Gå til innhold

kjæreste som er Jehovas vitne og jul

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trodde JV og dets like kun holdt seg til hverandre. Hvordan kan hun ha en kjæreste utenfor sekten? Og ja - det er en sekt.

Anonymkode: 6b55e...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg VET dette. Er selv utstøtt (heldigvis) av den sinnsyke sekten. Din bekjente hadde såfall familiære regler eller noe sånt tull. De har IKKE krav til å gå i skjørt på annet enn møter og det begynner sakte men sikkert å skli ut det også. Nå er penbukser «godt nok» på kvinner. 

halve familien min er medlem av det dritet der og noen få av de snakker jeg med jevnlig selvom de ikke har «lov» til å prate med oss. 

Anonymkode: f58d9...d2b

Håper du har fått et godt liv nå.. kan jeg spørre, ang skjørt- dette er vel 20 år siden, var det slik før? 

Anonymkode: 98403...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.12.2024 den 9.13):

JV kan ta imot gaver, men hvis de skjønner at det er er en omformulering for å kunne gi en julegave kan de ikke ta den imot. Så denne her vil nok bli avslørt.

Spurte en gang en JV om noe lignende. At hvis jeg inviterte til klassefest og ikke bursdagsfest om da henne barn også kunne komme. Men dessverre var ikke det mulig siden klassefesten var så nære bursdagen til barnet mitt. Det var da tydelig at bursdagen var grunnen til klassefesten og da kunne ikke et JV delta.

JV er noe dritt, det nytter ikke rikke de på slikt. Men en ting skal de ha, de har en sinnsykt fin moral når det kommer til å hjelpe andre og stille opp for hverandre.

Så TS, la kjæresten passe katten og så gir du heller en gave en hvilken som helst dag som takk for at hun er der for deg og hjelper deg når det trengs. 

Anonymkode: 282bb...71c

Seriøst?

Jeg er selv Jv og tar imot gaver om noen ønsker å gi meg det. Dette er et samvittighetsspørsmål og man kan ikke skjære alle over en kam. Noen er strikse og andre er det ikke. Jeg fikk julegaver i fleng og tok imot og takket høflig. Etter noen år avtok det fordi ingen fikk noen julegaver tilbake. MEN jeg kjøpte gaver ellers i året og gav dem og det ble en fin balanse i regnskapet. 
Jeg blir matt av alle disse anekdotiske historiene som ender i en fasit med to streker under. 
Jeg er ikke engang halvhjertet Jv. 

Anonymkode: c138c...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er selv Jv

Du er i en sekt. 

Anonymkode: 36112...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Du er i en sekt. 

Anonymkode: 36112...59b

Javel. 
For meg fungerer det fint og jeg takler fint andres behov for å feire noe eller gi meg gaver om de ønsker. De veit premissene og vanlig høflighet med å takke pent når man får en gave skulle bare mangle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Håper du har fått et godt liv nå.. kan jeg spørre, ang skjørt- dette er vel 20 år siden, var det slik før? 

Anonymkode: 98403...4f6

Jeg var heldigvis ett lite barn når min mor trakk oss ut av sinnsykheten. Så jeg har så si null minner av det. Men min mor var medlem i nesten 30 år. Selv når hun var liten fikk hun gå i bukse på f.eks. skolen og når hun var med venner. Som sagt tidligere, din bekjente må ha hatt familiære regler. 

Anonymkode: f58d9...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Trodde JV og dets like kun holdt seg til hverandre. Hvordan kan hun ha en kjæreste utenfor sekten? Og ja - det er en sekt.

Anonymkode: 6b55e...ad6

Det stemmer (ja jeg har stor erfaring fra den sekten) og det er helt udiskutabelt at et par hvor kun den ene er med i jv vil bli ett problematisk forhold. Kanskje det knirker og går til å begynne med pga kjærlighet gjør blind eller noe sånn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Gi henne en gave som takk for kattepass.

Og respekter at hun ikke feirer jul. Hvis forholdet skal fungere så må du respektere at hun lever i en tro hvis julegaver ikke er greit, uansett hva du kaller det. Ikke kamuflerer dine tradisjoner for å snikinnføre det hos henne mot hennes tro, det er bare respektløst.

Anonymkode: b6ba4...afe

Ingen problemer med å respektere noe som helst så lenge de har det bra sammen og finner løsninger som fungerer. Virker ikke som familien er så strenge på det iom de har godtatt en som ikke er jv inn i familien.

MiaW. skrev (7 timer siden):

Ta høyde for at katten er hjernevasket når du får den tilbake.

Katten blir hos de til den dør, den har det godt der.

Anonymkode: f6e79...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...