AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #1 Del Skrevet 5. desember 2024 Kanskje ikke restavfall?? Anonymkode: 92351...355 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NinaLisa Skrevet 5. desember 2024 #2 Del Skrevet 5. desember 2024 Leveres inn der det selges elektronisk utstyr. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #3 Del Skrevet 5. desember 2024 Her i kommunen sorteres den der som elektronikk. Alt med strøm/strømførende komponenter skal leveres som el-avfall, unntatt hvitevarer som skal på eget sted. Anonymkode: 289b8...9e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 5. desember 2024 #4 Del Skrevet 5. desember 2024 Hos en forhandler som selger elektronikk eller hos en miljøstasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #5 Del Skrevet 5. desember 2024 NinaLisa skrev (7 minutter siden): Leveres inn der det selges elektronisk utstyr. For eks elkjøp?? Ts Anonymkode: 92351...355 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #6 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For eks elkjøp?? Ts Anonymkode: 92351...355 Ja Anonymkode: 5cc88...e4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #7 Del Skrevet 5. desember 2024 Takk for alle svar Anonymkode: 92351...355 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #8 Del Skrevet 5. desember 2024 Alle dagligvarebutikker som selger lyspærer, batterier o.l har en kasse der du kan levere brukte batterier, lyspærer og småelektronikk. Pleier å stå ved inngangen til butikken, eller ved siden av panteautomaten. Anonymkode: 46c26...7fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 5. desember 2024 #9 Del Skrevet 5. desember 2024 På El kjøp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #10 Del Skrevet 5. desember 2024 For å si det slik: den ledningstumpen med defekt dimmer hadde jeg glatt kastet i restavfallet hvis du ikke tilfeldigvis skal forbi et sted der man normalt leverer inn slikt. Det er verre ting som blir brent i renholdsselskapet store ovner. Anonymkode: 94ac5...7bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #11 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For å si det slik: den ledningstumpen med defekt dimmer hadde jeg glatt kastet i restavfallet hvis du ikke tilfeldigvis skal forbi et sted der man normalt leverer inn slikt. Det er verre ting som blir brent i renholdsselskapet store ovner. Anonymkode: 94ac5...7bc Da trenger man i hvert fall ikke å oppfordre flere til slik elendig sortering. Det er elektronikk, og skal i eget anfall. Det samme skal batterier og lyspærer, og også trykkbeholdere. Anonymkode: 9f553...ab5 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #12 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): For å si det slik: den ledningstumpen med defekt dimmer hadde jeg glatt kastet i restavfallet hvis du ikke tilfeldigvis skal forbi et sted der man normalt leverer inn slikt. Det er verre ting som blir brent i renholdsselskapet store ovner. Anonymkode: 94ac5...7bc Alle dagligvarebutikker har innsamling av batterier og småelektronikk! Så du kommer med en ekstremt dårlig oppfordring! Anonymkode: fe722...a4a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #13 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): For å si det slik: den ledningstumpen med defekt dimmer hadde jeg glatt kastet i restavfallet hvis du ikke tilfeldigvis skal forbi et sted der man normalt leverer inn slikt. Det er verre ting som blir brent i renholdsselskapet store ovner. Anonymkode: 94ac5...7bc NEINEINEINEINEI!!! Restavfall er kun for ting som ikke passer i en av de omkring 70 andre avfallsorteringene som gjennvinningsstasjonene tar i mot. Her kan du lese hva som skal og ikke skal i restavfallet: https://sortere.no/jobb/avfallstype/Restavfall/110 Anonymkode: 47d05...a75 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #14 Del Skrevet 5. desember 2024 Til dere to siste som har svart: Jeg forteller bare hva jeg ville gjort, så får selvsagt hver enkelt gjøre som en mener er best. 🙂 Denne ledningen utgjør intet direkte problem dersom den kastes i restavfallet i Norge. Den blir borte i den digre fyren. Fra et gjennvinnings- og indirekte miljøperspektiv er det selvsagt ikke optimalt, men spiller forsvinnende liten rolle i den store sammenhengen. For ordens skyld: jeg kildesorterer normalt ee-avfall og batterier selv. Men en behøver ikke være mer katolsk enn paven. Anonymkode: 94ac5...7bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #15 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kanskje ikke restavfall?? Anonymkode: 92351...355 Du kan gå på en power butikk og pante det. De fleste gir deg kr 10 eller mer for småelektrisk. Panten kan du bruke til å kjøpe nye varer, eller samle i inntil tre år før du kjøper noe/mister oppspart pant. Eller miljøstasjon eller noen som selger elektriske produkter. Da får du ikke pant for den. Anonymkode: 8e84e...d86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #16 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan gå på en power butikk og pante det. De fleste gir deg kr 10 eller mer for småelektrisk. Panten kan du bruke til å kjøpe nye varer, eller samle i inntil tre år før du kjøper noe/mister oppspart pant. Eller miljøstasjon eller noen som selger elektriske produkter. Da får du ikke pant for den. Anonymkode: 8e84e...d86 Pant? Det ante ikke jeg! Søren at jeg har levert småelektrisk på miljøstasjon da.... Anonymkode: e858d...fe5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #17 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Pant? Det ante ikke jeg! Søren at jeg har levert småelektrisk på miljøstasjon da.... Anonymkode: e858d...fe5 Lært det på Rydderevulosjonen på TV2 med Desta. Har fått mange småbeløp opp igjennom årene og brukt på ulike ting. På miljøstasjonen betaler du for å levere elektrisk fra deg. Samler opp og tarm med når vi er i nærheten av en Pover, så belaster vi heller ikke miljøet unødvendig. Anonymkode: 8e84e...d86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå