Gå til innhold

Kan man fryse pølser?

BareMegAlene

Anbefalte innlegg

Hei

Har 2 barn hjemme og den ene spiser kun grillpølser mens den andre kun wiener. Sånn er det med meg og far også. Men likevel så greier vi ikke spise en hel pakke når den er åpnet, før et par uker etterpå, og da blir den ddårlig.det jeg lurer på er om man kan fryse den ned. Og heller bare ta ut en og en? Er jo så dyr og liker ikke kaste mat.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

BareMegAlene skrev (3 minutter siden):

Hei

Har 2 barn hjemme og den ene spiser kun grillpølser mens den andre kun wiener. Sånn er det med meg og far også. Men likevel så greier vi ikke spise en hel pakke når den er åpnet, før et par uker etterpå, og da blir den ddårlig.det jeg lurer på er om man kan fryse den ned. Og heller bare ta ut en og en? Er jo så dyr og liker ikke kaste mat.

Ja, selvfølgelig. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja klart, men jeg har oppdaget at det er lurt å ta dem ut av originalemballasjen og legge dem oppi en frysepose side om side. Om du tar hele pølsepakken i fryseren er det som regel forferdelig vanskelig å skille fra hverandre om du skal bare ha en eller to.

Endret av luxifine
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hensatt skrev (18 minutter siden):

All mat kan fryses.

Jeg har hørt at kjøtt/fisk som har blitt fryst og tint opp, ikke bør fryses igjen. Så vet jeg ikke om pølser har blitt fryst før de legges ut i butikken eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BareMegAlene skrev (1 minutt siden):

Jeg har hørt at kjøtt/fisk som har blitt fryst og tint opp, ikke bør fryses igjen. Så vet jeg ikke om pølser har blitt fryst før de legges ut i butikken eller ikke...

Det går bra. 

Anonymkode: e9332...48f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BareMegAlene skrev (10 minutter siden):

Pølser kommer rett fra produsent og til kjøledisk i butikken, ingen frysing på veien. Og man kan fint fryse noe to ganger, problemet er at man kan lett miste oversikten over hvor mye det har ligget i kjøleskap/romtemperatur totalt sett.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maia70 skrev (4 minutter siden):

Pølser kommer rett fra produsent og til kjøledisk i butikken, ingen frysing på veien. Og man kan fint fryse noe to ganger, problemet er at man kan lett miste oversikten over hvor mye det har ligget i kjøleskap/romtemperatur totalt sett.

Da jeg vokste opp så pleide guttene i klassen å spise pølsene rå. Altså før lærerene rakk å grille dem da vi var på tur. Så pølsene er råe når de kommer i pakningen i butikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BareMegAlene skrev (50 minutter siden):

Da jeg vokste opp så pleide guttene i klassen å spise pølsene rå. Altså før lærerene rakk å grille dem da vi var på tur. Så pølsene er råe når de kommer i pakningen i butikken?

Nei, de er kokt. Men finnes pølser som er rå også. Men da står det på pakken.

Anonymkode: c61e8...654

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BareMegAlene skrev (15 timer siden):

Hei

Uff nå føler jeg meg nesten slem, men jeg blir lettere sjokkert over at et tilsynelatende voksent menneske, med to barn, må spørre om pølser kan fryses. Er kunnskapsnivået virkelig så lavt? 

Anonymkode: c430a...e31

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Uff nå føler jeg meg nesten slem, men jeg blir lettere sjokkert over at et tilsynelatende voksent menneske, med to barn, må spørre om pølser kan fryses. Er kunnskapsnivået virkelig så lavt? 

Kunnskapsnivået ER lavt i dag, folk har ikke nærhet til mat eller råvarer. Alt for mye takeaway og halvfabrikata så folk lærer ingenting. 

Anonymkode: 99763...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Dette er jo ikke så ille, du har kanskje ikke vært på KG så lenge :D

Endret av Maia70
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kunnskapsnivået ER lavt i dag, folk har ikke nærhet til mat eller råvarer. Alt for mye takeaway og halvfabrikata så folk lærer ingenting. 

Det er i såfall et bevisst valg. Vi lever tross alt i informasjonens tidsalder. Hvis man vil lære om sunne matvalg, så er det faktisk ikke noe problem. 
Når det er sagt, så har både foreldre, men også staten en "plikt" å lære (unge) mennesker om hvordan å best ta hånd om egen helse. Kanskje man skulle innføre skolekjøkken igjen? (Ikke at jeg lærte så veldig mye i "heimkunnskapen" - som det het den gang - foruten om ørten muligheter for å bruke opp skolemelk som stod igjen. Resultatet var at jeg til dags dato skygger unna det meste av melkeprodukter. Takk skal du faen meg ha, lærer Nilsen ... :spy:)

Anonymkode: da141...f13

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BareMegAlene skrev (15 timer siden):

De er ikke råe. De er varmebehandlet hos produsent.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maia70 skrev (8 timer siden):

Dette er jo ikke så ille, du har kanskje ikke vært på KG så lenge :D

Jo jeg har vært på KG i ca 15 år og både sett og lest mye rart, men i senere tid syns jeg det er veldig mye "dumme" spørsmål her inne. Én ting er at det ofte er elementære kunnskaper man burde lært av foreldre, familie og skole. En annen ting er at jeg hadde nok googlet bittelitt fremfor å opprette tråder her inne for å stille så enkle, elementære spørsmål.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Understreker at disse spørsmålene jeg sikter til ikke bare er her i dette underforumet, men på KG generelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BareMegAlene skrev (På 4.12.2024 den 21.29):

Hei

Ja, ta de over i pose og frys de slik at det er lett å ta ut rett antall for å unngå svinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BareMegAlene skrev (På 4.12.2024 den 21.56):

Om det har vært fryst skal det være merket

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det verste er egentlig ikke mangel på kunnskap, for kunnskap kan man i dagens samfunn få på sekunder. Det verste er manglende dømmekraft og manglende evne til problemløsning hos mange. 

Anonymkode: 279f3...d5b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...