AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #61 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 4.12.2024 den 22.51): Sånne trusler er gammeldagse og utdaterte! Om han mener det, så skaper han usikre barn og jeg vil si det grenser til psykisk vold. Han manipulerer de jo, og leker med følelsene dere. Anonymkode: 9995c...219 Og samtidig ganske harmløst. Unger blir jo lurt med julenissen også, men når de blir gamle nok tror de ikke på det lenger. Ingen har dødd, og ingen blir syk av dette, hverken før eller nå. Å snakke om psykisk vold er jo bare tøv. Hva mannen vil med dette er selvfølgelig en annen sak, og virker unektelig snodig. Anonymkode: 18a66...8ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #62 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 5.12.2024 den 15.18): Dette er jo psykisk mishandling av barn hvor du er tilskuer. Bli singel er mitt råd før barna blir mer traumatisert. Om han klarer å oppføre seg så kan han få lov å være helgepappa. Er han narsissist? Høres veldig sånn ut. Anonymkode: ca3f5...2eb Barna blir ikke traumatisert. TS bør bare gi klar beskjed om at han kan true med mer nærliggende avlysninger. Anonymkode: 18a66...8ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #63 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 5.12.2024 den 15.40): Det du skal gjøre fremover er å dokumentere. Du skal sette opp skjult kamera på de mest utsatte stedene og mikrofoner der kameraet ikke rekker. Du skal dokumentere dette over minst et par måneder. Deretter skal du ta kontakt med en advokat som hjelper deg å få full omsorg for barna der samvær med far skal skje under oppsyn. Dette er svært vanskelig å få til, selv om du har mye dokumentasjon. Men jeg synes at det bør være målet ditt allikevel. DOKUMENTASJON. DOKUMENTASJON. DOKUMENTASJON. Anonymkode: 0fa05...771 Nok KG på deg i dag, Gerd. Anonymkode: 18a66...8ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #64 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Og samtidig ganske harmløst. Unger blir jo lurt med julenissen også, men når de blir gamle nok tror de ikke på det lenger. Ingen har dødd, og ingen blir syk av dette, hverken før eller nå. Å snakke om psykisk vold er jo bare tøv. Hva mannen vil med dette er selvfølgelig en annen sak, og virker unektelig snodig. Anonymkode: 18a66...8ab ???? De gråter seg i søvn?? Hvor idiot er du?? Anonymkode: dba36...8d5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #65 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Barna blir ikke traumatisert. TS bør bare gi klar beskjed om at han kan true med mer nærliggende avlysninger. Anonymkode: 18a66...8ab ???? Jo de gråter seg i søvn og blir meget skremt!!! Anonymkode: dba36...8d5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #66 Del Skrevet 6. desember 2024 Etter mitt syn er det stor forskjell på konsekvenser og straff. Jeg tror naturlig konsekvens av handling er veien å gå. Barn må forstå hvorfor konsekvensen eventuelt kommer, den bør ha direkte sammenheng med handling. En konsekvens av å ikke pusse tenner er at vi kan få hull i tennene, som er vondt, og det lukter vondt av munnen vår. En naturlig konsekvens av å ikke pusse tenner er ikke kansellering av julen. Vi er våre barns rollemodeller og vi lærer dem hvordan de skal behandle seg selv og andre. Anonymkode: 83dab...1a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #67 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 6.12.2024 den 12.29): Det er veldig dårlig pedagogikk men jeg truer med å avlyse ting eller fjerne goder, ja. Jeg passer på at det jeg sier faktisk er gjennomførbar (truer ikke med mobilfri hele livet, for eksempel men jeg har truet med å spise julekalender godteri når poden ikke gidder å stå opp). Å komme med tomme trusler er bare dårlig foreldretaktikk og gjør at barna ikke tror på den voksne. Jeg har selv sagt nokså ville ting i raseri (spesielt da barna var mindre) men jeg gjennomførte trusselen uansett hvor villt. Noen ganger kunne jeg be barnet om unnskyldning etterpå og si at jeg overreagerer og at det var feil av meg, at noen ganger blir også vi voksne så sinna at vi sier ting (eller gjør ting) som ikke er greit og så kunne vi heller ha en god samtale om hendelsen, men jeg har alltid gjennomført mine trusler. Og jeg holder alltid mine løfter. Motto her i hus er "mamma sier det, så da blir det sånn". De vet nøyaktig hvor de har meg, selv om jeg i perioder glemmer å være pedagogisk. Barna er i dag 17 og 12 og vi har stått i mange en storm når det gjelder grensetesting, men nå har (ihvertfall eldste) kommet frem til at det er mer lønnsomt å snakke med meg enn det er å prøve å lure meg. Anonymkode: e5543...c62 Dette er jo heller ikke noe god foreldrestil. Generelt bør man ikke true folk, hverken andre voksne eller barna sine. Anonymkode: 3c148...021 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #68 Del Skrevet 7. desember 2024 Sånne ting kan mannen min også si, men heldigvis ikke like alvorlig som jul. Men jeg hater det og ble fly forbanna sist han holdt på slik. Da var det en tur til Dyreparken han truet med å avlyse. Jeg orket ikke mer og brøt inn og sa GREIT, nå skal DU stå for dine egne trusler og så skal DU bli hjemme så drar vi andre til Dyreparken uten deg. De der sure truslene gidder vi ikke dra med oss på familietur. Da skulle han plutselig ombestemme seg og blabla men jeg bare nei, jeg vil faen ikke ha med den der jævla sutringa di på tur! Ja, jeg var forbanna på hele mannen! Booket hotell og tog og dro uten surpompen. For meg handlet det også om å vise at familien faktisk klarer å kose seg uten truslene hans og at han ikke er en allmektig sjef for Familien AS. Funka gull, har ikke kommet en trussel siden. 🙈 I ditt tilfelle hadde jeg også tatt truslene på alvor og sagt greit, du ønsker ikke feire jul med barna dine, det skal du slippe. Ha det bra, vi stikker til bestemor, kos deg med skjegget i postkassa og nyt dagene du har truet med. Anonymkode: eb110...8e5 3 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #69 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 4.12.2024 den 23.51): Det er enkelt å si. Men hvem skal da beskytte barna når de er hos far? Muligens 50% av tiden? Anonymkode: 3c148...021 Hun går til retten!! Da får han ikke barna pga. dårlig påvirkning på barn. Anonymkode: dba36...8d5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #70 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Sånne ting kan mannen min også si, men heldigvis ikke like alvorlig som jul. Men jeg hater det og ble fly forbanna sist han holdt på slik. Da var det en tur til Dyreparken han truet med å avlyse. Jeg orket ikke mer og brøt inn og sa GREIT, nå skal DU stå for dine egne trusler og så skal DU bli hjemme så drar vi andre til Dyreparken uten deg. De der sure truslene gidder vi ikke dra med oss på familietur. Da skulle han plutselig ombestemme seg og blabla men jeg bare nei, jeg vil faen ikke ha med den der jævla sutringa di på tur! Ja, jeg var forbanna på hele mannen! Booket hotell og tog og dro uten surpompen. For meg handlet det også om å vise at familien faktisk klarer å kose seg uten truslene hans og at han ikke er en allmektig sjef for Familien AS. Funka gull, har ikke kommet en trussel siden. 🙈 I ditt tilfelle hadde jeg også tatt truslene på alvor og sagt greit, du ønsker ikke feire jul med barna dine, det skal du slippe. Ha det bra, vi stikker til bestemor, kos deg med skjegget i postkassa og nyt dagene du har truet med. Anonymkode: eb110...8e5 Ikke bra å si slik foran barn? Håper du ikke gjorde det! Anonymkode: dba36...8d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #71 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 4.12.2024 den 23.51): Det er enkelt å si. Men hvem skal da beskytte barna når de er hos far? Muligens 50% av tiden? Anonymkode: 3c148...021 Hvis du fikk valget mellom å gå på spiker 100% tiden, eller 50%. Ville du virkelig tenkt at jeg kan like gjerne ta hele tiden, siden det er så vondt allikevel? Anonymkode: 8174f...e44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #72 Del Skrevet 7. desember 2024 Det er ikke greit. Mannen er umoden. Anonymkode: 5df3b...97e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #73 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Og samtidig ganske harmløst. Unger blir jo lurt med julenissen også, men når de blir gamle nok tror de ikke på det lenger. Ingen har dødd, og ingen blir syk av dette, hverken før eller nå. Å snakke om psykisk vold er jo bare tøv. Hva mannen vil med dette er selvfølgelig en annen sak, og virker unektelig snodig. Anonymkode: 18a66...8ab Hva slags oppvekst har du vært utsatt for når du er så følelsesmessig avstumpet at du mener at å true med å avlyse jula er "ganske harmløst"? Håper du ikke er forelder. Anonymkode: 5df3b...97e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #74 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 4.12.2024 den 22.37): Jeg gjør ikke dette, men mannen. Han truer rett som det er med å avlyse ting som de gleder seg til. I sommer var det ferieturen, og nå er det Jula han truer med å avlyse. Han sier at det blir ikke noe jul hjemme hos oss hvis de ikke oppfører seg eller gjør som han sier. Og han er helt alvorlig også, han tuller ikke. En dag fikk eldste nok og sa bestemt at da reiser vi bare til bestemor også kan du være her! Men da eksploderte han og sa at sånt sier du ikke til meg!, han blir desverre litt fort sint. Barna pleier å oppføre seg så ser heller ikke vitsen med å si sånt. Har tatt det opp med han flere ganger men det går bare ikke inn. Ender alltid med at jeg må inn til gråtende barn etter sengetid og berolige dem med at det blir julefeiring helt sikkert. Jeg syns ikke dette er greit i det hele tatt. Jeg er selv oppvokst med en far din holdt på sånn og jeg trodde på det hver gang. Selvfølgelig må det få konsekvenser om man ikke oppfører seg, men det finnes da andre måter en å drive å true med å avlyse ting. De er 7 og 9 år. De tror jo da at det ikke blir noe usnsett om de oppfører seg bra fordi det blir så intenst at de misforstår og ikke klarer å tenke rasjonelt om det. Hva er din mening? Anonymkode: 6fcae...17a jeg gjør heller ikke det,men jeg tar nettet eller ukepengene, det er verre for de her Anonymkode: bf6a9...d39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 7. desember 2024 #75 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 4.12.2024 den 22.37): Jeg gjør ikke dette, men mannen. Han truer rett som det er med å avlyse ting som de gleder seg til. I sommer var det ferieturen, og nå er det Jula han truer med å avlyse. Han sier at det blir ikke noe jul hjemme hos oss hvis de ikke oppfører seg eller gjør som han sier. Og han er helt alvorlig også, han tuller ikke. En dag fikk eldste nok og sa bestemt at da reiser vi bare til bestemor også kan du være her! Men da eksploderte han og sa at sånt sier du ikke til meg!, han blir desverre litt fort sint. Barna pleier å oppføre seg så ser heller ikke vitsen med å si sånt. Har tatt det opp med han flere ganger men det går bare ikke inn. Ender alltid med at jeg må inn til gråtende barn etter sengetid og berolige dem med at det blir julefeiring helt sikkert. Jeg syns ikke dette er greit i det hele tatt. Jeg er selv oppvokst med en far din holdt på sånn og jeg trodde på det hver gang. Selvfølgelig må det få konsekvenser om man ikke oppfører seg, men det finnes da andre måter en å drive å true med å avlyse ting. De er 7 og 9 år. De tror jo da at det ikke blir noe usnsett om de oppfører seg bra fordi det blir så intenst at de misforstår og ikke klarer å tenke rasjonelt om det. Hva er din mening? Anonymkode: 6fcae...17a Det jeg har uthevet - hvis han truer med å avlyse julen, så kan han jo faktisk bare være hjemme, så kan dere dra til bestemor. Så her er jeg faktisk enig med barnet. Og hva gir han mer rett til å true barna med å avlyse julen, men de kan ikke si noe tilbake? Han kan ikke true med å avlyse jul og ferie, det er fullstendig tåpelig. Hvordan hadde han likt at noen truet med å avlyse noe han gledet seg til? Jeg sier ikke at barna skal ha frie tøyler, men straffen må stå til ugjerningen - som f eks ikke ipad, data, husarrest o.l. Og mulig mannen din må trekke seg vekk fra situasjonen hvis han blir så sinna? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #76 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke bra å si slik foran barn? Håper du ikke gjorde det! Anonymkode: dba36...8d5 Det der må man jo NETTOPP si foran barna sånn at de opplever at hvertfall én forelder står opp mot urimelig oppførsel mot barna, og ikke bare sier at de liksom er uenig med idioten i fredstid. Anonymkode: 0fa05...771 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #77 Del Skrevet 8. desember 2024 (Tomme) trusler er gjerne en viktig årsak til at folk starter med narkotika. I rusmiljøet blir de "akseptert" av andre folk. Anonymkode: de08a...5e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #78 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hun går til retten!! Da får han ikke barna pga. dårlig påvirkning på barn. Anonymkode: dba36...8d5 Du lever i en annen virkelighet. Dette er med respekt å melde bagateller for retten. "Dårlig påvirkning"? Hahaha Anonymkode: 18a66...8ab 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #79 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hva slags oppvekst har du vært utsatt for når du er så følelsesmessig avstumpet at du mener at å true med å avlyse jula er "ganske harmløst"? Håper du ikke er forelder. Anonymkode: 5df3b...97e Forelder til to, og de er flotte ungdommer med sunne verdier, akkurat som meg. Og du kan holde deg for god til å beskylde folk for dårlig oppvekst og å håpe at de ikke er forelder. Slike som deg er i mine øyne null verdt som menneske med slike ekle holdninger. Æsj! Anonymkode: 18a66...8ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 8. desember 2024 #80 Del Skrevet 8. desember 2024 Skal man true med ting så kan man ikke true med å gjøre ting man aldri kommer til å gjøre. Han mangler iq Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå