Gå til innhold

Bursdag!

Gjest Starya

Anbefalte innlegg

Ja, nå er det ike lenge igjen til det er bursdag her i huset.. I dag skal det feires på en lørdag, og denne gangen skulle jeg gjøre noe jeg ikke har prøvd før, nemlig legge festen til formiddagen. Før har det alltid vært den klassiske 17-19, men denne gangen vil jeg ha kvelden fri, så kan vi heller ha litt rolig kveldskos der det roes ned litt...

Men, hva er egentlig passende bursdagslengde når man blir ni år? To timer virker jo litt knapt, hva om de ønsker å sette på en film e.l.? Hvor lenge lar dere festen vare?

Det blir ikke så mange gjester, ca fem gutter + prinsen selv. Da kan man vel drøye festen litt lenger uten å ende med nervøst sammenbrudd, eller hva? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss inviterer vi alle guttene i klassen. Da er det gjerne i ukedagene etter skole. Varer i ca. 3 timer.

Men nå i januar blir eldstemann 10 år og da tenkte vi å ha en klassefest. Det blir da på kvelden. Har ikke bestemt lengden enda, men det blir fredag kveld i fra ca. 19.00.

Men når vi har eller de er på bursdag er det gjerne 2-3 timer laget varer.

Og skal man ha det på lørdag så ville jeg også foretrukket formiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde vi hatt plass hadde det nok blitt flere, men med 40 kvm må vi desverre være selektive..

Tror nok jeg satser på 3 timer denne gang da. Hmm, når er mest praktisk å starte? To-tiden? Ett?

(..skulle tro jeg aldri hadde vært borti konseptet bursdag før.. :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes lørdagsformiddag er flott tidspunkt for bursdagsfeiringer for en 9- 10 åring. To timer synes jeg var litt lite. Men her hvor jeg bor er det vanlig med 3- 4 timer. Nå er min sønn blitt tenåring og han vil ikke feire noe bursdag lenger!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som var vanlig da jeg feiret bursdag med barneselskap var egentlig veldig upraktisk. Det var standard å ha alle jentene i klassen (10-12 stk) pluss evt nære venninner som ikke gikk i klassen (et par av dem) med hjem etter skolen (upraktisk for da sitter man på skolen med maur i buksa), og det pleide å vare fire timer. Skoledagen sluttet ved tolvtiden så selskapene pleide å vare fra 13-17. Tiden var praktisk nok da, men når jeg får barn som skal ha barneselskap vil jeg nok legge det til helgen, så får skoledag være skoledag. Vil nok la det vare i fire timer jeg også så det blir tid til leking OG spising. To timer må jo bli veldig knapt...... Så får jeg håper jeg får barn om vår eller sommer så de kan leke ute....... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Tydelig at du ikke har barn Majken, fire timer er pyton for oss foreldre!

Dersom det er endel barn er to timer med bråk og ståk mer enn lenge nok, det gjelder både hos min 6 åring og tiåringen vår.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...