Gå til innhold

kjæreste som er Jehovas vitne og jul

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun passer pus for meg og da tenker jeg en enkel gave som takk for a thun tar så god ab seg katten. Kan det bære en grei måte å gjøre det på istede for å kalle det julegave?

Anonymkode: f6e79...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke bare å gi henne en gave, og si takk for at du passer katten min? 

Anonymkode: a1bc7...847

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jehovas kan vel ikke ta i mot noen gaver, har jeg hørt. Det er vist satans verk, det med gaver.

Anonymkode: bf040...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jehovas kan vel ikke ta i mot noen gaver, har jeg hørt. Det er vist satans verk, det med gaver.

Anonymkode: bf040...905

Jo selvfølgelig kan de de. De feirer ikke bursdag eller jul, så å kalle det bursdag eller julegave utgår, men ellers tar de i mot og gir gaver. 

Anonymkode: b3adf...e07

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JV kan ta imot gaver, men hvis de skjønner at det er er en omformulering for å kunne gi en julegave kan de ikke ta den imot. Så denne her vil nok bli avslørt.

Spurte en gang en JV om noe lignende. At hvis jeg inviterte til klassefest og ikke bursdagsfest om da henne barn også kunne komme. Men dessverre var ikke det mulig siden klassefesten var så nære bursdagen til barnet mitt. Det var da tydelig at bursdagen var grunnen til klassefesten og da kunne ikke et JV delta.

JV er noe dritt, det nytter ikke rikke de på slikt. Men en ting skal de ha, de har en sinnsykt fin moral når det kommer til å hjelpe andre og stille opp for hverandre.

Så TS, la kjæresten passe katten og så gir du heller en gave en hvilken som helst dag som takk for at hun er der for deg og hjelper deg når det trengs. 

Anonymkode: 282bb...71c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jv er en sekt. 

Hvis dere får barn kan du ikke gi de gaver og melder du deg inn må du gi noen prosenter av inntekten din til JV tror jeg har hørt 10 %. Ei klassevenninne gikk i skjørt hele vidergående, vi trodde det var stilen men det var kleskoden til JV. Hun fant seg en mann som ikke var JV og måtte bryte med familien når hun valgte kjærlighet. 

JV er amish aktig. Vær forsiktig. 

Anonymkode: a222c...691

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 5.12.2024 den 9.21):

Jv er en sekt. 

Hvis dere får barn kan du ikke gi de gaver og melder du deg inn må du gi noen prosenter av inntekten din til JV tror jeg har hørt 10 %. Ei klassevenninne gikk i skjørt hele vidergående, vi trodde det var stilen men det var kleskoden til JV. Hun fant seg en mann som ikke var JV og måtte bryte med familien når hun valgte kjærlighet. 

Her er det en del feil info, beklager, og dette vet jeg med sikkerhet. 

Du forveksler de nok med Smiths venner, Jv trenger ikke gå med skjørt utenom møter, de kan ta i mot gaver bare det ikke er rene julegaver og fødselsdags gaver, 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ermegselv skrev (6 minutter siden):

Her er det en del feil info, beklager, og dette vet jeg med sikkerhet. 

Du forveksler de nok med Smiths venner, Jv trenger ikke gå med skjørt utenom møter, de kan ta i mot gaver bare det ikke er rene julegaver og fødselsdags gaver, 

Nei. JV. 100 % sikkert og 40-50 år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nei. JV. 100 % sikkert og 40-50 år siden. 

Jeg er tidligere JV og jeg har søsken som er eldre enn meg, og jeg er i 50 årene. Vi har aldri måtte bruke skjørt annet enn på møtene. Vi har heller aldri måtte gi prosent av lønna vår. Men klassevenninnen min var SV og  hun måtte alltid gå i skjørt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.12.2024 den 9.21):

Jv er en sekt. 

Her er det faktisk intenst mye feilinformasjon.. slutt å spre rundt deg med usannheter. 

Jehivas vitner er en sekt med mye merkelige ideer og holdninger, men de er ikke så crazy som du fremstiller det. Bare tull at de må gå med skjørt hele tiden. 

Anonymkode: f58d9...d2b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollega som er Jehovas Vitne er min erfaring med dette.

Ville aldri involvert meg i et forhold, og ihvertfall ikke "risikere" barn med JV. Har også hatt barn som er JV i barnehage jeg jobbet i, gutten var helt fortvilet for at han ikke fikk delta på det samme som de andre. Så nei, bare.... Nei!...

Anonymkode: dc23f...0a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper ikke du tenker å få barn med henne. Barn som vokser opp i Jehovas Vitne lider under psykisk mishandling, utenforskap og trusler om å bli forlatt av familien om de ikke følger Jehova. Motbydelig sekt.

Anonymkode: 98403...4f6

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her er det faktisk intenst mye feilinformasjon.. slutt å spre rundt deg med usannheter. 

Jehivas vitner er en sekt med mye merkelige ideer og holdninger, men de er ikke så crazy som du fremstiller det. Bare tull at de må gå med skjørt hele tiden. 

Tror ikke det er tull, gikk på skole med ei selv, hun brukte skjørt hele barneskolen. Et sted mot slutten av ungdomstrinnet forsvant hun, hørte at hun rømte fra familien og Jehovas sekten. Håper hun fikk et godt liv etter det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.12.2024 den 2.31):

Hun passer pus for meg og da tenker jeg en enkel gave som takk for a thun tar så god ab seg katten. Kan det bære en grei måte å gjøre det på istede for å kalle det julegave?

Anonymkode: f6e79...b9a

For Jehovas vitner kan du gi en gave utenom høytidene slik at det ikke blir oppfattet som en julegave.

Ikke bruk julegaver.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jv, feirer ingenting, ikke jul, bursdag eller 17.mai, men utenom det, gir de masse gaver. De går ikke i skjørt hele tiden,  og det gjør heller ikke Smiths venner nå for tiden.  

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Tror ikke det er tull, gikk på skole med ei selv, hun brukte skjørt hele barneskolen. Et sted mot slutten av ungdomstrinnet forsvant hun, hørte at hun rømte fra familien og Jehovas sekten. Håper hun fikk et godt liv etter det

Jeg VET dette. Er selv utstøtt (heldigvis) av den sinnsyke sekten. Din bekjente hadde såfall familiære regler eller noe sånt tull. De har IKKE krav til å gå i skjørt på annet enn møter og det begynner sakte men sikkert å skli ut det også. Nå er penbukser «godt nok» på kvinner. 

halve familien min er medlem av det dritet der og noen få av de snakker jeg med jevnlig selvom de ikke har «lov» til å prate med oss. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi henne en gave som takk for kattepass.

Og respekter at hun ikke feirer jul. Hvis forholdet skal fungere så må du respektere at hun lever i en tro hvis julegaver ikke er greit, uansett hva du kaller det. Ikke kamuflerer dine tradisjoner for å snikinnføre det hos henne mot hennes tro, det er bare respektløst.

Anonymkode: b6ba4...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...