AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #41 Del Skrevet 5. desember 2024 Tok med min 4 åring til oldemors begravelse, gamlemor på 94. Snakka enkelt om att når mennesker ble gamle, så var det helt normalt å dø, og att det ikkje var farlig osv. Han fikk helt klart dødsangst i ettertid, og var livredd for att jeg skulle dø i mange år etterpå. Noen barn takler en begravelse "heilt greit", men for mitt barn kom det altfor mange tanker i sving i ettertid. Jeg ville personlig aldri tatt han med om jeg viste hvordan han fikk det i ettertid. Anonymkode: f244b...a85 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #42 Del Skrevet 6. desember 2024 Jeg tenker at det er ikke noe riktig eller galt her. Det går fint hvis du tar med fireåringen, og det er også fint hvis barnet er i barnehagen i stedet. Jeg ville nok ikke tatt med min i en begravelse til et familemedlem som hun ikke har et nært forhold til. Men jeg ser jo agumentet med at det er fint å ha vært gjennom det så man er forberedt til neste gang. Anonymkode: 68888...f2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #43 Del Skrevet 6. desember 2024 Jeg vurderte å ta med straks 4-åringen i min bestemors begravelse nylig. Droppet det pga reisevei. Ettåringen ville vi nok sendt i barnehagen uansett. Anonymkode: b14dc...07e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #44 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 4.12.2024 den 22.01): Gammeltante til ungene døde i natt av kreft. Barna mine er 1 og 4,5 år. 1-åringen kommer jeg til å sende i barnehagen, men hva med eldste? Han visste godt hvem hun var, men han har ingen forhold til døden eller hva det går ut på. Han skjønner ikke hvis jeg nå sier at tante Kjersti er død liksom. Vet ikke hvor mye vekt jeg skal legge i dette for vet jo det finnes bøker om døden beregnet til små barn, men de var jo ikke kjempenære. Tror ikke han kommer til å spørre etter henne på neste bursdag, så ja, hva gjør jeg? Tenker begravelse, død osv er veldig viktig når det er noen nære som har dødd, da hadde jeg ikke vært i tvil om både masse prat, bok, begravelse osv. Jeg vet ikke om jeg steller istand mer enn hva jeg egentlig burde om jeg setter i gang karusellen der for noen som ikke er en del av hans daglige liv. Hjelp! Anonymkode: ade67...78a min har vert med når han var 16 mnd og 2 år og 4 mnd, det gikk veldig fint Anonymkode: 6df28...aab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #45 Del Skrevet 7. desember 2024 Syns barn har en helt naturlig plass i begravelse. Men når det ikke er noen nært dem, og barnehagen er åpen, så hadde jeg ikke tatt de med bare fordi liksom Anonymkode: 7a159...1e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 7. desember 2024 #46 Del Skrevet 7. desember 2024 Jeg har vært i 4 begravelser til nære familiemedlemmer i løpet av de siste 6 årene, og det er kun de to siste begravelsene det siste året hvor ungen var med i kirken og minnesamværet etterpå. Både fordi ungen var for liten ved de to første dødsfallene og mange var så triste (inkl meg) og da kunne jeg ikke tatt meg av en liten unge alene samtidig som jeg er skikkelig lei meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå