cd0df...516

Jeg er lærer på vgs. Jeg anbefaler at du snakker med læreren og at dere sammen lager en plan. Det er ikke en god ting å slippe unna, men heller bygge seg opp på en trygg måte. Dette er en veldig vanlig utfordring på vgs i dag. Vet ikke om noen fag der det står i kompetansemålene at du må fremføre foran gruppe, men det er jo viktig for din egen utvikling. Lykke til.

Anonymkode: 03f4f...d79

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.12.2024 den 9.22):

Klarer ikke holde fremføring foran klassen, skal det være sånn at jeg får stryk på oppgaven da?

Anonymkode: cd0df...516

Du kan øve deg i speilet foran deg selv. Begynn der. Så forbereder du deg godt. Jo mer forberedt du er mer skal det til før rullgardina går ned...

Jeg øver masse på mine muntlige fremføringer jeg har hatt til muntlig eksamen. Tar det opp på lydopptaker på mobilen. Det har med tidsperspektivet å gjøre. Øve seg på å fremføre og snakke i et behagelig tempo. 

Masse lykke til 🤞.

Øvelse gjør mester 👏👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er dessverre fullstendig feil etter min erfaring. Har man ordentlig skrekk for dette blir det faktisk bare verre for hver gang. Nå i godt voksen alder ville jeg heller dødd enn å måtte forsøke å gjøre dette igjen. Det er rett og slett det aller verste jeg kan tenke meg, samme hva man sammenligner med.

Nei, jeg har aldri fått bruk for dette utenfor skolesammenheng. Jeg har selvsagt valgt en jobb som passer min personlighet godt.

Anonymkode: de7ff...c4b

Da har du med andre ord ikke høyere utdannelse?

Mulig man kan ta fagbrev uten å presentere for forsamlinger, men jeg tviler på at det finnes høyere utdannelser der man ikke må presentere i noen som helst form.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle ønske jeg hadde lærere på vgs som tok seg tid til å øve meg gradvis opp til å tørre å ha presentasjon. jeg ble istedenfor tvunget som ente opp med at jeg hadde panikk hver gang, og ble mer og mer redd for å ha presentasjoner. nå har jeg bevisst valgt studier hvor jeg vet jeg ikke trenger å ha presentasjon. frykt for å snakke foran en forsamling er en av de tingene folk er mest redd for og lærere er sikkert vant til det. vil absolutt spørre lærer om hen har ulike løsninger for hvordan du kan øve deg, eller snakke med helsesøster. som de andre sier er det ikke lurt å unngå det for da kan det også bli verre. hvis det er pga klassemiljøet så ta det opp med lærer og få hen til å snakke med klassen om hvordan man skal oppføre seg. 

Anonymkode: 61ca0...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...